Karaktermoord en kleinzieligheid

Algemeen

Moderator: Moderators

Gast

Bericht door Gast »

‘k Weet het niet hoor maar toch steekt het mij een beetje om, als ik eens een willekeurige thread volg, een sneer te lezen richting forumgeregistreerden die niet (voldoende) zouden bijdragen.

Ik heb ooit hierover wel eens eerder verhaald en val derhalve in herhaling maar ik wil gewoon even aantippen dat het he-le-maal niet hoeft te betekenen dat de T*wereld iemand niet (meer) interesseert, of dat iemand simpelweg te lui is om een minimale bijdrage te leveren als zij zich niet regelmatig genoeg profileert. Het geeft mij aan de andere kant wèl het gevoel dat er een soort T*hiërarchie bestaat waarop je flink kan degraderen als je in bijdragen te kort schiet. Ik ben mij er van bewust dat ik op deze plaats geen karretjes heb getrokken, dan wel geduwd. Dat kunnen anderen veel beter; ere wie ere toekomt.

Ik ben gewoon heel tevreden met het leven zoals het nu gaat, en daar trek of duw ik al karretjes genoeg. Ben ik nu bestempeld als een egoïst en afvallige voor de T*community omdat ik geen tijd inruim, laat staan de behoefte voel, om barricades te helpen beslechten, op te komen voor ‘de goede zaak’? Of om het forum bij te houden? Mag ik dan echt niet mijn leventje leiden zonder de gedachte opgedrongen te krijgen dat ik mij niet goed genoeg inzet?

Begrijp mij alsjeblieft niet verkeerd: het is absoluut geen nukkige onwil of het ontbreken van betrokkenheid en ik wil ook niemand opzettelijk op de tenen trappen, maar de hoofdreden is dat ik het gewoon teveel tijd vind kosten om het forum goed te volgen. En ik stel mij voor dat dat voor meer forumgeregistreerden geldt. Ongetwijfeld dat sommigen nu met een steeds meer bewolkend gezicht kennis nemen van deze regels maar laten we wel wezen. Met de natte vinger schat ik dat zeker 30 à 40 procent van de berichten resulteren in een persoonlijk ‘ouwe vrouwen krentenbrood’ onderonsje en een ‘laatste woord willen hebben’ queeste. En dat is niet iets van de laatste tijd, dat is altijd al geweest. Werk dát allemaal maar eens door. En nu wil ik dat niet eens veroordelen want ik ben wel de laatste om een ijselijk ‘recht to the point’ beleid te prediken maar ik behoud mij wel het recht voor om mijn eigen tijd in te delen zonder belerende, althans zo wordt het wel eens door mij ervaren, attenties op mogelijke morele verplichtingen ten aanzien van mijn forumregistratie. Er gaat soms best wel iets intimiderends uit van bepaalde pennenvruchten van zekere illustere ‘debatteerkanonnen’ op het forum en zo zal het ongetwijfeld helemaal niet bedoeld zijn en het zal met de beste intenties geschreven zijn, maar ik kan mij daarbij best wel voorstellen dat iemand nog eens rustig achter haar oor krabt alvorens de hand in een mogelijk wespennest te steken.

Overigens ben ik zelf geneigd te denken dat een teruglopend forumgebruik het gevolg is van een soort zelfregulatie; het kan gewoon niet anders dat het verzadigingspunt een keer bereikt wordt, dat bijna alles al gezegd is en dat gedane zaken gewoon in een andere verpakking opgediend worden. Komt wel goed, trekt vanzelf wel weer aan.

Zo, en nu ga ik proberen mijn virtuele stempel van mijn voorhoofd te wassen :wink:

Elfi
(Verdorie, ik heb nog niet eens een pakkende ‘one-liner’/’wisecrack’…)
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Elfie,

ik wou, daar gaan we weer, dat er meer zo zouden reageren als jij, je hebt voor een deel gelijk "ouwe vrouwen krentebrood" doet ook mee.
Dit zou misschien minder kunnen omdat dit een soort onderonsjes zijn tussen enkelen, maar de boog kan niet altijd gespannen zijn en dan is het ook "komkommertijd" en dan komt OVK.
Niemand maar dan ook niemand op dit forum mag of kan iemand persoonlijk bekritiseren ofdat hij of zij niets schrijft en zoals we weten de medaille heeft twee zijden.
De andere zijde is dat er niets verkeerd is om te proberen eventueel "forum schrijvers vrees" d.m.v. een positieve oproep, soms een beetje ludiek, om ze tot schrijven te krijgen juist om die "elite" (die niet bestaat - we zitten allemaal op dezelfde boot - af en toe gaat er een passagieren en komt niet meer terug - heeft waarschijnlijk een ander soort "verkering" gevonden dan het "T"zijn.) te laten zien dat er ook anderen en andere meningen zijn.
Ik heb ook een drukke werkkring maar ik heb het geluk als ik in nederland ben dat ik geen werk verplichtingen heb, daarom kan ik met intervallen (wat een woord)hier schrijven.
Ik denk dat als je geregistreerde gebruiker, dat dit feit aanleiding zou moeten zijn om al is het een enkele keer je zegje te doen waardoor we een breder forum krijgen en waarschijnlijk minder OVK.

