Alles net verteld, hoe nu verder?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lilly!
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: za feb 01, 2020 1:56
Locatie: Nieuwegein

Alles net verteld, hoe nu verder?

Bericht door Lilly! »

Ik heb het afgelopen dinsdag aan mijn vrouw verteld.

Wat ik daarvan geleerd heb is: voor jezelf een plan maken van hoe en wat je wilt vertellen zeker helpt om je eigen gedachten te ordenen. Dit is het wat gedeelte. Maar ga er niet vanuit dat je de regie hebt tijdens het gesprek, het hoe gedeelte.
Mijn vrouw is niet iemand die na een paar geruststellende woorden in het begin ontspannen naar achter gaat hangen, de voetjes omhoog legt, nog eens haar kopje thee inschenkt en rustig een lekker koekje in haar mond stopt omdat ze weet dat er een lange beschouwing van mij komt waarin ik al haar en mijn overwegingen uitgebreid en weloverwogen in perspectief zet om daarna af te sluiten met een aantal opties van hoe, vanaf nu, dit toch enigzins verrassend nieuwsfeitje in te passen in onze relatie. Om vervolgens nadat we deze verrijking aan onze relatie te hebben toegevoegd weer over te gaan tot de orde van de dag.

Helaas, zo ging het niet.

De weloverwogen rustige aftrap was succesvol gedurende de eerste ongeveer 15 seconden. Daarna overrede mijn vrouw mij op haar overtuigende manier om direct tot de kern te komen.
Pfff ehhhhh... Ik heb kleren gekocht....stamelde ik.. Enigszins geïrriteerd werd deze opmerking niet serieus genomen, maar ik verzekerde haar dat het echt zo was. Na een lange stilte van zeker 2 seconden zei ze met angst in haar stem: vrouwenkleren? Bingo, we zijn er, het spel ligt op de wagen, er is geen weg meer terug..... Ja antwoorde ik. Mijn vrouw vroeg zich ongetwijfeld af of ze nog steeds in hetzelfde universum zat, en dat was zo, alleen zag alles wat hetzelfde was er toch ineens anders uit.
Het was geen leuk gesprek, had ik ook niet verwacht.
Het was zwaar voor haar, helaas.
Ze snapt dat het altijd in me heeft gezeten, maar wil toch echt graag een man en geen vrouw.
Mijn kleding en mij omgekleed zien is voor haar nog 10 miljoen stappen te ver. Ze is bang voor de impact die dat op haar heeft. Daar heb ik natuurlijk begrip voor.
Hoewel de knuffels en kusjes er op het eind zijn geweest, is ze met een slaappil op naar bed gegaan, maar had toch slecht geslapen. Het heeft haar hard geraakt en ik heb haar de volgende dag nog wat meer gerust kunnen stellen dat ik echt nog steeds alleen van vrouwen hou en haar in het bijzonder en dat mijn mannelijke uiterlijk mannelijk blijft inclusief dat ding. Uitgezonderd natuurlijk wanneer ik mijn andere kleren aan heb.

Het is voor mij lastig om te beloven dat het bij af en toe CD-en blijft en stopt.
Ik ben zelf nog maar net sinds januari aan het ontdekken. Soms kan ik het een plekje geven, maar meestal komt de drang om me als vrouw te kleden weer sterk terug. En dan moet ik mij tenminste heel even laten gaan.
Het als vrouw kleden en dan vrouw zijn geeft mij verliefdheidsgevoelens in mijn buik. Best wel prettig gevoel natuurlijk, hoop dat dat nog lang blijft!
Zoveel vragen......pfff.

De afgelopen 3 dagen is het onderwerp niet meer besproken en alles gaat zijn gangetje.

Komt dit bekend voor????
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Re: Alles net verteld, hoe nu verder?

Bericht door I.G.Norance »

Zeker, zéér bekend.
Ik had mijn verhaal op papier gezet en vele malen gecorrigeerd.
En toen de definitieve versie voorgelezen nadat ik gevraagd had mij zo mogelijk niet te onderbreken.
Oók aan m'n dochter.
Maar voor mij was het nog moeilijker omdat ik al veel verder was gegaan en nog veel verder zou gaan.

grts & sterkte.
ChantalZwolle1959
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo jan 02, 2022 16:08

Re: Alles net verteld, hoe nu verder?

Bericht door ChantalZwolle1959 »

Hoe kan je zoiets goed vertellen of voorbereiden? Ook ik heb die knoop doorgehakt. Ik moest het gewoon vertellen. We hebben geen geheimen voor elkaar. Nu dus wel. De wens om vaker en meer vrouw te willen en kunnen zijn begon bij mij de overhand te krijgen. Dat stiekem gedoe past niet bij ons. Maar om je vrouw nou even te vertellen dat je af en toe vrouw wilt zijn, daar is geen regie voor. De knoop doorgehakt en we waren allebei emotioneel. Ze schrok zich rot. Welke vrouw zit hier op te wachten? Na een tijd deze mededeling te laten rusten, is er heel veel over gesproken. Ik heb geluk en een (wat mij al bekend was) een schat van een vrouw. Ze heeft het geaccepteerd en na lange tijd koopt ze zelfs kleren voor me. Nu is het bij ons gewoon. Wat ik zei. Ik heb geluk met deze lieve vrouw.
Plaats reactie