PaPaul

Algemeen

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Esther schreef:Ik denk dat het dan heeeeeel stil zou worden op die avonden.
Zonder Internet waren die avonden veel rustiger dan nu, veel meer T*'s zaten of bleven in de "kast".
liefs, Josette
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

En ik denk dat ik je nu niet begrijp Joost.

Esther
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Esther,

Ik kan joost wel volgen hoor (denk ik tenminste).

Volgens mij bedoelt hij, dat dankzij internet veel meer T-girls de eerste contacten durven leggen (nog vrij anoniem in het begin), zich realizeren dat ze niet alleen staan in hun behoeften, ontdekken wat er nog meer voor mogelijkheden zijn en daardoor gemakkelijker de stap zetten naar en T&T avond.

Zonder internet is die eerste drempel nl. voor velen te hoog.

Als ik het verkeerd heb, zal ik wel gecorrigeerd worden.
Cyn.
Gebruikersavatar
Denise
dagelijks aanwezig
Berichten: 134
Lid geworden op: ma aug 25, 2003 19:06
Locatie: Drenthe

Bericht door Denise »

Cynthia,

Niets is minder waar, internet is voor mij persoonlijk een doorbrak geweest; het heeft veel met zelfacceptatie te maken. Ik benijd de jonge T's van deze tijd, als ik het vergelijk met de omstandigheden waaronder ik zelf mijn travestie heb beleefd zoveel jaren geleden. Internet is in vele opzichten een zegen voor ons.

Groetjes,

Denise.
Er is altijd wel een goed moment
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Denise2 schreef:Cynthia,

Niets is minder waar, internet is voor mij persoonlijk een doorbrak geweest; het heeft veel met zelfacceptatie te maken. Ik benijd de jonge T's van deze tijd, als ik het vergelijk met de omstandigheden waaronder ik zelf mijn travestie heb beleefd zoveel jaren geleden. Internet is in vele opzichten een zegen voor ons.

Groetjes,

Denise.
hoi hoi.

persoonlijk denk ik dat internet de drempel verlaagt om er over te praten maar ook niet meer dan dat. hel makkelijke aan internet is dat je alles kwijt kan en als je dat hebt gedaan dan kan je eigenlijk direct afstand nemen. maar ik denk dat er tenopzichte van 20 jaar geleden wel meer veranderd is dan alleen internet!
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Leonie,

Natuurlijk is er veel meer veranderd, maar door internet zet men gemakkelijker de eerste stap. De rest blijft even moeilijker, maar het aantal mensen dat nu die eerste stap zet is daardoor veel groter.
Cyn.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Paula schreef:Er wordt afgegeven op de dragqueen en de uitbundige mensen die wel in de publiciteit willen of durven te treden, maar zelf werkt deze 'gewone travestiet' niet aan programma's mee. Moeten wij het daarom diegenen kwalijk nemen? Ik vind van niet. Zij doen dat voor zichzelf omdat ze het leuk vinden. En wat hebben zij met onze 'boodschap' te maken? Ik vind het niet fair dat wij dat van hen verwachten.
Paula, hier ben ik met je eens. Maar ik denk dat wij wel de mensen achter PaPaul het kwalijk kunnen nemen, dat ze hebben gekozen voor een opzet, waaraan alleen dragqueens bereid zijn om mee te werken.

Het is niet eerlijk van mij om commentaar te leveren op de uitzending zelf, ik heb het niet gezien, maar vanafgaande op wat hier is geschreven, lijkt het alsof het nooit hun bedoeling is geweest om "serieus aandacht" aan het problematiek van travestie te weiden. Dat hoeft ook niet altijd, maar wat was het dan wel? Vermaak? en dan -- ten koste van ...? De humour van Paul de Leeeuw gaat vaak ten koste van anderen. En dat is vaak leuk, behalve voor degenen wiens kosten het is. En zeker als men zich kwetsbaar voelt, kan het erg pijnlijk zijn.

Zoals ik in een andere discussie (over een andere onderwerp) heb geschreven, vroeger namen feministen ander vrouwen het kwalijk, die "meewerkten" aan het stereotypische beeld van "de vrouw als lustobject", omdat ze daarmee meewerkten aan hun eigen onderdrukking.

Ook worden, zowel in Nederland als in andere landen, leden van minderheidsgroepen het kwalijk genomen, dat ze meewerken aan programma's waarin het stereotypische beeld van dat groepering wordt bevestigt. Het wordt hun verweten, dat ze daarmee hun eigen belang laten prevaleren boven het groepsbelang.

Maar de werkelijkheid is vaak veel gecompliceerder dan het zwart-wit denken. Er zit een kern van waarheid in de kritieken. Maar niemand hier heeft een abonnement op de "Absolute Truth" hierover.

En mij persoonlijke mening? Ik trek eigenlijk maar een conclusie hieruit: het was een juiste beslissing van mij om niet aan het programma mee te werken. Maar iedereen, inclusief degene die wel hebben meegedaan, moet het voor zichzelf weten. De mensen zullen denken wat ze willen. Voor de rest, sluit ik mij aan bij de huidige onderschrift van Pamela:

"Change the things you can, accept the things you can't change."

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Cynthia,

Ik kan joost wel volgen hoor (denk ik tenminste).

