Jambelle

Hier kan je je ervaringen delen met winkels (on-line en 'echte') en diensten (zoals visagisten enz). Lees het reglement voordat je post.

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Wat vinden jullie van deze winkel?

Uitstekend
7
58%
Goed
3
25%
Matig
2
17%
Slecht
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 12

saskia_b
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: do sep 27, 2007 21:23
Locatie: in het brabantse land

Jambelle

Bericht door saskia_b »

Jambelle is een lingeriewinkel die je in diverse steden kunt vinden zoals bijvoorbeeld in:
Amersfoort
Arnhem
Assen
Bergen op Zoom
Breda
Enschede
Hilversum
Rotterdam (CS)
Tilburg
Utrecht (CS)
Zwolle

Op de website www.jambelle.nl kun je alle relevante informatie vinden.
Mijn eigen ervaringen zijn heel erg goed, vriendelijk personeel, kwalitatief goede producten en uitstekende service. Het prijsniveau varieert behoorlijk en is vooral merkafhankelijk, zo zijn bodies van Wolford bijvoorbeeld (die m.i. wel heel mooi zijn trouwens) echt behoorlijk prijzig te noemen. Naast lingerie verkopen ze ook een uitgebreid assortiment kousen en panties,

groetjes

saskia_b
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik koop er wel eens panties als ik iets bijzonders nodig heb voor een speciale gelegenheid, je wordt er altijd goed geholpen.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Marina_ae
dagelijks aanwezig
Berichten: 111
Lid geworden op: zo aug 03, 2008 11:20
Locatie: Achterhoek

Bericht door Marina_ae »

In Zutphen is er ook eentje.
Myrte
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: do dec 13, 2007 12:11

Bericht door Myrte »

Ik had, ik denk een klein jaartje geleden, wisselende ervaringen bij de vestiging in Hilversum.

Ik ging op een dag en homme de zaak in voor een paar dingen, ik geloof een legging of i.d. Na eventjes - minder dan een paar minuten! - werd ik zeer nadrukkelijk gevraagd of ik hulp nodig had (nee dus, ik had gewoon nog niet mijn keuze bepaald). Minder dan een minuut later opnieuw de vraag.
Dan bekruipt je het gevoel natuurlijk dat je wat minder gewenst bent.

Wat een verschil merkte ik een dag later! Zelfde winkel en verkoopster. Alleen was ik nu en femme. Al ben ik echt 100% passable, ik werd heerlijk een tijdje met rust gelaten, en later werd ik op een hele prettige manier geholpen met wat vragen.

De vraag bleef, voelde ik me de eerste dag terecht ongemakkelijk? Interpreteerde ik de nadrukkelijke vraag of ik hulp nodig had verdeer? Of voelden zij zich ongemakkelijk met een man in de zaak? En ben je dan en femme toch een minder vreemde eend in de bijt?

Al kom ik er niet meer zo vaak, als travestiet vind ik het nu fijne zaak om te komen.
Gebruikersavatar
chica
dagelijks aanwezig
Berichten: 93
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 19:36
Locatie: Limburg

Bericht door chica »

Interpreteerde ik de nadrukkelijke vraag of ik hulp nodig had verdeer?
Nee..
Of voelden zij zich ongemakkelijk met een man in de zaak? En ben je dan en femme toch een minder vreemde eend in de bijt?
Ik kan me het verschil in benadering ergens wel voorstellen.
Toen ik zelf (partner van) in een schoenenzaakje werkte kwam daar regelmatig een man. Hij stond dan tussen de damesschoenen te snuffelen en dan ben je als leek natuurlijk wel een beetje verward.
Ik wilde deze man niet veroordelen, maar kan me voorstellen dat collega's het soms een vreemde snuiter vonden.
Waarom staat die vent tussen de dameschoenen (en in andere zaken zal dat ws tussen de lingerie en de bloesjes zijn geweest..)

Toen er op een rustige middag een dame binnenkwam herkende ik hem pas toen ik vroeg of haar kon helpen..

Er vielen een hoop kwartjes op hun plaats en dat maakte het makkelijker deze klant verder te helpen..
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

wat is er in godsnaam vreemd aan een kerel die damesschoenen bekijkt?
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Joyy schreef:wat is er in godsnaam vreemd aan een kerel die damesschoenen bekijkt?
Blijkbaar vreemder, dan dat een dame naar herenschoenen of kleding kijkt, en ook koopt.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het kan aan heel veel verschillende factoren liggen, dus dat is moeilijk te bepalen voor iemand die er niet bij is geweest.
Het zou kunnen dat je onzekerheid uitstraalde, of dat de verkoopster juist de ervaring heeft dat mannen onzeker zijn en graag direct geholpen willen worden, maar het kan ook zijn dat de verkoopster geen ervaring heeft met mannen in de zaak en daar zelf een beetje onzeker van wordt. Het blijft gissen, zomaar een paar ideeen.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
chica
dagelijks aanwezig
Berichten: 93
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 19:36
Locatie: Limburg

Bericht door chica »

Joyy schreef:wat is er in godsnaam vreemd aan een kerel die damesschoenen bekijkt?
ik voelde me er niet altijd prettig bij dat die kerel om de dag kwam neuzen tussen de damesschoenen en verder niet geholpen wilde worden.
Als hij dan toch netjes behandeld wordt en verder alle hulp afwijst vind ik dat vreemd..
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik niet. Ik heb ook altijd alle hulp van verkopers en verkoopsters geweigerd. Ik vind het gewoon prettiger om mijn eigen keuze te bepalen op mijn eigen snelheid en eigen manier. Zelfs als dat achteraf gezien niet in alle gevallen even handig was :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Een engerd die drie keer per week over de schoenen komt kwijlen? Mag dat?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mwoah... Als het je verder geen omzet kost...
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Zie boven Frederique; een praktijkvoorbeeld van Chica dat zij zich er niet prettig bij voelt. Dat lijkt me een terechte reden om meneer te vragen of hij of iets wil kopen of op wil hoepelen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
leslie
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jun 24, 2016 10:37

Re: Jambelle

Bericht door leslie »

Ik heb erg positieve ervaringen met Jambelle op station Den Haag Centraal. Ik had vooraf even gebeld en werd erg vriendelijk te woord gestaan, waarbij ik het gevoel kreeg dat ik welkom zou zijn. En dat bleek helemaal waar! De verkoopster hielp me erg prettig om een aantal panties van het juiste soort en in de juiste maat te vinden. Later sloot ook haar collega zich daarbij aan. Een voorbeeld van hoe het overal zou moeten!
Plaats reactie