Waar kan men terecht als T-girl in België?

Algemeen

Moderator: Moderators

carolientje
dagelijks aanwezig
Berichten: 80
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 20:33
Locatie: Antwerpen

Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door carolientje »

Misschien een stereotiepe vraag, maar oh zo belangrijk als T-girl. In Nederland zijn er mogelijkheden te over... maar in Vlaanderen? Waar zijn de uitgangsmogelijkheden, de plaatsen waar ge graag gezien bent, plaatsen waar andere T's komen (ook overdag!), enz...

Ik weet er zo goed als GEEN. Het enige dat er was in Antwerpen, in de Pacificatiestraat (ben even naam kwijt) is opgedoekt. In de club54 zou men ook welkom zijn, maar daar had ik graag eerst wat ervaring over gehoord.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

In onze Uit Agenda, staat er voor Belgie 4 uitgaansgelegenheden tussen nu en eind april, en 8 voor mei.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
carolientje
dagelijks aanwezig
Berichten: 80
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 20:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door carolientje »

Ja, maar hoe actueel is die info? Ik wil daar mee zeggen dat ik toevallig contact heb gehad vorige week met de initiatiefnemer van Café L'Envers D'anvers en dat dit opgedoekt is sinds 27 maart 2004. En in de Twilight ben ik al eens twee keer gaan piepen op een zaterdag en daar zag ik geen T's. Snik, snik ... :(
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Wij proberen het goed bij te houden. Wij hebben pas gehoord dat Café L'Envers D'anvers niet meer bestaat, en hebben het uit onze Agenda gehaald. Voor de rest zijn wij afhankelijk van wat wij via de mail en via andere berichten binnenkrijgen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
carolientje
dagelijks aanwezig
Berichten: 80
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 20:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door carolientje »

Blijkbaar niet veel reacties :(

Ik zal zelf dan maar iets schrijven voor onze Vlaamse vriendinnen. Vorige woensdag ben ik naar http://www.clubnewriddershof.be/ tegen Lokeren geweest. Het is me zeer goed bevallen. Een goede formule waar je 30 euro betaalt voor een ganse avond. Je krijgt 6 drankbonnetjes waar je zowel sterke drank als water moogt voor nemen. Er staat een verzorgd koud buffet en soep waar je zoveel moogt van nemen als je wil. Alleen als je bonnetjes op zijn denk ik dat ze ervan profiteren en 5 euro per consumatie vragen. Ik weet het niet zeker want ik werd als dame getracteerd :wink: Het viel me op dat er veel volk was, maar ik vermoed een deel ervan vaste klanten van de normale avonden. Toch heb ik naar schatting een dertigtal T's gezien, wat ik veel vond. Gelet het een parenclub is, kun je je ook naar de eerste verdieping begeven, waar gretig gebruik van gemaakt werd. Er was echter geen opdringerig gedrag beneden. Wanneer je je naar boven begaf, ja, dan vroeg je erom :lol:
Gebruikersavatar
PinkDaisy
ff weer wat posten
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 22, 2003 16:40
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Blue Moon

Bericht door PinkDaisy »

De Blue Moon te Antwerpen zou mogelijk ook T-vriendelijk zijn, je kan daarvoor es raad vragen aan Adeline_ uit Antwerpen. Je kan haar profiel hier op de site aantreffen...(linkje hieronder)

http://www.travestie.org/html/profielen ... php?id=575

In Divas te Kortrijk kun je iedere 3de zaterdag van de maand terecht. Divas is een homobar, waar je als T* of homo-sympathisant welkom bent. Het is er een leuke maar feestelijke sfeer. Rustig praten gaat daar niet zo makkelijk. Dit is hun website:

*** Actie RamonaAdmin Forummaster: Link verwijderd i.v.m. gehackte website van Diva ***

Verder wens ik gewoon even te vermelden dat ik het bijzonder jammer vind dat je als travestie in Belgie enkel terrecht kan in:

A. Homobars
B. Parenclubs

Ik heb niets tegen de holebiwereld, absoluut niet. Ik heb er zelfs symathie voor, maar vind het jammer dat er geen andere opties zijn ook, voor de hetero-travestie.

Hopelijk heb ik je bij deze wat op weg geholpen.
How can dream become reality, if reality is a dream
carolientje
dagelijks aanwezig
Berichten: 80
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 20:33
Locatie: Antwerpen

Re: Blue Moon

Bericht door carolientje »

PinkDaisy schreef:Verder wens ik gewoon even te vermelden dat ik het bijzonder jammer vind dat je als travestie in Belgie enkel terrecht kan in:

A. Homobars
B. Parenclubs
Wel PinkDaisy, daar geef ik je 100% gelijk in. Alhoewel deze mensen evenzeer bestaansredenen hebben als wij, vind ik toch ook dat onze leef- en beleefwereld te ver uit elkaar ligt.

Blue Moon kende ik al. Het is vrij recent dat zij nu ook T-vriendelijk zijn en we zullen zien hoe het evolueert.

