Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Bericht door Joline »

Ik heb een hele mooie jurk gezien. Zwierig, zwart, satinlook, lang. Helemaal mijn ding. Maar nu merk ik dat ik denk: "Maar wanneer draag ik dat nou?" Ja, thuis. Maar wat heb je er nu aan om een mooie jurk te hebben als je hem niet kan showen? En het is ook geen jurk om de dagelijkse dingen in te doen.
Dus de twijfel slaat toe: kopen of niet? Zo'n jurk is toch helemaal niet praktisch! Maar hij is wel heel mooi!
Daaraan merk ik wel dat mijn aandacht wel verschoven is van kopen om te hebben naar kopen om te dragen. Zo wordt mijn kledingkast steeds meer overwogen ingevuld en is het beter gebalanceerd.
Dus gaan we toch voor het praktisch nut.
Maar ja... Het is toch wel een hele mooie jurk 😉
Greet
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: wo aug 07, 2019 22:19
Locatie: drongen

Re: Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Bericht door Greet »

Ach Joline,

de eeuwige twijfel tussen 'mooi' en 'praktisch'. Zo herkenbaar en ...zo vrouwelijk!
Als de 'man' in mij van dienst is, is dit zelfs geen punt van aandacht. Voel ik mij 'vrouw' dan is dit een zeer pertinente vraag die je daar stelt.
Maar is dit niet met alles zo? Mooie pumps of makkelijke sneakers, dure make-up of gewoon wat lippen stiften, enz., enz. Want om gewoon binnenskamers te zijn wat is de relevantie? Je kan je mooie dingetjes toch niet laten bewonderen!
Hierbij een paar randopmerkingen die je misschien van nut kunnen zijn:
1. voor meisjes die niet kunnen naar buiten komen (ik inclusief!) is dit een algemeen probleem. Draag je je mooie spulletjes niet allereerst voor jezelf?
Je mooi maken en voelen, een fijn gevoel....en ja gezien worden is leuk maar primeert dit?
2. wat meisjes dragen hoeft niet altijd praktisch te zijn.
3.kan je het je financieel veroorloven en heb je nog plaats in je kast wat houd je dan tegen (we leven nu en.....het is heeeel lang dood te zijn!).

Dus Joliene.........
Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Re: Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Bericht door Joline »

Hai Greet,

Bedankt voor je reactie. Wel een paar goeie punten die je daar noemt.
Ja, ik draag het ten eerste voor mezelf. Daar heb je gelijk in. Dat is het belangrijkste. Als het me goed staat en het zit goed, dan voel ik me wel heel lekker. Daar gaat het om.
En ik heb de ruimte in mijn kast en de portomonnee, dus dat is geen probleem.
Goed opgemerkt, meid 😉
decadance
dagelijks aanwezig
Berichten: 246
Lid geworden op: zo jul 10, 2016 12:55

Re: Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Bericht door decadance »

Het leven is een feest en beschouw de jurk als een slinger.
Heel soms moet je de emotie laten spreken, niet de ratio.
Dus wil je deze jurk? Ga deze dan halen!
Voor hij dadelijk weg is en je spijt hebt dat je deze niet gekocht hebt.

Groetjes,
Deca.
Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Re: Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Bericht door Joline »

Jeetje... Je hebt echt wel gelijk, Deca. Ik denk wel dat ik spijt krijg als ik het niet doe. Misschien moet ik hem gewoon maar kopen. Dan moet ik zelf maar de gelegenheid maken om hem te kunnen dragen 😉

Bedankt voor de tips, meiden!
decadance
dagelijks aanwezig
Berichten: 246
Lid geworden op: zo jul 10, 2016 12:55

Re: Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Bericht door decadance »

Joline schreef: do okt 24, 2019 22:38 Bedankt voor de tips, meiden!
You're welcome!
Wij wachten de foto's wel af! :D
Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Re: Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Bericht door Joline »

Nou, de jurk is binnen! Eerst had ik hem in mijn maat besteld, maar die viel te groot. Maar nu is de jurk een maatje kleiner binnen en die zit als gegoten! Hij zit zo comfortabel dat het niet eens raar voelt, alsof de jurk voor mij gemaakt is! Dus dat valt niet tegen.
Soms kunnen vrouwenkleren een beetje vreemd voelen wanneer je ze draagt. Een beetje onbekend of ongemakkelijk. Dat je er even niet zo'n raad mee weet. Nou, dat heeft deze jurk dus niet. Ik trok hem aan en het was meteen goed. Hij zit lekker en comfortabel. Prima!

Nu nog een keer goed scheren, optutten en dan die jurk aandoen. Kijken hoe het dan staat. Maar daar is nu geen tijd voor. Van het weekend misschien. Heb wel veel zin om hem te showen, maar dan moet het er allemaal goed uitzien, natuurlijk. Dus de fotos houden jullie nog tegoed 😉
decadance
dagelijks aanwezig
Berichten: 246
Lid geworden op: zo jul 10, 2016 12:55

Re: Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Bericht door decadance »

Joline schreef: do okt 31, 2019 21:56 Van het weekend misschien. Heb wel veel zin om hem te showen, maar dan moet het er allemaal goed uitzien, natuurlijk.
Alles op het gemak, meis!
Het belangrijkste is dat je van iedere minuut geniet en dat gaat vaak beter als je er de tijd voor neemt. :)

Ik snap wat je zegt als niet iedere jurk even logisch in elkaar steekt.
Of toch in ieder geval niet in overeenstemming met mijn lijf!
Des te leuker is het als je een jurk treft die in één keer as een handschoen past en je het liefst iedere dag zou dragen.
Ik ben benieuwd naar jouw jurk, meis. :wink:

Groetjes,
Deca.
Greet
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: wo aug 07, 2019 22:19
Locatie: drongen

Re: Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Bericht door Greet »

...en benieuwd zijn we 🤰
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Re: Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Bericht door johnn »

Joline schreef: do okt 31, 2019 21:56 Nou, de jurk is binnen! Eerst had ik hem in mijn maat besteld, maar die viel te groot. Maar nu is de jurk een maatje kleiner binnen en die zit als gegoten! Hij zit zo comfortabel dat het niet eens raar voelt, alsof de jurk voor mij gemaakt is! Dus dat valt niet tegen.
Soms kunnen vrouwenkleren een beetje vreemd voelen wanneer je ze draagt. Een beetje onbekend of ongemakkelijk. Dat je er even niet zo'n raad mee weet. Nou, dat heeft deze jurk dus niet. Ik trok hem aan en het was meteen goed. Hij zit lekker en comfortabel. Prima!

Nu nog een keer goed scheren, optutten en dan die jurk aandoen. Kijken hoe het dan staat. Maar daar is nu geen tijd voor. Van het weekend misschien. Heb wel veel zin om hem te showen, maar dan moet het er allemaal goed uitzien, natuurlijk. Dus de fotos houden jullie nog tegoed 😉
!9 december is er een prima gelegenheid om te showen................. de kerstparty (zie de agenda) :D :D
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Re: Mooi tegenover praktisch nut... Keuzestress

Bericht door Joline »

Dat klopt, dat is een mooie gelegenheid. Alleen jammer dat ik niet kan gaan. Maar ik wens ieder die wel gaat een superfijne dag!
Plaats reactie