Forum voor transgenders

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Transvrouw
dagelijks aanwezig
Berichten: 234
Lid geworden op: zo jan 06, 2019 6:21

Forum voor transgenders

Bericht door Transvrouw »

Hoi,

Misschien is dit een beetje gewaagd onderwerp voor op dit forum, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een forum voor transgenders waar het eerlijke verhaal over transgender zijn verteld wordt. Ik heb een tijdje meegelezen op dit forum, T- Nederland en het partner & transgender forum, maar ik vind niet waar ik naar op zoek ben.

Wat ik zoek is een forum waar een eerlijk verhaal verteld wordt en waar niet alleen de Hosanna verhalen (als je begrijpt wat ik bedoel) worden verteld. In de "wandelgangen" spreek ik transgenders die achteraf een ander beeld hadden van het ondergaan van een transitie en toegaven zich hier ook wel beetje in te hebben vergist. Zo sprak ik een transgender die van geslacht veranderd was en achteraf zei, dat het ondergaan van een geslachtsverandering voor haar geen toegevoegde waarde bleek te hebben. Ik had haar graag nog gevraagd wat ze hiermee bedoelde, maar helaas is ze in de tussentijd overleden.

Ook heb ik twee transgenders gesproken die beide zeiden dat ze na het ondergaan van een geslachtsverandering huilend in bed hadden gelegen en zichzelf verweten wat ze zich hadden aangedaan.

Ik denk dat we veel van de ervaring van deze dames kunnen leren, maar dat is informatie die ik tot nu toe nog niet ben tegen gekomen. Ik krijg de indruk dat zodra het woord spijt om de hoek komt kijken, topics worden weggemoffeld of leden worden verstoten.

Iemand een goede tip, of is er animo voor een nieuw forum op dit gebied?
Gebruikersavatar
RamonaAdmin
Forum / Website Beheerder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo jan 13, 2016 0:30
Contacteer:

Re: Forum voor transgenders

Bericht door RamonaAdmin »

Transvrouw schreef: vr aug 14, 2020 21:14 Ik krijg de indruk dat zodra het woord spijt om de hoek komt kijken, topics worden weggemoffeld of leden worden verstoten.
Beste Transvrouw,

Graag wil ik u erop wijzen dat u hier speculeert alsof Travestie.org in uw ogen negatieve ervaringen zoals u zegt wegmoffelt en/of leden verstoot.
Ik verzoek u hierbij openlijk via het forum hiermee te stoppen daar er geen enkel bewijs is dat wij dit doen.
Dit is een open forum waarbij iedereen welkom is om zijn/haar mening te mogen geven zolang een ieder gerespecteerd wordt.

Uiteraard mag u hier praten dat er in uw ogen te weinig zoals u vermeld negatieve ervaringen gedeeld worden, maar dat is aan de persoon zelf om dat hier al dan niet bespreekbaar te maken, waar ook alle ruimte voor is.

Hierbij geven we wel aan dat mocht u onwaarheden blijven spuien, wij uiteraard overgaan op een ban! Niet omdat wij anderen hun meningen niet zouden respecteren maar omdat u onwaarheden verspreidt met als doel het forum te schaden.

Wij houden bij deze vanaf nu uw verdere berichtgevingen onder de loep omtrent onwaarheden verspreiden en spuien!
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Re: Forum voor transgenders

Bericht door johnn »

Hallo Transvrouw,

Ik lees net je bericht en eerlijk gezegd schrik ik daar wel van.
Ook vind ik het erg jammer (en ik druk me bewust netjes uit) dat je ons verwijt dat wij berichten zouden verdoezelen.
Ik kan je verzekeren dat dit absoluut niet aan de orde is.
Positief ingesteld als ik doorgaans ben, wil ik nog aannemen dat je het misschien niet helemaal bedoeld hebt zoals je het hebt opgeschreven en het op ons overkomt. Dat horen we dan graag.
Mocht je echter wel doorgaan met ons verwijten berichten te verdoezelen, kan ik dat helaas niet anders zien dan ons bewust in een kwaad daglicht te willen stellen en/of onze site schade te berokkenen. In dat geval zal ik ook niet schromen je van de site te verbannen
Mogelijk kan er zelfs ook nog gekeken worden naar wat de wet zegt over laster en/of smaad.
Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat e.e.a. niet zover hoeft te komen, maar dat zal de toekomst uitwijzen dan.

Wat ik je in je overwegingen nog wel wil meegeven is dat veel transvrouwen wel 'gelukkig' zijn met hun keuze en dat dan hier plaatsen.
Er zijn er ook die gelukkig zijn met hun keuze en voor wie onze site dan verder een gepasseerd station is......iets uit het verleden waar ze baat bij hebben gehad en het verder niet meer nodig hebben.
Dan is er ook nog een categorie die jij beschrijft, de (min of meer) 'spijtoptanten' (om wat voor reden dan ook).
Ik kan mij zo voorstellen dat ook voor deze groep onze site - in hun ogen- niets meer te bieden heeft, en dat ze dus niet hier hun verhaal doen.
Op persoonlijke titel kan ik je meedelen dat ik dat - hoezeer ik het ook kan begrijpen- jammer vind.
Als moderator zou ik dergelijke verhalen ook zeker niet verwijderen want - en daar heb je wel gelijk in- dit is ook een deel van het ondergaan van een transitie.
Ook over dat deel zou hier zeker een (respectvolle) discussie mogen ontstaan.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Forum voor transgenders

