Het is jammer, maar helaas

Algemeen

Moderator: Moderators

marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door marinth »

Mara schreef:Wil je me raken.....?????
Denk niet dat het om jou gaat !


Het is gewoon belangrijk dit te weten....

Bekijk het volgende artikel eens, heel toepasselijk in deze discussie.

http://www.nu.nl/wetenschap/2779859/med ... enzen.html

AMSTERDAM - We kunnen ons erg goed verplaatsen in het gevoel van anderen, tenzij ze in onze ogen heel anders zijn dan wij. Vanwege hun politieke voorkeur bijvoorbeeld.
Foto: ANP

Dat concluderen Amerikaanse psychologen in het aprilnummer van Psychological Science.

In eerdere experimenten was aangetoond dat mensen die het zelf koud hebben, zich heel goed kunnen inleven in iemand anders die het koud heeft.

Wie zelf binnen zit, kan zich minder goed inleven in het gekoukleum van een ander. Hetzelfde geldt voor dorst: wie zelf dorst heeft, "proeft" gemakkelijker de dorst van een ander dan iemand zonder dorst.

Chips

De onderzoekers herhaalden deze experimenten: in het eerste lieten ze deelnemers binnen of buiten een verhaaltje voorlezen over een persoon die een berg beklom. In het tweede kregen de deelnemers voorafgaand aan het voorlezen zoute chips.

Twee dingen deden de onderzoekers anders dan de onderzoekers in het originele experiment: ze vroegen de deelnemers naar hun politieke voorkeur, democraat of republikein, en het verhaaltje ging overduidelijk over een lid van een van die twee partijen.

Identiteit

Na het voorlezen moest de deelnemer vragen beantwoorden over het verhaaltje, zoals "hoe heette de berg in het verhaaltje", maar ook "waar denk je dat de hoofdpersoon het meest last van had, kou of dorst?".

De dorstige deelnemers noemden dorst en de koukleumen kou, maar de psychologen ontdekten dat dit inlevingsvermogen volledig verdampte wanneer de hoofdpersoon een andere politieke voorkeur had dan de deelnemer. je kunt je niet inleven in de dorst van iemand die een andere politieke voorkeur heeft, zelfs al ben je zelf dorstig.

Republikein

In de Verenigde Staten maakt de politieke voorkeur, democraat of republikein, een belangrijk onderdeel uit van de identiteit. Een zelfde effect is te verwachten bij andere identiteitsverschillen.

Volgens de onderzoekers verklaart deze studie gedeeltelijk waarom we soms zoveel moeite hebben ons in te leven in anderen, zeker anderen die onze hulp het meeste nodig hebben. Het zoeken naar overeenkomsten tussen die hulpbehoevenden en onszelf zou het inlevingsvermogen kunnen vergroten.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat je gelijk hebt: ik denk niet dat mannen zich kunnen inleven t.o.v. vrouwen die dorst hebben, vrouwen zijn tenslotte -zo- anders dan mannen, gevoelens van dorst zijn gevoelens die mannen niet kunnen plaatsen...
Of wou je dat niet zeggen?

Eerlijk gezegd vind ik het sterk overtrokken. Het zou interessant zijn om een kritische wetenschapper dit Amerikaanse rapport eens te laten analyseren, ik denk dat er eerst een conclusie was en pas daarna het onderzoek...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door marinth »

Frederique_ schreef:Ik denk dat je gelijk hebt: ik denk niet dat mannen zich kunnen inleven t.o.v. vrouwen die dorst hebben, vrouwen zijn tenslotte -zo- anders dan mannen, gevoelens van dorst zijn gevoelens die mannen niet kunnen plaatsen...
Of wou je dat niet zeggen?

Eerlijk gezegd vind ik het sterk overtrokken. Het zou interessant zijn om een kritische wetenschapper dit Amerikaanse rapport eens te laten analyseren, ik denk dat er eerst een conclusie was en pas daarna het onderzoek...

