Het is jammer, maar helaas

Algemeen

Moderator: Moderators

marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door marinth »

Suzette schreef: Doet mij denken aan de gezegde, “Geld maakt niet gelukkig” vaak gebezigd door mensen die, op dat moment, het niet hebben. .
Precies andersom in mijn ervaring. Mensen die geld hebben beweren er niet gelukkig door te worden :P
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door marinth »

AANGEPAST DOOR MODERATORS. AANVAL OP PERSONEN VERWIJDERD
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door marinth »

Bedoel het btw niet lullig hoor AANGEPAST DOOR MODERATORS

Maar de dingen die jij hebt gezegd over andere transseksuelen die zijn niet mis hoor.
Maar dat heb je zelf waarschijnlijk niet eens in de gaten gehad.

Ik zal je wat vertellen... ik leef nu al 5 jaar als vrouw in de maatschappij...en ik word overal
als vrouw of transvrouw geaccepteerd... ik voel me vrouw, en heb mezelf als vrouw geaccepteerd.

Over de SRS heb ik al lange tijd twijfels vanwege medische redenen. Maar dat maakt mij
niet minder vrouw hoor. In elk geval niet minder vrouw dan een post op transseksueel.

Wat wij al vanaf de allereerste dag je duidelijk proberen te maken, is dat je misschien wel
als vrouw geaccepteerd wordt, maar dat je op een bepaalde manier altijd te maken hebt
met je transseksualiteit. Je kunt het niet helemaal wegstoppen. Zeker niet in intieme relaties.

Bovendien kan ik me zo voorstellen dat je zelf ook binnen een intieme relatie niet wilt
liegen over je achtergrond. Met andere woorden.... we zitten uiteindelijk met bepaalde
zaken allemaal in hetzelfde schuitje. En je beter voor doen dan anderen vind ik in dat opzicht
echt een beetje zot.

De reactie's die Kelly daar krijgt... kunnen jij en ik evengoed krijgen....

Kijk bijvoorbeeld eens naar de reactie's op dit bericht... bepaald geen Kelly... maar vergelijkbare reactie's.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ation.html

En daarbij... het is gewoon bot en kwetsend andere transseksuelen als mannen te omschrijven omdat ze
geen SRS hebben ondergaan... en te beweren dat de SRS noodzakelijk is voor het vrouw-zijn.

Als transseksueel waren we allemaal vanaf de geboorte in ons hoofd al vrouw. Wel of geen operatie veranderd niets
meer aan dat gevoel. En als jij wilt dat jij in je waarde gelaten wordt, laat dan ook anderen in hun waarde.
En neem hen in hun gevoelens ook serieus.

Het is ook heel verwarrend dat je steeds maar draait van standpunten!
Dan ben je weer gewoon een vrouw... dan toch weer transseksueel.

Je lijkt soms echt zelf wel een beetje in de war.

Wat ik weet is dat je transseksueel voor de rest van je leven blijft.
Of je nu geopereerd bent of niet. En hoezeer je je ook vrouw voelt... wij allen zullen geen kinderen kunnen baren
en zullen in dat opzicht altijd verschillen van vrouwen, ook onze opvoeding en achtergrond verschilt van vrouwen...

En zoals je ziet aan de reactie's op die artikelen, hoeven we ook niet altijd op hetzelfde respect te rekenen die
vrouwen krijgen...

En dat is voor ons allemaal zo... niemand uitgezonderd....
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door fenna69 »

joepie, we zijn weer thuis ...
kunnen we een re-roll-back doen naar het tussentijdse forum?
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door lief dinnetje »

Marinth schreef :

Het is ook heel verwarrend dat je steeds maar draait van standpunten!
Dan ben je weer gewoon een vrouw... dan toch weer transseksueel.

Je lijkt soms echt zelf wel een beetje in de war.


Neen hoor. Ik denk dat je de dingen juist moet plaatsen.

Er zijn voor mij 4 levels.

1) Mentaal vrouw,

2) Geslachtelijk vrouw

3) Juridisch vrouw

4) Maatschappelijk vrouw.

Misschien is het nu iets duidelijker ?

