Winkel voor 1e keer

Hier kan je je ervaringen delen met winkels (on-line en 'echte') en diensten (zoals visagisten enz). Lees het reglement voordat je post.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kimmie91
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jun 12, 2013 20:12

Winkel voor 1e keer

Bericht door Kimmie91 »

Hey,

Ik ben een jonge van 22 die zich eigenlijk al heel lang een meisje voelt. (zoals veel mensen hier neem ik aan? :P)
Nu heb ik deze gevoelens heel erg lang verdrongen en genegeerd, maar na een lange depressie ben ik het gaan accepteren.

Daarom wil ik nu graag de knoop doorhakken en mijn eerse crossdress experience beleven door wat vrouwen kleding te kopen.
Ik zit echter met een paar knaagende vragen, vandaar dat ik hier ben komen posten, over hoe dit tewerk gaat en waar ik het beste kan gaan.

De Zeeman en Wiebra zijn winkels die me zijn aangeraden door wat chat vrienden, en ik vind het zeker mooi wat ze hebben op de website. Dus zou ik graag de kleding willen kopen, alleen vraag ik me af hoe mensen daar reageren als jij als man door vrouwen ondergoed zit te spitten. (of bij de kassa komt aanzetten met een nieuwe garderobe)
Ik ben nog erg in de kast en onzeker en ik weet niet wat ik zou doen als de cassiere me zou vragen voor wie het is of wat ik ermee wil doen. (of weigert te verkopen, etc :S)

Verder wou ik weten of er nog andere goedkope kledings shops zijn ie jullie aan raadden en mss een plek om een pruik te kopen. (ik dacht een feestwinkel?)
Oh en makeup tips voor beginners, wat zou ik moeten kopen? :P

Bedankt,

Kim
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door Irene »

Het volgende antwoord geld eigenlijk voor alle winkels:

Er wordt in het ergste geval wat meewarig gekeken als je als man in de bakken met damesslipjes zit te graaien.

Als je bij de kassa komt gebeurt er meestal niks anders dan dat ze de artikelen scannen en je vertellen wat het eindbedrag is en nadat je betaald hebt wensen ze je veel plezier of een prettige dag)
(het ergste wat je kan gebeuren is, dat ze vanwege het ontbreken van een barcode keihard door de winkel schreeuwen naar een collega of die het betreffende artikel even wil brengen met een kaartje eraan, als je dit wil voorkomen kan je zelf alvast zorgen dat er altijd barcodes op staan ;-) )

succes

PS: ik weet dat ik laconiek klink en dat is inmiddels ook mijn ervaring, maar ik besef ook dat het een lastige drempel is voor de eerste keer
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door Irene »

Feestpruik zou ik af willen raden, dan val je meer op dan zonder.

Make-up:

een goede foundation, mascara, lipstick wat oogschaduw en/of eyeliner is genoeg om mee te beginnen (experimenteren) bij het kruidvat ben je daar meestal niet te duur uit
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door Bea-Smit. »

Tegenwoordig maakt het niet meer uit dat je als man/jongen dames kleding komt kopen. Ook als je het zou willen passen hebben de meeste winkelpersoneel daar geen moeite mee. Behalve als je het in een kleine dorp gaat kopen. Gewoon in de grote stad en je hebt geen enkel probleem. In sommmige winkels willen ze wel graag advies geven. Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Domeninque
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: do dec 06, 2007 4:28

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door Domeninque »

gewoon een stalen blik en niet in een te christelijke plaats want dan moet je bv een foto van een vriendin kunnen laten zien.

ik kocht in het verleden (hoofdzakelijk) rokken. het helpt als je weet wat je meisjes maat is, al zit de ene maat 44 ruim en de andere krap.

ook ik kocht het echt gewoon als man dus zonder makeup of en femme
vaak als je het dubbel vouwt en tegen je nek aan houdt of het zou kunnen passen want bij zeeman en zo hebben ze geen pashokjes

liefs do
iedereen mag rokken en jurken dragen
123Petra
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: ma aug 05, 2013 11:36

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door 123Petra »

Ach, ruilen is bij de meeste kledingwinkels geen probleem. Dus via maattabellen die op Internet te vinden zijn je eigen maat bepalen. Dan in de winkels dat uitzoeken wat je leuk vindt en mee naar huis nemen. En daar in alle rust aanproberen. Bij de kassa de vraag voor zijn en vragen of je de kleding mag ruilen omdat je het voor je vriendin koopt. Je zult zien dat je zo in alle rust en zonder schaamte in kunt kopen.