Bericht door Lisa met een S »

Beste Transvrouw,

Als iemand die een aantal jaren geleden in het bestuur van Travestie.org zat, begrijp ik de velle reacties van de moderators, en had ik waarschijnlijk ook zo gereageerd, als ik nog actief was op de site. Ik kan je verzekeren dat de site wordt beheerd met alleen de bedoelingen om dienstig te zijn voor al degenen met gender-gerelateerde vragen. Zodoende, als een spijtoptante zou melden en zijn/haar ervaringen en gevoelens zou delen, zou niemand in het bestuur dat proberen tegen te houden. Ook hun verhalen zijn belangrijk.

Maar met mijn ervaringen als moderator, kan ik mij goed voorstellen dat mensen die spijt hebben van een transitie niet zo snel zich thuis voelen hier, en geen zin hebben om hun verhaal te plaatsen. Ten eerste, veel mensen die eerst jarenlang hebben geworsteld met hun gevoelens, en na een langdurig proces een transitie hebben ondergaan, willen aan dat worsteling niet meer aan herinnerd worden, en hebben so wie so weinig zin om alle berichten te lezen van mensen die midden in het proces zitten, laat staan te reageren daarop. En zeker, kan ik mij voorstellen, als je daar spijt van heb, zou dat gevoel alleen maar sterker zin. En ten tweede, denkend terug aan hoe zij zelf toen dachten, zullen zij bang zijn dat, als ze hun verhalen zouden plaatsen, er allerlei negatieve reacties zou komen van de mensen wie zij willen waarschuwen. Gelet op de toen felle discussies die woedden in mijn tijd als moderator, denk ik dat ze daar gelijk in hebben.

Transgenders zijn sterk, want je moet sterk zijn om tegen de stroom in te gaan, of het gewoon een jurkje aantrekken is of voor een volledig transitie te gaan, maar tegelijkertijd zeer kwetsbaar, want wij worstelen met diepe gevoelens en emoties. Wij proberen solidaire voor elkaar te zijn als groep, maar helaas zorgt onze individuele zwakheden soms dat wij elkaar kwetsen. Vandaar dat je de verhalen die je zoekt niet zo snel hier vindt (er zijn een paar, diep in het archief, geloof ik), en vandaar dat de moderators ook zo hebben gereageerd op jouw post, dat voor hen denk ik (hoop ik) overkwam anders dan dat jij het had bedoeld.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Re: Forum voor transgenders

Bericht door johnn »

Dank je wel Lisa.
Dit is ook precies wat ik (wij) bedoelen en uitdragen....................... maar ja, wij zijn het 'bestuur / moderator'.
De gedachte is dus al snel dat wij in ons eigen straatje praten (ten onrechte overigens).
Kortom, mooi verwoord.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Re: Forum voor transgenders

Bericht door EvaLvanE »

Precies 10 jaar geleden (deze maand) begonnen mijn eerste vrouw (cis) en ik met het organiseren van bijeenkomsten voor T-mensen, zoals we dat toen noemden. En inderdaad was T-Nederland daar ook een uitvloeisel van.
In de loop van dat decennium heb ik vele tientallen transmensen leren kennen, in alle stadia van transitie. Meerdere keren maakte ik mee dat mensen na enige tijd afhaakten. Soms onzekerheid, soms zekerheid dat dit niet voor hen was weggelegd. Ik ken iemand (vrij vaag) waarvan ik weet dat ze korte tijd een detransitie overwoog en zelfs weer haar oude (mannen)naam ging gebruiken. Juist die fase maakte haar duidelijk dat ze toch voor de juiste weg had gekozen.
Ik ken heel wat transvrouwen en een redelijk aantal transmannen die het gehele traject hebben afgerond. Onder hen bevindt zich niemand die spijt had van hun keuze.

Voor wat het waard is, mijn lieve cisvrouw overleed zes jaren geleden en heeft het slot van mijn transitie helaas niet meer mee kunnen maken. Inmiddels ben ik al weer een aantal jaren getrouwd, nu met een transvrouw. Dit tweede huwelijk is voor mij weer even mooi als het eerste.
Erger u niet. Verwonder u slechts.
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Forum voor transgenders

Bericht door marinth »

Ik heb drie spijtoptanten gekend....een vriendin van mij nog wat meer. Een heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd. Het gebeurt dus wel maar het zijn gelukkig wel uitzonderingen.

Transgenders bespreken het niet graag omdat deze uitzonderingen tegen hen worden gebruikt door mensen die vinden dat ze niet geholpen moeten worden of zelfs bestaan.
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Re: Forum voor transgenders

Bericht door EvaLvanE »

marinth schreef: vr mar 19, 2021 19:06 [...] Een heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd. [...]
Suïcide komt onder transgender personen 5- tot 10-maal vaker voor dan onder de algemene populatie. Voor suïcidale mensen geldt altijd als eerste optie telefoonnummer 113 bellen (of gratis 0800-0113). Chatten kan ook via https://www.113.nl
Als je daarnaast ook met een getraind en ervaren (transgender) vertrouwenspersoon wilt praten kan dat op 085-2012 123.
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Plaats reactie