Hoe koop je dingen

Hier kan je je ervaringen delen met winkels (on-line en 'echte') en diensten (zoals visagisten enz). Lees het reglement voordat je post.

Moderator: Moderators

Hoe doen jullie je inkopen

Samen met vrouw/vriendin
10
19%
Gewoon alleen in een pashokje
3
6%
Samen met vrouw/vriendin in pashokje
3
6%
Helemaal alleen naar de winkel
22
41%
Dat durf ik (nog) niet
16
30%
 
Totaal aantal stemmen: 54

Rejt
is nieuw hier
Berichten: 4
Lid geworden op: di nov 01, 2016 8:14

Hoe koop je dingen

Bericht door Rejt »

Ik durf op dit moment niet naar de winkel om een leuk jurkje of rokje te kopen wat ik wel graag wil hebben jullie tips voor me mijn vriendin heeft al voorgesteld dat ik iets uitkies en we dan samen het pashokje ingaan zodat niemand het ziet maar hebben jullie nog andere of dezelfde tip(s)?
Frank(a)
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 11, 2016 12:05

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door Frank(a) »

rejt,

positief is in ieder geval dat je vriendin je ermee wilt helpen.

als je echt niet alleen durft, ga dan inderdaad samen met je vriendin shoppen. samen kleren kiezen en passen in kleedhokje, samen, zodat niemand weet wie van jullie beide de spullen past.

daarna kan je ook wel eens alleen teruggaan naar die winkel, en als iemand iets vraagt/zegt, zou je kunnen zeggen dat je iets voor je vriendin koopt.

een andere optie is uiteraard om online te kopen.

hopelijk heb je hier wat aan

Frank(a)
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door Dorothy »

In het begin heb ik nog wel eens wat kleding gekocht in mijn mannengedaante, maar ook al werd ik zonder problemen goed en vriendelijk geholpen, voelde dat toch niet goed. Tegenwoordig ga ik alleen in vol ornaat als vrouw gekleed winkelen. En beperk mij niet tot kleding, maar ook naar de supermarkt en andere winkels.
In winkels heb ik nooit problemen ondervonden. Soms op straat wat vreemde blikken.
Maar ik koop ook veel op internet, maar dat is meer omdat ik in gewone winkels voor mijn maat niet vaak iets leuks vind.
A candle loses nothing by lighting another candle.
hester

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door hester »

Kleren koop ik meestal tweedehands via mp of ik ga naar een kringloopwinkel. Het is tegenwoordig handig dat je pakketten naar een afhaalpunt kunt laten sturen zodat je ze kunt halen wanneer het je uitkomt en niet bang hoeft te zijn dat er een pakketje per ongeluk door mijn vrouw wordt ontvangen. Dan heb ik wat uit leggen. Laatst kocht ik een paar chique laarzen via mp en heb ze zelf opgehaald. Ik heb een geheim account. Ik doe dan net of ik een vrouw ben die haar man er op uit stuurt om het op te halen, dan kan ik het regelen zoals ik het wil. De laarzen die ik laatst kocht werden te koop aangeboden in een plaats waar ik in de buurt moest zijn dus dat was zo geregeld. Ik weet dan niet hoe snel ik weg moet komen en ga dan haastig op zoek naar een rustig plekje om mijn nieuwe aanwinst(en) te passen. Eerder kocht ik op dezelfde wijze een rok bij mij in de buurt waarop de vrouw zei, alstublieft voor jouw zal hij wel niet zijn... Ze moest eens weten.
Gebruikersavatar
Francina
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jul 13, 2012 17:51
Contacteer:

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door Francina »

Ik koop buiten slipjes , en nylons alles tweedehands in de kringloopwinkel . Ik heb daar dus al leuke BH's , corsetjes en bustiers gekocht , sommige nieuw en de andere bijna zo goed als nieuw . Rokken en mini rokjes, kleedjes , bloesjes etc.... heb ik allemaal gekocht aan een prijsje . Zo heb ik er ook al spulletjes gekocht , helemaal nieuw waar het prijskaartje nog aan hing . Mooi meegenomen dus . Ook al al heel wat leuke schoentjes en laarjes gevonden .
alyssia
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: za aug 22, 2015 9:54

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door alyssia »

blij eens een reactie te lezen van de hedendaagse tijd lol.
Ik ben dus alyssia. Ga ook regelmatig in krinkelwinkel wat kijken en kopen. Vind je idd heel mooie spulletjes voor weggeefprijsjes. Maar alyssia komt ook buiten als vrouw in de stad, gewoon tussen de mensen en gaat dan ook wel eens op shoptocht. Dus ik koop mn kledij in boetiekjes in de stad en dat als vrouw. De verkoopsters zijn altijd vriendelijk en helpen me goed. Soms verbazend hoe goed men ermee omgaat hoor. Maar je moet natuurliik wel die stap durven zetten en begrijp wel dat het aan de meeste onder ons niet gegeven is om als dame door de real world te gaan. Dit wou ik ff meegeven en hoop wat reacties te kunnen lezen? groetjes xxx alyssia
Gebruikersavatar
Francina
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jul 13, 2012 17:51
Contacteer:

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door Francina »

Ik kom ook al eens buiten als Francina ook om te gaan shoppen als ik nieuwe lingerie ga kopen en in de lingerie boetieks word ik ook altijd vriendelijk geholpen door de verkoopsters . Soms krijg ik leuke complimentjes dat ik een goede smaak hebt . Vroeger durfde ik ook niet alleen gaan shoppen en ging mijn vriendin mee om lingerie te kiezen en te kopen tot ze eens tegen de verkoopster zei dat het voor mij was en vond daar helemaal niets vreemds aan . Zo heb ik dan de stap gezet om op mijn eentje te gaan shoppen in de lingerieboetieks en werd daar door niemand nog nooit vreemd bekeken , ook niet door aanwezige klanten .
Ariane73
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mar 19, 2017 12:18

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door Ariane73 »

Gewoon in de winkel als het moet hoor, schaam me niet om bij Primark, Hunkemöller e.d. gewoon naar de kassa te gaan. Ik bestel echter ook best veel online van Zalando tot BonPrix :) Voor kousen is Aliexpress echt een aanrader! Zalando en Bonprix beiden voor pumps / laarzen in maat 42 en groter.
Ulla P.
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: zo dec 18, 2016 18:42

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door Ulla P. »

Zeker in de grote winkelketens wil men alleen verkopen. Aan wie maakt hen weinig uit.
Als je niet goed durft, zou ik naar een andere stad gaan waar men jou niet kent.
Als er een ongeluk gebeurt, dan beschrijven 10 getuigen allemaal een ander voertuig als de veroorzaker.
Als jij bij een winkel een rok koopt, dan beschrijft iedereen jou 10 minuten later anders.
"Hij was kaal." en "Hij had lang donker haar."
Als je hen morgen tegen komt weten ze niet eens meer dat jij het was.
En wat dan nog?
Ik heb video van mezelf herkenbaar op YouTube staan met een rok aan.
Of ik bang ben dat bekenden dit zien?
renee073
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 02, 2017 18:53

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door renee073 »

hester schreef: ma nov 21, 2016 13:44 Kleren koop ik meestal tweedehands via mp of ik ga naar een kringloopwinkel. Het is tegenwoordig handig dat je pakketten naar een afhaalpunt kunt laten sturen zodat je ze kunt halen wanneer het je uitkomt en niet bang hoeft te zijn dat er een pakketje per ongeluk door mijn vrouw wordt ontvangen. Dan heb ik wat uit leggen. Laatst kocht ik een paar chique laarzen via mp en heb ze zelf opgehaald. Ik heb een geheim account. Ik doe dan net of ik een vrouw ben die haar man er op uit stuurt om het op te halen, dan kan ik het regelen zoals ik het wil. De laarzen die ik laatst kocht werden te koop aangeboden in een plaats waar ik in de buurt moest zijn dus dat was zo geregeld. Ik weet dan niet hoe snel ik weg moet komen en ga dan haastig op zoek naar een rustig plekje om mijn nieuwe aanwinst(en) te passen. Eerder kocht ik op dezelfde wijze een rok bij mij in de buurt waarop de vrouw zei, alstublieft voor jouw zal hij wel niet zijn... Ze moest eens weten.
Heel erg herkenbaar
~ De grootste uitdaging is om jezelf te zijn in een wereld waarin iedereen probeert je iemand anders te laten zijn ~
Rachel la femme
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: di nov 07, 2017 3:20

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door Rachel la femme »

