Waar kan men terecht als T-girl in België?

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
RamonaAdmin
Forum / Website Beheerder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo jan 13, 2016 0:30
Contacteer:

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door RamonaAdmin »

Sarahverm78 schreef: vr jul 19, 2019 9:31 Ik lees met interesse mee. Ook in kom uit België en zou contacten wel appreciëren.
Heel jammer dat er er hier zo weinig faciliteiten voor zijn, behalve parenclubs blijkbaar, maar dat is niets voor mij.

Ter info: als ik op de link naar 'diva' klik, waarschuwt mijn virusscanner me dat dit een link naar een onbetrouwbaar webadres is.
Beste Sarahverm78,

Ik las je bericht en heb de link van 'Diva' ook even gecheckt, en krijg i.d.d. de melding van een Trojan binnen die website.
Nu is het een oudere post uit 2004 en zal in die tijd ongetwijfeld goed gewerkt hebben.
Maar mogelijk is die website in de jaren niet bijgewerkt en daarna gehackt.

Voor de zekerheid heb ik de link uit het bericht verwijderd om niet meer toekomstige bezoek(st)ers naar die website door te laten linken.
Bedankt voor de info!
Greet
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: wo aug 07, 2019 22:19
Locatie: drongen

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door Greet »

Toch jammer dat je in Vlaanderen nergens naartoe kunt tijdens de dag om met gelijkgestemden (en allen die hen aanvaarden) samen te komen om wat te kletsen bij een koffie of bij iets hartigers. Gezellige vrouwelijkheid zonder bijbedoelingen of andere aspiraties.
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door EvaLvanE »

Greet schreef: ma aug 12, 2019 21:14 Toch jammer dat je in Vlaanderen nergens naartoe kunt tijdens de dag om met gelijkgestemden (en allen die hen aanvaarden) samen te komen om wat te kletsen bij een koffie of bij iets hartigers. Gezellige vrouwelijkheid zonder bijbedoelingen of andere aspiraties.
Waarom begin je zelf niet iets, Greet? Neem T-Breda als voorbeeld. Naar een gewoon café, gekleed als vrouw of in je dagelijkse kloffie als je nog niet als vrouw over straat durft. Je kunt daar overigens ook in kilt naartoe ;)
Op 30 augustus komen ze daar weer bijeen, in café SamSam.
Je mag daar gewoon alles vragen aan de gastvrouwen, ook over het zelf opzetten van zo’n avond in Vlaanderen. Een beetje hulp daarbij is ook mogelijk :)
(Niet verder vertellen, maar in Breda ben ik een van de gastvrouwen)
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Greet
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: wo aug 07, 2019 22:19
Locatie: drongen

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door Greet »

Beste Eva,

dank voor de tip en, meer nog, dank voor de invitatie.
Het is echter verre van evident om zich zulke 'vrijheid' toe te eigenen als je eigen partner (vrouw) je gevoelens niet wil aanvaarden; laat staan je niet wil toelaten deze te uiten.
Het is een ongelooflijk spagaat tussen enerzijds wat je wil en wat je kan. Een waar dilemma.
Dit vooral als je je huwelijk niet wil op het spel zetten. We zijn 43 jaar gehuwd.

Greet

PS: gelukkig aanvaardt ze de kilt en kan ik zij het met beperkingen toch een zekere vorm van belevenis hebben. Het kleedje en de pruik doe ik aan/zet ik op als zij het huis uit is. Stout, niet :D :D
Transvrouw
dagelijks aanwezig
Berichten: 234
Lid geworden op: zo jan 06, 2019 6:21

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door Transvrouw »

Greet,

Staar je niet bod op je beperkingen, maar concentreer op je mogelijkheden. De paar topics die ik nu van je gezien heb zit je erg in je slachtoffer rol. Als jij wilt dat zaken anders gaan, ben je daar ook zelf verantwoordelijk voor. Probeer helder te krijgen waar je angst in zit en ga ermee aan de slag. Succes!
Greet
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: wo aug 07, 2019 22:19
Locatie: drongen

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door Greet »

Beste Anne,
ik ga je niet tegenspreken want je legt de vinger op de juiste feiten.
Ik ben bijna 65. Moet ik nu nog een heel langdurige relatie op het spel zetten of deze laten verzuren?
Dat kan ik niet en wil ik niet. Ik ga dus mijn beleving verder 'clandestien' verderzetten en misschien vind ik wel één of meerdere vriendinnen.
Jouw openheid en kordate outing vind ik echt bewonderenswaardig.
Kon ik mijn leven voor een stuk herbeginnen in de geest van onze huidige tijd dan zou ik het helemaal anders aanpakken. Maar dat is maar wat dagdromen.
Greet
Transvrouw
dagelijks aanwezig
Berichten: 234
Lid geworden op: zo jan 06, 2019 6:21

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door Transvrouw »

Ik ben soms wat direct, jij kan het mooier onder woorden brengen. Doe wat goed voelt en waar je gelukkig van wordt. 👍
Biblue
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 09, 2019 23:27

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door Biblue »

Hallo allemaal,
Wij zijn van Gent. Wij hebben ook al ervaren dat je in Nederland makkelijker terecht kan dan in Vlaanderen.
Daarom zijn wij van plan een vereniging op te starten.
Wij zoeken mensen die daarbij willen helpen.
Bi en Sofie
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door johnn »

Sarahverm78 schreef: vr jul 19, 2019 9:31 Ik lees met interesse mee. Ook in kom uit België en zou contacten wel appreciëren.
Heel jammer dat er er hier zo weinig faciliteiten voor zijn, behalve parenclubs blijkbaar, maar dat is niets voor mij.

