En nu?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

18 maart 2010

Ik heb helaas nog geen tijd gehad voor een bloedafname, hopelijk lukt het mij morgen voormiddag want ik ben echt wel heel nerveus de laatste dagen
omdat ik graag wil weten of de hormonen kuur aanslaat of niet.
Het is voor een aantal veranderingen zeer belangrijk dat ik dit zo snel mogelijk te weten kom; wanneer blijkt dat ze niet aanslaan dan hoef ik niet langer
te hopen op en vind ik het niet langer nodig om de behandeling definitieve ontharing verder te zetten.
Want het kost allemaal heel veel centjes en je krijgt hiervan niks terugbetaald van de ziekenkas.

Ook hoef ik dan niet langer mijn kleerkast aan te vullen en te investeren in vrouwelijke kledij, wat ik nu heb is reeds voldoende om nog een seizoen te overleven.

Nog steeds blijft het psychologisch héél zwaar doorwegen om na een jaar aan de hormonen te zitten en jezelf hierop voor te bereiden om door vreemde mensen
als "mijnheer" te worden aangesproken. En dat kan ik niet goed begrijpen; ten eerste omdat mensen nog steeds geen verandering zien, ten tweede omdat je zo hard je best doet en er dagelijks keihard aan werkt om alles tot een goed eind te brengen.

Ik hoop dus dat de uitslag van de bloedafname enig "positief" licht brengt en dat dit een verklaring en helderheid brengt in mijn transitie proces.

Nog even afwachten en tanden bijten dus en vooral duimen dat het allemaal wel in orde zal komen.


Liefs, Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Hi girls,

Ondertussen alweer effe geleden dus tijd voor een nieuwe update:


Bloedonderzoek:
De resultaten van mijn bloedonderzoek zijn zeer goed en heb dan ook positief nieuws te horen gekregen; alles zit goed en de hoeveelheid Bioavailable Testosterone
is serieus naar beneden gegaan dus dat wil zeggen dat de hormonen hun werk goed doen en mijn lichaam de Oestrogeen goed op neemt. :D
Wetende dat ik ondertussen al 40 jaar ben is dit na een jaar behandeling zeker geen slecht resultaat!

Verkouden:
Het moest er vroeg of laat eens van komen; sinds een paar dagen zit ik verveeld met een flinke verkoudheid!
Ik word geplaagd met keelpijn, hoofdpijn, verstopte luchtwegen (neus) én een constante vervelende kribbel in de keel...
Ik drink liters water per dag, bovenop mijn dosis koffie en frisdrank, eet veel fruit en drink veel thee met honing, dit verzacht enig zins de pijn maar het hoesten houdt hierdoor helaas niet op.
En ja, het gevolg voor mijn stem laat zich ook al raden; het lukt mij momenteel niet om met een zachte vrouwelijke stem te praten maar zo'n ramp is dat nou ook weer niet,
ik beperkt het praten tot een minimum en spreek enkel wanneer ik iets nuttigs te vertellen heb (misschien zou ik dat altijd wel moeten doen :P ) :lol:

Laseren:
Volgende week ben ik weer aan de beurt voor een behandeling definitieve ontharing... jeuuuu...het word zo stilaan tijd dat ik ervan af ben, zeker nu de lente volop aanwezig is
en het zonnetje veel schijnt! Ik wil genieten van de eerste zonnestralen zodat ik mooi gebruinde teint krijg en niet constant factor 50+ op mijn gelaat hoef rond te lopen.
Ik denk wel dat na de volgende behandeling ik zal mogen genieten van de zon, dan is toch de meeste beharing reeds verdwenen en is het sowieso wachten tot na de zomer
met verdere behandeling. Tijdens de zomermaanden wordt er geen behandeling gedaan omdat het risico op blootstelling aan de zon te groot is en daardoor het risico op
pigment vlekken aanzienlijk verhoogd.


