Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cristal
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 27, 2013 21:13

Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door Cristal »

:P Ik woon in het oosten van het land, iets waar veel "mede(hol)bewoners"( wat betreft rust e.d ) eigenlijk wel een beetje trots op zijn.
Maar op het gebied van T,T en T een dorre wildernis met veel, heel, heel veel onbegrip. Shame on me :cry:
Voor de T,girls in dezelfde situatie : Als je eens wat meer - lees- extravaganter wilt ,ga ik wel eens naar carnavalsland in Borne.
Zo heb ik daar b.v een kostuum gekocht voor een buikdanseres. ( Valt dit eigenlijk niet onder winkelervaring ? )
Maar er zijn daar ook div leuke dingetjes zoals b.v een verpleegsters en nonnnen uniform e.d . En ook b.v. een aantal pruiken varieënd van de echte carnavalspruiken tot de wat betere klasse . ( Ik ben zelf vaak blond en gebruik het ook als excuus ) ) maar ook sieraden en div ass.
Wat het grote voordeel is: Ik ben daar door de verkoopsters nog nooit vreemd aangekeken of met weerzin behandeld ( Ik ken het in deze regio ook anders)
Als vrouw ga ik voor "doorsnee" of extreem . Ga ik voor extreem ben vaak ,vlgs m'n zus een slet ,maar ze heeft wel iets van: als je er voor kiest om voor fout te gaan is't ook goed fout voor de rest: it' s OK
Ga ik voor doorsnee: spijkerbroek,laarsjes ,t-shirt e.d en vooral m'n rode leren jasje.
Om eerlijk te zijn : als ik sávonds laat de hond nog moet uitlaten doe ik dat echt niet als een verpleegster of buikdanseres maar dan gaat er wel " Miep doorsnee" " op pad .
Vraagje : Hoe zit het eigenlijk met de de Naturel borne lady's die eigenlijk wel een (ietsje) man zouden willen zijn op deze site ?
Ik ben hier ,op dit forum, dan wel een " maagdelijk groentje" maar vraag me wel eens af hoe de "bio"vrouwen met een stukje verlangen naar "de andere kant" het beleven en hoe ze zich in het kader van dit onderwerp kleden.

Voor de meide die over punte, kommas e.d vallen : Ja----- ik ben dizlektisch. :wink: En Blont
Gebruikersavatar
martine
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mar 03, 2013 21:14
Locatie: Net over de grens in Duitsland bij Emmen

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door martine »

Hoi Cristal,

Welkom hier, ik begrijp dat je in het zuidoosten woont. Ik woon in het noordoosten met de zelfde reden hoor.
Vanuit Amsterdam de rust opgezocht.
En waar schaam je je voor ? :o
Cristal
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 27, 2013 21:13

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door Cristal »

Hay Martine,
Bedankt voor je berichtje. :D
Waar ik me eigenlijk wel een beetje voor schaam is dat ik niet het lef heb om in mijn eigen stad als vrouw naar buiten te gaan.
Lees: de straat op / kroegje in.
Ik heb dat n.l wel een keertje gedaan in Amsterdam bij Mariposa en dat voelde als een bevrijding.
Maar in mijn eigen stad ( die bekend staat als heel intollerant ) is het me toch teveel risico .
Verder bevalt me het hier in deze regio wel. Dus een beetje compromissen sluiten.

Vraagje: Ik heb geschreven dat ik uit het oosten kom maar ben ik als Cristal nu een oosterlingse of een oosterse ? :roll:
Cristal
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 27, 2013 21:13

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door Cristal »

Vergeet er eigenlijk bij te vertellen dat als ik sávonds de hond uitlaat en dat als vrouw doe ik wel heel neutraal gekleed ben en dan ook geen pruik of make-up draag. Eigenlijk ziet niemand er iets aan .
Wel draag ik dan een BH Acup en een slipje voor het gevoel. Maar het is die Cristal zoals ze er eigenlijk wel bij zou willen lopen niet :cry: .

