jullie mening

Algemeen

Moderator: Moderators

nieuwe forum

Peiling eindigde op zo aug 30, 2015 21:47

1. opnieuw met een leeg forum beginnen.
3
33%
2. alles (proberen) over te zetten.
2
22%
3. een schifting maken (proberen) en die (proberen) over te zetten.
4
44%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

jullie mening

Bericht door johnn »

Achter de schermen zitten we te denken aan een nieuwe opzet voor de site (nieuwe start, fris nieuw uiterlijk zeg maar).
Nu komen we bij het forum aan.
Er is in het verleden heeeeeeel veel geschreven op de diverse forum onderdelen.
Daarvan was ook heel erg veel nuttig, bijzonder of anderszins waardevol.
Nu kunnen we simpelweg opnieuw beginnen met een leeg forum (technisch gezien het eenvoudigste)
We kunnen ook voor de moeilijke weg gaan en alles bewaren (als dat al lukt....daar moet dan goed naar gekeken worden)
Ook zou er een schifting gemaakt kunnen worden (met dezelfde moeilijkheden als bovenstaande).
Mogelijk is veel van wat er staat en eigenlijk heel waardevol was op dat moment op dit moment achterhaald door de tijd.
Nu de vraag.....wat zou jullie voorkeur hebben;

Ik hoor/zie/lees het graag
Laatst gewijzigd door johnn op za apr 13, 2019 1:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet meer relevant
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
BE_VAN DE ZEE
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di feb 15, 2005 16:41
Locatie: Oostkamp
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door BE_VAN DE ZEE »

Hey,goede voormiddag allemaal......
Jij vroeg mijn mening,Johnn..
Begin met wat er nu opstaat,en vernieuw het,zeker met dingen die niet meer relevant zijn.
Met uitagenda,---- transvriendelijke aangelegenheden,in da laatste zijn er adressen die niet meer bestaan,of waar die uitgaansaangelegenheid,er niet meer is.
De "Divas" in Kortrijk bijvoorbeeld,bestaat niet meer.
Gewoon beetje opschikken, Johnn,op die site en nieuwe adressen toevoegen.
Ook is de hulpverlening voor transgenders ook veel verbeterd en toegenomen,wat ik ook zou toevoegen,of opnemen,
met de adressen van die organisatie's...
Ook es kijken als er nieuwe adressen zijn bijgekomen,waar travestie's grote schoenmaten kunnen vinden...In die 10 jaar zullen er wel bijgekomen zijn,zowel in België en Nederland.
Wat ik ook zou aanraden,is met mensen die het hier goed menen,eens een deftig visueel gesprek aangaan,zo een brainstorm kan verrassende elementen opleveren,die hier bruikbaar zijn. Hier op dit forum je mening geven,kan dus de aanzet zijn hiervoor.
Je mening geven hier is zeker niet hetzelfde,als met meerdere personen,een praatsessie houden.
Ook wat mij soms opvalt,is dat bij transgenders,de drempelvrees bestaat,om bv."Tranny-night" te bezoeken....
om de reden dat het in een parenclub is......Ik kom daar ook niet veel meer,mijn,srs is ook al een hele tijd achter de rug,
maar toch probeer ik er jaarlijks nog es te komen.Maar voor beginnende transgenders is dat wel een mooie aanzet voor vertrouwen en respect,bij zichzelf op te bouwen.

Zo dat is in het kort,een reactie,waar ik zeker nog dingen aan toe zou kunnen voegen.
Je moet ergens beginnen,Johnn,dus hier de voorzet.
Groetjes ,hopelijk krijg ik van jouw hier ook respons op.
Tot wederhorens,doei.......

En nogmaals,niet allemaal tegelijk reageren........Graptje....lol.
De wereld draait door,hopelijk vind ik in de toekomst,een levensgezellin
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door johnn »

Dank je wel Be voor je reactie.
De punten die jij aanhaalt worden zeker ook meegenomen en wordt al aan gewerkt (al zie je het nog niet direct, achter de schermen wordt door kundige mensen hard gewerkt).
Echter de vraag die ik in deze draad stelde (wat / hoe doen we met het forum) heb jij echter niet beantwoord :D :D
Een antwoord op die vraag kan ons ofwel een hoop (zinloos) werk besparen, ofwel een hoop (maar dan zinvol) werk bezorgen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
BE_VAN DE ZEE
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di feb 15, 2005 16:41
Locatie: Oostkamp
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door BE_VAN DE ZEE »

