gevoelens

Algemeen

Moderator: Moderators

jolan
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: di jul 10, 2018 15:21

gevoelens

Bericht door jolan »

hoi , ik ben jolan en heb al enige tijd erg sterke gevoelens om me te verkleden als vrouw en naarmate ik ouder word lijkt dat eigelijk alleen maar toe te nemen , ben nu 55 jaar , heb totaal geen gevoelens naar mannen toe , zijn er mede travestieten met dit probleem
gr jolan
Gebruikersavatar
annalisa
dagelijks aanwezig
Berichten: 190
Lid geworden op: do feb 08, 2007 12:00
Locatie: omg:oosterhout

Re: gevoelens

Bericht door annalisa »

Ha Jolan.
Gewoon je jezelf omkleden en ervan genieten.
Dat je geen gevoelens heb naar mannen is niet vreemd ik heb deze ook niet.
Het wil volgens mij niet zeggen dat als je een travestiet ben automatisch ook op mannen moet vallen.
Misschien zijn er nog andere zusje's die hierover een mening hebben.
Succes meid.
Groetjes van Annalisa
matthijsse
ForumFan
Berichten: 338
Lid geworden op: zo sep 09, 2018 9:09

Re: gevoelens

Bericht door matthijsse »

jolan

ik ben 53 , het lijkt bij mij wel steeds erger te worden na mate ik ouder wordt
vroeger was het af en toe een panty dragen , maar tegenwoordig is het gewoon dagelijks pantys dragen , bh,s onder mijn shirt met siliconenvulling er in damesschoenen met hak en ga zo maar door , ik ga het steeds lekkerder vinden
ik ben er nu van overtuigt dat ik in het verkeerde lichaam ben geboren
als vrouw door het leven gaan vind ik nu veel fijner
en had ik zeker toen ik jong was veel fijner gevonden , dan had ik waarschijnlijk een beter en mooier leven ghad met een goede baan
Gebruikersavatar
laylasheers
is nieuw hier
Berichten: 4
Lid geworden op: di sep 27, 2016 22:41
Locatie: N.O. Nederland

Re: gevoelens

Bericht door laylasheers »

Lieve Jolan,
Ik heb al meer dan 50 jaar sterke gevoelens om me te verkleden als vrouw en naarmate ik ouder word is daarin geen verandering gekomen.
Ik kleed me dan ook al vele jaren als vrouw en maak me daarbij ook vrouwelijk op. Mijn vrouw weet daarvan. Dat gevoel om vrouw te zijn is blijvend, ik voel me overigens meer transgender dan travestiet.
Ik moet eerlijk bekennen dat als ik helemaal als vrouw gekleed en opgemaakt ben ik het liefst met een man zou willen vrijen.
Dan heb ik dus wel hele sterke gevoelens naar mannen toe en het is in de loop der jaren ook tot enige kontakten gekomen. :oops:
liefs,
layla
Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Re: gevoelens

Bericht door Joline »

Dag Jolan,

Het korte antwoord is: "Ja". Ik ben zelf ook hetero en identificeer mezelf gewoon als man. Het is eerder uiting geven aan de vrouw die ook in je zit. Geslacht werkt nu eenmaal niet zo zwart en wit als dat onze samenleving dat wil laten lijken. Er is een groot, grijs schemergebied en daar zit behoorlijk veel variatie in.
Ik heb ook ooit gehoord aan dat het iets is met aangetrokken worden tot vrouwelijkheid. Om uiting te geven aan jouw eigen vrouwelijkheid, daar is toch niets verkeerd aan? Er is geen reden waarom dat niet zou mogen als hetero man.

Groeten,
Joline
matthijsse
ForumFan
Berichten: 338
Lid geworden op: zo sep 09, 2018 9:09

Re: gevoelens

Bericht door matthijsse »

mijn gevoelens zijn vrij simpel te omschrijven : ik voel me vrouw. , ik kleed me het liefst als vrouw , maar ik zit in het verkeerde lichaam . als vrouw door het leven gaan had me zoveel leuker geleken
Transvrouw
dagelijks aanwezig
Berichten: 234
Lid geworden op: zo jan 06, 2019 6:21

Re: gevoelens

Bericht door Transvrouw »

Je hebt het niet voor het uitkiezen in het leven. Ik had ook liever vrouw geweest, maar ben geboren als man en daar zal ik het mee moeten doen het is niet anders.
Gebruikersavatar
Joline
dagelijks aanwezig
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 27, 2019 12:41

Re: gevoelens

Bericht door Joline »

Even een gedachte neerzetten:
Het is heel fijn om als vrouw gekleed te zijn. Wanneer ik dat doe voel ik me liever en sensueler dan als man. Soms klopt het meer om een jurkje en panties te dragen. Wanneer ik me meer vrouw voel en me ook zo kleed, dan voelt het zeker goed.
Nu ook. Op dit moment is het Joline hoe ik me voel, dus draag ik wat er bij past. Jurkje, panties, jasje... helemaal goed. Soms is het relaxter om een broek en shirt te dragen, maar soms is het juist heel fijn om het te verwisselen voor een elegantere outfit. Wat het moment ingeeft, dus.
Dat is ook de reden dat ik niet als Joline boodschappen ga doen of bij mensen op visite ga. Het voelt dan comfortabeler om mijn (fysiek) natuurlijke man te zijn.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook een vrouw ben. Fysiek niet, maar mentaal wel. Dat voelt voor mij niet als een sta-in-de-weg. Het is juist een aanvulling op het scala dat ik ben.
Ik zie mezelf en mijn man/vrouw-zijn als onderdeel van een totaalplaatje. Ik ben niet een compleet ander mens wanneer ik een rok draag. Het is een uiting van gevoelens die ik als persoon heb. Een uitbreiding van het pakket, zeg maar. Ik val op vrouwen en dat veranderd niet wanneer ik een beha aantrek.
Het voelt dan ook niet alsof ik in het verkeerde lichaam zit. Alleen past hoe ik me voel niet altijd binnen het plaatje van hoe de maatschappij verwacht dat ik me gedraag. Dat klopt niet altijd met elkaar. Soms ben ik meer Joline en het lijkt me fijn om dan ook zo benaderd te worden. Alleen ziet "de maatschappij" dat anders. Dat is jammer, maar hoeft geen probleem te zijn. Zoeken naar balans en vrede hebben met wie je bent is het belangrijkste. Man of vrouw, wie je bent is belangrijker dan wat je bent.
Enfin, nu is het tijd voor bed. Welterusten!
Buikje

Re: gevoelens

Bericht door Buikje »

annalisa schreef: vr jul 13, 2018 9:30 Ha Jolan.
Gewoon je jezelf omkleden en ervan genieten.
Dat je geen gevoelens heb naar mannen is niet vreemd ik heb deze ook niet.
Het wil volgens mij niet zeggen dat als je een travestiet ben automatisch ook op mannen moet vallen.
Misschien zijn er nog andere zusje's die hierover een mening hebben.
Succes meid.
Groetjes van Annalisa
Je hoeft als travestiet zeker niet op mannen te vallen Annalisa.
Ik ervaar mijn vrouwelijke gevoelens naar vrouwen. Allemaal heel gecompliceerd.
Graag schrijf ik hier over via privé bericht.

Je zus Buikje.
Buikje

Re: gevoelens

Bericht door Buikje »

Beste Jolan.

Heel gecompliceerd allemaal!
Als ik mij als vrouw gedraag of uit op mijn manier, voel ik mij dan ook echt een vrouw. Mijn gevoelens gaan dan uit naar een vrouw naar vrouw. Ik vind het allemaal gecompliceerd met mijn geaardheid. Ik kom er eerlijk voor uit. Welke zussen die dit ook voelen, willen met mij schrijven via privé berichtjes.
Een ieder is vrij hoe hij zijn travestie uit, kleed of vorm geeft.
Geniet allen van dit fijns wat ons zussen is toebedeeld door moeder natuur.

Uw zus,
Buikje
Gebruikersavatar
Francina
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jul 13, 2012 17:51
Contacteer:

Re: gevoelens

Bericht door Francina »

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt .
Het is niet vreemd om je te kleden als vrouw als je een man bent , maar de maatschappij plakt een etiket op jou dat jij iemand vreemd bent omdat je jou anders kleed dan andere mannen .
Wist je trouwens dat grotendeels van travestieten hetero zijn .
Ik heb zelfs al ervaringen dat ik al van heel wat vrouwen heb te horen gekregen dat ik een goede smaak heb, en sommige vrouwen zelfs jaloers op mij waren omdat ik volgens hun er beter uitzag dan zij :D
Buikje

Re: gevoelens

Bericht door Buikje »

Francina schreef: zo aug 02, 2020 11:16 Gewoon doen waar jij je goed bij voelt .
Het is niet vreemd om je te kleden als vrouw als je een man bent , maar de maatschappij plakt een etiket op jou dat jij iemand vreemd bent omdat je jou anders kleed dan andere mannen .
Wist je trouwens dat grotendeels van travestieten hetero zijn .
Ik heb zelfs al ervaringen dat ik al van heel wat vrouwen heb te horen gekregen dat ik een goede smaak heb, en sommige vrouwen zelfs jaloers op mij waren omdat ik volgens hun er beter uitzag dan zij :D
Heel mooi geschreven Francina!
Compliment!
Groet, Buikje.
Buikje

Re: gevoelens

Bericht door Buikje »

laylasheers schreef: di sep 11, 2018 17:01 Lieve Jolan,
Ik heb al meer dan 50 jaar sterke gevoelens om me te verkleden als vrouw en naarmate ik ouder word is daarin geen verandering gekomen.
Ik kleed me dan ook al vele jaren als vrouw en maak me daarbij ook vrouwelijk op. Mijn vrouw weet daarvan. Dat gevoel om vrouw te zijn is blijvend, ik voel me overigens meer transgender dan travestiet.
Ik moet eerlijk bekennen dat als ik helemaal als vrouw gekleed en opgemaakt ben ik het liefst met een man zou willen vrijen.
Dan heb ik dus wel hele sterke gevoelens naar mannen toe en het is in de loop der jaren ook tot enige kontakten gekomen. :oops:
liefs,
layla
Beste Laylasheers.
Ik ben Buikje.
Heel mooi geschreven, en Compliment voor U openheid.
Groet, Buikje.
Buikje

Re: gevoelens

Bericht door Buikje »

Francina schreef: zo aug 02, 2020 11:16 Gewoon doen waar jij je goed bij voelt .
Het is niet vreemd om je te kleden als vrouw als je een man bent , maar de maatschappij plakt een etiket op jou dat jij iemand vreemd bent omdat je jou anders kleed dan andere mannen .
Wist je trouwens dat grotendeels van travestieten hetero zijn .
Ik heb zelfs al ervaringen dat ik al van heel wat vrouwen heb te horen gekregen dat ik een goede smaak heb, en sommige vrouwen zelfs jaloers op mij waren omdat ik volgens hun er beter uitzag dan zij :D
Beste Francina.
Waar ik mij goed bij voel, doe ik zeker! ja zeker, de meeste travestieten zijn hetero. Complimenten krijgen is heerlijk, ik krijg ze ook regelmatig.
Groetjes, Buikje.
Buikje

Re: gevoelens

Bericht door Buikje »

Lieve zussen.
Hier nog even toelichten over mijn geaardheid, en travestie.
Zo als eerder geschreven, mijn gevoelens als vrouw naar vrouw. Ik ben biseksueel.
Graag zou ik willen schrijven met mede zussen over deze gevoelens, die net als ik als vrouw, naar een man die ook verkleed is als vrouw travestiet. Met gevoel als lesbiennes.
Ook reacties op het forum zijn voor mij leuk.

Lieve groeten,

Buikje.
Plaats reactie