De Knuppel in het Hoenderhok

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Petra v
ForumFan
Berichten: 377
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 22:07
Locatie: Stiens
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Joyy schreef:wel heeeeel erg generaliserend om voor alle mannen te spreken de ene rok of jurk aantrekken

lijkt mij dat een man die een jurk aantrekt daar iig niet zijn mannelijkheid mee wil benadrukken
Wat jij blijkbaar niet weet, en velen met jou, is dat er een behoorlijke beweging is onder mannen die ipv broeken de rok aan willen, en dan openbaar. Ja het wordt door velen nog geassocieerd met iets van vrouwelijkheid, maar dat is puur onwetend heid en totaal fout. Er zijn erg veel die rokken in huis dragen, ( ik heb het dan ook niet over zij die het ivm een fetisj doen ) en als er meer mannen het openlijk droegen, zouden die dan ook volgen. Echter dat wordt hun ook weer bijna onmogelijk gemaakt door dat hun partner het openlijk dragen hun zowaar verbiedt. In de US schijnt de Utilikilt, een rok / kilt speciaal voor mannen gemaakt een heel populair en veel verkocht rok te zijn. Mannelijk en stoer.

Het is dan wel moeilijk bij het zien van een man in rok om te weten waarom een man de rok aan heeft zonder dat te vragen. Maar wat ik zei is correct. Wanneer je het over mannen hebt die buiten het gewone kleding dragen spreek je nog altijd over mannen, wanneer dat van oorsprong mannen betreft die het voor een ander reden doen, wordt dat bij de aard van de persoon, de reden genoemd, bv "travestiet". Oftewel die man bedrijft het travestie. Er is daar weer een probleem mee, alweer hokjes, hoe heet een man die vrouwelijk kleding aan wil en verder toch mannelijk blijft? een man met vrouwen kleding.... er is nog geen benaming voor. Hij heeft immers niet tot doel een vrouw uit te beelden, maar vindt dan in tegenstelling tot de meeste andere mannen vrouwen kleding mooi om te dragen. Dat zijn dan wel uitzonderingen.

Al zijn beide personen man van uiterlijk, van bouw, zijn ze degelijk in twee groepen onder te verdelen. Er is wel duidelijk een verschil tussen MANNEN die ipv normaal op de broek gebaseerd mannen kleding een rok of soms ook een jurk dragen. En andere mannen die voor heel andere redenen ook die zelfde kledingstukken toevallig aan hebben. De onderscheid is dus de aard samen met de bedoeling, de beleving, en niet de kledingstuk. Dus spreek ik van de aard van de persoon, een "man" persoon, mannelijk dus, en de vrouwelijk man.

Uiteraard zijn er mannen die rokken en jurken dragen met een heel andere gevoel, bedoeling, beleving, die dat om heel andere redenen doen, nl om het vrouwelijke te beleven / uitbeelden, iets heel anders.

Twee groepen die qua uiterlijk door anderen in eerste instantie hetzelfde eruitzien. De ene wil er echter helemaal niets met het vrouwelijke hebben en de ander wil juist vrouwelijkheid er mee uitdrukken, waarschijnlijk zijn vrouwelijkheid. Het verwarrende daarbij is dan voor mensen die het niet bij de drager na vragen, is dat in mijn voorbeelden, beide mannen er ook niet iets aan hun persoonlijke uiterlijk hebben gedaan om vrouwelijkheid te laten zien. De ene is man, de ander misschien een luie travestiet, alleen dan bij navraag komt een ander er achter.

Vergeet niet dat mannen, MANNEN, die rokken dragen overwegend neutraal eenvoudige, vaak donker rokken dragen, die passen nl precies bij het "mannelijke" uitdrukking, mode stijl, en daarmee distantiëren ze zich zo veel mogelijk van überhaupt de suggestie van iets vrouwelijk te willen laten zien IN HUN KARAKTER / AARD.