lieve groeten, Adriana

misschien is dit ook een beetje OVK (die houden we erin) maar dan hopelijk met spijs
(hihi)
Gast

Bericht door Gast »

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pompel op 2002-04-16 20:40 ]</font>
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Lieve Elfi,

Ik vind dat je op veel punten gelijk hebt. Dat voorop gesteld. Zo had ik het namelijk nog niet bekeken.

Toch is er, lieve Elfi, ook een andere kant. En die kant is als volgt: Ik zie de chat (maar zeker ook het forum) als een soort <i>virtueel café</i>

Stel je nou eens voor dat je in een jaar zo'n 2 x in de week dat café binnenloopt. Je bestelt een pilsje of wijntje (al naar gelang je voorkeur). Je gaat op een vrije barkruk zitten en het enige wat je zegt is "hoi" en verder alleen maar luisteren naar wat anderen zeggen, giechelen, plagen en discussiëren. Wat er ook gebeurt, je voegt niets toe, want stel je voor dat ze gek zullen reageren ....

Wat denk je dat aan het eind van dat jaar de cafegangers voelen als je weer binnenkomt met deze zelfde routine (drankje bestellen en niets zeggen en daarna weer doeg zeggen en weer gaat ?)
Kun je dan een heel klein beetje voorstellen wat ik bedoel ?

Hoewel de vergelijking met een café een moeilijke is, dat geef ik toe, denk ik toch dat we deze parabool kunnen maken. Want: Doe je leuk mee, stel je je nieuwsgierig, kwetsbaar of misschien wel strijdbaar op dan valt daar veel makkelijker op te reageren. Zeg je niets, doe je niets en wil je niets, dan wordt het voor de overige 'klanten' ook erg moeilijk daar een weg in te vinden om je te benaderen.

En nee, het is in het forum, chat of café niet verplicht regelmatig iets te zeggen. Geen wetboek die je dat zal verplichten. Maar.... gelet op bovenstaande maakt het de boel er wél een stuk prettiger op als jij jezelf bereikbaar en open opstelt.. En 1 manier om dat te doen is vragen stellen, iets over je eigen ervaringen vertellen, verduidelijking of tips vragen, de dialoog aangaan of desnoods de confrontatie.

Zo is het in het gewone leven maar zo is het ook hier. En als jij je het gevoel hebt dat je je hand in een wespennest steekt, kan ik alleen maar zeggen, kom eens vaker langs, leer de mensen wat beter kennen en je ziet al snel met wie je wel door 1 deur kan en met wie niet. Daar heb je echt geen universitaire graad voor nodig...

En daarbij: een paar steekjes over en weer maakt nog geen wespennest.

kusje :wink:

_________________
Liefs,
Nathalie

<i>"Wie in zijn dromen niet vliegt, komt nooit van de grond."</i>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2002-02-21 17:18 ]</font>
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hoi Pompel

Even over de TS gerelateerde groepen.
De sfeer die daar heerst is ook niet altijd even vriendelijk hoor.
Ik denk dat het hier op trav.org nog best meevalt vergeleken met de flamewars die daar plaats kunnen vinden.
Ik weet niet hoe het komt maar het lijkt onlosmakelijk met het T-dom verbonden te zijn.
Ik probeer er de humor maar van in te zien want ik denk dat het het afreageren van frustraties is wat zo broodnodig is om het in het dagelijks leven vol te houden.
Maar vreemd is het inderdaad wel.

Liefs Joanne
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Meiden,

Hm, nog een paar nuances van mijn kant. Ik begrijp best jullie op zich lovenswaardige inspanningen om wat meer leven in de brouwerij te brengen en zal op jullie motivaties niets afdingen. Ook kan ik niet helemaal ontkennen dat ik wellicht in een wat cynische bui was toen ik voorgaand stukje schreef en de toon misschien ietwat te geërgerd heb aangezet.

Ik zal de soep dit keer iets minder heet opdienen: ik hèb op zich helemaal niets tegen OVK, kan best wel een pittige verbale tuchtiging incasseren en heb ook geen koudwatervrees; integendeel, ik spartel letterlijk heel wat af :wink: Ik constateer slechts een aantal berichten over bepaalde onderwerpen en uit een groeiend gevoel van onbehagen en vrees dat de teneur van een zeker onderwerp de verkeerde kant uit dreigt te gaan, wilde ik voorkomen dat over een aantal mogelijke gezichtspunten, deels vanuit eigen beleving en deels in zijn algemeenheid, heen gewalst wordt.