Volgens mij bedoelt hij, dat dankzij internet veel meer T-girls de eerste contacten durven leggen (nog vrij anoniem in het begin), zich realizeren dat ze niet alleen staan in hun behoeften, ontdekken wat er nog meer voor mogelijkheden zijn en daardoor gemakkelijker de stap zetten naar en T&T avond.
Ja, ok, dat kon ik er ook wel uit begrijpen. Maar wat mij ontgaat is de link tussen "de buitenwereld die naar T&T-avonden moest komen", zoals Chantal schreef, en de virtuele wereld van internet.

ChantalC schreef:
Laat de buitenwereld maar naar de T&T avonden komen... Wel van te voren reserveren... plaatsen zijn beperkt!
Waarop ik schreef:
Ik denk dat het dan heeeeeel stil zou worden op die avonden.
Stel je voor dat iemand je (her)kent!
De reactie van Joost hierop begreep en begrijp ik nog steeds niet.

Groetjes,
Esther
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Esther,

Als je het zo interpreteert heb je helemaal gelijk.
Mocht het stormlopen aan publiek, dan zullen veel T-meiden wegblijven ben ik bang. Want herkenning is wel het laatste waar je (in die fase) op uit bent.

Joost is daar helemaal aan voorbij gegaan; heeft alleen maar naar de voordelen van het internet gekeken. Want die zijn legio.
Cyn.
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Lisa,

Ik heb met dank aan een medeschrijfster het via internet bekeken. Ik vond het integenstelling tot andere wel leuk om te zien.

Wat was het, tja, gewoon vermaak en entertainment maar zeker niet ten koste van .................................. PAul heeft nou eenmaal een aparte vorm van humor of communicatie maar kon dit wel waarderen. Ik vond het de moeite waard van het kijken, was leuk, niet geweldig maar leuk om te zien.

Ik vind en vond het absoluut niet negatief voor de T wereld.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Euhmmm heb net ook even de uitzending bekeken en er komt maar één gedachte naar boven als ik deze draad lees. Waar gaat hij nu eigenlijk over? Er wordt mijns inziens helemaal geen beeld geschetst. Noch positief, noch negatief. Het was zoals vaak met dragqueens puur decoratief. Mijn gevoel bij deze draad is dan ook meer zoiets van: (om met de beroemde woorden van Isabelle af te sluiten) "Get over it".
Delight
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 16:03

Bericht door Delight »

Omdat ik degene ben die het initiatief heeft genomen om een mailtje naar Papaul te sturen, waaruit de uitzending van afgelopen vrijdag is voortgekomen, wil ik graag reageren.

De reden van mijn mailtje naar Papaul was om aandacht te vragen voor de dreigende afschaffing van de epilatievergoeding voor transseksuelen. In de weken ervoor had ik al bij herhaling alle politieke partijen als ook een aantal actualiteitenrubrieken hierover aangeschreven, doch zonder enige noemenswaardige reactie. De redactie van Papaul reageerde echter wel en nodigde mij uit om hierover in het programma met Paul de Leeuw te komen praten. Nu ben ik zelf zeker geen fan van Paul, maar ik kan zijn programma's toch wel waarderen, en dan met name zijn wat onorthodoxe benadering van soms nogal zware onderwerpen. Jammer genoeg geeft dit voor sommigen het beeld dat hij alles en iedereen voor gek zet, maar dat zie ik toch anders.

Omdat ik zelf liever niet op TV wilde verschijnen heb ik Marjanne en Renee hiertoe bereid gevonden en ik ben van mening dat zij het erg goed hebben gedaan. Toen ik daags voor de uitzending hoorde dat er ook een groep travestieten aan het programma zou meedoen, heb ik de redactie gevraagd wat hiervan precies de bedoeling was, omdat dit niet mijn idee was. Men heeft het uitgelegd en persoonlijk vind ik het achteraf gezien een goede zaak dat men s op een zeer duidelijke en mijns inziens ook originele manier het verschil tussen travestie en transseksualiteit heeft laten zien, want laten we eerlijk zijn, vaak is het toch zo dat deze twee begrippen op een hoop worden gegooid.

Ik kan me echter ook heel goed voorstellen dat veel TV's er niet voor voelden om hieraan mee te doen, zelf wilde ik dat immers ook niet, maar het heeft er dus wel toe geleid dat er een wat eenzijdig beeld van travestieten is neergezet. Helaas zijn het blijkbaar toch de drag queens die telkens weer op TV verschijnen en niet de veel grotere groep van travestieten en crossdressers.

Zelf ben ik gezien de doelstelling van mijn oorspronkelijke mailtje aan Papaul had redelijk tevreden over de uitzending. Wel vind ik het jammer dat op het moment dat de epilatievergoeding voor transseksuelen aan de orde kwam, het gesprek ineens werd afgekapt.

Groeten,
Delight
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Kijk dit vind ik meen wat meer steekhoudende posting aangaande het programma. Ik vond het stukje met die Marjan en Renee erg mooi. Niet omdat ik transsexueel ben maar omdat dat een serieus stukje was waarin een hoop interessante dingen te pas kwamen. (onder andere het compleet los van elkaar staan van genderidentiteit en sexuele voorkeur) De dragqueens op de achtergrond hadden voor mij persoonlijk niet echt een toegevoegde waarde behalve dan wat beeld vulling en inderdaad een leuk contrast met de twee transsexuele dames.
Plaats reactie