Een travestiet : man => jawel geslachtelijk en bijna ook altijd juridisch. Bovendien ook vaak maatschappelijk een man.
Want heel vaak werken en leven travestieten als maatschappelijk erkende mannen en hebben ze naast hun normale leven als man een relatief verborgen 2de leven als travestiet/vrouw
Ik ben trouwens zelf 20 jaar travestiet geweest, maar ik was me in die tijd dan ook wel bewust dat ik "maatschappelijk" en "juridisch"100% als man leefde.

Een transgender (dus zonder SRS) of pre-op trans : Ook geslachtelijk man en vaak ook nog juridisch.
Maatschappelijk ? Vaak bevinden mensen in transitie zich maatschappelijk in een grijze zone.

Een post-op trans : Mentaal, Geslachtelijk en Juridisch een Vrouw.
Maatschappelijk vaak voor haarzelf en voor veel mensen een "vrouw", voor bepaalde mensen echter blijft ze een man.
En hier spreek ik dan van een vorm van discriminatie.
Reden : als de overheid beslist dat iemand na het volgen van een bepaalde weg Juridisch een vrouw is, dan zou je kunnen verwachten dat ook de Maatschappij zal volgen.
Dit is echter moeilijker dan het lijkt.
Maar dat is ook niks nieuw : elke vorm van "rechten" voor minderheden ligt immers maatschappelijk moeilijk.
ik denk dan bijvoorbeeld aan het homohuwelijk in NL en BE.
Super dat mensen die van elkaar houden (ongeacht hun fysieke geslacht) met elkaar kunnen/mogen trouwen.
Maar wat in de praktijk stel je dan vast : als 2 mannen in het openbaar tonen dat ze van elkaar houden krijgen ze vaak negatieve reacties.
ze mogen wel trouwen, maar met hun verliefde gevoelens kunnen ze best niet te koop lopen.
Absurd toch ? Je kan toch niet zeggen als maatschappij (wet, parlement) : trouw rustig met elkaar hoor, maar kruip dan wel samen terug in de kast ?

En ja, jammer genoeg komen die negatieve reacties zeer vaak van heteromannen die hun eigen ego belangrijker vinden dan de maatschappelijk overeengekomen samenlevingsafspraken (wetten, regels, KB's).
Vreemd dat jullie hier de pijlen zo op mij richten ? Ik heb me nooit beziggehouden met het bewust in elkaar kloppen van homokoppels, transen, travestieten, enz.
Misschien steek je beter wat energie in het heropvoeden van de onaangepaste heteromannen.
Want ja ze zitten fout toch ? Of wat is anders onze democratie nog waard ?
Als een in het parlement gestemde wet van geen enkel nut blijkt te zijn binnen onze maatschappij, dan hebben we een enorm probleem.
Vandaar dus dat ik me tegen een bepaalde groep heteromannen bewust afzet :
Namelijk de groep mannen die : 1) Een vrouw als minderwaardig ziet aan een man. 2) Een gehuwd homokoppel niet kan accepteren 3) Een Juridische vrouw niet als vrouw wil aanvaarden.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door lief dinnetje »

Pipa schreef :

lief dinnetje schreef:Even zeggen Mara, je bent zeker een mooi mens.
Wat ik hier zoal lees. Respect. Echt....je doet het maar even als trans in dat wereldje.


lief dinnetje schreef:Neen, echt SRS is echt de enige oplossing .....zonder SRS ben je nooit vrouw


Jij wisselt ook nogal es van mening zeg? Volgens jou = srs toch een vrouw? En Mara wordt post op en wel gedevalueerd tot 'trans'?

Nou ja, de reaguurders op dat artikel zijn het unaniem eens over het feit dat een SRS je niet tot vrouw maakt.


Enfin, ik zal het er dan telkens bijschrijven :

lief dinnetje schreef:Even zeggen Mara, je bent zeker een mooi mens.
Wat ik hier zoal lees. Respect. Echt....je doet het maar even als trans (vrouw die het officiële proces van transitie al helemaal heeft doorlopen) in dat wereldje.


lief dinnetje schreef:Neen, echt SRS is echt de enige oplossing .....zonder SRS ben je nooit (geslachtelijk/juridisch/maatschappelijk) vrouw


Jij wisselt ook nogal es van mening zeg? Volgens jou = srs toch een vrouw? En Mara wordt post op en wel gedevalueerd tot 'trans'?

