De Knuppel in het Hoenderhok

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hertog Jan
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 15:33
Locatie: <10 km onder utrecht

Bericht door Hertog Jan »

wel een beetje groot hokje he anders is het zielig.

Amber wat kijkt jou beer moeilijk :D
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Maar hij is wel lief! Net als mn beerman...of was t nou buurman? :wink:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Dropkogel schreef:wel een beetje groot hokje he anders is het zielig.

Amber wat kijkt jou beer moeilijk :D
In het noorden zetten ze dat soort niet in een hokje maar een grote leefruimte, zodat ze ook nog moeten bewegen voor hun dagelijkse kost.
Goh ze hebben nog meer dan alleen maar gas in het noorden.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

verzakkende grond ivm weghalen gas toch? :lol: :lol:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Nee hoor.

Gewoon Het Noorder Dierenpark. Of het Emmer dierenpark. Daar laten ze de dieren zoveel mogelijk los lopen. Dus niet in hokjes zoals we hier willen doen met alles. Poema's in een hokje Transen in een hokje enz.

Maar verzakkende grond och dat valt wel mee.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

TV-Bea schreef:Gewoon Het Noorder Dierenpark. Of het Emmer dierenpark.
Is dat niet hetzelfde? Btw, sinds wanneer ligt Emmen in Grunn? :lol:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Ja het is dezelfde dierentuin maar soms word er een andere naam aan gegeven. Nu ze het willen verplaatsen moet het weer een ander naam krijgen.
Ach ik zelf woon ook in Drenthe, maar voel me toch meer Gronings dan Drents.
En het ligt in de 3 noordelijk provincies die vaak samen optrekken en dan ook wat bereiken.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Drethen worden vaak niet voor niks reserve Groningers genoemd :wink: Altijd vreemd dat Grunn, Drenthe en Fryslan de Noordelijke provincies worden genoemd,daar Noord Holland,dankzij Texel, ook vrij ver in het Noorden ligt. In ieder geval t.o.v. Drethe.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

JA gek dat Noord Holland vergeten wordt.
Maar dat heeft ook niet zoveel toch!!!!!!!!!!

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Noord Holland heeft niet veel? Hmmz, volgens mij ligt onze hoodstad in Noord Holland. Plus havens als Den Helder (marine) en Velsen (ijzer). :lol: :lol:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Amber79 schreef:Noord Holland heeft niet veel? Hmmz, volgens mij ligt onze hoodstad in Noord Holland. Plus havens als Den Helder (marine) en Velsen (ijzer). :lol: :lol:
vergeet 't Gooi vooral niet! (en dat noemen ze dan Noord-Holland) :wink:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

:lol: :lol: hihihi ROFL
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gast

Re: Bericht voor De Heer van Es

Bericht door Gast »

Mik van Es schreef:Simone is man in jurk. Ik herken wat Simone zegt en zie ook de problemen die andere mensen en andere t's daarmee soms hebben. Tegelijkertijd is dit ook nogal aan het verschuiven en verder hoeft het niet altijd over te komen als een 'karikatuur'.

1. Als ik in volledige travestie ben, word ik door zowel t's als niet-t's gemakkelijker en enthousiaster geaccepteerd dan als man in jurk (of als man in minirok). Dat is ook niet zo vreemd, omdat je beter aansluit bij een bestaand stereotiep dat t's en niet-t's delen. Aan de andere kant word ik ook als man-in-minirok door de verschillende t's wel geaccepteerd, hoewel men er soms wel wat moeite mee heeft.

2. Vroeger gingen t's er expliciet vanuit dat je je volledig als vrouw moest verkleden. Anders was het niet acceptabel en was je in gevaar. Tegenwoordig zie je steeds meer mannen die zich niets meer van dat vooroordeel aantrekken en in jurk of in rok verschijnen. Simone, je bent dus onderhand echt niet meer alleen.

3. Heel veel travestie is wat een ''karikatuur", komt wat komisch/vreemd over. De oorzaak daarvan ligt voor een deel ook in de achtergrond van die travestie-behoefte. Wanneer je die achtergrond loslaat en je vooral kleedt om uit te gaan e.d. zie je dat bij vrijwel iedereen geleidelijk aan een steeds meer een sociaal aangepaste kledingstijl ontstaat: dus zowel bij mannen in jurk/rok als bij volledig als vrouw verklede t's. Dus vooral verkleden als je naar buiten gaat, maar liever niet te veel in huis.

4. In onze cultuur speelt het uiterlijk een grote rol. Als je er leuk/verzorgd uitziet, word je gemakkelijker geaccepteerd. Probeer dus je best te doen op je uiterlijk en besteed er zorg aan. Maar welke rol je kiest (volledig als man, volledig als vrouw, man in jurk of man in rok), maakt in beginsel niet uit. Op al die 4 manieren is het mogelijk er in beginsel goed en verzorgd uitzien.

Persoonlijk vind ik het prettiger om als man in (mini-)rok te gaan dan in volledige travestie. Waarom?
- Het is minder werk.
- Het is overtuigender. Er is niets weggewerkt. Er is niets kunstmatigs aan. Alles is volledig echt.
- Het is duidelijker. In volledige travestie kreeg ik regelmatig mensen die hardnekkig een vrouw in me bleven zien. Ik vond dat lastig.
- Het zit lekkerder (geen warme, lastige pruik; geen laag make-up).
- Het geeft een concurrentie-voordeel. Anders word je vergeleken met soms mooie, echte vrouwen. Een slag die je als man vrijwel niet kunt winnen. Als man in (mini)rok heb je geen concurrentie van andere mannen, maar wel belangstelling van vrouwen.
- Je hebt een grotere, emanciperende werking. Wanneer je je volledig als vrouw verkleedt en dat lukt wat, word je als vrouw gezien, niet als t. Maar op die manier schiet het met de t-emancipatie natuurlijk niet op.
Kortom: luie travestie zoals man-in-jurk en man-in-rok ook wel genoemd worden, biedt veel voordelen.