Ik vraag gewoon ook een beetje begrip voor persoontjes die, als ze in de stad langs een leuk cafeetje lopen, zich het boodschappenlijstje herinneren en zich al dien niet zuchtend hun gang maken naar de supermarkt of Praxis of toch maar weer naar huis gaan om de studie op te pakken of, zich verkneukelend, gaan bekwamen in de bediening van de gameboy die ze alvast hebben gekocht voor de verjaardag van hun zoontje… enz. enz.

Moet toch kunnen? Een mens moet toch dát kunnen doen, of niét doen, waar hij zich goed bij voelt? En iedere reden, die althans binnen de wet toegestaan is, is wat mij betreft legitiem genoeg.

En als een persoontje dan éindelijk het leuke cafeetje wil binnenstappen om een goed glas informatie te bestellen (tis wijn geworden) maar zich links in de deuropening geconfronteerd ziet met een hooglopend meningsverschil en rechts met een menigte die ‘kattebelletjes’ staat te schrijven, kan dat persoontje natuurlijk besluiten om te keren en een andere keer de ‘handtekening in het gastenboek te zetten’ of zij manoeuvreert zich langzaam maar gestaag naar de bar, verpoost onderweg nog even om een kruk te roven om uiteindelijk tot bestelling over te kunnen gaan. Kortom: het kan allemaal even duren. Maar misschien is er maar tijd voor één consumptie of zit een gesprek voeren niet in de aard van het beestje. Wederom: moet allemaal kunnen, toch? Laat iedereen gewoon in zijn waarde.

That’s all.

Nah, ik ga bij nader inzien voor de caféversie, denk ik, dus vergeet mijn eerder schrijven maar.

En oh ja, Yemisi, over het ts-café bij yahoo.groups: je zegt het al; het is pás opgericht. Is het niet zo dat doorgaans alle nieuwe dingen zich aanvankelijk in ruime belangstelling mogen verheugen? Ben wel eens benieuwd of de stroom berichten over een jaar niet aanmerkelijk gestagneerd heeft als de nieuwigheid eraf is.

Liefs Elfi
(Die in haar dromen best regelmatig vliegt maar nog wat moeite heeft met het neerkomen… :wink: Maar wees gerust: ik zal proberen ‘Org.Tower’ te missen)
Gast

Bericht door Gast »

Beste John(n),

Hoor eens, jij hebt inmiddels als genetische man inmiddels een hele goede vriendin, die zoals men weet achter jouw persoonlijke ideën staat. Ikzelf zal dààr dus persoonlijk niet aan wensen te tornen. Maar als jezelf het gehele gedoe van enkele harten naar mezelf gevolgd zou hebben, zou jezelf toch wel enigzinds kunnen afvragen, waarom ikzelf nog steeds min of meer buitengesloten wordt.
Ikzelf begin dus steeds meer te denken in de richting dat jijzelf méér vriendinnen hebt, dan jezelf eventueel realiseerde!


groetende,
Rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jandoedel2 op 2002-02-24 23:58 ]</font>
Gast

Bericht door Gast »

Beste John(n),

Silly me, ik vergat nog iets.
Ikzelf zal me ten allen tijden ver beneden aan die ladder willen begeven!
Enfin, ergens bekruipt mezelf het idee, dat je dat mogelijk zelf eigenhandig hebt kunnen ontdekken.
Dus, John(n) zie mezelf als een onderzoeker, maar zeker niet als een mogelijke concurent, okee?

groetende,
Rob
lady-with-red-boots

Bericht door lady-with-red-boots »

onderzoeker? niet nog een he?
en blijf van johnn af, of je krijgt met mij te doen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lady-with-red-boots op 2002-02-22 22:22 ]</font>
Gast

Bericht door Gast »

Beste Lady,

Ach pop, wat denk je weer slecht van mij!
Dat onderzoekje van mezelf is enkel voor m'n eigen gebruik hoor! Is per heden trouwens afgerond (dus op 24 feb.)
Enfin, ergens anders in het forum, staat het een en ander heel duidelijk uitgelegd.
Denk van mij wat je wilt. Ikzelf heb geen enkel geheim voor diegene die weldoordachte vragen stelt! Ben nu al enkele weken alhier aanwezig, maar heb nog geen enkele vraag ontvangen!
Jammer, kreeg ze al na een week van iemand uit Engeland!

