Crossdresser Vs. Travestiet

Algemeen

Moderator: Moderators

Term: Crossdresser of Travestiet?

Crossdresser
25
74%
Travestiet
9
26%
 
Totaal aantal stemmen: 34

marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Lisa met een S schreef:
"What's in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet."

--From Romeo and Juliet (II, ii, 1-2)
Lisa
Ook naar Shakespeare in Love gekeken gisteravond?

Marjan
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa met een S schreef:
"What's in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet."

--From Romeo and Juliet (II, ii, 1-2)
Lisa
:P

Groetjes,

Frederique
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

marjan schreef:
Lisa met een S schreef:
"What's in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet."

--From Romeo and Juliet (II, ii, 1-2)
Lisa
Ook naar Shakespeare in Love gekeken gisteravond?

Marjan
Nee, goh, wat jammer! Heb 'm al twee keer gezien, iedere keer weer mooi. Er is nog een stuk van Shakespeare (Twelfth Night, als ik me niet vergis), waarin heel leuk met genderrollen en gendergrenzen wordt gespeeld. Misschien niet zo bedoeld door Shakespeare zelf, maar hedendaagse regisseurs kunnen er hele aardige dingen mee doen.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Forumwatch
de baas van de dag
Berichten: 182
Lid geworden op: wo jun 13, 2001 2:00

Bericht door Forumwatch »

Forum Reglement schreef:On topic blijven (niet tever van het onderwerp / vraag afwijken). Topics die volledig en totaal off-topic raken maken het forum er niet overzichtelijker op en zelfs onaantrekkelijk om nog langer te lezen.
Topic:
Sandee schreef:Ik vind zelf travestiet een negatieve klank hebben. De amerikaanse/engelse term crossdresser vind ik mooier.

Wat vinden jullie?
Graag jullie mening.
Laatste relevante opmerking:
Lisa met een S schreef:"What's in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet."

--From Romeo and Juliet (II, ii, 1-2)
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Forumwatch schreef:
Forum Reglement schreef:On topic blijven (niet tever van het onderwerp / vraag afwijken). Topics die volledig en totaal off-topic raken maken het forum er niet overzichtelijker op en zelfs onaantrekkelijk om nog langer te lezen.
Topic:
Sandee schreef:Ik vind zelf travestiet een negatieve klank hebben. De amerikaanse/engelse term crossdresser vind ik mooier.

Wat vinden jullie?
Graag jullie mening.
Laatste relevante opmerking:
Lisa met een S schreef:"What's in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet."

--From Romeo and Juliet (II, ii, 1-2)
Niet mee eens. Het citaat verwijst naar een stuk van Shakespeare dat centraal staat in de film Shakespeare in Love waarin het thema crossdressing prominent aanwezig is.

Marjan
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

marjan schreef: Niet mee eens. Het citaat verwijst naar een stuk van Shakespeare dat centraal staat in de film Shakespeare in Love waarin het thema crossdressing prominent aanwezig is.

Marjan
Marjan, onze berichtjes waren niet misplaatst op deze site, maar we dwaalden wel degelijk af van de topic van deze draad: de naam en bijbehorende gevoelslading die men kan geven aan crossdressing.

Ik stel voor -nee, ik doe het meteen- een nieuw topic te beginnen over films "waarin het thema crossdressing prominent aanwezig is".

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Lisa met een S schreef:
"What's in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet."

--From Romeo and Juliet (II, ii, 1-2)
Mijn intentie met bovenstaande quote was om te zeggen, dat het uiteindelijk niets uitmaakt hoe je jezelf noemt, of hoe iemand anders je noemt, maar hoe je je gedraagt.

Het is, m.i., hetzelfde als wanneer iemand uit Groningen of Limburg probeert aan een buitenlander uit te leggen dat hij wel een Nederlander is, maar geen Hollander. Het verschil is voor hem misschien relevant, maar voor de buitenstaander niet.

Of je jezelf crossdresser, travestiet, of zelfs transseksueel noemt, als je eruitziet en/of je gedraagt als een man in een jurk, zou je zo worden behandeld, en als je eruitziet en/of je gedraagt als een botergeile shemale, zou men je zo behandelen, en als je eruitziet en je gedraagt als een doorsnee vrouw, zou je de behandeling ontvangen die erbij past.

En ik vrees dat voor heel veel mensen, het niet uitmaakt hoeveel je probeert uit te leggen wat de verschillen zijn tussen al die stromingen in T-land, ze zullen ons blijven zien als een pot nat.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Lisa met een S schreef:
En ik vrees dat voor heel veel mensen, het niet uitmaakt hoeveel je probeert uit te leggen wat de verschillen zijn tussen al die stromingen in T-land, ze zullen ons blijven zien als een pot nat.

Lisa
Volgens mij is het ongeveer eender met het beeld van bijvoorbeeld moslims of homo's in de ogen van "de buitenwereld": het koesteren van vooroordelen of het vasthouden aan simpele beelden en etiketten heeft een functie voor de mensen in kwestie zolang alles op afstand blijft. Dan kan men er naar hartelust op projecteren wat men verafschuwt of begeert.
Anders wordt het wanneer je iemand die anders is dan jij jezelf beleeft van mens tot mens ontmoet. Dan wordt het ingewikkelder, omdat het etiket in negen van de tien gevallen toch niet (helemaal) past; maar ook eenvoudiger, omdat je elkaar in de eerste plaats als mens herkent.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Plaats reactie