Mijn beperkte ervaringen met hulpverleners zijn inderdaad ook dat ze vooral dolgraag volledige transformaties willen uitvoeren en dat ze voor die grote groep mannen die een stuk minder ver willen gaan, niet zo gemotiveerd zijn.

En ook mijn ervaringen met deze site waren helaas niet altijd positief. Er komen heel veel t's die of trans zijn of in die richting zitten en die toch wel geneigd zijn mensen die wat minder ver gaan als net iets minder te zien. Ik heb dat ook horen bevestigen door andere travestieten.

Ik denk dat je als man-in-jurk of man-in-rok het beste naar een plaatselijke T&T-bijeenkomst kunt gaan. Vermoedelijk zijn daar wel meer geestverwanten. Anders kom je maar naar de T&T Groningen, waar het inmiddels behoorlijk ingeburgerd is. We zien nu ook dat mannen in jurk/rok gemakkelijker naar buiten gaan.

Je kunt ook nog de site http://www.rokvoormannen.nl/ bezoeken en/of je daar aanmelden. Ook daar zitten de nodige mannen in jurk/rok.

En wat is er mis met een snor als je man-in-jurk of man-in-rok bent? Het lijkt me wel geinig. Juist bij volledige travestie ligt dat iets lastiger, hoewel je ook voorbeelden hebt van echte vrouwen die met opzet een klein snorretje droegen (in bepaalde situaties/bij bepaalde outfits).

Kortom, laat je niet uit het veld slaan.

Mik
Geachte Heer van Es,

Ik zie nu dat u op deze site ook stukjes schrijft. Ik heb een jaar geleden uw weblog eens doorgelezen. Naar aanleiding van die blogs moet mij toch echt iets van het hart...

Ik heb begrepen dat u psycholoog bent. In uw blog schreef u dat u het een belediging voor vrouwen vind, dat transseksuele vrouwen na de geslachtsoperatie wettelijk vrouw mogen worden. Transseksuelen zijn geboren als vrouwen, maar enkel in het verkeerde lichaam. Zodoende hebben zij het volste recht wettelijk vrouw te worden na hun geslachtsoperatie. En verder schreef u in die blogs o.a. ook dat een SRS niet nodig is voor transseksuelen. Dat kan je toch niet serieus nemen. U hoort vanuit u vakgebied te weten dat een srs van levensbelang is voor een transseksueel...ook al begrijpt u daar zelf niets van als man/psycholoog.

Het baart mij grote zorgen dat iemand in uw functie op openbare weblogs dit soort enge uitspraken doet. En dat terwijl u ook nog eens zegt dat u soms zelf als man in een rok rondloopt!!! Als uw clienten u op straat tegenkomen, wat moeten zij dan wel niet denken? Het kan toch niet zo zijn dat u denkt dat het normaal is voor een man om rokken te dragen?

Vanuit de psychiatrie is bekend dat mensen die kleding van de andere sekse dragen doorgaans met behoorlijke psychische stoornissen te maken hebben. Bijv mensen die lijden aan autisme, asperger of mensen die seksueel misbruik hebben meegemaakt. Ook kan er sprake zijn van een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Als psycholoog zult u daar toch mee bekend zijn?

Geen enkele man die geestelijk gezond is, wil met een rok over straat. Ten eerste omdat het voor een man heel vernederend is om een rok te dragen en ten tweede ook de negatieve aandacht die dat genereerd. Nu is het niet ongewoon dat mensen die met zichzelf in de knoop zitten psychologie studeren...u zult de eerste niet zijn.

Ik vind het beschamend dat u uw tekortkomingen op dit gebied als psycholoog over internet verspreid en daarbij ook nog eens met uw eigen geestesziekte te koop loopt. Dat geeft niet alleen een verkeerd beeld van transseksualiteit in het algemeen, maar ook over de kwaliteit van de geestelijke gezondheidszorg in Nederland.

Groetjes,
Lucinda.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Re: Bericht voor De Heer van Es

Bericht door Josette »

lucinda schreef:Geen enkele man die geestelijk gezond is, wil met een rok over straat. Ten eerste omdat het voor een man heel vernederend is om een rok te dragen en ten tweede ook de negatieve aandacht die dat genereerd.
Wat is geestelijk gezond? :-? :roll:
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Lucinda,

Wat een boude uitspraken en vooroordelen allemaal. Mik mag op de meeste reageren wat mij betreft, maar ik kan me toch ook niet helemaal inhouden.
Vanuit de psychiatrie is bekend dat mensen die kleding van de andere sekse dragen doorgaans met behoorlijke psychische stoornissen te maken hebben.
Dus iedereen hier is psychiatrisch patient? Wat een onzin.
Geen enkele man die geestelijk gezond is, wil met een rok over straat. Ten eerste omdat het voor een man heel vernederend is om een rok te dragen en ten tweede ook de negatieve aandacht die dat genereerd.
Nog meer onzin. Waarom zou je wens om in een rok over straat te gaan meteen betekenen dat je geestelijk niet gezond bent? En hoezo is het vernederend? Wie bepaalt dat? Jij?

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Plaats reactie