Hoe vonden jullie Ferry?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emma B
ff weer wat posten
Berichten: 28
Lid geworden op: do nov 20, 2014 20:04

Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Emma B »

Hallo meiden,
Ik vind het wel erg stil op de fora hier! Om maar eens wat reacties los te maken: wat vonden jullie van het optreden van Ferry de Ruiter in de Voice? Toegegeven, het is niet mijn favoriete programma, maar met 3 vrouwen in huis moet Papa zich af en toe schikken.
Goed dan: ik vond het nummer You Make Me Feel Like A Natural Woman gedurfd gekozen en goed gezongen. En ik was verrast en een beetje ontroerd door haar oproep tot tolerantie!
Your turn, girls!?
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Anja Kok »

Helaas, ik heb het niet gezien. Maar het is altijd prijzenswaardig als iemand in het openbaar een lans breekt voor transgenders, De zingende transgender met baard die dit onlangs internationaal deed, had een enorme impact. Dus iedereen die opkomt voor transgenders in het openbaar heeft mijn warme steun. Ik werk zelf momenteel aan een manuscript, waarmee ik meer begrip voor transgenders zelf en de buitenwereld wil kweken. En denk jij weleens na over hoe jij in ruimere zin iets kunt doen met jouw transgenderschap Emma? Elke stap is er eentje, hoe klein ook! Elke poging tot meer openheid is de moeite waard, zelfs al is het in kleine kring, vind ik.
Waar sta jij hierin?
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Dorothy »

Ik denk niet dat optredens van showtravestieten veel bijdragen aan de acceptatie van travestie in het algemeen. En al helemaal niet die freak met baard.

Als het gaat om een bijdrage in de acceptatie, denk ik dat het vooral belangrijk is om niet in de kast te blijven zitten. Ik merk bij mijn uitstapjes eigenlijk maar zelden iets van weerstand. Op straat wordt ik soms wat uitdrukkelijk aangestaard, maar omdat ik mij aangeleerd heb, om net als echte vrouwen, direct oogcontact te vermijden, heb ik daar verder geen last van.
Een enkele keer tref ik wel eens een wat ongemakkelijke houding van winkelpersoneel e.d., maar als je zelf normaal doet, dan word je over het algemeen ook verder normaal behandeld.
En het is echt niet zo, dat ik niet 'gelezen' wordt, want zo passable ben ik nou ook weer niet. Wel kleed ik mij niet al te opvallend: dus geen korte rokken en stelthakken.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
Emma B
ff weer wat posten
Berichten: 28
Lid geworden op: do nov 20, 2014 20:04

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Emma B »

@Anja: Ik begrijp dat het voor onze emancipatie van groot belang is, dat je in ieder geval je eigen vrouw zijn zo veel mogelijk uitdraagt. Maar als ik dat op mijzelf betrek, zit ik toch met een paar probleempjes. Ik heb met mijn vrouw afgesproken om mijn vrouw-zijn (voorlopig?) binnenshuis te houden. Voornaamste beweegreden hierbij is, dat wij twee lieve kleine meisjes hebben, die nou niet bepaald de leeftijd hebben, dat je ze met zoiets kunt belasten. Je kunt van een kind van 6 nou eenmaal niet verwachten, dat ze dat soort zaken begrijpt, laat staan met de reacties uit de buitenwerled zou kunnen omgaan.

Dat maakt een verdere openheid meteen ook al weer een stuk moeilijker. Ik voel er niks voor om de weinige familie en/of de vrienden in te lichten en dan meteen weer instructies te moeten uitdelen, dat de meisjes van niks mogen weten. Nee, dat wordt mij echt een beetje te gecompliceerd, hoewel ik in mijn hart niets liever zou doen dan een volgende stap zetten richting openheid en acceptatie van de persoon die ik nou eenmaal ben.