Devaluatie zeg. Amai, alsof er enige waardeverhouding ligt tussen man/vrouw, trans, holebi......gewoon allemaal mensen zou ik zeggen.
Mensen in een verschillend stadium van hun leven ......ik sprak zelf nooit van een waardeverhouding tussen de entiteiten.
Daar ligt dus jullie gevoeligheid ? Het is een soort race naar het onbereikbare label : vrouw ? Moet ik dat dan zo zien ?
Zo heb ik dat eigenlijk nooit gezien hoor.
Ik ben aan een transitie begonnen omdat ik een vorige entiteit niet meer verder kon/wou.
In de opgelegde rol van heteroman kon het niet meer verder. In de rol van heteroman + travestiet in de kast of uit de kast kon het ook niet meer verder.
Om die reden kwam er een transitie, maar dat was bij mij een logische opeenvolging van fases en zeker geen drang naar een bepaald einddoel.
Mensen evolueren immers constant.
Voor mezelf kan ik achteraf gerust zeggen : ik heb altijd alles met veel motivatie en plezier gedaan
En ja het was best een boeiende reis de voorbije jaren.
Ik heb nog geen seconde spijt van de dingen die ik heb gedaan en wat jullie ook mogen denken en wie jullie dan ook mogen zijn .....
het gaat echt wel goed hoor met mij.
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door gerdaatje »

Er zijn voor mij 4 levels.

1) Mentaal vrouw,

2) Geslachtelijk vrouw

3) Juridisch vrouw

4) Maatschappelijk vrouw.

Misschien is het nu iets duidelijker ?
Mooi lijstje, je kunt je verhaal beter samenvatten met,

Bio vrouw, 1, 2, 3, 4.
Pre op, 1, 4 soms.
post op, 1, 2, 3, 4 vaak.
Travestie, soms 1.

Twee en drie gaan in de praktijk natuurlijk samen.
Er is geen mens die wel twee heeft maar drie laat zitten.

Ikzelf val onder 1 en verder niet.
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door marinth »

Hoi Melina!

Ben blij te horen dat het goed met je gaat EN dat je iets genuanceerder klinkt in je laatste postjes.

Mijn persoonlijke mening hierover is iets anders en het lijstje ook:

1) Mentaal vrouw

2) Ipv geslachtelijk vrouw- geslachtelijk transvrouw - ofwel Post op TS vrouw ofwel pre-op TS vrouw

3) Juridisch vrouw (binnenkort verandert heel terecht de wet op dit vlak en hoef je niet meer geopereerd te zijn om bij wet vrouw te mogen zijn)

4) Maatschappelijk vrouw.... Dit is voor zowel een pre-op als een post op TS hetzelfde. Met de uitzondering van saunabezoeken, zwembaden e.d.
Persoonlijk lig ik daar nou niet zo wakker van. Voor de rest ben ik gelukkig gewoon maatschappelijk vrouw voor de mensen in mijn omgeving.
En voor anderen die het zien of weten ben ik een transvrouw.

Voor mij persoonlijk zal er altijd een verschil tussen lichaam en geest blijven bestaan.
Ik voel me in mijn geest gewoon vrouw, maar fysiek ben ik een transseksuele vrouw (pre-op of post-op) en dat is niet zoals ik me van binnen voel.
Van binnen ben ik een heel normale vrouw eigenlijk.

Maar voor de buitenwereld blijf ik altijd die transseksueel (als ze het weten dan).

