Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
laylasheers
is nieuw hier
Berichten: 4
Lid geworden op: di sep 27, 2016 22:41
Locatie: N.O. Nederland

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door laylasheers »

Voor mij is het zeker geen uitvlucht. Ik kleed me bijna elke dag als vrouw en ben dan meestal ook opgemaakt. Het liefst zou ik de hele dag als vrouw gekleed willen zijn maar helaas zijn er ook andere zaken. Mijn vrouw weet van mijn gevoelens en hoewel ze het niet begrijpt en er ook niets mee heeft kan ik me gelukkig toch bijna elke dag thuis als vrouw kleden. De kinderen zijn de deur al uit dus dat vormt geen belemmering meer. Overigens ga ik niet als vrouw naar buiten, alhoewel ik dat best zou willen, maar niet alles wat je wilt is mogelijk want je moet toch ook wel enigzins rekening houden met je partner.
Liefs, layla
CMAmore
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: zo sep 23, 2012 18:01

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door CMAmore »

Beste lezers,

--------Het is interessant om te leren weten hoe andere mensen denken.--------

Travestie is niet direct een uitvlucht. Als je de puberteit in raakt, dan krijg je een extra gevoel, dat men noemt "bewustzijn krijgen over seksuele opwinding". Masturberen dat valt onder "de uitvlucht" van de werkelijkheid, of je dit nu doet door vrouwenkleding te dragen of seksueel getint materiaal te lezen/bekijken. Masturberen is onderdeel van het leven, zoals ik het zie, masturberen is een behoefte net als eten en drinken. Maar ook in behoeftes, moet balans gevonden worden.

Het is logische dat je meer bezig bent met seksuele activiteiten in stress periodes (overleden van naasten, relatiebreuken, stress door onderwijs, stress op je werk, stoppen met verslaving, negatieve gevoelens hebben, hormonen). Dit baseer ik op het feit, dat ik mijzelf jaren heb geanalyseerd (vanaf 2009, maar geschreven werken bestaan pas vanaf 2012).

--------Een betere vraag zou zijn, wanneer is travestie geen uitvlucht uit de werkelijkheid?--------

Net als wat ik aangaf met eten, als iemand heel veel gaat snoepen, dan is dat een uitvlucht uit de werkelijkheid, maar af en toe een snoepje dat is prima. "balans", zo is dat ook met travestie, maar daarin moeten twee onderscheidingen worden gemaakt.

1. Travestie als fetisj, dat het motief voortkomt uit de behoefte aan masturbatie.
2. Travestie als expressie, dat het motief voortkomt uit het gevoel van authenticiteit.

Punt 1 is wel uitvlucht uit de werkelijkheid mits "de seksuele behoefte uit balans is, want dan is het gewoon "masturberen + fetisj".
punt 2 is geen uitvlucht uit werkelijkheid of je moet het als 2e identiteit zien (en dan is het meer een gedachte manipulatie: ik ben nu vrouw, en deze vrouw heeft geen schuld, deze vrouw is goed en mooi).

We gaan weer verder met wanneer het dus geen uitvlucht is. Het is geen uitvlucht als je aan travestie doet, mits onderdeel is van je stijl. De stijl die je wilt uitdrukken met kleding.

--------Een kledingstijl heeft weer twee belangenrijk elementen:--------

1. mannelijkheid en vrouwelijkheid (bijvoorbeeld als je kijkt naar randen "hoekig mannelijk" , "rond vrouwelijk"), dit is schoonheid bepaald door de natuur.
2. Niveau van versiering (minimalistisch versiering tegenover veel decoratie), denk maar aan kleding die veel opmaak heeft in tegenstelling tot kleding die in 1 kleur is.

Een naam die ik hiervoor heb bedacht is 1 zijn de lijnen, 2 is de huid.

--------Conlusie--------

Het is escapisme als het onderdeel is van ontspanning, het is geen escapisme als het onderdeel is van je expressie, jouw stijl van kleden.

Ik hoop dat ik jullie weer nieuwe inzichten heb gegeven.

Met vriendelijke groet,
CMAmore
matthijsse
ForumFan
Berichten: 338
Lid geworden op: zo sep 09, 2018 9:09

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door matthijsse »

travestie is voor mij inderdaad een uitvlugt , maar het zit bij mij veel dieper want ik begin gewoon aan alles steeds meer te merken dat ik gewoon in het verkeerde lichaam zit , er is 55 jaar geleden in de buik van mijn moeder gewoon iets verkeerd gegaan , ik had geboren moeten worden als meisje en niet als jongen . ik ga het ook met de dag minder leuk vinden om als man door het leven te gaan :evil:
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 87
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door tonia »

Travestie voelt voor mij niet als een uitvlucht, het heeft niets te maken met seksuele expressie. Toen ik nog jong was, 16 - 17 jaar oud, vond ik het vreselijk dat mijn moeder besliste welke kleren ik mocht dragen. Dit waren vaak saaie, kleurloze kleren. Een jeans vond zij al te frivool.

Later, toen ik zelf mijn kleren kocht vond ze deze afschuwelijk. Dit waren beslist geen extraverte kleren; een lichtblauw Nike sweatshirt en een jeans. Het enige dat een beetje over de top was waren de schoenen, lichtblauwe instappers (vond ik mooi, maar had ik ook gekocht om een beetje te pesten).

