Hoe koop je dingen

Hier kan je je ervaringen delen met winkels (on-line en 'echte') en diensten (zoals visagisten enz). Lees het reglement voordat je post.

Moderator: Moderators

Hoe doen jullie je inkopen

Samen met vrouw/vriendin
10
19%
Gewoon alleen in een pashokje
3
6%
Samen met vrouw/vriendin in pashokje
3
6%
Helemaal alleen naar de winkel
22
41%
Dat durf ik (nog) niet
16
30%
 
Totaal aantal stemmen: 54

Gebruikersavatar
Francina
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jul 13, 2012 17:51
Contacteer:

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door Francina »

Gisteren liep ik langs de msmode en zag in de etalage een prachtige leren jurk hangen. Aangezien ik nog niet helemaal weet welke meet ik heb maar vergelijk gevraagd 40 = M ? en er een beetje omheen gedraaid tot ze vroeg 'is het een cadeutje?' vroeg de verkoopster. nee voor mijzelf durfde ik er zowaar uit te floepen. ow leuk! zei ze. Stom dat ik was, durfde ik niet door te vragen om te mogen passen


Met leren jurkjes opletten en zeker passen . Bij de ene winkel kan M kleiner zijn en bij de andere winkel wat groter . Normaal raak ik makkelijk in XL , maar heb al meegemaakt dat in een winkel XXL me maar juist zat en toch nog wat groter wou .
Meestal zullen engelse maten , groter zijn dan franse maten, let daar maar eens op .Maat M Engelse maat groter dan M Franse maat .
Ook met damesschoentjes . Maat 41 goed passen in de ene winkel en andere winkel dan helemaal niet inraak .
En als je als man bij pabo gaat shoppen en dameslingerie kopen en zegt dat het voor jou is zullen de verkoopsters je niet vreemd bekijken , maar vragen of je het eens wil passen of je de juiste maat gekozen hebt .
Transvrouw
dagelijks aanwezig
Berichten: 234
Lid geworden op: zo jan 06, 2019 6:21

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door Transvrouw »

Kleding moet je zien en voelen. Via internet is mij allemaal veel teveel gedoe en de echt leuke items hangen 9 van de 10 keer toch alleen toevallig in een rek. Echt shoppen geeft veel meer voldoening. Mijn vrouw en ik struinen met enige regelmaat de nieuwedijk in Amsterdam af. H&M C&A Primark etc. Parkeren €10 voor twee uur in P1 tegenover Amsterdam CS en je bent direct waar je wezen moet. Ijsje bij van der Linde tussendoor, heerlijk!

Wat betreft je kleding. In Amsterdam komt de hele wereld bij elkaar en kun je zonder problemen zijn wie je wilt zijn. Ik draag altijd rokken en jurken tijdens het shoppen. Zomers ook wel in een kort zomerjurkje op leuke sandalen.

Mijn advies. Gewonnen doen en bij vragen stel ze gewoon. Verkopers vinden het ook vaak heel leuk om een hulpeloze man te helpen. :-)

Ons voornemen is om aanstaande zaterdag weer te gaan. We kunnen afspreken in P1 en van daaruit verder gaan. Als we geen klik hebben, gaat ieder verder gewoon z'n eigen weg toch?
decadance
dagelijks aanwezig
Berichten: 246
Lid geworden op: zo jul 10, 2016 12:55

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door decadance »

Ik koop waar en hoe het uitkomt.
Kan online zijn maar ook het pashokje in om even te passen.
In mijn ervaring maakt het de verkoopsters weinig uit wie er afrekent.
zijde
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: di jan 12, 2016 19:20

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door zijde »

Er is bij lidle vaak leuke aanbiedingen in dameskleding bv rokken,Vesten.
kathleen_tv
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: do nov 23, 2017 20:42

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door kathleen_tv »

Ik ben behoorlijk handig met een naaimachine, en maak veel dingen vanuit modebladen, dan kan je de maat aanpassen( wat anatomisch gewoon nodig is voor een mannenlichaam)
staan veel filmpjes op youtube, kost heel weinig maar wel tijd.. :D
1962zijdesjaal
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: do aug 26, 2021 23:47

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door 1962zijdesjaal »

Een jurk in kleur bruin kan je best kopen in een andere dorp of stad bij de Hema,modezaak.
Zijde
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 87
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door tonia »

Ik ga altijd als man mijn dameskleding kopen.