Overigens... bij ondergoed nog maar eens extra navragen. Maar als je eenmaal de maat van je bovenkleding kent dan is passend ondergoed ook geen probleem. En mijn eigen ervaring is dat je een BH wel kunt ruilen, een onderbroekje niet. Maar voor dat laatste moet je maar bij Zeeman of Hema eerst maar de goedkope, niet zo elegante versies kopen voordat je je op je eigenlijke doel kunt storten.

Schoenen... Ook hier geldt hetzelfde. En veel winkels hebben tot maat 42 op voorraad...

Succes!
Gebruikersavatar
Sandy
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di dec 11, 2012 15:50
Locatie: Almere

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door Sandy »

Mijn ervaring is dat we het allemaal veel enger maken dan het daadwerkelijk is.
Dat geldt zowel voor het personeel als het overige winkelende publiek.
En komt het zo uit dan vertel je dat je transgender of travestiet bent en dan wordt het zelfs alleen maar leuk gevonden.
En hoe het personeel na afloop over mij praat merk ik niet.
lorelorel
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: za mei 05, 2012 15:28

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door lorelorel »

Zorg dat je uw maten kent van borst, onderborst, taille en heup kent.
Bij het shoppen vraag ik direct om hulp. Ik zeg dat ik travestiet ben. Vraag wat je wenst van kleed, rok, lingerie,nylons. Ze helpen je graag en zorgen voor discretie als dat mogelijk is. Weet je wat je wenst dan vraag je of het mag gepast worden. Zeg je maten en ze halen het geschikte van de haak. Indien je wens is vervuld dan gaat de verkoper (ster) gewoonlijk mee naar de kassa en zorgt er voor dat alles spoedig weg zit. Voor de bh moet je je keuze maken in CUP A,B,C,D. Dan blijf je voor alle kledij die maat aanhouden. De vorm is underborst, 1/4 en 1/2 cup bh. Deze zijn zeer sexy.
Ook bij het kruidvat vraag ik de goedkoopste eyeliner, lippenstift, nagellak, maquillage, mascara, oog reiniger en nagellak verwijder. Je kan ook demask doekjes kopen. Ik doe het met toiletpapier en de geschikte vloeistof.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door Anja Kok »

Zomaar een tip als je niet wilt opvallen als man bij Zeeman en dat soort gemengde zaken. Koop ook wat herenondergoed of zo, naast de damesspullen, dan is het niet helemaal duidelijk en zeker voor de eerste keer scheelt dat zenuwen. Later is het natuurlijk veel fijner om als vrouw te gaan winkelen dan ben je van alle gezeur af, al kun je dat nu nog niet geloven.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door Anja Kok »

Zomaar een tip als je niet wilt opvallen als man bij Zeeman en dat soort gemengde zaken. Koop ook wat herenondergoed of zo, naast de damesspullen, dan is het niet helemaal duidelijk en zeker voor de eerste keer scheelt dat zenuwen. Later is het natuurlijk veel fijner om als vrouw te gaan winkelen dan ben je van alle gezeur af, al kun je dat nu nog niet geloven.
travPatricia
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jun 21, 2023 0:34

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door travPatricia »

Nog een tip! Ik ga naar de winkel met de opening dan is het rustig en is er nog geen volk. En ik trek mij niets van aan wat de mensen ervan denken.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 87
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door tonia »

Toen ik voor de tweede keer in mijn leven bij de zeeman damesslipjes ging kopen, kwam een vrouwelijke klant naar mij toe, terwijl ik in de bak zat te snuffelen naar leuke slipjes voor mijzelf. Zij had een slipje in haar handen en vroeg aan mij, of ik het vreemd zou vinden als haar man dit zou dragen? Ik kende deze vrouw niet, maar zei tegen haar dat ik dat helemaal niet vreemd vond. Zij liep naar haar vriendin toe en zei: "Zie je wel dat het niet vreemd is?"

Zo zie je maar dat er ook mensen zijn die er geen probleem van maken, wat je ook koopt. En het personeel doet al helemaal niet moeilijk over wat je wil kopen.

Groetjes, Tonia.
girlyme
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do mar 21, 2024 14:49

Re: Winkel voor 1e keer

Bericht door girlyme »

ik bestel wel eens wat bij Bon Prix. Niet al te duur en je kunt makkelijk omruilen
Plaats reactie