Hallo allemaal! Heb dinsdag de stap genomen om een leuk setje met bijpassende pumps te kopen. Op weg er naar toe wel wat nerveus maar in de winkel was dat op eens helemaal weg! Leuke verkoopster met goede adviezen. Even later ook andere, erg mooie verkoopster, erbij en ze hebben me geweldig geholpen. Het was echt heel ontspannen en we hebben met z'n drieen veel plezier gehad! Liepen andere dames in de winkel, en had de indruk dat twee daarvan het erg leuk vonden wat ik aan het doen was. Bemoedigende glimlachen en knipogen! Ben helemaal over de schroom heen om te gaan shoppen! In navolging daarvan gisteren mijn eerst make up gekocht. Mascara, eyeliner en kohl potloodje. Wederom erg vriendelijke verkoopster met mooie lach en goed advies. Ben zeer blij verrast met deze ervaringen! Mijn idee is: gewoon er voor gaan! Liefs, Rachel.
Gebruikersavatar
jolanda_trav
ff weer wat posten
Berichten: 33
Lid geworden op: do mei 29, 2008 9:16
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door jolanda_trav »

Ik koop mijn kleding gewoon in de winkel. Liefst tweedehands. Ik heb nu drie adresjes waar ik regelmatig kom. In Den Bosch, Wageningen en Doetinchem. Tweedehands natuurlijk vanwege de kosten, maar ook omdat je daar een gevarieerder aanbod hebt en voor het zelfde geld als in de doorsnee winkels. Ook wordt ik door de eigenaresses van mijn vaste adressen altijd goed geholpen.
Laatst nog zwarte suède pumps gekocht. Voor de zomer had ik verteld dat ik op zoek was. Tijdens de vakantie heeft ze een mailtje gestuurd met wat foto's en een paar weken later kon ik daarlangs gaan. De schoenen paste perfect. Al winkelend op de pumps wat door de rekken gegaan en ondertussen wat bijgekletst. De andere klanten (er waren er twee en even zelfs drie) keken ook niet raar op.

Afgelopen week op mijn vaste adres in Wageningen geweest (2x). De laatste keer was ik op pumps gegaan ('t was wel donker, dat wel). Een paar jurken en twee jassen gepast. Vriendelijk geholpen en gezegd dat ik nog even nadenk. Ze zei wel, dat als ik me bedenk ik maar een PB'tje moet sturen op FB, omdat het soms snel gaat met de voorraad. Ik denk trouwens dat ik de jas wel koop komende week.
lientje
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: zo aug 26, 2018 17:08

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door lientje »

Gisteren liep ik langs de msmode en zag in de etalage een prachtige leren jurk hangen. Aangezien ik nog niet helemaal weet welke meet ik heb maar vergelijk gevraagd 40 = M ? en er een beetje omheen gedraaid tot ze vroeg 'is het een cadeutje?' vroeg de verkoopster. nee voor mijzelf durfde ik er zowaar uit te floepen. ow leuk! zei ze. Stom dat ik was, durfde ik niet door te vragen om te mogen passen :-?

van de week nog maar eens terug (als ik durf)
slipjesliefhebber
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: ma dec 31, 2018 0:37
Locatie: Noord-Oost Nederland

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door slipjesliefhebber »

Ik koop alleen lingerie en dan ga ik gewoon een winkel in zoek ik uit wat ik wil en koop het. In mijn tiener jaren kocht ik het bij en lingerie winkel bij mij in de stad en daar ging ik na dat ik er wat vaker was geweest ook gewoon passen.
Het kwam eigenlijk omdat de vrouw die er werkte mij het gewoon vroeg of het voor mij was, de 2e keer dat ik er kwam.
Ze vond het vreemd dat een jonge van mijn leeftijd precies de maat wist die hij nodig had en dat het wel heel erg bij mijn postuur paste. (rood hoofd moment!)
Daarna nooit meer moeilijk gedaan. Gewoon normaal doen dan valt het ook niet op. Het is toch niet gek om dames kleren te kopen.
Gebruikersavatar
Francina
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jul 13, 2012 17:51
Contacteer:

Re: Hoe koop je dingen

Bericht door Francina »

Daarna nooit meer moeilijk gedaan. Gewoon normaal doen dan valt het ook niet op. Het is toch niet gek om dames kleren te kopen.
Dat is zeker niet gek ! Als je gaat shoppen in een warenhuis lopen in afdeling herenondergoed veel meer vrouwen dan mannen rond . Is het dan voor hun man/vriend of voor hunzelf ? Ja er zijn ook vrouwen die kicken op het dragen van mannen ondergoed , wat velen nu misschien ook vreemd gaan vinden .
Plaats reactie