Wat is trouwens de doelgroep voor je manuscript?
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Anja Kok »

Hoi Emma,

De doelgroep is transgenders, dat is een parapluterm en de CIS mensen. Het thema draait om moreel besef( verwachtingen en voorwaarden) en hoe dat onze perceptie kleurt.
Elke stap in openheid telt, elk vlammetje is een begin wat zijn loop zal vinden. En wat dat betreft Kom ik op Dorothy en haar reactie. Soms is het inderdaad wat schreeuwerig of controversieel, maar als er een werkelijk vlammetje onder zit zal die ook gezien worden.
Ik ben zo langzamerhand heel passabel en daar word ik ook regelmatig in directe zin op bevestigd zowel actief als passief, binnen en buiten de transwereld. Dat is soms prettig en ook niet en waarom? Het maakt mijn naakte oprechte innerlijk gevoel en uiterlijk nog niet in een lijn en dat ziet niemand alleen ikzelf. Alles heeft gevolgen, elke relatie, want alles draait om de communicatie hierin met jezelf en anderen. En dan zijn we weer terug bij het begin van mijn verhaal, elke waarachtige vlam telt en kan uitgroeien tot een vuur wat zijn weerga niet, samen naar vermogen. Light the fire, because it can not die.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Anja Kok »

Hoi Emma,

De doelgroep is transgenders, dat is een parapluterm en de CIS mensen. Het thema draait om moreel besef( verwachtingen en voorwaarden) en hoe dat onze perceptie kleurt.
Elke stap in openheid telt, elk vlammetje is een begin wat zijn loop zal vinden. En wat dat betreft Kom ik op Dorothy en haar reactie. Soms is het inderdaad wat schreeuwerig of controversieel, maar als er een werkelijk vlammetje onder zit zal die ook gezien worden.
Ik ben zo langzamerhand heel passabel en daar word ik ook regelmatig in directe zin op bevestigd zowel actief als passief, binnen en buiten de transwereld. Dat is soms prettig en ook niet en waarom? Het maakt mijn naakte oprechte innerlijk gevoel en uiterlijk nog niet in een lijn en dat ziet niemand alleen ikzelf. Alles heeft gevolgen, elke relatie, want alles draait om de communicatie hierin met jezelf en anderen. En dan zijn we weer terug bij het begin van mijn verhaal, elke waarachtige vlam telt en kan uitgroeien tot een vuur wat zijn weerga niet, samen naar vermogen. Light the fire, because it can not die.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Anja Kok »

Sorry voor de twee keer, ik krijg dat niet ongedaan!
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Dorothy »

Het punt is dat ik niet geassocieerd wil worden met showtravestieten, die toch vooral uit zijn op publiciteit en geld.
Als er alleen maar showtravestieten op TV te zien zijn, dan wordt dat de norm en word ik alleen gezien als vent in vrouwenkleren. En dat vind ik niet prettig, want als ik mij in het openbaar in mijn vrouwelijke verschijning presenteer, dan wil ik ook als vrouw behandeld en aangesproken worden. Dat gaat gelukkig doorgaans uitstekend.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
Emma B
ff weer wat posten
Berichten: 28
Lid geworden op: do nov 20, 2014 20:04

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Emma B »

Ik denk dat je dat niet zo op je eigen situatie moet betrekken. Beschouw het alsof het een soort Ali B. is, de nationale knuffelmarokkaan. Ik denk dat een nationale knuffeltv/tg onze zaak heel erg goed zou kunnen doen. Het grote publiek is, denk ik, nog niet toe aan de fijne nuances die wij wel kunnen leggen.
Gebruikersavatar
Emma B
ff weer wat posten
Berichten: 28
Lid geworden op: do nov 20, 2014 20:04

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Emma B »

Ik moest even de term CIS googlen, ik word af en toe een beetje confuus van alle termen die er op dit forum (en andere fora) over mij worden uitgestort. IK heb bovendien het idee dat sommige forumgangers soms zelf de betekenis niet helemaal goed hebben. Dit geldt natuurlijk niet voor jou Anja, ik begrijp dat Cisgender betekent dat je je identificeert met het geslacht dat je bij geboorte is toegekend?
Je laatste reactie heeft mij nog wel aan het denken gezet. Het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn, dat ik persé naar buiten zou moeten komen om toch wat meer voor "de goede zaak" te betekenen.