Ik denk niet dat je mensen via juridische weg kunt overtuigen dat wij vrouwen zijn, maar het is wel heel goed dat wij bij wet verdedigd worden.
Ik zal zelf in ieder geval nooit iemand proberen te dwingen mij als een vrouw te zien, ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet kunnen beslissen.
Maar gediscrimineerd wil ik nu ook weer niet worden. Als het gaat om werk, of maatschappelijke instanties enz enz.
In relationele zin wordt je als TS helaas wel vaak in het algemeen meer "gediscrimineerd". Maar ik kan me er best wel iets bij voorstellen
dat de meeste mannen liever een "gewone" vrouw hebben dan een TS. Al is het alleen maar vanwege de maatschappelijke gevolgen die het
voor de man kan hebben wanneer hij ervoor uitkomt dat hij met een TS gaat. Kan me voorstellen dat het voor een heteroman niet leuk
is de rest van zn leven voor homo versleten te worden door zijn omgeving. De maatschappij denkt er helaas in het algemeen nog wel zo over.

Ik vind ook dat de transseksuelen zelf voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor het beeld wat ontstaan is. Er zitten gewoon teveel
extremen in de groep. En een aanzienlijk grote groep lesbische transvrouwen maken het voor de buitenwereld helemaal onbegrijpelijk.
Maar het is zoals het is. Daar kunnen wij weinig aan veranderen.

Hoewel wetten en maatschappelijke erkenning je
er ook tegenaan gooit. Er blijft altijd een verschil bestaan tussen een biovrouw en een transseksuele vrouw in de ogen van sommigen (eigenlijk in de ogen van velen zelfs).

Groetjes en fijn Pasen!
Marinth
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door pipa »

lief dinnetje schreef:
Het is ook heel verwarrend dat je steeds maar draait van standpunten!
Dan ben je weer gewoon een vrouw... dan toch weer transseksueel.

Neen hoor. Ik denk dat je de dingen juist moet plaatsen.

Er zijn voor mij 4 levels.

1) Mentaal vrouw,

2) Geslachtelijk vrouw

3) Juridisch vrouw

4) Maatschappelijk vrouw.

Voor een post op transseksueel en dus niet een biovrouw zijn er 4 levels:

1) Mentaal vrouw. Dat kan idd.

2) Geslachtelijk vrouw= chirurgisch aangepast, want geboren als bio jongetje en in de regel lange tijd geleefd hebbende als (vruchtbare) bio man, compleet met XY chromosomen en oa een prostaat.

3) Juridisch vrouw= wijzinging van inschrijving en ID papieren van (na lange tijd geleefd hebbende als) M naar V.

4) Maatschappelijk vrouw. Dat kan, afhankelijk van de mate van passabiliteit dan wel de diepte van de realiteitsstoornis bij (overwegend) onpassabiliteit.
lief dinnetje schreef: En ja, jammer genoeg komen die negatieve reacties zeer vaak van heteromannen die hun eigen ego belangrijker vinden dan de maatschappelijk overeengekomen samenlevingsafspraken (wetten, regels, KB's).

Die (echte) heteromannen zijn nou eenmaal hetero in die zin dat ze op geboren vrouwen met XX chromosomen, bio vagina, baarmoeder en eierstokken vallen.

Als een (echte) heteroman bedankt voor een post op TS dan is dat niet negatief, ook niet een kwestie van een te groot ego maar van heel gewoon hun goed recht.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door gerdaatje »

Wat is het verschil tussen geslachtelijk vrouw of chirurgisch aangepast?
Ik vind dat een onzinnige scheiding.
Worstje is weg, doosje geplaatst. punt.
Geen baarmoeder?
Mwah, komt ook onder biovrouwen voor.
Niet vruchtbaar?
Zie hierboven.
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door marinth »

pipa schreef: Die (echte) heteromannen zijn nou eenmaal hetero in die zin dat ze op geboren vrouwen met XX chromosomen, bio vagina, baarmoeder en eierstokken vallen.

Als een (echte) heteroman bedankt voor een post op TS dan is dat niet negatief, ook niet een kwestie van een te groot ego maar van heel gewoon hun goed recht.
Klopt!
Om even een voorbeeld te noemen. Ik val echt alleen op mannen.
Maar stel ik ontmoet een leuke heteroman die (V naar M) transseksueel is...
dan zou ik liever hebben dat hij zijn natuurlijke geslacht nog heeft ipv een kunstmatige penis.