Liefs, Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Gebruikersavatar
Duelle
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: vr mar 27, 2009 1:55
Locatie: Nederland

Bericht door Duelle »

Ook ik pak voor de zomer nog even de derde laserbehandeling mee. Er zullen er ongetwijfeld nog vele volgen, maar de baard/snor wordt toch al aardig minder. Ik vraag mij alleen wel af of de huid zelf zich nog wel wat gaat herstellen na al die jaren van grof snoei- en kapgeweld. :(

Het hormoongebruik begint na 2 maand voorzichtig vruchten af te werpen. De vetverdeling wordt anders en de borsten worden wat pijnlijk. Ik krijg helaas ook een beetje een buikje, dus ga ik nu maar naar een sportschool om de buikspieren wat strakker te krijgen. :evil:

Mijn haar groeit ondertussen ook aardig door. Vorige week weer even de (grijze) uitgroei bijgeverfd.

Ach, het is net als jullie zeiden. Gewoon geduld hebben...
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Duelle schreef:Ook ik pak voor de zomer nog even de derde laserbehandeling mee. Er zullen er ongetwijfeld nog vele volgen, maar de baard/snor wordt toch al aardig minder. Ik vraag mij alleen wel af of de huid zelf zich nog wel wat gaat herstellen na al die jaren van grof snoei- en kapgeweld. :(
zullen er zeker nog vele volgen, ben nu aan m'n zevende beurt toe en nog steeds zijn niet alle haren verdwenen...
Het resultaat is best fraai en bevredigend te noemen maar volledig haarloos ben ik dus nog net niet.
Duelle schreef:Het hormoongebruik begint na 2 maand voorzichtig vruchten af te werpen. De vetverdeling wordt anders en de borsten worden wat pijnlijk. Ik krijg helaas ook een beetje een buikje, dus ga ik nu maar naar een sportschool om de buikspieren wat strakker te krijgen. :evil:


Pijn rond de borsten heeft bij mij welgeteld 2 maand geduurd, nadien heb ik niks meer gevoeld.
En ja, sporten is sowieso aan te raden wanneer je een hormoonkuur volgt, net als gezond leven én eten; veel fruit en verse groenten (vitaminen en mineralen), liters water drinken en een goede nachtrust.
Duelle schreef:Mijn haar groeit ondertussen ook aardig door. Vorige week weer even de (grijze) uitgroei bijgeverfd.

merk ik geen verschil in bij mij...
Duelle schreef:Ach, het is net als jullie zeiden. Gewoon geduld hebben...
Yep, zo is dat en de rest doet moeder natuur wel. :wink:

succes nog met je behandeling! :)
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

updaten!

Hi girls,

Weer een behandeling definitieve ontharing (gelaat) achter de rug en heb weer een mooi resultaat bereikt.
Liesbet (Epilis) deelde mij mee dat de resultaten echt wel bevredigend te noemen zijn, zeker als je weet dat ik 'nog maar'
7 (zeven) behandelingen heb gehad.
Het flitsen gebeurd steeds intensiever omdat de te behandelen oppervlaktes steeds minder groot zijn, dit verzacht ook deels de pijn
doordat het absorptie niveau verminderd omdat er minder haartjes zijn die de flitsen opvangen. Heb dat wel goed uitgelegd? :P

Er is nu effe een zomer pause, zeg maar een zomerstop, omdat het niet aan te raden valt tijdens de zomermaanden te flitsen, heb ik al eens
uitgelegd in een voorgaande posting.
Dus is het nu wachten tot begin september om een nieuwe afspraak te maken zodat we kunnen verdergaan met de behandeling.
Kan ik eerst lekker genieten van het mooie weer en de stralende zon, zorgeloos op vakantie gaan, enz.

Het gaat echter niet zo lang duren voor een weer een update komt hoor, mijn transitie gaat gewoon verder dus zal ik af en toe weleens
iets te vertellen hebben.

Tot binnenkort! Kirsten

Volg de laatste nieuwtjes via mijn blog: http://kirstenhershe.wordpress.com/
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Plaats reactie