Groetjes,

Frederique
Nee daar gaat het niet om hoor Frederique. Het gaat erom dat een mensen vanuit zichzelf redeneren... En een trans is dus in de ogen van veel mannen een man bijvoorbeeld. En het gaat erom... hoe minder iemand zich kan verplaatsen in de ander... in dit geval bijv de transseksueel... hoe minder begrip er is.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door Frederique_ »

Mwoah... Ik ben het wel eens met Mara: ga eens een paar jaar als T*-whatever leven: gewoon, de deur uit, de straat op. De problemen vallen in de praktijk reuze mee met de apen en beren die je op dit forum kunt lezen. En als ze kunnen zien dat je als man geboren bent, so what? Laatst was ik in een café'tje in Antwerpen: een vrouw stond met opengeklapte onderkaak mij aan te staren. Het was al maanden geleden dat iemand dat ten opzichte van mij gedaan had. Ik vond het wel een mooi gezicht, ben haar eens uitgebreid gaan bekijken. Ze kreeg een rood hoofd, hetgeen exact mijn bedoeling was.

Ik hoop dat ik haar nog eens tegenkom op een forum voor mensen met rode hoofden ;-)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door marinth »

Ja gewoon je kop in het zand steken is de beste methode... ignorance is bliss :D echt waar :D
Ik kan het alleen niet :D

En ik heb veel IRL ervaring en eigenlijk nooit problemen gehad... maar blijkbaar heb ik de perverse neiging te willen weten
wat er ongeveer in de hoofden van andere mensen omgaat als ze weten dat ik TS ben :D
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door Prescilla »

Maakt het iets uit met wat een ander ervan vind wat ze van een TS zouden vinden. Of ze het nu wel zien of niet zien of horen of niet kunnen horen het maakt toch niet uit wat een ander ervan denkt. Het gaat er toch om dat jij je lekker in je vel voelt zitten met het juiste jasje en geslacht en of het nu een neovagina is of een echte daar zie je tegenwoordig toch bijna geen verschil in.

Ik ben nu ruim 3 jaar post op en heb nog nooit geen problemen gehad tuurlijk kijken mensen maar maakt mij niet uit dat ze kijken ik kijk net zo goed naar andere mensen. En als ze iets willen weten of het me vragen dan zal ik ook eerlijk antwoorden de meeste mensen kennen me hier in het dorp ook van vroeger en spreken me gewoon met mijn naam aan die ik nu heb. Wordt niet meer met mijn oude naam aangesproken dus de mensen denken echt niet zo negatief als sommige mensen hier denken. De gene die hier roepen dat mensen het van een afstand al kunnen zien dat je trans of wat dan ook bent zijn in mijn ogen onzeker over hun uiterlijk en als je onzeker bent over je uiterlijk en je laat het merken zul je ook zeker sneller opvallen dan als je gewoon zeker over straat zal lopen.
Groetjes Prescilla
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door Mara »

marinth schreef:Volgens de onderzoekers verklaart deze studie gedeeltelijk waarom we soms zoveel moeite hebben ons in te leven in anderen, zeker anderen die onze hulp het meeste nodig hebben. Het zoeken naar overeenkomsten tussen die hulpbehoevenden en onszelf zou het inlevingsvermogen kunnen vergroten.
Nou, daarom snapt me nooit iemand....zelf al het transvolk nie, dat ik met de status quo nu echt best tevreden ben....ik heb veel bereikt en heb helemaal geen doodswens meer, die was er namelijk na het hele gebeuren echt weg....

....maarja, wat boeit me, wat andere zeggen, ik weet, dat ik onder de mensen, die me kennen, best graag gezien ben en ik heb ze zeker niet alle omgekocht hoor....

....en trouwens, nog minder boeit het me, wat mensen hier op deze forum zeggen, die me al halemeel nie kennen....dus....

Ik kies trouwens ondanks, dat ik uit een communistisch land ben gevlucht, SP....dit omdat mun buurvrouw kandideert voor de gemeenteraad.... :wink:

groetjes allemaal

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door Suzette »

