Wachtlijst Genderteam

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wachtlijst Genderteam

Bericht door Ajira »

Hoi,

Ik heb me een tijdje geleden bij het Genderteam in Amsterdam aangemeld, en de dame aan de telefoon vertelde me dat ik binnen een maand een info pakket zou krijgen, en dat er een wachtlijst van 4 tot 5 maanden is voordat ik een intake gesprek kan krijgen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee ? Wat kan ik verwachten op zo'n intake ? En duurt het echt 4 tot 5 maanden, of valt het mee/tegen ?
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

De intake duurt in het algemeen rond een uurtje
worden wat vragen gesteld, je lengte gemeten, gewicht, ed

Die wachtlijst is helaas zo
Je moet echt geluk hebben om het minder te krijgen

Ik had het geluk dat iemand uitviel maar toen moest ik nog 4 maanden (intake juni 2006, 1e gesprek oktober 2006) wachten voor het eerste gesprek
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

In mijn geval heeft het 14 maanden geduurt tussen 1e intakegesprek in oktober 2006 (toen nog: binnen 2 weken na telefonische aanmelding) en het moment dat de psychologe groen licht gaf voor hormoongebruik (december 2007). Daarna nog een extra maand geduvel omdat de endocrinoloog mijn dossier niet goed gelezen had en -dus- de verkeerde conclusie trok voordat ik hormonen voorgeschreven kreeg.

Die 14 maanden bestonden uit 7 maanden wachttijd (incl. 2 onderzoeksgesprekken naar transgenders), 1 maand vakantie en 6 maanden onderzoeksgesprekken.

Groetjes,

Frederique
N.B: de procedure is sindsdien gewijzigd tot datgene wat jij beschrijft.
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

14 maanden ? holy sh.. :o

Njah.. well lekker tijd dan om de lichaamsbeharing te regelen en vrouwlijke stem te oefenen :-?
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

ik ben nu met de gesprekken sinds oktober 2006 bezig en zou over 2 maanden groen licht moeten krijgen
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: 1e intakegesprek in oktober 2006 (toen nog: binnen 2 weken na telefonische aanmelding)
Dan heb jij flink mazzel gehad.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ajira schreef:14 maanden ? holy sh.. :o

Njah.. well lekker tijd dan om de lichaamsbeharing te regelen en vrouwlijke stem te oefenen :-?
Lichaamsbeharing dat regelen de hormonen wel. Enneh, de tijd vliegt als je lol hebt.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
tvcathy
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 23, 2002 1:01

Bericht door tvcathy »

Mijn intake kwam weliswaar binnen een maand na gebeld te hebben, maar daarna moest ik nog 8 maanden wachten op het 1e gesprek met de psycholoog. De reden hiervan was onderbezetting: één psycholoog weggegaan en één met zwangerschapsverlof.
Vier à vijf maanden wachten is dus eigenlijk nog niet eens zo slecht. Hoewel echt snel is het ook niet......

Sterkte met wachten!
Groetjes, Cathy
Gebruikersavatar
Fennes
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 15:56

Bericht door Fennes »

ik heb 2 week geleden gebeld,

heb nu eerste post ontvangen, wanneer intake enzo is weet ik nog niet, maar ja ze zeide idd dat het voor mij ook wel 5 maand wachten is ongeveer. Ik kan er haast nie top wachten :)
Gebruikersavatar
Fennes
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 15:56

Bericht door Fennes »

oops dubbel post :oops:
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

Yeah. ik heb gister ook een envelopje ontvangen met een verzoek om toestemming te krijgen om mijn medische dosiers op te vragen, en wat algemene foldertjes voor mensen die geen internet hebben (Want die info heb ik toch pas 30.000 keer gelezen :P )
Gebruikersavatar
Fennes
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 15:56

Bericht door Fennes »

haha geinig tegelijk :)

zulle ze wel 1x per maand doen , alle openstaande aanmeldingen verwerken haha (H)

nou ja dan maar hopen dat we snel aan de beurd zijn. Ik ben hiervoor bij humanitas op aantal gesprekken geweest, en ben nu eigenlijk wel zover dat ik erg graag verder wil. Ik wil zo snel mogelijk naar die reallife test toe want daar staat me neus nu echt op gericht, Qua gevoel weet ik nu wel duidelijk dat ik een vrouw ben.

Thuis weet iedereen het al en in mijn directe omgeving ook alleen me ouders moeten er nog erg aan wennen. (ik woon sinds 4 maand niet meer bij me ouders) Dus ik heb een veilige thuis omgeving om mezelf te zijn, soms avondje ben ik gewoon helemaal mezelf. af en toe breid ik het uit naar het weekend. Maar veel buiten kom ik nog niet, omdat dingen zoals haar enzo wat handiger bij te houden is als je aan de hormonen bent. Dus ook naar me werk toe wil ik liever wachten tot ik die hormonen heb. Dus daar ga ik voor :P Maar op me werk zijn ze ook op de hoogte. en eigenlijk iedereen die ik ken (dicht bij mij leeft en voor mij belangrijk zijn) hebben het wel geaccepteerd. Dus daar kan ik qua opmerkingen en houding wel lkkr vrouwelijk zijn, uiterlijk zal ik dus even moeten wachten :)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Als het alleen om je haar gaat kun je nu al beginnen met Propesia/Finesteride (via de huisarts voor te laten schrijven). Propesia is wat je eigenlijk zou moeten krijgen, nadeel is dat de zorgverzekeraar het niet vergoed. Finesteride is de naam van de eigenlijke stof. Je kunt het voor laten schrijven in tabletjes van 5mg en als je elke 2 dagen een halfje neemt is dat evenveel als elke dag 1 tabletje propesia. Finesteride wordt wel vergoed door de zorgverzekeraar (wordt normaal gesproken gebruikt als medicijn tegen prostaatproblemen).

In mijn geval heb ik in de tijd dat ik verder nog geen hormonen gebruikte een half tabletje per dag gebruikt. Na iets minder dan een half jaar zag ik het eerste resultaat, het helpt dus echt.

Verder kan ik je aanraden om met de RLE te beginnen voor je met hormonen begint. Door die twee te ontkoppelen maak je het jezelf gemakkelijker omdat je niet 2 veranderingen in 1 keer doet...

Sterkte tijdens het wachten...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

Gaat dat prutje alleen je hoofdhaar boosten, of loop ik dan volgende week als ZZtop of een gorilla rond ? :-?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Alleen hoofdhaar...

En het gaat heel langzaam: de eerste effecten (zo ze er al zijn, wordt niet gegarandeerd) krijg je pas na een paar maanden. Mij hielp het...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie