Wat is jouw ideaalbeeld?

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Joline »

Nou, ik vind het een prima jurkje! Kan zeker. Het ligt er helemaal aan hoe je het draagt en niet wat je draagt. Een paar weken geleden heb ik voor her eerst aan eenn vriendin laten zien hoe ik eruit zie in vrouwenkleren: rokje, topje en bolero. Ze vond het helemaal ok. Haar opmerking was: "Je straalt helemaal!" Dus dan zithet wel goed 😉
Veel succes en plezier, in elk geval. Als het goed voelt, dan is het ok!
Transvrouw
dagelijks aanwezig
Berichten: 234
Lid geworden op: zo jan 06, 2019 6:21

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Transvrouw »

Wat ik lees is dat je het liefst als grijze muis door het leven gaat. Als je niet de aandacht op jezelf wilt vestigen, zou ik zeggen trek een spijkerbroek aan met een overhemd erop en hou elke vorm van vrouwelijkheid bedekt en onzichtbaar voor de buitenwereld, dan weet je zeker dat je geen reacties zult krijgen. Als dat niet is wat je bedoeld, kun je voor jezelf beter eerst een antwoord op jouw geluksvraag vinden en je aandacht daarop richten. Ik ben wel benieuwd waar je bang voor bent.
Sarahverm78
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: za jul 13, 2019 18:22

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Sarahverm78 »

@transvrouw. Ik ga naar buiten om de wind en de zon te voelen als Sara. Me vrij te voelen. Maar vooral met de hoop om me normaal te laten voelen. En niet als de stiekeme travestiet. Al is daar nog veel werk aan.

Ik ga niet naar buiten om me te laten zien aan de wereld. Omdat dat niet in mijn karakter zit. Maar vooral omdat ik daar niet aan toe ben en omdat ik bang ben onvoldoende passabel te zijn. Ik ben heel bang voor vreemde blikken of agressie in welke vorm ook.

In mijn fantasie merkt niemand me op. Dat zou voor mij betekenen dat ik passabel genoeg ben. Ik hou sowieso niet van aandacht. Vind het eigenlijk nogal vreemd dat ik me dan niet vrouwelijk zou mogen kleden... Ik druk me uit voor mijzelf. Niet voor aandacht van onbekenden.

Ik ben heel blij dat jouw verhaal all the way en een succesvol met een happy ever after lijkt te zijn. Dat is niet bij iedereen zo. En dat is ook ok.
Transvrouw
dagelijks aanwezig
Berichten: 234
Lid geworden op: zo jan 06, 2019 6:21

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Transvrouw »

Als je begint met het woord passabel in te ruilen voor gelukkig zijn, dan wordt het al een stuk beter te behappen. Door zgn passabel te zijn ben je vooral bezig met wat een ander van je vindt, met geluk luister je meer naar jezelf. Het is echt niet belangrijk wat een ander vindt. Waar het om gaat is dat je totale plaatje klopt en jij in balans bent met de persoon wie je wilt zijn. Mijn verhaal is zeker geen succes verhaal. Is ook echt niet iets op jaloers op te zijn.
Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Joline »

Beetje late reactie, maar goed... Ieder doet het voor zijn eigen reden. Wat Transvrouw zegt is waar, het gaat om jouw geluk en balans met wie je bent. Toch snap ik Sara ook. Het is wel een struikelblok als je het gevoel hebt om erbij te lopen als "een vent in een jurk".
Maar als je gevoel zegt dat het goed zit, wat houd je dan tegen? Dat is ook een vraag die ik mezelf stel. Schaamte is dan toch een deel van het antwoord. Ook al ben ik er wel klaar voor om een keer als Joline er op uit te gaan, toch doe ik dat niet. Want wat als ik iemand tegen kom die ik ken? Wil ik wel dat iedereen dit van me weet?
Toch is de wens er wel om zo naar buiten te gaan. Ik wacht gewoon nog op het goede moment. En ik weet, momenten moet je soms maken. Het blijft wel eng. Het is jezelf toch bloot durven stellen. Nou ja, bloot... niet letterlijk natuurlijk 😉
Enfin, mijn uitdaging voor de komende tijd: kijken hoe ik dat momentje kan maken. Het is makkelijker om in problemen te denken dan in oplossingen. Als ik er voor mijn gevoel goed uit zie, waarom niet? Passabel of niet is even niet de vraag. Je moet het met flair kunnen dragen, dan ziet het er sowieso goed uit!
Greet
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: wo aug 07, 2019 22:19
Locatie: drongen