Maar daar genoeg over :-? :(

Het is hier allemaal vrouwen, en dat vind ik wel zo fijn.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Mannen in rokken, kan, bij de een stoer, bij de ander weer vrouwelijker

Je generaliserende conclusie blijft slechts een interpretatie die je er aan geeft

Ik veroordeel niets, ieder zijn/haar eigen redenen, ik vind het prima

Een man in een jurk, dat is imo een ander verhaal

Zou kunnen ,dat een man een jurk aantrekt om zijn mannelijkheid te benadrukken, ik ben dan wel benieuwd wat voor jurk dat dan zou zijn, daar heb ik je niets over zien zeggen, ik herken het ook niet uit het straatbeeld

In mijn persoonlijke beleving trekt een man een jurk niet aan om de mannelijkheid te benadrukken,aangezien een jurk bij uitstek een kledingstuk is om juist vrouwelijkheid te benadrukken

In het geval van een rok vind ik dat iig veel minder aanwezig

Nee, ik leef niet onder een steen, ik weet dat er mannen zijn die rokken dragen ik zie het op straat, en ik weet dat dat momenteel steeds vaker voorkomt

Maar wat ik daarin zie is iig geen benadrukking van de vrouwelijke kant

De rokken die mannen ik over het algemeen dragen zijn rokken in een stijl die mannelijkheid accentueren

Wat ik niet zie, zijn mannen in bloemetjesrokken, of split rokken,waaierrokken, met allerlei kleuren en patronen, elegant, vrouwelijk, met een vrouwelijke uitstraling

Daarom trok ik de conclusie dat mannen die kledingstukken niet dragen om hun mannelijkheid te benadrukken

Joy
Gebruikersavatar
Petra v
ForumFan
Berichten: 377
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 22:07
Locatie: Stiens
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Mannen dragen jurken niet om hun mannelijkheid te benadrukken, maar om wat anders te dragen. Dat zijn dan wel mannen met lef. Omdat juist jurken nog sterker gestigmatiseerd zijn dan rokken. Wat beslist niet wil zeggen dat er mannen niet bij zijn die ook daar hun vrouwelijk kant in kwijt kunnen.

Vergeet niet dat al zijn mannen zogenaamd zo stoer, zo sterk, het zijn dan vaak mietjes als het op lef aankomt en helemaal als ze voor zichzelf op moeten komen tegen hun partner ( vrouw ). Vandaar ook dat je meer mannen in wikkel rok bv in warme landen, op het strand zult zien, in landen waar traditioneel ook mannen rokken / wikkel rokken dragen. De behouden Nederlanders zullen dat zeker niet zomaar openlijk dragen. Zo zijn er ook veel mannen die pantys dragen. Van alle mannen die dat doen is er bekend dat een groot deel daarvan die het vanwege fetisj redenen doet, en die worden dan ook geen panty dragend mannen genoemd. 9 zie ook de discussie "Hokjes) elders op de forum )

En zo maak je onderscheid zodat het duidelijk is waar je over praat. Maar die terzijde gelaten, zijn er zeer veel die gewoon het comfort daarvan waarderen, en die doen meestal erg moeilijk over de kleur of het in zicht hebben, vooral niet de indruk wekken dat het iets met vrouw zijn te maken zou hebben.

Want er is geen probleem met mannen zich anders gaan kleden, maar vooral de angst van niet begrepen worden, vaak moedwillig, dat hun zo tegen houdt. En ze staan blijkbaar er niet volledig achter, het is hun blijkbaar niet ernst genoeg, anders zet je door. Alles wat anders is moet bekritiseerd worden. :( Daar is men bang voor, al valt dat in de praktijk 100 procent mee. Angst voor repercussies met name op het werk weerhoudt veel.


En dat komen wij dan weer tegen met het van oorsprong man zijn en dan T zijn. Angst om niet begrepen te worden, bekritiseerd worden. Al valt ook dat reuze mee. Overigens is het meeste angst ongegrond. Allemaal vooroordelen.