Heb vrijdag leggings gekocht bij KIK in Hoogezand, geen rare blikken, niet van het personeel en ook niet van de andere klanten.

Vandaag vier nieuwe bh's gekocht bij de Hema in Groningen. Er liepen ook dames rond op die afdeling, maar niemand toonde belangstelling voor mij. Ook de dame aan de kassa deed heel gewoon tegen mij.

Groetjes, Tonia.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 87
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door tonia »

Ik ben het trouwens eens met Transvrouw, kleding moet je zien en voelen, het geeft je echt meer voldoening als je de kleren vindt die je mooi/leuk vindt. Kleding via internet bestellen leiden vaak tot teleurstelling, omdat ze er niet uitzien of aanvoelen zoals jij je voorgesteld hebt.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 87
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door tonia »

Vanmiddag weer even lopen shoppen in Hoogezand (het salaris is weer binnen). Ik had geen zin om mij helemaal weer om te kleden, maar heb alleen mijn jurkje uit getrokken, mijn bh (zonder vulling) en mijn legging aangehouden, en heb hier mijn mannenkleding aangetrokken. Was wel een beetje spannend om zo naar buiten te gaan, maar door mijn jeans, trui en jas kon je toch niet zien wat ik eronder aanhad. Dit heb ik jaren geleden ook wel eens gedaan, maar ik vond het toch wel weer even spannend.

Heb bij de TAKKO wat extra leggings gekocht, met 20% korting, vier leggings voor amper 20 Euro. Daarna nog even bij de Hema aangewipt om een bh te kopen. En bij beide zaken deden ze niet moeilijk over mijn koopgedrag. Toen nog even bij een eetcafé in het winkelcentrum een frisdrankje (light, want dames, we moeten op ons figuur letten) gedronken, hier kwam ik nog een buurman tegen, die mij vriendelijk groette.

Bij thuiskomst meteen de mannenkleren uit, borsten weer aan en jurk aan. Hè, ik ben mezelf weer.

Groetjes, Tonia.
Gebruikersavatar
Gerdi
ff weer wat posten
Berichten: 70
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door Gerdi »

Ik heb tot nu toe veel online gekocht. Dan moet je de maten wel goed in de gaten houden maar vrouwlief koopt regelmatig bij BonPrix en dan kan ik haar kleding passen en vervolgens voor mezelf wat bestellen en dan past het vrijwel altijd.
Mijn laatste BHtjes heeft vrouwlief gekocht voor mij en ze pasten meteen goed.
Toch weer die levenslange ervaring met vrouw zijn die ik nog niet heb ha ha.
En omdat ik van die lange maxijurken hou, een hele lange zwarte mmet stretch besteld bij BonPrix. Daar ga ik zaterdag lekker in rondlopen en de huishoudelijke klusjes doen.Ik verheug me nu al.
Groetjes Roos.
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 87
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door tonia »

Toen ik zo'n acht jaar geleden, na een lange periode zonder dameskleding te hebben geleefd, besloot ik dat het weer tijd werd om een nieuwe damesgarderobe aan te schaffen. Het gevoel dat ik in het verleden had gehad, als ik mij in vrouwenkleding hulde, wilde ik weer terugkrijgen.
Lingerie bij een 'echte' winkel kopen deed ik vroeger al zonder gêne (moest, als tiener, regelmatig een bh gaan kopen bij de Hema voor mijn moeder), maar voor bovenkleding durfde ik niet zomaar een winkel binnen te stappen. En dus bestelde ik kleding bij postorderbedrijven (internet was toen nog geen optie), maar kwam dan meer dan eens bedrogen uit; kleren waren niet wat ik mij ervan voorgesteld had, of hadden niet de goede maat.

Nadat ik op een forum om raad had gevraagd, en hele goede raad gekregen heb, durfde ik voor het eerst een 'echte' winkel binnen te stappen om dameskleding te kopen. Terwijl ik bij de kleding aan het rondkijken was dacht ik dat iedereen naar mij keek, wat natuurlijk niet zo was. Ik durfde niet om mij heen te kijken, uit angst voor oordelende blikken van de overige klanten, of het personeel. Bij de kassa aangekomen met de uitgezocht kleren, merkte ik, tot mijn verbazing, dat de juffrouw aan de kassa het helemaal niet vreemd vond dat ik deze kleding wilde kopen. Hierdoor gesterkt ben ik meteen naar een schoenenwinkel gegaan, en heb daar bordeauxrode enkellaarsjes met een hak van zeven centimeter gekocht. En ook hier werd er door het personeel niet vreemd opgekeken van mijn aankopen.

De ervaring van het kopen van dameskleding in een 'echte' winkel, gaf mij een bevredigender gevoel dan toen ik kleren bij een postorderbedrijf kocht. Dit kwam ook doordat ik de kleren in het echt kon zien en voelen. Tegenwoordig ga ik gewoon naar een dameskledingwinkel om mijn kleding te kopen, en doe dit dan met opgeheven hoofd. En als de kleren niet goed zijn, ga ik ze gewoon ruilen of mijn geld terughalen. Soms zie ik wel eens andere klanten naar mij kijken, maar dat maakt mij niets meer uit. Alleen het passen van de kleren in de winkel durf ik nog niet, misschien wel in de toekomst. :wink:

Groetjes, Tony.
zijde
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: di jan 12, 2016 19:20

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door zijde »

Een jurk is voor mij L en een damesblouse is 48 en een rok 43.
Als je in een rok een ritssluiting wil laten maken kan je altijd zeggen dat het voor een familielid is.
Zijde
antoinette
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: In de buurt van utrecht

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door antoinette »

Ik ga het liefst naar de winkel om te voelen en te passen dan kan je gelijk zien hoe het staat.
Het voordeel ook is dat je tips en trucs krijgt om bepaalde dingen te combineren.
De medewerkers van de winkel vinden het erg leuk om mij te helpen want het is wel speciaal dat een man komt shoppen.
Gewoon zeggen dat het voor je zelf is, dan kunnen ze je beter helpen als dat nodig is.
Gebruikersavatar
crisscross
ff weer wat posten
Berichten: 59
Lid geworden op: ma apr 10, 2023 21:54

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door crisscross »

Ik vind die mogelijkheden oneindig echter zitten er wel wat haken en ogen aan.
Nieuw kopen online = prima eenvoudig thuis passen en alles is nieuw echter terug sturen en wachten op je retourstorting en duur qua aankoop
Nieuw kopen in de winkel = ook makkelijk zelfs als man zou je daar soms goed kunnen passen soms en je weet wat je koopt en retouren gaat snel maar soms duur qua aankoop.
Marktplaats = is ook goed voorzien van mooie spullen en alles met maten aangeduid echter moet je wel oppassen soms is iets niet wat het zou moeten wezen bv. rokje met een stukke rits , afgetrapte pumps goed kijken en checken dus maar wel goedkoper dan de bovenstaande keuzes.
En tenslotte ook de kringloop winkel kan soms mooie spullen hebben hangen of staan maar ook hier goed kijken en checken voordeel is wel dat je het in je handen hebt bij Mplaats niet.
Ik gebruik al deze keuzes soms met succes soms wat minder.
groetjes Marjan.
Plaats reactie