Spijt van geslachtsoperatie

Algemeen

Moderator: Moderators

Jaimee
Eredivisie
Berichten: 612
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Spijt van geslachtsoperatie

Bericht door Jaimee »

Click it!!

Apart wat de beweegredenen waren voor deze 'trans'; hij wilde een beter, makkelijker seksleven hebben :o
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Wat 'n triest verhaal...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Zo iemand had nooit bij een gendertherapeut groen licht mogen krijgen... Triest...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
tonnie54
ff weer wat posten
Berichten: 56
Lid geworden op: di okt 21, 2003 12:30
Contacteer:

Bericht door tonnie54 »

ergens blij dat dit in nederland waarschijnelijk niet mogelijk is
een en al triest verhaal
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 612
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

tonnie54 schreef:ergens blij dat dit in nederland waarschijnelijk niet mogelijk is
een en al triest verhaal
Nou, ik ken een verhaal van een Nederlandse trans die niet veel verschilt van deze...
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi hoi,

Het lijkt me dat deze persoon hoofdzakelijk seksuele beweegredenen had om van geslacht te veranderen, of heb ik dat fout? Dat volstaat natuurlijk niet om een geslachtsverandering te ondergaan. Ik snap zelf ook niet dat hij groen licht heeft gekregen. :-?

Inderdaad, 'n triest verhaal! :cry:
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
in-sanne-ty
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: za mar 01, 2003 0:02

Bericht door in-sanne-ty »

Volgens mij spelen er ook nog wel wat andere psychische stoornissen bij de betreffende persoon... :-?
Ik moet ook zeggen dat de reportage erg onprofessioneel en niet geloofwaardig op me overkomt... :-?

(misschien ook omdat ie nog niet (professioneel) nabewerkt is)
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

tonnie54 schreef:ergens blij dat dit in nederland waarschijnelijk niet mogelijk is
Dat zal je nog vies tegenvallen. Genoeg spijtoptanten ook in Nederland, van wie er een aantal niet meer leven.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Beetje jammer dat zulke dingen voorkomen, Er zijn jammer genoeg mensen die er veelste makkelijk over denken en dan heeft het dit tot gevolg. Even aan de hormonen en hub de SRS. Zelf ben ik in 2001 met het process begonnen en nu in 2005 pas de SRS. Ik denk zelf dat er een verplichting moet komen om minimaal 4 jaar in het process te zitten, en een RLE van minimaal 2 jaren, (minstens!!!!)

Verder moet de betreffede personen gewoon op alles gewezen worden.
Een SRS is niet iets van 1 2 en hub.

Ben alleen bang dat dit niet de laatse spijt optant zal zijn, er zullen vast nog hele groepen volgen, Sommigen zien het namelijk als een droom wereld of iets moois , en die komen dan later bedrogen uit.

Een veel gehoord iets, Ik word vrouw of ik Word man... Nee je wordt geen vrouw of man dat ben je!!!! Anders zit het volgens mij al fout.

Zelf ben ik heel erg gelukkig met mijn SRS!
Groetjes

Afbeelding
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Moraal van het verhaal: Bij twijfel, hoe gering ook, géén geslachtsaanpassend traject
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ach dat is toch wat de mensen willen zien.......transjes moeten toch ook iets hebben van *kijk nou die.....* :wink:

.......wedstrijd tot groen licht, hahahaha :D .....wedstrijd in vrouwlijkheid :lol:

Of dit nou echt echt is........hmmmmmmmmmm :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Deze jongen/vrouw heeft spijt van de sexe-operatie. Hij/zij schijnt echt de enige niet te zijn. Wat kun je daarvan leren? Wat is de moraal?

Dat artsen (soms) te gemakkelijk die operatie uitvoeren. Een sexe-operatie is mijns inziens vrij ingrijpend en niet goed ongedaan te maken. In zo'n geval moet je als arts dus wel zeker van je zaak zijn. Maar uit het gegeven dat er (nog al wat) spijtgevallen zijn, kun je dus afleiden dat dat veel te veel gevraagd is. Of leg ik de verantwoordelijkheid nu te eenzijdig bij de arts(en) etc.?

Persoonlijk vind ik dat iemand die er goed over nagedacht heeft, in beginsel zo'n operatie moet kunnen krijgen. Maar dan beginnen de problemen al. Want verschillende mensen op deze site b.v. stellen dat als je daar rustig over na kunt denken, je juist niet voor die operatie in aanmerking moet komen. Maar zo'n standpunt impliceert natuurlijk wel dit soort spijtoptanten.

In ieder geval is mijn criterium behoorlijk in strijd met de werkelijke gang van zaken in Nederland, dat er van uit gaat dat je je vooral vrouw moet voelen. Waarom eigenlijk? Ik voel me niet vrouw, maar ik voel me ook niet man. Is er dan iets mis met me? Ik denk dat er meer mis is met de mensen die vinden dat ik me of man, of vrouw moet voelen. Want die stelling mist iedere wetenschappelijke onderbouwing.

