zoek en gij zult vinden?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sybella
ff weer wat posten
Berichten: 49
Lid geworden op: do aug 30, 2007 0:23
Locatie: Groningen

zoek en gij zult vinden?

Bericht door Sybella »

Hoi iedereen,

zoals zoveel anderen op het forum loop ik ook tegen het probleem dat mannen duidelijk andere maten en verhoudingen hebben dan vrouwen. Mijn schoenmaat als man is 44/45 en als vrouw kon ik altijd een 42 of 43 met open teen aan (al 3 jaar geen damesschoenen meer gedragen :( ). Dan heb ik lange benen en ben ik op zoek naar een binnenbeenlengte van toch zeker 85 (wat voor vrouwen toch meestal al heel lang is). Na een jaar lang fanatiek krachttraining (afreageren?) heb ik benen met een omtrek van 63 cm en een heup omtrek van 109 cm. Gelukkig (voor sybella) zijn mijn armen nog redelijk 'normaal' en die zouden ook zo doorkunnen voor vrouwe armen (zodra dat haar eraf is).

Goed, waar wil ik heen. Mijn vraag is eigenlijk makkelijk: wie heeft er wel eens aan gedacht (of daadwerkelijk gedaan) om zelf kleding te maken of aan te passen zodat het wel past? Ik had al wat ideeen en patronen opgezocht maar ik geen ervaring met zelf zoiets maken. Daarnaast weet ik ook niet of het er wel goed uit komt te zien (ik ben wel een beetje perfectionistisch).

Deel aub jullie ervaringen, tips of adviezen omgaande het zelf maken van kleding of zelfs schoenen.

Groet Sybella
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Re: zoek en gij zult vinden?

Bericht door Dorothy »

Het verschil in maatverhoudingen, met name heupomvang t.o.v. taille/borstomvang heb ik opgelost door een billenbroek (raar woord eigenlijk) te dragen. Daardoor kleden vooral jurken veel mooier af en krijg je een vrouwelijker silhouet.
Die broeken maak ik altijd zelf door het modificeren van een corrigerende slip met lange pijpen, want wat je kant en klaar kan kopen, beantwoordt niet aan mijn eisen.
Verder doe ik wel eens wat verstelwerk en kleine aanpassingen aan kleding, gordijnen, bedovertrekken en zo, maar geen kwaliteitsnaaiwerk. Een lapje stof is maar lastig te bewerken, ik heb liever een stuk hout om iets van te maken :wink:

Was ooit wel eens van plan om geheel iets zelf te maken bij wijze van uitdaging. Heb een goeie naaimachine en een uitgebreid boek over het zelf maken van kleding, maar het is er nog niet van gekomen. Ook omdat ik redelijk kan slagen met mijn lengte (1,74m) en de maat: 44-46 soms 48 afhankelijk van merk en soort kledingstuk. Alleen zijn vaak de mouwen te kort. Dat los ik dan op met 3/4 mouwen, mouwloze jurken met een wat ruimer vestje er overheen en meer van dat soort trucjes. Soms zijn truitjes en blouses met oversized mouwen in de mode en dan moet ik mijn slag slaan 8)
A candle loses nothing by lighting another candle.
Domeninque
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: do dec 06, 2007 4:28

Re: zoek en gij zult vinden?

Bericht door Domeninque »

hai , het liefst zou ik ook zelf kleding willen maken maar ik ben nu een maal niet handig met de naaimchine .

ja vrouwen hebben een ander lichaamsbouw en door houding en ontzeggen van veel lekkere dingen kan je een eind komen
misschien eens kijken bij mariposa .. daar schijnen ze veel ervaring met travo's te hebben en die kunnen je kleding verkopen die de vrouw in jou het beste naar voren haalt zonder dat je de spullen thuis moet opslaan.
iedereen mag rokken en jurken dragen
Plaats reactie