Mannen die anders dan sobere ""in het mode beeld van mannen passend"" rokken dragen, dus meer levendige rokken zijn wel in de minderheid. Maar zijn er wel. Die mannen die ondanks alle vooroordelen toch de straat op gaan, zo gekleed in kleding dat niet met een smoesje passabel volgens de huidige mannen cultuur is, hebben het dikwijls niet gemakkelijk. Je zult ze dan ook niet veel tegen komen, veel minder in getale dan de andere rokken cq jurk dragers. Maar ze zijn er wel degelijk. Dat kunnen mannen zijn met wat ""vrouwelijk"' gevoel echter zonder iets met vrouw zijn te maken hebben en ook niets er mee willen hebben.

Gezien de relatief zeer geringe aantallen tov alle andere mensen, zul je misschien nooit zo'n man tegen komen. Omdat je het weinig ziet betekent niet dat het er niet is.

Alle andere dan de "mannelijke" dragers van jurken en rokken zijn zoals ik al zei genoemd volgens hun reden om dat te dragen, en hebben niets met het "mannelijke" dragen van rokken en jurken te maken. Je spreekt dan niet meer van mannen rokken / jurk dragers.

Ongetwijfeld zullen de meeste mensen het niet kunnen voorstellen dat een man daar behoefte toe heeft, maar het is wel waar. Trouwens ook niet alle Schotten dragen kilts. En de kilt wordt wel als zeer mannelijk gezien. En als de meesten niet zulke schijterds waren, en hun partners ook nog hun mannen respecteerden en steunden was het misschien nu al een wat vaker geziene iets.

Als het je interesseert, rokvoormannen forum en skirtcafe.

Maar het hele verhaal heeft niets met deze forum uit te staan, want het betreft mannen die man zijn en blijven, alleen hebben ze toevallig kleding aan dat vrouwen ook dragen. Dat hebben vrouwen ook, Broeken.... :roll:
Het enige raak valk zijn de rokken en jurken. Maar dan hebben mannen een grote raakvlak met vrouwen... :o die hebben immers heel veel / vaak een broek aan. :-?

Kon het even niet laten. maar nu is het wel genoeg. Lees maar stukken op de sites, waarvan er ook één is voor panty dragers. herenpanty tk

Toevallig weet ik er aardig wat van, ik ben zelf ook zo begonnen, maar gelukkig al zeer snel die stadium gepasseerd. Ik ben bereid het uit te leggen, maar tevens geloof ik het ook wel. Nu maar weer over vrouwen, over ons soort vrouwen praten. Ik word er eigenlijk ontoepasselijk van, dat mannelijke. :-? :cry: :cry:
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Het is toch vooral een manco van de "moderne" westerse samenleving dat het enige geaccepteerde kledingstuk voor mannen een broek is. Overigens was nog niet zo lang geleden het absoluut not done voor een vrouw om een broek te dragen (sterker nog, er zijn bijvoorbeeld nog altijd scholen waar de meisjes verplicht in rok naar toe moeten).
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Joyy schreef: De rokken die mannen ik over het algemeen dragen zijn rokken in een stijl die mannelijkheid accentueren

Wat ik niet zie, zijn mannen in bloemetjesrokken, of split rokken,waaierrokken, met allerlei kleuren en patronen, elegant, vrouwelijk, met een vrouwelijke uitstraling

Daarom trok ik de conclusie dat mannen die kledingstukken niet dragen om hun mannelijkheid te benadrukken

Joy
Huh? De rokken die je mannen ziet dragen zijn in een stijl die mannelijkheid accentueren maar je trekt wel de conclusie dat ze het niet doen om hun mannelijkheid te benadrukken? :-?

@ Petra-V: Een man in n rok is imo gewoon n man. Dat ie n rok aan heeft maakt hem niet minder man. Kben vaak genoeg op gothicfeesten geweest om te kunnen zeggen dat een rok zelfs heel erg mooi en mannelijk kan staan bij mannen.