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Greet »

Ik sluit mij volmondig aan bij al de voorgaande dames dat men zich het best voelt in kleding die bij de leeftijd aansluit. Hetzelfde geldt voor al wat daar bijoordt en niet in het minst de make-up.
Ik ben al op oudere leeftijd. Bovendien struggle ik met een buikje. Niet extra groot, maar toch.
Ik draag altijd losse jurken en ben matig met make-up. Schoenen hebben hakjes van max. 6cm. Mijn oorsierraden zijn kleine slingertjes. Ik ben niet zozeer gefocust op borsten. Er moet een beetje ronding zijn, maar meer ook niet.
Afhankelijk van over hoeveel tijd ik beschik ga ik ook nagels mooi lakken. Fel rood heeft mijn voorkeur.
Greet
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: wo aug 07, 2019 22:19
Locatie: drongen

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Greet »

Sara schreef 'Ik ga naar buiten om de wind en de zon te voelen als Sara. Me vrij te voelen.'.
Daar kan ik mij 100% bij aansluiten.
Mij vrij voelen als een 'echte' vrouw, maar zonder het gevaar op herkenning als man.
Met mijn 'mannenlichaam' is dit bijna onmogelijk. Ik heb mooie benen (vind ik) en heb bijna geen beharing maar daarmee is alles ook gezegd.
Dus naar buiten gaan 'en publique' is quasi uitgesloten voor mij. Ik voel mij een vogeltje in een kooi.
Sara ik wens je moed en doorzetting. En geloof mij, op jouw leeftijd mag dat Zalando jurkje beslist. Jij hebt goede smaak.
Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Joline »

Ja, dat vogeltje in een kooi is een goeie metafoor. Zo voelt het wel. Soms wilt het vogeltje eens een rondje vliegen. Nou... eens kijken hoe het deurtje werkt, dan... 😉
En wat dat mannenlichaam betreft: de juiste opvulling op de juiste plaats en kleren aan die je de juiste plaatsen accentueren doet al wonderen.
Ik heb dat laatste voor mijn gevoel wel bereikt. Alleen is het jammer dat mijn kop erop zit, want de mannelijkheid daarvan is niet op te vullen :D
Toch kom ik wel een heel eind. Als ik helemaal opgemaakt ben en met een goede pruik ziet het er wel goed uit. Niet echt een vrouw, maar zeker wel goed. Als het goed gelukt is en ik in de spiegel kijk denk ik wel: "Jeetje, zij mag er toch ook best zijn!" Supergrappig.
Greet
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: wo aug 07, 2019 22:19
Locatie: drongen

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Greet »

Jolien je bent een kanjer!
Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Joline »

Thanks!
Lievens
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: za nov 23, 2019 9:59

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Lievens »

Ik viel me best in sexy topje met grote decolleté en flinke boeem c cup. Kort rokje met eronder Billenbroek met heup en kontvulling.

Zonder grote tieten voel ik me green vrouw. En ik wil gezien worden door omstaanders

Zo kom ik ook buiten in de gewone maatschappij en ik voel me er zeer goed bij.

Plus gelakte teennagels als jets op de taart.

Facebookbook.': lieve trav
Groetjes

Lieve
Wees jezelf
Gebruikersavatar
Vanessa b
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: wo mei 22, 2013 18:20
Contacteer:

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Vanessa b »

Gewoon als de vrouw in de straat. Stijlvol en elegant

Afbeelding
zijde
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: di jan 12, 2016 19:20

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door zijde »

Graag draag ik mooie laarzen grijs met een leuke rok paars over de knieen. Daarop een blauwe blouse. Zwarte pruik met mooi blauw sjaaltje als hoofdoek.
Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door Joline »

Lijkt mij een prima outfit als profielfoto😉 Leuke combi, meid!
zijde
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: di jan 12, 2016 19:20

Re: Wat is jouw ideaalbeeld?

Bericht door zijde »

Zelf draag ik graag rokken met satijnen blousen. Maar ook leuke laarzen.
Plaats reactie