Dat ik mij nu als vrouw kleed, geeft mij het gevoel compleet te zijn. Mijn garderobe bestaat nu voor nog geen 10 procent uit mannenkleding. Als ik thuis kom kleed ik mij meteen om in mijn dameskleding. Ik heb niet de behoefte om een vrouw te zijn, maar als ik deze kleding draag voel ik me mezelf.
Gebruikersavatar
patty
dagelijks aanwezig
Berichten: 153
Lid geworden op: di aug 18, 2020 22:06
Locatie: ...Betuwe...

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door patty »

tonia schreef: zo okt 22, 2023 17:37 Travestie voelt voor mij niet als een uitvlucht, het heeft niets te maken met seksuele expressie. Toen ik nog jong was, 16 - 17 jaar oud, vond ik het vreselijk dat mijn moeder besliste welke kleren ik mocht dragen. Dit waren vaak saaie, kleurloze kleren. Een jeans vond zij al te frivool.

Later, toen ik zelf mijn kleren kocht vond ze deze afschuwelijk. Dit waren beslist geen extraverte kleren; een lichtblauw Nike sweatshirt en een jeans. Het enige dat een beetje over de top was waren de schoenen, lichtblauwe instappers (vond ik mooi, maar had ik ook gekocht om een beetje te pesten).

Dat ik mij nu als vrouw kleed, geeft mij het gevoel compleet te zijn. Mijn garderobe bestaat nu voor nog geen 10 procent uit mannenkleding. Als ik thuis kom kleed ik mij meteen om in mijn dameskleding. Ik heb niet de behoefte om een vrouw te zijn, maar als ik deze kleding draag voel ik me mezelf.
Bij mij hetzelfde,bij thuiskomst na het douchen altijd vrouwenkleding aan en mijn borsten, zon fijn en relaxt gevoel, is echt een uitlaatklep voor me.
Heb ook 80% dameskleding en slechts 20 % mannen
AnnetVleu
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jul 28, 2023 12:02
Locatie: Heerlen

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door AnnetVleu »

Voor mij is het idd een uitvlucht , na een dag vol problemen oplossen en verplichtingen vervullen wil ik mijn man-zijn uitschakelen en verander in Annet . Tegen andersdenkenden zeg ik wel eens : Andere mannen hebben een kaartavond , een volleybalclub , een aquarium , of doen mee aan heel Holland bakt , ik neem mijn vrouwengedaante aan . Gewoon een hobby als alle anderen , alleen minder geaccepteerd. Mijn kleerkasten zijn dan ook voor 90% gevuld met vrouwenkleren , door een nieuwe jurk met alle toeters en bellen er bij aan te trekken kan ik helemaal blij worden.
Gebruikersavatar
Gerdi
ff weer wat posten
Berichten: 70
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door Gerdi »

Bij mij zit het dieper. Het is een behoefte aan expressie van de vrouwelijke kant van mij. En ik ben vaak heel ongelukkig geweest als het langere tijd niet kon. Wil ik helemaal vrouw zijn? Nee, ik ben eigenlijk ook wel blij met mijn man zijn, al hou ik niet echt van die typische mannendingen.
Mijn vader zei ook wel eens dat ik net een meisje was, zeker nadat ik betrapt was door mijn moeder, maar voor de rest telde mijn vrouwelijke kant niet mee, mocht er niet zijn.
De behoefte aan expressie vervullen, dat is travestie voor mij en dat zit best diep.
Het is een deel van mij, van mijn persoonlijkheid.
Groetjes Roos.
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 87
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door tonia »

Bravo Roos.

X Tony.
zijde
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: di jan 12, 2016 19:20

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door zijde »

Een reactie op Eva.
Eva zei ik ben een deeltijd vrouw en dat is zijde ook .Ik geniet om in dameskleding te lopen.
Nu heb ik aan:Zwarte rok,rose blouse,rode sjaal,blauwe schoenen,grijs vest,pruik zwart haar.
Zijde
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door EvaLvanE »

zijde schreef: vr mar 22, 2024 14:52 Een reactie op Eva.
Eva zei ik ben een deeltijd vrouw [...]
Nou, even een kleine correctie...
Mijn bericht in dit draadje hierboven is zo'n tien jaar oud en zelfs toen was ik me er terdege van bewust dat 'deeltijdvrouw'' niet (langer) van toepassing was op mij. Niet lang na die datum heb ik mijn transitie afgerond met een SRS en me nu nog aan te duiden als 'deeltijdvrouw' vind ik naar. Om het mild uit te drukken.
Erger u niet. Verwonder u slechts.
girlyme
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do mar 21, 2024 14:49

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door girlyme »

hester schreef: ma feb 10, 2014 10:21 Wat voor mij persoonlijk geldt is namelijk het volgende; Ik zit me regelmatig af te vragen of travestie zoals ik het beleef een uitvlucht is of zit het dieper in mijn ziel.
Als ik me erg goed voel en in een positieve flow zit dan heb ik vrijwel geen behoefte aan mijn travestie-gevoelens maar voel ik mij wat neerslachtig dan krijg ik weer de drang om me te verkleden. Het lijkt wel of dan kan vluchten in de andere ik. Ik voel me er dan goed bij maar het lost eigenlijk niets op.
Dit is dus bij meerderen het geval. Of het een uitvlucht is kan ik niet zeggen, maar als ik in een positieve flow zit kan ik alleen al van het dragen van een panty al heel erg genieten maar als het allemaal even niet meezit moet er meer gebeuren en voelt het meer als MOETEN terwijl het anders voelt als kunnen.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Re: Is travestie een uitvlucht of zit het dieper

Bericht door mireille »

Voor mijzelf ben ik het gaan beschouwen als iets wat ook wel bij m’n autisme hoort. Een langer stukje daarover heb ik hier opgeschreven
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Plaats reactie