Overigens heb je in Japan ook al de mannenpanty en de mannenbh. Dus om nou te zeggen dat "vrouwenkleding" voor mannen not done is...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

mannenbh? :o
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Gaat het er niet om vanuit welke gegeven of noodzaak je kleding van de andere sekse aandoet ?
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Amber79 schreef: Overigens heb je in Japan ook al de mannenpanty en de mannenbh. Dus om nou te zeggen dat "vrouwenkleding" voor mannen not done is...
...als het een mannenbh is, is het geen vrouwenkleding... :wink:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

joandelynn schreef:mannenbh? :o
denk dat men dit bedoelt

http://www.sikvid.com/vids/2517.html

:wink:

maar serieus:

Bh voor mannen succes in Japan

Waarom zouden enkel vrouwen een bh dragen? Een Japans online lingeriebedrijf verkoopt bh's voor mannen en dat is een succes. De bh is in mum van tijd het best verkochte artikel in de categorie mannenondergoed geworden. Sinds de lancering twee weken geleden heeft het bedrijf al meer dan 300 bh's verkocht. Het prijskaartje van de mannenbh bedraagt 24 euro (2,800 yen). "Het geeft een fijn strak gevoel, het voelt goed", getuigt een van de kopers die de bh discreet onder zijn hemd draagt. Volgens de verkoper kunnen heteroseksuele mannen zich dankzij de bh beter in vrouwen inleven. Ze zouden daardoor zachter en zorgzamer worden. "Ik denk dat mannen meer en meer geïnteresseerd zijn in bh's. Sinds de lancering horen we van klanten dat ze hier al lang zaten op te wachten." De bh is verkrijgbaar in zwart, wit en roze.

Als het lekker voelt why not

Functioneel? nee denk het niet (tenzij heel veel bier enzo)

:wink:

bestel maar

http://www.japanprobe.com/?p=7415

Al zie ik weinig verschillen met women-bra, als het nu totaal iets anders was, maar nee

Overigens vind ik japan niet echt het toonbeeld van smaak en ik zie het fenomeen dan ook als een grap die zich gaat beperken tot japan alleen
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Arike schreef:
Amber79 schreef: Overigens heb je in Japan ook al de mannenpanty en de mannenbh. Dus om nou te zeggen dat "vrouwenkleding" voor mannen not done is...
...als het een mannenbh is, is het geen vrouwenkleding... :wink:
En daar vat je de koe bij de hoorns neb grijp je precies wat ik er mee wilde zeggen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Petra v
ForumFan
Berichten: 377
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 22:07
Locatie: Stiens
Contacteer:

Bericht door Petra v »

"@ Petra-V: Een man in n rok is imo gewoon n man. Dat ie n rok aan heeft maakt hem niet minder man. Kben vaak genoeg op gothic feesten geweest om te kunnen zeggen dat een rok zelfs heel erg mooi en mannelijk kan staan bij mannen."

Juist. Echter er zijn maar enkele als zodanig erkende mannen rokken. En daarom wordt er veel van de dames rekken geplukt. Veel neutraal denim rokken enz.

Mannen BH? Wat een onzin. Mannen hoeven niets te verbergen of te ondersteunen. Meer iets met fetisj denk ik. Er zijn wel pantys specifiek voor het mannen postuur, voor de man. De rok is niet alleen een vrouwen kleding stuk, maar wordt heden ten dage hoofdzakelijk in het westen alleen voor vrouwen gemaakt op een enkele uitzondering na. En heten soms "Dames" bijna louter om aan te geven dat ze qua vorm op de vrouwen lichaam model gemaakt zijn.

Maar dat is verder weinig interessant voor ons Dames toch?
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Petra v schreef:"@ Petra-V:
je bent tegen jezelf aan het praten?
Gebruikersavatar
Petra v
ForumFan
Berichten: 377
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 22:07
Locatie: Stiens
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Grapjas. Nee dat was een quote.
Trouwens hoe krijgen jullie de kleine stukjes quote apart? Zo mooi in een witte kader.
Ik weet niet hoe ik dat doen moet.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

geen id

maar @ Petra V betekent voor mij dat je het tegen jezelf hebt
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

@Petra:

Selecteer de quote tekst en klik boven op quote

of begin met klik quote, paste de quote en klik nogmaals op quote.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie