Travestie iconen

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Toch even wat schrijven..
In mijn jongere jaren was Amanda Lear my "favorite look to be".
Een stengel met zware stem,die mij liet mee volgen met de hit:"Follow me".
Omdat ikzelf ook erg mager was,was zij dus prima mijn voorbeeld.

En nu..hm..Cher.
Ja,ik vind haar erg mooi.

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Paula schreef:1. Wie zijn tegenwoordig dé travestie-iconen in Nederland en de wereld?
2. Wie zijn andere inspiratie-iconen voor travestieten?
Tja Paula, na het Kittenclubfeest van afgelopen zondag kan ik eigenlijk maar tot 1 zinnige conclusie komen.
The Working Girls ! Met stip, number one with a bullet, alarmschijf, etc etc.
Voor mij zijn dit in 1 klap DE travestie-iconen geworden.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

(ik kan mijn bericht niet meer editen dus maar even een nieuw bericht)

En dan wilde ik op nr. 2 maar even zetten: the Alleygirls
Ik heb ze nog niet zien optreden, maar *Oh oh* wat zien die meiden er fantastisch uit ! Schitterende jurken, perfecte makeup, maatje 34

*grr* :wink:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Barbarossa schreef:In mijn jongere jaren was Amanda Lear my "favorite look to be".
Had dat misschien iets te maken met alle geruchten dat ze eigenlijk ook als "hij" was geboren (http://www.vivaroxymusic.com/reviews_1991_15.shtml)?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Hoi Lisa,

Ik had al een aantal posters van haar op mijn kamer hangen,toen de geruchten kwamen.
Ik had er geen problemen mee...hield haar utbeeldingen braaf hangen.
Schijnbaar een onbewust boodschapje voor later...of..eh..bewust.

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Ik kwam gister ook nog een leuk voorbeeld van een icoon tegen. Volgens mij de eerste t-girl in de geschiedenis! :D

Ik zat gister een stukje van Monthy Pyton's Life of Brian te kijken. Daarin een scene met Eric Idle die een man speelt die vrouw wil worden en Loretta wil gaan heten en kinderen wil gaan baren...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Missy
ff weer wat posten
Berichten: 46
Lid geworden op: do jun 26, 2003 10:14
Locatie: Belgie

Bericht door Missy »

Kent er iemand David Davidse?Hij speelde jaren geleden op de belgische buis een rol uit de stripreeks Kuifje.Madame Germaine de Coeur-Brisee,een operazangeres.Van kleinsaf heb bewondering gehad voor dat personage en voor de persoon die erachter zat.Misschien was dat mijn start maar wist ik het toen nog niet...

Grtjes,Missy XXXXXX

PS: David is de zoon van Nonkel Bob Davidse :wink: en die zouden jullie moeten kennen want hij heeft het liedje Vrolijke vrienden geschreven.
Was ik maar dat ietsje anders...dan zou iedereen me normaal vinden.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ja en ik heb toch wat met Margreet Dolman en hoe heet die schrijver ook al weer die sinds jaar en dag als vrouw door het leven gaat?
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Dat is Maarten 't Hart, die in de vroege jaren '90 opzien baarde door op het boekenbal als Maartje 't Hart te verschijnen. De travestie is bij hem daarna nimmer verdwenen, sterker nog, hij loopt in zijn woonplaats geregeld als vrouw
liefs, Josette
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Precies Joost die bedoelde ik. Dank je wederom voor je encyclopedisch denkwerk.
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Makkie,

NL: Coco Coquette
D: Mary v/h Mary Morgan (Georg Preusse)
GB: Lola Lasagna
US: The "Lady" Bunny

Coco heeft www.chickswithdicks.nl, en timmert hier in Nederland het hardst aan de weg nu. De anderen zijn makkelijk met een zoekmachine te vinden.

En Paula,

Wat voor een onderzoek is dat, mag je er meer over vertellen?

Isabelle
Get over it.
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

Hi Isabelle, een student van de styling academie heeft als opdracht om een nieuw (mode) product te bedenken en ontwerpen. Zij heeft daarvoor het onderwerp travestie, of eigenlijk meer dragqueens, gekozen. Ze wilt het onderwerp zo goed mogelijk analyseren. Vandaar de vraag die ik naar aanleiding van haar vraag op het forum geplaatst heb.

Wat het product gaat worden of inmiddels geworden is weet ik niet. En bedankt voor de namen :wink:


Liefs, Paula.
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Joanne schreef:Ja en ik heb toch wat met Margreet Dolman(..)
Alter ego van Paul Haenen, voor vele jaren presentator van 'talkshows' bij de VPRO. Later naar RTL5
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Als je mij naar een ikoon vraagt dan denk ik niet in eerste instantie aan een artiest die in het kader van zijn rol een vrouw "speelt" maar aan iemand die publiekelijk uitkomst voor zijn (haar) travestie /transgender of transsexuele geaardheid. Binnen Nederland komen dan twee namen bij mij boven drijven, namelijk Kelly van der Veer en (iets minder recent) Maarten (Maartje) 't Hart. En als ik dan moet kiezen tussen die twee dan kies ik voor Maartje 't Hart omdat zij naar buiten trad in een periode dat een en ander moeilijker bespreekbaar was dan heden ten dage.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Joanna_ schreef:dan denk ik niet in eerste instantie aan een artiest die in het kader van zijn rol een vrouw "speelt" maar aan iemand die publiekelijk uitkomst voor zijn (haar) travestie /transgender of transsexuele geaardheid.
Sorry hoor, maar ik kom eventjes op je teentjes staan. Het ging niet om een transgender- of transsexuele geaardheid, Joanna. De vraag ging explicitiet om 1. een travestie icoon en 2. daar waar travestieten hun inspiratie vandaan halen ..

Dat kunnen dan dus best artiesten zijn, vind je niet ? De beste trava's spelen vaak vrouwen idd maar doen dit echter zó overtuigend dat je er naast zit.
Maar jouw keuze is Maarten 't Hart... Tja.. tis waar.. die flikte het 'm toch maar en in een moeilijke tijd. Je keuze is dan ook best een begrijpelijke. Al was ook hij niet vies van commercie. Het heeft 'm immers geen windeieren gelegd qua boeken verkopen. Maakt dat 'm dan geen artiest ?
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Plaats reactie