Vismarkt... een geuzennaam voor Travestie.org?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Vismarkt... een geuzennaam voor Travestie.org?

Ja
10
59%
nee
7
41%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nannette schreef: het enige sociale contact wat ik heb is vnl de cliëntenraad
Werk aan de winkel dus. Ik wil niet badinerend doen over cliëntenraden, maar het lijkt me nou niet bepaald een dagtaak. De paden op, de lanen in, Nannette. En sterkte.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Nannette schreef: Elkaar helpen en steunen geeft over het algemeen ook een beter gevoel over jezelf,
groetjes, Nannette
+ 1 das zeker waar ja.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Morbide schreef: Werk aan de winkel dus. Ik wil niet badinerend doen over cliëntenraden, maar het lijkt me nou niet bepaald een dagtaak. De paden op, de lanen in, Nannette. En sterkte.
Ja, zeker werk aan de winkel, maar ik vind het heel moeilijk om mijn sociale netwerk uit te breiden. Ik scoor hoog op autisme kenmerken, en dwz dat ik oa moeilijk contacten leg. Ik hoop ook de komende jaar mbv therapie te leren hoe ik een en ander kan verbeteren. Zal wel hard werken worden voor mezelf, maar ik wil die veranderen bijna net zo graag als dat ik mijn geslachtsverandering wilde.
Cliëntenraad kun je wel een dagtaak van maken hoor, maar in mijn optiek ben je dan verkeerd bezig. Het kost mij gemiddeld (als voorzitter) 16 uur per week.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Je voedt mijn theorie dat transigheid een aan autisme gerelateerde stoornis is, Nannette. Waarvoor dank. Zelf ben ik ook een halve autist en heb ik dus liever niet dat vreemden mij aanspreken omdat ik dan dichtklap. Gelukkig bevind ik me in een vriendenkring die het niet zo heeft op buitenstaanders en heel erg optreedt voor de incrowd. Half Drachten kijkt ons met de nek aan en daar zijn we erg content mee. Andersom doen we dat namelijk ook.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik vraag mij wel eens af wat voor onderzoeken er nu allemaal gedaan worden wat betreft transseksualiteit. Ik heb in 2000 op een congres de meest vreemde onderzoeken gehoord, die door de geringe aantal deelnemers ook absoluut niet representatief waren in mijn ogen, maar misschien dat de professional in de zaal daar anders naar gekeken hebben.
Ik heb geen autisme stoornis als diagnose gekregen omdat ik ook een persoonlijkheidsstoornis heb. Maar mijn oudste zoon heeft in Leiden de diagnose Asperger gekregen (heeft een hoge erfelijkheidsfactor, zeker in de manlijke lijn) en daar werd tegen mij gezegd als je hier een second opinion vraagt krijg je wel de diagnose. Maar ik genoeg van aldat door de molen halen......
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Morbide schreef:Je voedt mijn theorie dat transigheid een aan autisme gerelateerde stoornis is, Nannette. Waarvoor dank. Zelf ben ik ook een halve autist en heb ik dus liever niet dat vreemden mij aanspreken omdat ik dan dichtklap. Gelukkig bevind ik me in een vriendenkring die het niet zo heeft op buitenstaanders en heel erg optreedt voor de incrowd. Half Drachten kijkt ons met de nek aan en daar zijn we erg content mee. Andersom doen we dat namelijk ook.
Goh, het is inderdaad geen onbekend fenomeen. Ik zou mezelf geen halve autist willen noemen ( een derde? :D ), maar ook ik heb een deeltje autisme bij me. Goed mee te leven overigens: ik heb het sociale gebeuren ook zelf mogen aanleren... :D Met vallen en opstaan, dat wel. Ook wij houden er zeker geen grote vrienden- en kenissenkring op na: een intieme vriendenkring is voor ons veel heilzamer, en ook bevredigend...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ook ik herken het wel bij mijzelf. Ik ben al jaren bezig om mijzelf sociale vaardigheden te leren en ik ben nog steeds niet helemaal waar ik zijn wil... Hoewel het de laatste jaren wel veel gemakkelijker geworden is dan het daarvoor was.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

schuift aan

Niet dat nu het grote T* vraagstuk is opgelost door alles maar te koppelen aan autisme, maar die trekjes ken ik wel. En ik heb het ook buiten dit forum gehoord.

Meestal lukt het me om "aangepast" over te komen, maar soms heb ik ook van die buien dat ik het liefst alles even vermijd
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

is het minder sociale niet een gevolg van jarenlang moeten verzwijgen van?

je niet openlijk bloot durven geven voor de volle 100 ? angst voor afkeur?

dat maakt iig imo ook niet bepaald sociaal flexibel ;)

autisme vind ik ook wat ver gaan maar de link-met is boeiend genoeg om eens te onderzoeken
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

daar dacht ik ook al aan, wat Malle schreef...
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Malle schreef:autisme vind ik ook wat ver gaan maar de link-met is boeiend genoeg om eens te onderzoeken
het gaat hier ook niet om puur autisme, maar om zaken uit het autisme spectrum, zoals bv Asperger syndrome, PDD-NOS etc. Het zou inderdaad erg interessant zijn om er verder onderzoek naar te doen. Ik zie de transigheid-autisme connectie vaak langs komen op de diverse fora die ik bezoek...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Niemand
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 17:43

Bericht door Niemand »

http://www.ocellated.com/2005/12/05/evolution/

a.k.a over 500 jaar is de bulk van de mensheid een autistische travo. ;)
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Joanie schreef:a.k.a over 500 jaar is de bulk van de mensheid een autistische travo. ;)
ik kan me ergere dingen voorstellen... :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Dus eigenlijk zijn we gewoon hardstikke hip... :roll:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Plaats reactie