groetjes,
Rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jandoedel2 op 2002-02-25 00:07 ]</font>
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Op 2002-02-22 19:42, schreef jandoedel2:
Hoor eens, jij hebt inmiddels als genetische man inmiddels een hele goede vriendin, die zoals men weet achter jouw persoonlijke ideën staat.
Ik wil dit even omdraaien.
natuurlijk staat ze achter me....maar in de zin zoals boven bedoeld......sta ik dus juist achter haar en niet andersom.......zij is de no.1 in dit verhaal.
Ikzelf zal dààr dus persoonlijk niet aan wensen te tornen.
beter van niet inderdaad.....
Maar als jezelf het gehele gedoe van enkele harten naar mezelf gevolgd zou hebben, zou jezelf toch wel enigzinds kunnen afvragen, waarom ikzelf nog steeds min of meer buitengesloten wordt.
denk eens goed terug....lees eventueel al je postings terug......
de dames zijn heel goed in staat hun eigen bonen te doppen.....en mochten ze daar dan af en toe eens wat hulp bij behoeven....dan vragen ze dat wel.
wat jij deed was je opwerpen als de enige echte redder van de dames.
zonder jouw hulp zouden ze geen kans van slagen hebben........althans zo kwam dat over.
en tja.......dat strijkt (terecht) tegen de haren in........schiet in het verkeerde keelgat zo je wilt.

Ikzelf begin dus steeds meer te denken in de richting dat jijzelf méér vriendinnen hebt, dan jezelf eventueel realiseerde!
Ik weet wel zeker dat ik meer vriendinnen in deze gemeenschap heb (1 in de relationele sfeer........en de anderen in de intermenselijke sfeer.....even voor alle duidelijkheid)
en misschien heb je zelfs gelijk....dat het er nog meer zijn dan ik zelf weet.
Dus wie helpt wie?

Dat moge duidelijk zijn......zij helpen mij.
opdat ik het T* zijn beter kan begrijpen...me beter kan inleven wat zij meemaken/voelen/(moeten) doorstaan.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gast

Bericht door Gast »

Beste John(n),

Hoor eens, ieder vogeltje maakt geluid zoals het gebekt is.
Ikzelf heb de genen meegekregen vanuit een zéér 'rode' familie.
Dus John(n), ga er vanuit dat ik jou niets in de weg zal leggen.

groetende,
Rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jandoedel2 op 2002-02-24 23:48 ]</font>
Gast

Bericht door Gast »

Beste John(n),

Heb dit bericht dus maar verwijderd.

groetende,
Rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jandoedel2 op 2002-02-25 00:02 ]</font>
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Sorry jandoedel,
ik dacht heel even - gelezen sommige antwoorden die je gaf aan o.a. ilona en lady-dat we even de goede kant opgingen.
dat was ook de reden dat ik jou een 'normaal' antwoord (met quote's) gaf en enkele dingen probeerde te verduidelijken.
wat scherts mijn verbazing dat ik daar 2 antwoorden van jou terug krijg....waar ik eerlijk gezegd geen touw aan kan vastknopen.
zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ik blond ben :wink:
Maar goed......ik heb me in het verleden al best aan je geergerd......net als anderen ook.........wat ik boven schrijf, dacht even dat het goed ging komen.......maar gezien de antwoorden die ik daar weer op kreeg..................ik geef dus de moed op.....ok, zal zwakte mijnerzijds zijn...het zij zo dan maar.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gast

Bericht door Gast »

Okee John(n),

Waarom je dat blond zijn erin betrekt snap ik ergens niet, evenmin dat het aan jouzelf zou liggen dat je mijn berichten niet kon begrijpen. Ben zelf niet een van de pienterste, dus zal mijn uitleg aan jou te kort geschoten zijn.
Enfin, mogelijk komen we elkaar in de nabije toekomst nog wel eens ergens tegen. Iets person to person kunnen uitleggen is nu eenmaal vaak iets beter van kwaliteit, dan via zo'n virtueel medium als dit Internet.
Enfin, misschien tot later.
Enne...wat die vallende Euro betreft, je hebt gelijk (en dan krijg je het ook). Zal nog vandaag deze organisatie verlaten.
Zoals je bemerken zal, zijn enkele berichten door mezelf aangepast en/of verwijderd.
M'n Engelse vriendin heeft me eveneens de raad gegeven om alhier te vertrekken.
Er is genoeg onvrede geuit op mijn aanwezigheid alhier. Dus je hebt het rijk weer verder alleen als genetische man alhier.
Dat jij en ik niet dezelfde jarenlange (levens)ervaring hebben, zal ons beiden inmiddels opgevallen kunnen zijn. Jij loopt al veel langer mee in het T* wereldje!
Enfin, het allerbeste verder en sorry voor het ongemak.

groetende,
Rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jandoedel2 op 2002-02-24 23:08 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jandoedel2 op 2002-02-25 00:23 ]</font>
Plaats reactie