Ter info: als ik op de link naar 'diva' klik, waarschuwt mijn virusscanner me dat dit een link naar een onbetrouwbaar webadres is.
Een wat late reactie van mijn kant, sorry daarvoor.
Je schrijf dat een parenclub niets voor je is, maar is dat wel zo?? of is het de benaming die je doet afschrikken?
Wat ik bedoel is dat je inderdaad niet zomaar op een willekeurig avond zomaar een parenclub zou moeten binnen stappen als dat inderdaad niets voor je is,
Echter, als je (bijvoorbeeld) in Mystique op de 2e donderdag van de maand naar de TrannyNight gaat ben je al met veel gelijkgestemden. Er gebeurt dan echt niets wat je niet zelf wilt en ja (de eerlijkheid gebied me dat te zeggen) er gebeurt heus wel wat, maar dat is achterin of boven in de zogeheten erotische ruimtes......en daar hoef je niet te komen als je dat niet wil. Zo ook met de kerstparty (19 december weer), daar is het zo mogelijk nog 'tammer' op erotisch gebied.
Dus.....ja het is weliswaar als locatie een parenclub, maar op die avond(en) niet (of toch in beduidend mindere mate) als zodanig in gebruik (om het even simpel te zeggen). Nu kan (en wil) ik niet over andere gelegenheden spreken want die ken ik niet, dus dat zou mogelijk een (onbedoeld) verkeerd beeld kunnen geven, maar Mystique ken ik wel vandaar dat ik die noem. (ik ben ook niet van de parenclubs, maar de kerstparty ben ik altijd wel bij :) )
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
SofieVL
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: di sep 10, 2019 9:21

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door SofieVL »

Hallo Dames,

Nog steeds geen verandering in België en zeker niet na de Corona crisis? Ik ben nog steeds op zoek naar plaatsen of gelegenheden waar ik gelijkgestemden kan tegen komen. Helaas niet te vinden!
Alle grote evenementen worden ook afgelast dit jaar in België dus als iemand weet heeft van andere andere inisiatieven hoor ik het graag.

Sofie.
Gebruikersavatar
Louise Loverix
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 17:42
Contacteer:

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door Louise Loverix »

Hallo Sofie,
We zijn op zoek naar hetzelfde, denk ik (vanuit Hasselt).
Zelf ben ik ook nog niet naar een bijeenkomst geweest, en overweeg om, van zodra het kan, eens naar een bijeenkomst in het Regenbooghuis in Hasselt te gaan. Of naar de TG groep in Eindhoven.
In Nederland bestaan er meerdere initiatieven die door particulieren zijn opgestart.
Misschien moeten we in België ook maar eens de handen in elkaar slaan.
Wat denk je?
Groetjes,
Louise
(ps. mail me gerust op louise.loverix@tutanota.com, of via facebook)
Gebruikersavatar
SofieVL
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: di sep 10, 2019 9:21

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door SofieVL »

Hoi Louise,

Ondertussen zijn we een privé initiatief opgestart ivm met uitgaan in Vlaanderen. We zijn een huis rondom het Gentse aan het inrichten om samenkomsten te organiseren op regelmatige basis voor travestie. Voorlopig is er nog wel wat werk te doen maar ik hoop spoedig deze ruimte kunnen openen en van start te gaan.

Groetjes Sofie en Bi
ingridtv
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: zo sep 08, 2019 19:11

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door ingridtv »

SofieVL schreef: za jun 20, 2020 23:25 Hoi Louise,

Ondertussen zijn we een privé initiatief opgestart ivm met uitgaan in Vlaanderen. We zijn een huis rondom het Gentse aan het inrichten om samenkomsten te organiseren op regelmatige basis voor travestie. Voorlopig is er nog wel wat werk te doen maar ik hoop spoedig deze ruimte kunnen openen en van start te gaan.

Groetjes Sofie en Bi
Ik was al eens te gast bij jullie voor een make-up sessie van Bi. Voor herhaling vatbaar en die samenkomsten lijken me interssant, want nu moet je kiezen tussen zelfhulpgroepen of erotische gelegenheden.
Ik word dan ook graag op de hoogte gehouden van jullie initiatief. In een eerder bericht was er sprake van hulp kunnen gebruiken.
Wat houdt dat dan in ?

Groeten

Ingrid
Gebruikersavatar
SofieVL
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: di sep 10, 2019 9:21

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door SofieVL »

Hoi Ingrid en andere dames,

We zijn nu volop bezig met het in orde brengen van de ontmoetingsruimte waar alle travestie (van beginnende tot gevorderde) welkom zijn voor uitwisselen van ervaring, gezellig praten en activiteiten zoals film, bbq, shoppen, make-up, .... We zijn op zoek naar travestie die willen helpen met de organisatie van de activiteiten in ons travestie huis.
Dus al je je geroepen voelt om te komen en/of te helpen, laat weten per email Sofie@JVL-Systems.be waar je talenten liggen.

Hopelijk tot binnenkort
Sofie en Bi
ingridtv
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: zo sep 08, 2019 19:11

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door ingridtv »

Mail gestuurd, hoop dat er nog anderen ook reageren !

Ingrid
Plaats reactie