Hey,Johnn,
Nogmaals terug,
De vraag die ik volgens jouw niet op antwoorde,was :Wat doen met we met de site?
Ik zou ze meegaande weg vernieuwen,of aanpassen.
Er zijn dingen die nog kunnen gebruikt worden,niet alles is slecht,of verouderd.
Maar dat er iets moet veranderen,op de site,das juist.
Alles inééns veranderen ,da vergt veel tijd,en de verandering in trapjes,is beter aanvaard baar.
Ook kunnen we ons meegaande eraan ,aanpassen.
Deze die ik aangaf in mijn eerste reactie,zou ik zeker checken wat er nog van bestaat en wissen wat niet meer relevant is.
Dus niet te hard van stapel lopen,en maken dat de "site" online blijft , tijdens de veranderingen.
Hopelijk begrijp je me,Johnn.......?
Groetjes tot wederhorens,doei......
De wereld draait door,hopelijk vind ik in de toekomst,een levensgezellin
BE_VAN DE ZEE
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di feb 15, 2005 16:41
Locatie: Oostkamp
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door BE_VAN DE ZEE »

[quote="BE_VAN DE ZEE"]Hey,Johnn,
Nogmaals terug,
Wat we met het forum doen...?
Er zijn daar dingen op geschreven die passez,zijn,die kunnen weg..
Items die nog relevant zijn,kunnen nog blijven..vind ik.
zoals bv.iets over een happening in het verleden,buiten travestie.org,zou weg kunnen.
Wat ook het probleem is,velen van die trangenders die in die tijd gepost,hebben,zijn hier niet meer te vinden.
Je kunt niet alles wegdoen en herbeginnen,want dan bekom je een leeg "forum",en dat slaat zeker niet aan.
Ik zou ze meegaande weg vernieuwen,of aanpassen.
Er zijn dingen die nog kunnen gebruikt worden,niet alles is slecht,of verouderd.
Maar dat er iets moet veranderen,op het forum,das juist.
Alles inééns veranderen ,da vergt veel tijd,en de verandering in trapjes,is beter aanvaard baar.
Ook kunnen we ons meegaande eraan ,aanpassen.
Deze die ik aangaf in mijn eerste reactie,zou ik zeker checken wat er nog van bestaat en wissen wat niet meer relevant is.
Dus niet te hard van stapel lopen,en maken dat de "site" online blijft , tijdens de veranderingen.
Hopelijk begrijp je me,Johnn.......?
Groetjes tot wederhorens,doei.....
De wereld draait door,hopelijk vind ik in de toekomst,een levensgezellin
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door johnn »

Be, Nogmaals dank voor je reactie
Dat de site op zich stapje bij stapje aangepast wordt en intussen gewoon blijft draaien is ook ons streven.
mogelijk dat we op de achtergrond een site bouwen met alles wat we erin willen hebben bouwen, die dan grondig testen en vervolgens on-line zetten, maar travestie.org zal geen moment uit de lucht zijn als het aan ons ligt.
Uiteraard gaat alles grondig gecheckt worden van wat nu op de site staat of dat nog actueel en/of relevant is (jij haalde zelf al een voorbeeld aan met een zaak / adres wat niet meer klopt).

Dan het forum (waar deze draad eigenlijk om gaat)...
Met een heel nieuw, leeg forum beginnen heeft als voordeel dat alles weer nieuw en up to date is van wat men schrijft.
Ook kan het snel weer gevuld zijn als men de moeite neemt te schrijven en doordat het allemaal 'nieuw' is goed leesbaar.
Bijkomend voordeel is dat alle oude niet (meer) relevante zaken zoals ruzie's e.d. ook weg zijn....... en dat is ook gelijk het nadeel...alles is weg.
Mochten we dingen willen behouden (even los van het technische aspect), hoe moet je dan kiezen wat wel en wat niet bewaard moet blijven.
Kortom.....ik weet het even niet, vandaar ook de poll.
Op die manier hopen we eruit te kunnen komen of het zinvol is wat we doen (en dus ook wat de mensen graag zien).
Mogelijk voorkomen we een hoop werk voor niets...of..we verzetten een hoop werk in de wetenschap dat we mensen er een plezier mee doen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: jullie mening

Bericht door Anja Kok »

Hai John,

De plannen zijn heel mooi. Wat de fora betreft en hoe je een schifting maakt met wat je wilt bewaren.
Er zijn veel onderwerpen die puur draaien om bevestiging van de bekende clichés.
Maar... er staan ook eerlijke oprechte getuigenissen en meningen in die verdergaan dan het stereotype beeld en prikkelen tot genuanceerder nadenken over het zijn van een transgender.
Over man- vrouw denken, over emotie en hoe hier mee om te gaan van mensen die oprecht hun weg ongeacht zoeken, ook na transitie. Vaak zijn het draadjes die nog uit de bloeiperiode en het begin stammen die waardevol zijn en echt iets te melden hebben. En ook in de partnerfora staan veel bijzondere dingen. Wat de ruzies betreft zijn er wat standaard Trollen die welbekend zijn, dat soort draadjes zijn altijd ongeacht het onderwerp voortijdig getorpedeerd, Die kunnen er zo uit.
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door johnn »