Maar goed, nu weer praktisch. Wie is er nu verantwoordelijk voor deze ellende? Ik bedoel: moet er iemand schadeloos gesteld worden en wie moet dat dan betalen? Is het behandelend team hier lichtzinnig aan het werk geslagen of moet je zeggen dat deze man/vrouw zelf verantwoordelijk is voor zijn beslissingen.

Gezien de selectieprocedure in de Nederlandse situatie lijkt mij het behandelend team aansprakelijk. Zij voeren een selectie uit en hebben dus zitten knoeien in een geval als dit. Maar misschien ligt dat in GB wat anders. In een geval als dit lijkt het me in ieder geval volstrekt onrealistisch om de behandelde man/vrouw zelf verantwoordelijk te houden afgaande op het interview.

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Vind niet dat de artsen aansprakelijk zijn. JE maakt zelf het besluit een geslachtsaanpassende operatie te ondergaan. Zelf heb ik de SRS in thailand gehad. Voordat ik onder narcose ging, (ik lag dus al op de operatie tafel) vroeg de dokter aan mij of ik het zeker wist want ik kon op dat moment nog terug daarna niet meer.

Het is dus mijn vol overwogen eigenbesluit geweest.

Mensen vragen zelf om deze ingreep, er is NIEMAND die jou dwingt tot een SRS, heb je enig twijfel DOE HET DAN NIET !!!!! BEN JE VOOR 99,99% zeker, OOK NIET DOEN!!!

Alleen bij 100 %!!!!

Als artsen aansprakkelijk worden gesteld voor spijt optanten zal geen enkele arts meer geslachts operatie willen gaan uitvoeren, waardoor de "echte" met de gebakken peren blijven zitten en uit eindelijk de stekker er uittrekken.
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Ik ben het helemaal eens met Esther: er is mijns inziens maar één persoon verantwoordelijk voor de keuze om wel/geen SRS te ondergaan en dat is de patient. Ik vind dat een ziekenhuis (of: een samenleving?) te veel verantwoordelijkheid bij een arts neerlegt door die arts verantwoordelijk te maken voor die keuze. Een arts moet de voor- en nadelen op een rijtje kunnen zetten. Moet een patient kunnen laten kiezen. En die patient? Die maakt de afweging en kiest.

Wat mij altijd weer verbaast is dat er mensen zijn die na een behandeling tegen kanker daar spijt van hebben, maar dat niemand het in het hoofd haalt om de arts verantwoordelijk te stellen voor de keuze om die kanker toch te gaan behandelen. Mensen denken al snel "het is de moeite waard om het te gaan proberen, niet proberen leidt zeker tot een ongelukkig mens". Bij ons is dat telkens wel zo: schijnbaar zijn wij arme, zielige wezens die tegen onszelf beschermd moeten worden: voor ons geldt schijnbaar dat ons huidige ongeluk door een ander afgewogen moet worden t.o.v. ons mogelijk toekomstig geluk... Ik vind dat een hele rare gedachtenkronkel.

Wat ik ook altijd raar vind is de gedachte dat het niet behandelen van iemand met een wens voor SRS (en zoiemand dus levenslang laten denken dat er wel een oplossing is, maar dat die oplossing hem/haar niet gegund wordt) minder erg is dan het wel behandelen van iemand met een SRS met de kans dat die persoon daar later spijt van krijgt.

Wat mij ook altijd sterk verbaast is dat dit soort discussies over verantwoordelijkheid en "goed begeleiden door ziekenhuizen" wel rond hormonen en SRS, maar niet rond FFS of baardepilatie speelt. En dat, terwijl de buitenwereld veel meer verschil ziet tussen iemand voor/na FFS/baardepilatie t.o.v. iemand voor/na hormonen/SRS.

Zelfs in dit concrete geval vind ik dat een artsenteam gevolg zou moeten geven aan de wens voor SRS. Het is die jongen, niet het artsenteam, dat de verantwoordelijkheid draagt. Dat die jongen een "zielige sukkel" is dat'ie er veel te laat achterkomt dat'ie de verkeerde keuze gemaakt heeft? Tja, eigen verantwoordelijkheid. Als arts kun je er van te voren op wijzen dat het niet verstandig is om op dit soort gronden SRS te gaan doen, maar de eindverantwoordelijkheid blijft bij die jongen liggen. Wat we trouwens ook niet weten is of de "stoned" indruk die die jongen nu maakt nu wel/niet een gevolg is van zijn verkeerde keuze?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Jawel,Esther
ff weer wat posten
Berichten: 34
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 18:48

Bericht door Jawel,Esther »

Frederique_ schreef:Hoi,


Wat mij ook altijd sterk verbaast is dat dit soort discussies over verantwoordelijkheid en "goed begeleiden door ziekenhuizen" wel rond hormonen en SRS, maar niet rond FFS of baardepilatie speelt. En dat, terwijl de buitenwereld veel meer verschil ziet tussen iemand voor/na FFS/baardepilatie t.o.v. iemand voor/na hormonen/SRS.
Wil je hiermee zeggen dat je gezichtsepilatie/FFS, gelijkstelt met een SRS?
Dat zal toch zeker niet?
Plaats reactie