Vergeet ook een groot deel van de mensen niet die niet afgeschrikt worden van het feit dat iemand TS is... maar juist
het kunstmatige ervan erg onaantrekkelijk vinden...

Zoals onnatuurlijke geffste gezichten, onnatuurlijk ogende borsten, en soms ook het idee dat iemand zich heeft laten
opereren aan het geslacht kan iemand tegenstaan.

Net zoals ik dat heb dus. Ik heb ook liever een Vrouw naar Man met een natuurlijk geslacht die bijv een voorbinddildo gebruikt
dan een kunstmatige penis :)
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door pipa »

gerdaatje schreef:Wat is het verschil tussen geslachtelijk vrouw of chirurgisch aangepast?
Ik vind dat een onzinnige scheiding.
Worstje is weg, doosje geplaatst. punt.
Geen baarmoeder?
Mwah, komt ook onder biovrouwen voor.
Niet vruchtbaar?
Zie hierboven.

Worstje is weg en een neovagina is iets compleet anders dan een bio vagina. Wordt niet nat, gaat niet licht openstaan bij opwinding, schaamlippen zwellen niet bij opwinding. Is hoger geplaatst dan een bio vagina.

Geen baarmoeder? Komt ook onder oa AIS vrouwen voor maar die zijn geboren en opgevoed als meisje ivm de oppervlakkige genitalieën.

Onvruchtbaar, komt ook voor bij biovrouwen die als bio meisjes zijn geboren.

Bij post op transseksuelen niet, zie hierboven. Dat waren vruchtbare mannen geboren als XY bio jongetjes.

Overigens komt onvruchtbaarheid ook voor bij bio mannen en ook bij bio vrouwen. Dat maakt ze niet minder dan bio mannen of bio vrouwen.

M/v transseksuelen waren in de regel wel degelijk vruchtbaar als man en zijn vaak bio vader van zelfverwekte kinderen.

Eerlijk gezegd vind ik onvruchtbare bio vrouwen vergelijken met in de regel wel vruchtbaar zijnde geweest mv transseksuelen op zijn zachtst gezegd nogal impertinent.
Bijna onbeschoft en ongevoelig, alsof bio vrouwelijke onvruchtbaarheid niks voorstelt of zo.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door marinth »

pipa schreef: Eerlijk gezegd vind ik onvruchtbare bio vrouwen vergelijken met in de regel wel vruchtbaar zijnde geweest mv transseksuelen op zijn zachtst gezegd nogal impertinent.
Hier vind ik je wel te ver gaan.
Er zijn ook genoeg transen die gruwelen van het idee als man kinderen te verwekken en vader te worden.
Mentaal zouden ze alleen moeder kunnen zijn en vruchtbaar willen zijn in het juiste lichaam.
En dus is die groep wel onvruchtbaar.
Zeker degenen die altijd al op mannen vielen...
Je kunt vrijen wat je wilt... maar zwanger wordt je niet.

Ik vind dat een kinderwens bij transen heel vaak juist niet serieus wordt genomen maar bij vrouwen wel. Bij vrouwen is het erg... maar bij transen niet... (dat zijn mannen)

Uitzondering wil ik wel maken voor transseksuelen die als man een heteroseksueel leven hebben geleid. Die waren mentaal en fysiek wel degelijk vruchtbaar en hebben er geen moeite mee om vader te worden/zijn. Zo heb je ook transen die zelfs hun zaad laten invriezen. Van onvruchtbaarheid is er dan echt geen sprake.

Hoe ze dat mentaal voor elkaar krijgen, dat is me een raadsel. Maar onvruchtbaar kun je ze niet noemen.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door pipa »

marinth schreef: Uitzondering wil ik wel maken voor transseksuelen die als man een heteroseksueel leven hebben geleid. Die waren mentaal en fysiek wel degelijk vruchtbaar en hebben er geen moeite mee om vader te worden/zijn.
Ik veralgemeniseer omdat maar liefst even 85% van de man-vrouw transseksuelen voorheen een vruchtbare hetero man en zich als zodanig gedroeg en voor het overgrote deel tevens bio vader van zelfverwekte kinderen.