In mijn zoektocht naar mijn echte ik zoek ik heel veel info op op Internet, wat een zegen is dat toch! Zo kwam ik onlangs op de volgende blog terecht: https://chantalleq.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false; , waar ik zo veel bekends tegen kwam, dat ik opeens dacht dat ik dat zelf geschreven had kunnen hebben. Dat triggerde weer de gedachte dat je bv. in de vorm van een anonieme blog óók veel mensen kunt bereiken, zonder verder herkenbaar te zijn voor iedereen. Misschien ga ik wel zo iets doen!
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door pipa »

Dorothy schreef:Ik denk niet dat optredens van showtravestieten veel bijdragen aan de acceptatie van travestie in het algemeen. En al helemaal niet die freak met baard.
Conchita zet wel iets neer, ook als zangeres.

Anyway, leuk verhaal van je over hoe je af en toe als 'vrouw' vertoont maar het zou natuurlijk heel goed kunnen dat mensen jou dan zien als een freak onder een nylonpruik en een kilo make up (om baardgroei te verdoezelen)
Alleen staren ze je dan alleen aan, ipv je in je gezicht een freak te noemen. Dat is een vorm van respect, wat jij bepaald niet toont tov anderen.

Maar wat draagt volgens jou wel bij dan? Zouden mensen in het algemeen begrip tonen voor tv's en ts'en die supermannelijk zijn qua uiterlijk, manier van bewegen, een bassende stem, beroep, vader van zelfverwekte kinderen, hobbies en bezigheden maar zich SOMS als 'een echte vrouw gedragen?'

Ook daar begrijpt werkelijk niemand een hout van....behalve dan in de (online) T community.

Daar zijn dergelijke T's eerder de norm dan een uitzondering.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Kristina
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: zo aug 12, 2012 9:35
Locatie: Gangelt, Duitsland

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Kristina »

It is worth to look at yesterday RTL Supertalent 2014 winner in the context of the discussion.
Please be patient an advertisement to be over:

http://www.clipfish.de/special/supertal ... ClipfishYT" onclick="window.open(this.href);return false;

I do not know how widely RTL is watched in Netherlands but it is an open channel.

An article about it, I think that you understand German better than me:

http://www.rtl.de/cms/sendungen/das-sup ... 55803.html" onclick="window.open(this.href);return false;

This is a next success of the idea of gender diversity.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Anja Kok »

Hai Kristina,
That link of your isn't working so wel. I could read the article though, but no video. I saw some other of Marcel impersonating Conchita, so i presume he is more a draggueen impersonator. Unlike your asuming that everyone in Holland can speak an read German, i have to disapoint you. Ther is a big difference between our languages, although we both say: JA,if we mean yes. It is not like English and American for us, at least not for me it is. So i hope you find a better link, i could not, but thanks for posting it anyways!

En Emma, wat een leuk creatief idee om een blog bij te houden, doen!
Gebruikersavatar
Kristina
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: zo aug 12, 2012 9:35
Locatie: Gangelt, Duitsland

Re: Hoe vonden jullie Ferry?

Bericht door Kristina »

I have found that previous link refused to work few times, but it is a working link in general and I have tested it from two different computers: on my laptop which is connected to German fibreoptic Internet and the second PC is located near London and it is connected to BT VDSL-2 internet line. So I assume that this link should work inside NL as well most of times.

There is another option, more tricky:
http://www.rtl.de/cms/sendungen/das-sup ... video.html" onclick="window.open(this.href);return false;
and selecting video:
Supertalent :
Marcel Kaupp sorgt für einen Glamour-Moment
This link can be available for another few days only.

I have also tested the second link from UK internet(I have remote access) and also from Germany.

*******
Because I live at the border of Limburg then my understanding about Netherlands is based on that province, I rarelly visit other places. The most popular language here is Limburgish.
Life is too short to understand all of them.
Plaats reactie