marinth schreef: Volgens de onderzoekers verklaart deze studie gedeeltelijk waarom we soms zoveel moeite hebben ons in te leven in anderen, zeker anderen die onze hulp het meeste nodig hebben. Het zoeken naar overeenkomsten tussen die hulpbehoevenden en onszelf zou het inlevingsvermogen kunnen vergroten.
Ik denk niet dat enig reaguurder medegevoel, medeleven met een ander heeft.
Ik stel mij voor dat het mensen zijn die geheel buiten de samenleven vertoeven. Die geketend zijn aan een beeldscherm en die direct reageren als er een daarop nieuw berichtje verschijnt. Het maakt ze niets uit over hoe en wat, zolang het maar afwijkt van het gebruikelijke. Doelgroep van o.a. Geen Stijl.
Vermoed dat ze nog nooit bewust een transseksueel tegen gekomen zijn, opgemerkt hebben. Kan ook moeilijk als je je leven slijt thuis achter de computer. Even een hap voer halen bij de, bijvoorbeeld, AH en dan gauw terug anders heeft een ander eerder geregeerd. Zien zelfs niet dat een dame daar achter de kassa een grotere voorgevel heeft gekregen, ze reageren, op hun wijze, pas als ze het op het net hebben gelezen.
Ook Wij houden van U

Suzette
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door Robijntje »

Die dame achter de kassa bij AH opeens een grotere voorgevel?
Dat ben ik! Ha, ha, ha.
Helaas weet ik de exacte reacties nog niet, want ik ga pas over 2 weken weer werken.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door lief dinnetje »

Pipa schreef als aanval op Mara :

Wat een veronderstelling zeg....lol! Blijkbaar kun je maar moeilijk accepteren dat er zo over TS wordt gedacht....en dan hebben we het over Kelly, die er goed uit ziet....en nog niet eens over jou! ;-)


Even zeggen Mara, je bent zeker een mooi mens.
Wat ik hier zoal lees. Respect. Echt....je doet het maar even als trans in dat wereldje.
Knap gewoon, .....zonder woorden.

Blijkbaar denken veel mensen hier dat je respect kan afdwingen met enkel uiterlijk vertoon (typisch travestie wel), niet dus.
Als je de reacties dan zo leest op die Kelly, dan blijkt dat in de eerste plaats een domme kip te zijn.
Met uiterlijk ben je niks als je op een ander niveau weinig of geen inhoud hebt.
Ok, je kan meedoen in Big Brother of Oh Cherso (of zoiets)
Als dat echter de norm is voor een maatschappelijk geslaagde trans-vrouw dan ben ik met plezier een mislukte vrouw.
Geef mij maar een 3de Univ diploma (Bio-medische) binnen enkele jaren.
Voor mezelf ben ik dan geslaagd in het leven.
Een pak beter dan rond te lopen als "trans barbie" waar iedereen wel eens wil opkruipen, maar waar uiteindelijk niemand respect voor heeft.
Elk zo zijn doelen in het leven zou ik zeggen.

Na enige tijd als post-op trans begrijp je wel dat het uiterlijk en zelfs het passabel zijn, maar een kleine onbelangrijke factor is.
Het gaat immers in Real Life om je opleiding, je uitstraling, je opgebouwde sociale positie (werk), je vriendenkring.
Uiterlijk is maar een klein deel van je mens zijn en een deel dat dan nog heel erg vergankelijk is met de leeftijd.
En mensen die je echt aanvaarden, die stappen uiteindelijk wel over je trans-verleden.
Eigenlijk maakt dat in die sociale relaties na een tijdje zelfs niks meer uit ......het is soms niet eens een nadeel, integendeel zelfs.
Misschien maken transen er soms zelfs te veel een probleem van.

En die reacties op internet : mogelijk is het IQ van Kelly nog dubbel zo groot als van die mannen die zoiets schrijven.
Maar OK, de massa is nog steeds gewoon dom en dat moet je incalculeren in je transitie.
Het heeft niks te maken met blind zijn hoor, das gewoon filteren.
Dat moet je echt doen, als ik me de voorbije 40 jaar had zitten ergeren aan de domheid rondom mij, dan was ik nu al aan mijn 10de hartaanval toe vrees ik.
Gewoon op je gemakje naar beneden kijken en de massa laten doen .....niet druk maken, op je gemakje genieten van de leuke dingen in het leven.

Bovendien : Als de relatie van trans Kelly onder het Topic nieuws valt, dan kan je je vragen stellen over het niveau van de lezers ?
Waar is men in NL mee bezig eigenlijk ?

Bon ik lees nog even "De TIJD" en ga dan weer rustig slapen.