Voor de zeldzame (primaire) TS'en die altijd al op mannen vielen (en altijd al vrouwelijk waren trouwens) is het voor een deel daarvan een tragedie dat ze geen kinderen kunnen krijgen.

EN zich er mentaal en fysiek NIET toe kunnen zetten om gebruik te maken van hun mannelijke vruchtbaarheid, pre TS dan...
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door lief dinnetje »

Pipa schreef :


Die (echte) heteromannen zijn nou eenmaal hetero in die zin dat ze op geboren vrouwen met XX chromosomen, bio vagina, baarmoeder en eierstokken vallen.

Als een (echte) heteroman bedankt voor een post op TS dan is dat niet negatief, ook niet een kwestie van een te groot ego maar van heel gewoon hun goed recht.


Is het dan ook hun goed recht om :

1) Een trans-vrouw te zitten versieren en éénmaal ze het dan te weten komen om agressief te reageren ?
2) Is het dan ook hun goed recht om bewust homokoppels aan te vallen ?
Ondertussen blijkbaar een lokale sport van jongerenbendes in bepaalde regio's in ons multi-cul landje ?
Blijkbaar is het schadelijk voor hun ego dat 2 mannen in het openbaar hun homoseksualiteit tonen ?
3) Moet elk ander persoon die per toeval XXY chromosomen heeft, een operatie/correctie aan de vagina heeft ondergaan (doen bio-vrouwen wel vaker), borstvergroting heeft laten uitvoeren, de baarmoeder heeft laten wegnemen en/of de eierstokken heeft laten wegnemen een sticker op zijn/haar hoofd laten kleven met die details.
Want uiteraard heeft DE HETEROMAN het recht zoiets op voorhand te weten, zodat hij tijdig kan gaan lopen ?
Hoeveel bio-vrouwen zijn er tegenwoordig nog volledig bio trouwens ?

Opdat je het zou begrijpen : mijn punt is : het zit in hun hoofd en niks anders. Meer is het niet.
De ingebouwde homofoob in vele heteromannen
Als je de keuze maakt om voor een mens te gaan, dan maakt het verleden eigenlijk niet zo uit.
Het probleem zit hij hen, niet bij ons en niet bij de huidige wetgeving.
Het is toch wel zeer vreemd :
Een heteroman kan ons niet als volwaardige "vrouw" zien, maar een heterovrouw en vaak ook een lesbische vrouw wel ?
Dat is toch vreemd ? Op het zelfde ogenblik ben je dus voor de ene kant wel een volwaardige vrouw en voor de andere kant niet ?
Ik heb zelfs ooit een discussies meegemaakt tussen een hetero koppel .....
De vrouw : wow das een mooie vrouw, de man : mooi wel maar das geen vrouw.
Zeer vreemd toch die verschillende kijk op de dingen ?


4) Maatschappelijk vrouw. Dat kan, afhankelijk van de mate van passabiliteit dan wel de diepte van de realiteitsstoornis bij (overwegend) onpassabiliteit.

Daar heeft passabiliteit weinig of niks mee te maken.
In je direkte omgeving, vriendenkring kennen ze toch meestal wel je verhaal, het hangt er dan vanaf hoe ze er mee omgaan.
Vaak moet je daar na je transitie ook wel in filteren.
Die passabiliteit is enkel van belang in de minder diepgaande contacten. In winkels, tijdens shopping, restaurant bezoek ....maar kom voor wat het waard is : 10 jaar uit de kast en ze hebben me in die jaren exact 2 keer aangesproken met Mr in plaats van met mevrouw.
En dat was dan nog in mijn fase van pre-op
Das wel belangrijk geweest die bevestiging in bepaalde fases van de transitie, maar nu luister ik daar al zelfs niet meer naar.
Ze mogen voor mijn part zelfs "het" zeggen hoor of helemaal niks.
Wat maakt het uit. Ik ga naar de winkel om dingen te kopen en de rest is eigenlijk niet relevant.
Ik vond het als pre-op wel enorm onprof. van de winkelbediende (man) , want uiteindelijk ben je daar als klant en zelfs als pre-op was mijn "getoonde" gender wel altijd zeer duidelijk.
Plaats reactie