Kortrijk is voor mij spijtig genoeg wat ver :roll:
Gebruikersavatar
PinkDaisy
ff weer wat posten
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 22, 2003 16:40
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Blue Moon

Bericht door PinkDaisy »

Wel PinkDaisy, daar geef ik je 100% gelijk in. Alhoewel deze mensen evenzeer bestaansredenen hebben als wij, vind ik toch ook dat onze leef- en beleefwereld te ver uit elkaar ligt.
Inderdaad Carolientje, ben ik het mee eens hoor. Zoals ik zei, je hebt de hetero en homo zelfs biseksuele travestie. Daar is niets mis mee hoor, maar het zou bv. tof zijn om in een gewoon cafe als T-dame iets te gaan drinken... . Of gewoon, een bijeenkomst op een bepaalde datum in een zaak waar het deftig blijft.

Ik moet bekennen, Divas is de moeite waard, maar ik heb er gewoon beetje problemen mee dat het enkel in dergelijke zaken is, dat je niet bekeken wordt als een 'freak' wanneer je ertoe beslisst als T-dame langs te gaan.

Groetjessssssssss
How can dream become reality, if reality is a dream
carolientje
dagelijks aanwezig
Berichten: 80
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 20:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door carolientje »

Zelfs om heel eerlijk te zijn is er zelfs verschil tussen TV en TS. Wanneer wij samen zijn merk ik dat TS'en met andere zaken bezig zijn als TV's. Ik, als TV, ben bv. niet bezig met hormonen, borsten, haar laten groeien, e.d. Voor mij blijft het een sexuele kick terwijl de TS of TG daadwerkelijk van geslacht wil veranderen of toch gedeeltelijk. Je merkt die opvattingen duidelijk in de gesprekken die wij voeren. Waarbij ik uiteraard helemaal niets slechts wil zeggen, hoor. Ik wil gewoon maar aanduiden dat ook onder de T's verschillende belevingen bestaan.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Blue Moon

Bericht door Lisa met een S »

PinkDaisy schreef:Verder wens ik gewoon even te vermelden dat ik het bijzonder jammer vind dat je als travestie in Belgie enkel terrecht kan in:

A. Homobars
B. Parenclubs
Totdat wij zelf aktie ondernemen, om de acceptatie van het "T"-zijn te vergroten, denk ik niet dat er veel gaat veranderen. Travestie en transsekualiteit blijven randverschijnselen in onze maatschappij, en helaas vormen wij een te kleine minderheid om daar veel aan te veranderen. In Nederland zijn er, volgens de bronnen die ik op het web heb gevonden, tussen de 70.000 en 300.000 mensen met travestiet gevoelens. De transseksueel is een veel kleinere groep: waarschijnlijk zijn er ergens tussen de 600 en 750 MtF, en misschien pakweg 300 FtM. Die aantallen zullen in Belgie nog lager liggen. Vergelijk dat nu met de verhouding 1:10 bewoners, die doorgaans voor de homoseksueel wordt genoemd. En kijk hoe veel strijd de homobeweging heeft gevoerd voor acceptatie.

Het is tegenstrijdig, omdat wij juist willen bereiken, dat men de travestiet en transseksueel los zien van de homoseksueel, maar misschien toch de overweging waard, om aansluiting te zoeken bij de homobeweging, omdat zij veel verder zijn dan wij in het werken aan acceptatie, en omdat ze een veel grotere groep zijn, die een grotere vuist kunnen maken.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
franci
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mei 02, 2004 9:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door franci »

Carolien ,
ben je maandag in de Blue Moon geweest ?
Ik probeer in alle geval in juni te komen , nu kwam het niet uit ?
Ik ben er zondagnacht nog gepasserd rond 04.00 u maar toen was het gesloten.
Zijn er soms andere Vlaamse TV's geweest ?
groetjes
carolientje
dagelijks aanwezig
Berichten: 80
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 20:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door carolientje »

Neen franci, in de Blue Moon ben ik nog niet geweest. Ik ken het wel en ik passeer er af en toe, maar ben er nog niet binnengeweest. Eigenlijk, zóveel ga ik niet uit. Ik ben niet echt een uitgaanstype. Ik beleef m'n tv-leven eigenlijk veel liever overdag. Dit wil niet zeggen dat ik de Blue Moon niet eens ga bezoeken. Maar ik zou graag eerst eens een verslagje krijgen van iemand en als ik er naar toe ga zou ik met iemand samen willen gaan. Kwestie van er niet als een muurbloempje te zitten :wink:
Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

T-girls in belgië

Bericht door Adeline_ »

Ben er al wel geweest in de Blue Moon maar ni op 03.05,moest werken maar volgende maand ga ik wel.Op de grote markt zijn er wel T-vriendelijke zaken gewone zaken.Ik zit meestal zaterdagavond in de twilight,een homobar van origine maar eerder holebi en T vriendelijk


Groetjes Adeline :wink: :wink: :wink:
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Domi9700
is nieuw hier
Berichten: 4
Lid geworden op: do apr 18, 2019 10:14

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door Domi9700 »

Ik droom er ook van om met een 'vriendin' te kunnen afspreken, maar dit is niet evident...
Sarahverm78
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: za jul 13, 2019 18:22

Re: Waar kan men terecht als T-girl in België?

Bericht door Sarahverm78 »

Ik lees met interesse mee. Ook in kom uit België en zou contacten wel appreciëren.
Heel jammer dat er er hier zo weinig faciliteiten voor zijn, behalve parenclubs blijkbaar, maar dat is niets voor mij.

Ter info: als ik op de link naar 'diva' klik, waarschuwt mijn virusscanner me dat dit een link naar een onbetrouwbaar webadres is.
Plaats reactie