Veel plezier verder.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door Mara »

lief dinnetje schreef:Even zeggen Mara, je bent zeker een mooi mens.
Wat ik hier zoal lees. Respect. Echt....je doet het maar even als trans in dat wereldje.
Knap gewoon, .....zonder woorden.
Thx Mel....

lief dinnetje schreef:Het gaat immers in Real Life om je opleiding, je uitstraling, je opgebouwde sociale positie (werk), je vriendenkring.
Uiterlijk is maar een klein deel van je mens zijn en een deel dat dan nog heel erg vergankelijk is met de leeftijd.
En mensen die je echt aanvaarden, die stappen uiteindelijk wel over je trans-verleden.
Eigenlijk maakt dat in die sociale relaties na een tijdje zelfs niks meer uit ......het is soms niet eens een nadeel, integendeel zelfs.
Misschien maken transen er soms zelfs te veel een probleem van.
Dat is hem juist....je hebt het goed verwoord....en je hebt natuurlijk ook gelijk met wat ik niet heb gequoted van je post....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door Suzette »

lief dinnetje schreef: Na enige tijd als post-op trans begrijp je wel dat het uiterlijk en zelfs het passabel zijn, maar een kleine onbelangrijke factor is.

Bon ik lees nog even "De TIJD" en ga dan weer rustig slapen.
Doet mij denken aan de gezegde, “Geld maakt niet gelukkig” vaak gebezigd door mensen die, op dat moment, het niet hebben. Vaak wordt daarop gereageerd met “Maar het helpt wel om gelukkig te zijn”.

Slaap maar rustig verder, het is je gegund.
Laatst gewijzigd door Suzette op do apr 05, 2012 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook Wij houden van U

Suzette
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door Suzette »

Robijntje schreef:Die dame achter de kassa bij AH opeens een grotere voorgevel?
Dat ben ik! Ha, ha, ha.
Helaas weet ik de exacte reacties nog niet, want ik ga pas over 2 weken weer werken.
Als het al opgemerkt wordt zullen ze er niets van zeggen. Een beetje kijken, wat stamelen en weg. Ze hebben nog nooit een vrouw buiten hun eigen familie aangesproken. Gaat anders worden als ze weer, anoniem, achter hun toetsenbord zitten dan komen de, voorspelbare, commentaren te voorschijnt.
Ook Wij houden van U

Suzette
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door pipa »

lief dinnetje schreef:Even zeggen Mara, je bent zeker een mooi mens.
Wat ik hier zoal lees. Respect. Echt....je doet het maar even als trans in dat wereldje.

lief dinnetje schreef:Neen, echt SRS is echt de enige oplossing .....zonder SRS ben je nooit vrouw
Jij wisselt ook nogal es van mening zeg? Volgens jou = srs toch een vrouw? En Mara wordt post op en wel gedevalueerd tot 'trans'?

Nou ja, de reaguurders op dat artikel zijn het unaniem eens over het feit dat een SRS je niet tot vrouw maakt.


Wat omgekeerd ongeveer van dezelfde strekking is als jouw mening dat pre en non op transen mannen zijn.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door marinth »

Juist en DAAR gaat het nu juist om...
Niet om elkaar te proberen overtroeven met uiterlijkheden als het lichaam of een baan...
Want zo pak jij het wel aan AANGEPAST DOOR MODERATORS
Als er over je lichaam niet meer op te scheppen valt... begin je over je baan...
en zo maar door....

AANGEPAST DOOR MODERATORS

En desnoods als je geen argumenten meer hebt, dan brandt je een andere transseksueel, in dit geval Kelly, maar even de grond in,
of noemt een medevrouw (in jouw ogen en omschrijvingen dan), een "transje".

En degenen die niet geopereerd zijn en het met jou oneens zijn, zijn mannen.
Tja.

Of je durft zelfs te beweren dat mensen die het met jou oneens zijn jaloers zijn op jouw "prestaties".

AANGEPAST DOOR MODERATORS

:P
lief dinnetje schreef: Bon ik lees nog even "De TIJD" en ga dan weer rustig slapen.

Veel plezier verder.


AANVALLEN OP PERSOON VERWIJDERD
Plaats reactie