Anja,
Ook jij bedankt voor je inbreng.
Het doet me goed dat er toch nog mensen zijn die het de moeite waard vinden om mee ter denken en dit ook te delen.
Je hebt ook helemaal gelijk dat er waardevolle dingen zijn geschreven (had ik zelf ook al benoemd).
Sommige forumdelen zullen ook zeker terug komen....of dat al met enige inhoud is hangt onder andere van deze poll af.
maar goed..... we hebben nog een kleine maand voor we weten of we achter de schermen een berg werk hebben of niet :D
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
BE_VAN DE ZEE
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di feb 15, 2005 16:41
Locatie: Oostkamp
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door BE_VAN DE ZEE »

Hey,Johnn,
een goede morgen,
Om wat weg kan,en blijven op het forum,is met overleg in groep,een aangewezen te volgen weg.
Zo krijg je meer een gedacht hoe het zou kunnen gaan,en ook meer meningen...........in het begin zal da zeker wa stroef verlopen,maar 1x dat de mayonaise pakt,zal je wel zien hoe het aanslaat.
Als je met meerdere bent,hoor je ook meer interpertaties,maar denk dat je dan ook naar een meer algemeen besluit over kan gaan.
Dat zal ook niet in 1,2,3 klaar zijn,maar zoals je al zei,een stukje forum dat geklaard is,ook kort nadien, toonbaar maken.
Als men zoals je zei,bezig is met het forum en dat ook werkelijk merkbaar is,zullen er wel meer,geïntresseerden de site,bezoeken,al is het misschien uit nieuwsgierigheid.
Ja,makkelijk zal het niet zijn,maar waar een wil is,is een weg....
Groetjes Johnn,ook zag ik dat jij nu ook de site korter op de bal volgt.
Doei..........
De wereld draait door,hopelijk vind ik in de toekomst,een levensgezellin
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Re: jullie mening

Bericht door Elsa »

Hallo John.
Veel kan weg vind ik, wel zijn er serieuze gesprekken geweest die zou je misschien kunnen onderbrengen in verschillende linken?
een soort na slag of zo?
De mensen die komen zijn vaak nieuw met het ontdekken van zichzelf dan kan het lezen van deze verhalen enorm helpen.
groetjes Elsa
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door johnn »

Hoi Elsa,

Ook bedankt voor je reactie.
Goede tip om te kijken of er in het 'nieuwe forum' (zo noem ik het maar even) een draad 'archief' kan komen waar de 'oude' interessante draden in komen.
E.e.a. zal uiteraard wel afhangen van wat technisch en menselijk mogelijk is, maar jouw idee is zeker het overwegen waard.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door Lisa met een S »

Hallo, Johnn,

In het verre verleden raakte de DB van het forum vol, en waren wij onderling aan bespreken of het financieel verantwoord was om onze opslagruimte te vergroten bij onze provider. Toen heb ik op eigen houtje het forum een beetje uitgemest. Ik was bij de oudste draadjes begonnen en een voor een doorgepluisd om te zien wat weg kon of niet. Het was monnikenwerk, want weinig draden begon als ruzie en de draden die meestal als ruzie ontaardden waren wel degenen waar mensen hun eigen verhalen en ervaringen deelden, of met vragen en problemen kwamen die nog steeds relevant zijn. Ook zag je dat de "trollen" vaak ook waardevolle bijdroeg aan discussies, soms in postjes waarin anderen werden aangevallen en beledigt. Ik was denk ik al bijna een maand bezig, om in elke vrije minuut dat ik kon besteden aan het forum, het op te schonen, en uiteindelijk heb ik de DB met 20% verminderd.

Ik ben van mening dat in het forum van Travestie.org er veel informatie staat dat nog steeds waarde heeft voor mensen die op zoek zijn naar antwoorden, naar troost , naar bevestiging dat ze niet alleen zijn. Maar als je wilt zorgen dat je dat allemaal behoudt, dan moet het hele forum regel voor regel worden gelezen om te bepalen wat wel of niet weg moet -- want wanneer je bijvoorbeeld een post verwijdert dat alleen belediging en ruzie bevat, loop je de risico dat de volgende wel wilt behouden, maar dat het refereert aan de eerdere post, en door het verwijderen is de continuiteit van de draad in gedrang. Dus voordat men besluit om alles te behouden, wees er bewust van dat als je het goed wil doen, het een zeer grote klus is dat veel mankracht en/of veel tijd vereist.

En als je besluit om dat niet te doen, zeg ik behoud het forum liever dan opnieuw beginnen.
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door johnn »

dank je wel Lisa,

Helder voor mij en zoals jij beschrijft een giga klus dus.
zeker iets om mee te nemen in de besluitvorming.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door Morbide »

Hoi heren!

Zet mijn berichten vooral niet over, die mogen met alle plezier weg.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: jullie mening

Bericht door Lisa met een S »

Dag, Morbide,

Je bent nog steeds zo meedogenloos als altijd. :wink: Gaat het goed met jou?

Gr,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie