Uitdagers

Algemeen

Moderator: Moderators

Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Uitdagers

Bericht door Pamela- »

Hoi allemaal,

Ik merk dat het de afgelopen dagen wat rustigjes is op het forum. Ok ik heb voor jullie de volgende vragen. Prober ze op te lossen.

Oplossingen volgen na verloop van tijd . :lol: :lol:

Succes.


Als er 6 appels zijn en je neemt er 4 weg, hoeveel appels heb je dan?
Precies hoeveel sneetjes brood, van elk 1,5 cm dik, kun je snijden uit een heel brood van 22,5 cm lang?

Hoe noem je een persoon die aan een hand niet al zijn vingers heeft?

Een traditionele boer loopt met zijn trouwe knol zijn akker om te ploegen. De akker is 175 meter lang en het paard maakt 5 hoefafdrukken op 3 meter. Hoeveel hoefafdrukken laat het paard achter in de laatste ploegvore?

Tijdens de slachting van de onschuldigen onder Herodes, werden de gedode pasgeboren kinderen begraven met alleen hun voeten uit het zand stekend. Hoe kon je de jongens van de meisjes onderscheiden?

Bereken: 3 + 4 keer 5 + 2

Hoeveel dieren van elke sekse nam Moses aanboord zijn ark?

Wat doet een Zamboni tijdens de rust bij ijshockey?

Hoeveel is elfduizend-elfhonderd-en-elf gedeeld door drie?

Als je spelt "maak muziek" S-P-E-E-L, en je spelt "niet weinig" V-E-E-L, hoe spel je dan "het wit van een ei"?

Als op het Noordelijke halfrond het water tegen-de-klok in door het riool wegloopt en op het Zuidelijke halfrond met-de-klok mee.
Welke richting zou een toilet gaan op de evenaar?

De 22ste en de 24ste Amerikaanse president hadden beiden dezelfde vader en dezelfde moeder. Maar zij waren geen broers. Hoe kan dit?

Er zijn twee gebakjes. Het ene gebakje loopt 180 graden naar links met een snelheid van 20 km per uur en het andere gebakje loopt 360 graden naar rechts met een snelheid van 30 km per uur. Na hoeveel uur of kilometers komen ze elkaar tegen?

Je bent de piloot van een vliegtuig dat van Amsterdam naar Rome vliegt - een afstand van 800 mijl. Het vliegtuig vliegt met een snelheid van 200 mijl per uur en maakt een tussenstop van 30 minutes. Bereken.... Wat is de naam van de piloot?

Een touwladder hangt langs de zijkant van een schip. De ladder is 3 meter lang, en de sporten zitten 30 cm uitelkaar. De laagste sport raakt juist het water van de zee. Tijdens het tij (eb en vloed) stijgt het water met 10 cm per uur. Hoe lang duurt het voordat de eerste twee sporten onder water zijn?

Waar grenst Nederland aan Nepal?

Een kind speelt op het strand en heeft 6 +1/6 zandhoop aan de ene kant en 3 - 1/3 zandhoop aan de andere kant. Als hij ze allemaal bij elkaar brengt, hoeveel zandhopen zou hij dan samen hebben?

Een hond heeft 3 puppies, Mopsy, Topsy en Spot. Wat is de naam van de moeder

Aan een hightech computer wordt een probleem voorgelegd. Er zijn twee klokken, een klok is kapot en loopt helemaal niet, de andere klok verliest een second elke 24 uur. Welke klok geeft het beste de tijd aan?

Een electrische trein rijdt naar het noorden met een snelheid van 100kmh en een wind waait naar het westen met een snelheid van 10 kmh. In welke richting wordt de rook uit de schoorsteen van de locomotief geblazen?

Sommige maanden hebben 31 dagen, andere hebben 30 dagen. Hoeveel hebben 28 dagen?

In ons standaard Nederlands is één woord dat, als het gespeld wordt, altijd incorrect is. Welk woord is dat?

In een grote westerse stad, zijn 80% van de telefoonnummers ongeregistreerd, 20% van de telefoonnummers zijn niet zakelijk, en 20% van de telefoonnummers starten met het nummer "2". Als je een willekeurige steekproef zou nemen van 1000 telefoonnummers uit het telefoonboek van een stad, hoeveel telefoonnummers van die 1000 zouden dan ongeregistreerde zakelijke telefoonnumbers zijn die niet met een "2" beginnen?

Hoeveel stenen heb je nodig om een gebouw dat helemaal uit stenen wordt opgebouwd te voltooien?

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Re: Uitdagers

Bericht door Leonie »

Pamela- schreef:Hoi allemaal,

Ik merk dat het de afgelopen dagen wat rustigjes is op het forum. Ok ik heb voor jullie de volgende vragen. Prober ze op te lossen.

Oplossingen volgen na verloop van tijd . :lol: :lol:

Succes.


1 Als er 6 appels zijn en je neemt er 4 weg, hoeveel appels heb je dan?

2 Precies hoeveel sneetjes brood, van elk 1,5 cm dik, kun je snijden uit een heel brood van 22,5 cm lang?

3 Hoe noem je een persoon die aan een hand niet al zijn vingers heeft?
das simpel....

1 je pakt vier appels dus je laat er twee liggen... kort om je hebt 4 appels in je hand.

2 15

3 je bent een rund als je met vuurwerk stunt....
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »


Een kind speelt op het strand en heeft 6 +1/6 zandhoop aan de ene kant en 3 - 1/3 zandhoop aan de andere kant. Als hij ze allemaal bij elkaar brengt, hoeveel zandhopen zou hij dan samen hebben?
1tje maar
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Aan een hightech computer wordt een probleem voorgelegd. Er zijn twee klokken, een klok is kapot en loopt helemaal niet, de andere klok verliest een second elke 24 uur. Welke klok geeft het beste de tijd aan?
de klok die stilstaat natuurlijk!!! die geeft minstens 2 keer per dag de juiste tijd aan...........die andere loopt steeds achter!!
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Een electrische trein rijdt naar het noorden met een snelheid van 100kmh en een wind waait naar het westen met een snelheid van 10 kmh. In welke richting wordt de rook uit de schoorsteen van de locomotief geblazen?
de treinen van de ns roken toch ook meestal ondanks dat ze electrisch zijn?
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Ok gedeeltes zijn opgelost gedeeltes nog niet.

1 is goed, 2 en 3 fout.

De trein is flauw, doch leuk en ook goed.

De zandhoop is ook correct.

En over de hightech comp zou ik nog maar is goed nadenken.

Maar toch me complimenten leonie de minst moeilijke heb je opgelost. :lol: :lol: :lol:

Ik moet nu even weg een paar uurtjes. Na oplossingen geef ik zo snel mogelijk uitslagen. Probeer ze een nummer te geven.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Hoe noem je een persoon die aan een hand niet al zijn vingers heeft?
heel normaal want aan je andere hand zitten er ook nog 5
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Aan een hightech computer wordt een probleem voorgelegd. Er zijn twee klokken, een klok is kapot en loopt helemaal niet, de andere klok verliest een second elke 24 uur. Welke klok geeft het beste de tijd aan?
hmmm misschien geeft de computer wel de beste tijd aan maar dat is eigenlijk niet echt een klok. dus dat lijkt me niet....

maar een computer kan zo'n simpel probleem niet oplossen want een computer kan niet denken en weet dus het verschil niet.
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Precies hoeveel sneetjes brood, van elk 1,5 cm dik, kun je snijden uit een heel brood van 22,5 cm lang?
hmm die weet ik niet... misschien tellen de kontjes niet mee? 13 dus?
of misschien zit hem de truc in woordspelingen van dikte breedte en lengte of iets.... ik weet het niet
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Bereken: 3 + 4 keer 5 + 2
25
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Een traditionele boer loopt met zijn trouwe knol zijn akker om te ploegen. De akker is 175 meter lang en het paard maakt 5 hoefafdrukken op 3 meter. Hoeveel hoefafdrukken laat het paard achter in de laatste ploegvore?
ploegvore?? ik kom uit de stad zeg maar... maar er van uitgaande dat je bedoeld dat hij 175 meter af moet leggen dan maakt hij...234 (1/3)stappen maar afgerond dus 234 stappen
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Tijdens de slachting van de onschuldigen onder Herodes, werden de gedode pasgeboren kinderen begraven met alleen hun voeten uit het zand stekend. Hoe kon je de jongens van de meisjes onderscheiden?
er van uitgaande dat het hier een walgelijke man betreft zal het wel zoiets zijn als de meisjes hebben de voeten uitelkaar of iets geks....maar ik vind dze niet echt lleuk..:S
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Je bent de piloot van een vliegtuig dat van Amsterdam naar Rome vliegt - een afstand van 800 mijl. Het vliegtuig vliegt met een snelheid van 200 mijl per uur en maakt een tussenstop van 30 minutes. Bereken.... Wat is de naam van de piloot?
simpel!!! LEONIE
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Er zijn twee gebakjes. Het ene gebakje loopt 180 graden naar links met een snelheid van 20 km per uur en het andere gebakje loopt 360 graden naar rechts met een snelheid van 30 km per uur. Na hoeveel uur of kilometers komen ze elkaar tegen?
gebakjes die lopen?
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Sommige maanden hebben 31 dagen, andere hebben 30 dagen. Hoeveel hebben 28 dagen?
allemaal!!!
Plaats reactie