Wat betreft mijn kleding heb ik het geluk dat ik veel krijg. Vaak ook dingen die ik zelf zo snel niet zou kopen.
Daardoor kom ik er wel eens achter dat sommige dingen als b.v een longshirt / tunica me eigenlijk wel staan.
Voordat er meer mensen van mijn "hobby wisten kocht ik ook wel e.e.a bij kringloopbedrijven.
Kon ik mooi experimenteren voor niet teveel geld.
Maar als ik op mijn eerste periode terugkijk vind ik dat ik me toen wel heel "stijfjes" klede.
Ook kwam ik er zo achter dat een simpele strakke spijkerbroek en een leuk T shirtje eigenlijk samen met een paar kleine sierraden ook best leuk staan.
Laten we eerlijk zijn ;welke biovrouw loopt er nu altijd in een balljurk ? ( ik heb er wel een ) 8)
Op deze manier heb ik naar mijn idee wel een leuke colectie opgebouwd.
Wel veel gehad aan de site van Bianca Holland. Voor wie het niet kent een aanrader.
Gebruikersavatar
Aris
dagelijks aanwezig
Berichten: 158
Lid geworden op: ma okt 15, 2012 18:30
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door Aris »

Ik ga regelmatig naar fantasy evenementen, dan dus Victoriaans, lolita Gothic......
Kom er later nog wel op terug, je mag me ook opzoeken op FB, Aris van Eck
Gebruikersavatar
Aris
dagelijks aanwezig
Berichten: 158
Lid geworden op: ma okt 15, 2012 18:30
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door Aris »

ik ben van me zelf best extravert, ook al man zijnde, dus heb geen onopvallende kleding, kan dus ook niet in de grijze massa op gaan. dan ben ik me zelf niet en dat wil ik wel zijn.
vind het wel lastig om dan de grens ergens te trekken, Lolita is nu eenmaal heel sexy en kort ;)
gothic en victoriaans weer heel anders, hebben we het nog niet over burlesque gehad
ik woon zelf ook in het oosten, Oss
waar ik me dus helemaal kan uitleven zijn die fantasy festivals, een victoriaanse jurk met een hoepelrok van 5 meter omtrek is ook niet echt handig in huis ;P heb wel kleiner en die draag ik dan wel eens op een zondag of met een feest hier

onopvallend op stap, nee kan ik niet, doe het niet met opzet maar zo ben ik nu eenmaal ;) met een mat zwarte Cadillac uit 69 naar de stad en dan gothic of lolita gekleed..........that is me:)
Cristal
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 27, 2013 21:13

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door Cristal »

WAUW.
Een hoepelrok van 5m doorsnede.
Alleen dat al vind ik een prestatie 8) COOL
Gebruikersavatar
Aris
dagelijks aanwezig
Berichten: 158
Lid geworden op: ma okt 15, 2012 18:30
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door Aris »

5 M omtrek :P doorsnee is wel erg groot, ben op zoek naar iets groter en ga het anders zelf maken, grote diameter en dan nog lange sleep :P
maar heb ook veel gothic hangen en strakke koker rokken.
een van de eerst volgende jurken moet een fishtail worden, die heb ik nog niet in de collectie :)
dat is strak van af de heupen ( koker) en dan wordt het breed, kan al van af kniehoogte, zelfs met kleine sleep
Cristal
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 27, 2013 21:13

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door Cristal »

Aris . Ik blijf het een prestatie vinden.
Om eerlijk te zijn inspireer je me wel ( niet van plan je te imiteren ) 8)
Ik heb al eens vol bewondering staan kijken naar de jurken uit de barokke / victoriaanse tijd.
Schitterend ,die stoffen zoals brokaat, zijde e.d maar ik kan me wel voorstellen dat de vrouwen uit die tijd wel eens flauw vielen met die nauwe lijfjes. ( hierbij denk ik aan mijn eigen corsetje wat eigenlijk nog geen wespentaille opleverd )
Maar idd mooi die hoepelrokken.
Waar je me mee geinspireerd hebt : Ik heb nu zelf in een zaak van exlusive 2e hands kleding een schitterende avondjurk gekocht met i.d.d een wijd uitlopend rokgedeelte met veel kant e.d.
Voor iemand die een hoepelrok heeft van 5m doorsnede en meer stelt het niet zoveel voor maar voor mij was het wel een ontdekking dat ik dat wijd uitlopende toch eigenlijk wel mooi vind.
Voor de mensen die een aanhanger van Sigmond Freud zijn : JA . ik probeer m'n ruimte in te nemen. puh :wink:
P.S de jurk past niet helemaal perfect ............ Dus .. m,n zus maar weer eens lief aankijken en m'n zwager zal wel zuchten en zeggen dat ik zo niet mee achterop de motor mag.
Gebruikersavatar
Aris
dagelijks aanwezig
Berichten: 158
Lid geworden op: ma okt 15, 2012 18:30
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door Aris »

oh leuk :) ik ga vaak bij kringloop winkels en zo kijken, kom je genoeg tegen, ook Ex trouwjurken waar je wat mee kan als je creatief bent
leuk dat ik je inspireer :)
ik ga volgende week kijken bij iemand die heeft een Ex trouwjurk te koop, is dus gothic/victoriaans zwart zijde en brokaat met veel rouches en lange sleep, weet dat die heel erg duur was en ben benieuwd of we er met de prijs uit gaan komen dan .
heel wijd is zeker mooi, maar ik heb ook echt wel van die hele smalle strakke koker-rokken hoor :) binnenkort dus wel een fishtail zoeken die vind ik ook heel mooi.
verder de corsetten, ach ik heb nu 24-22 inch en kom op 61 cm taille uit met een laag corset, probleemloos en heb die ook bijna dagelijks aan ( Is dus 24 inch en gaat helemaal aan, wat dus niet de bedoeling is, van daar dat ik er een 22 voor in de plaats moet hebben )
22 inch is dan helemaal aangetrokken 56 cm, dat ga ik toch niet halen :P

klinkt goed van die avondjurk, kan je foto plaatsen ? ben wel benieuwd
haha achter op de motor is ook niet zo verstandig ;) hou het in dat geval op de auto en heb ik het geluk dat ik geen panda heb, want ook dat gaat niet passen met een hoepelrok LOL
Gebruikersavatar
barbaracd
ff weer wat posten
Berichten: 41
Lid geworden op: do apr 03, 2003 9:51
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door barbaracd »

Hoi hoi,
ik kom ook uit het Oosten, maar ik durf ook niet gekleed in de stad te lopen. Wel een beetje achteraf, maar vind het nog altijd niet prettig als ik mensen tegen kom, stom maar helaas is het niet anders.

Groetjes Barbara (Enschede)
Hoi allemaal, ik ben een cd/tv van 30+ kom uit de regio Twente en ben altijd in voor een leuk contact.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door Irene »

Barbara schreef:
ik kom ook uit het Oosten, maar ik durf ook niet gekleed in de stad te lopen. Wel een beetje achteraf, maar vind het nog altijd niet prettig als ik mensen tegen kom, stom maar helaas is het niet anders.
Als je ongekleed door de stad loopt val je veel meer op :-)

Even zonder gekheid, als je afgelegen plekken opzoekt zeker bij nacht en ontij loop je veel meer risico. Je kan je veel veiliger in de menigte van een druk winkelcentrum begeven is mijn ervaring.
Kleine stapjes
Cristal
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 27, 2013 21:13

Re: Eigenlijk schaam ik me een beetje -- Maar toch

Bericht door Cristal »

Aris , dat van achterop die motor had je nou net niet moeten zeggen .
Het is idd niet zo handig om met een weide rok / jurk achterop een motor te gaan zitten.
Zie het al voor me voor me ;de stof van de jurk in het achterwiel .... en de bijbehorende krantenkop : Travestiet laat motor over de kop slaan :wink: Echt -ik heb een te groot voorstellingsvermogen. :roll:
Foto's hmmm tja ik wil er wel over nadenken.

Barbera Ik herken je probleem ; ook ik kies voor de ( schijn) veiligheid en hoop dat ik geen bekende tegenkom.
Als een streekgenote van je (Almelo ) herken ik wel duidelijk de mentaliteit / houding hier t.o.v "andersdenkenden"
Voor de buitenwereld , wat zitten we hier vol bier en sympathie. 8)............. Maar ondertussen.

Irene Ik waardeer je serieuse boodschap met een binnenkomer van humor.
Maar je maakt me er wel weer eens van bewust dat het in hoofdzaak ons denken is wat ( in ieder geval mij) in de weg staat. :oops:

Alles met elkaar kan ik zeggen dat jullie lieve BITCHES zijn .
Ergens ben ik jullie ook dankbaar voor voor de confrontaties die jullie oproepen met mijn eigen beperkingen. :wink:
Plaats reactie