wtf?

Algemene discussie over feesten -- ook archief voor feesten voor 2005

Moderator: Moderators

Saartje
Eredivisie
Berichten: 707
Lid geworden op: zo mei 04, 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saartje »

johnn schreef: Is dit alles erg?? absoluut niet....ik doe dit graag en vind het ook leuk.
Ondanks bovenstaande vermaak ik mij op zo'n avond ook prima.
Ben ik dan 'zielig'.......eveneens een hard nee, dat ben ik niet, want (zie hierboven) ik vind het leuk om te doen
Daar is dan meteen het verschil.
Jij kan tegen "kritiek" en probeert daar op een normale manier mee om te gaan.
Lisa verwacht een bos veren in haar reet en voelt zich aangevallen als mensen terecht opmerkingen plaatsen.
Vervolgens gaat ze als een klein kind zitten mekkeren dat "die mensen toch niet zouden komen" en vage quotes plaatsen die schijnbaar bedoelt zijn om haar positie te verdedigen en zeker de mensen die normaal een discussie proberen te voeren af te zeiken.

Als er hier in deze thread één iemand niet normaal heeft gereageerd is het Lisa wel dank u vriendelijk.

John, als jij nou gewoon de woordvoerder blijft bij zaken als deze verloopt de discussie een stuk normaler naar mijn idee.
Gebruikersavatar
Sjaleesha
ff weer wat posten
Berichten: 55
Lid geworden op: zo feb 22, 2004 14:38
Locatie: Tussen de rivieren

Bericht door Sjaleesha »

Lieve mensen,

Naar mijn idee is deze discussie geen discussie meer.

De meningen van een ieder zijn nu wel bekend.
Ook de redenen van het hoe en waarom het feest op deze wijze tot stand is gekomen zijn uitvoerig verwoord.

Haal er de goede dingen uit en doe er je voordeel mee voor de toekomst zou ik zeggen.

Het lijkt nu te gaan ontaarden in een welles niettes verhaal en het halen van zijns/haars gelijk.

Ik wil maar 1 ding er over zeggen:
Alle mensen die zich hebben ingezet om dit feest mogelijk te maken:
Heel erg bedankt.

Sjaleesha.
Door vriendschap wordt vreugde verdubbeld en verdriet gedeeld.
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Saartje schreef: Daar is dan meteen het verschil.
Jij kan tegen "kritiek" en probeert daar op een normale manier mee om te gaan.
Lisa verwacht een bos veren in haar reet en voelt zich aangevallen als mensen terecht opmerkingen plaatsen.
Vervolgens gaat ze als een klein kind zitten mekkeren dat "die mensen toch niet zouden komen" en vage quotes plaatsen die schijnbaar bedoelt zijn om haar positie te verdedigen en zeker de mensen die normaal een discussie proberen te voeren af te zeiken.

Als er hier in deze thread één iemand niet normaal heeft gereageerd is het Lisa wel dank u vriendelijk.
Ik deel je mening niet geheel.
Lisa heeft zich lang stil gehouden in deze draad, maar op enig moment vond zij het ook wel genoeg en heeft zij een persoonlijk stuk geplaatst om e.e.a. te verduidelijken.
Vervolgens wordt zij daar weer op punten en komma's aangesproken.
Nu kan het zijn dat haar 'geduld' iets minder is en/of haar lontje iets korter (en dat kan allerlei oorzaken hebben), maar feit is toch dat we inmiddels al aan de 8 pagina's zitten (toegegeven, ook (groten)deels mijn 'fout' doordat ik blijf uitleggen en verklaren.)
Het verschil tussen Lisa en mij is mogelijk ook nog een bepaalde vorm van woordkeus, maar aan de essentie van haar betoog wordt (door sommigen) voorbij gegaan.
Daar maakt zij zich (in mijn ogen, terecht) boos over........ik maak mij daar ook wel boos over, maar zij uit dat dan en ik uit dat minder.
Lisa wil net zo min als ik een bos veren ergens naar binnen hebben, maar wil (ook net als ik) dat mensen eens stoppen met.... (geef het maar een naam, ik kies hier even voor:) 'zeuren'.
Dat ik tegen kritiek kan en hoe ik daar mee omga.............Ik heb na bepaalde opmerkingen echt wel de gedachte gehad "bekijk het allemaal maar, ik stop ermee".
Wat mij dan toch door laat gaan is de gedachte aan de, gemiddeld tussen de 100 en 200, mensen die op zo'n avond komen en het naar hun zin hebben.
Dat is (weet ik) ook Lisa haar insteek en vandaar ook haar opmerking over 'de mensen die toch niet komen' die ik ergens kan begrijpen.
Saartje schreef:John, als jij nou gewoon de woordvoerder blijft bij zaken als deze verloopt de discussie een stuk normaler naar mijn idee.
Als ik daar de tijd voor heb cq vrij kan maken wil ik dat met alle plezier doen.
Ik begrijp dat mijn manier van schrijven/reageren prettiger wordt ervaren.
Nu kan dat best zo zijn, maar misschien is een manier als die van Lisa wel beter.......hadden we nu mogelijk pas op (pakweg) 3 pagina's gezeten.
Lisa legt iets uit en komen daar vragen op, geeft zij nogmaals uitleg en dat is het dan.......Ik blijf eigenlijk 'mee zeuren' door te blijven uitleggen.
Beide manieren hebben dus voor en nadelen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa lijkt in haar reactie sterk een alles-of-niets-aanpak te hebben: je bent voor het trav.org-feest (en dan ben je ook helemaal voor, en dan kom je ook, en dan accepteer je het zoals het is, en dan heb je geen kritiek en dan ga je gezellig feesten) of je bent tegen (en dan ben je een zeur en dan houd je nooit op te zeuren en dan organiseer je zelf nooit wat maar je hebt wel altijd kritiek op een ander en je vindt travestieten niets en wilt ook niet met die mensen in één zaaltje zitten en je vindt jezelf ver boven ieder ander verheven).

Zo zwart-wit is de wereld niet. En ik voel mij ook miskend door een dergelijke reactie. Ik zit regelmatig met travestieten, transgenderisten en transseksuelen in een zaaltje. Tot groot genoegen. Toch ben ik geen feestganger, maar Lisa's opluchting in haar eerste reactie herkende ik wel in het Transfusion Festival en in de Eerste Nederlandse Transgender Conferentie. En ja, daarom vind ik het belangrijk dat zo'n feest georganiseerd wordt, ook al stoort het prijsbeleid bij dit feest mij sterk. Oh ja, en ik mag zaterdag in Amsterdam meewerken aan de Transgender Gedenkdag. Ook Lisa is daar welkom.

Wat ik in Lisa's berichten mis is nuance.
Dingen-die-je-wel-of-niet-of-meer-of-minder-aanspreken vs Puur-Goed-en-Puur-Kwaad.

Dat de thread op Lisa's manier na 3 pagina's afgelopen zou zijn betwijfel ik zeer. We hebben vaker discussies met Lisa gehad - die ook op minstens 8 pagina's geschreeuw uitliepen omdat mensen zich door Lisa miskend, of niet-gehoord voelden.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ehhh, einde discussie ???? We kunnen eindeloos doorgaan, ik denk dat eigenlijk iedereen wel gezegd heeft wat ie wilde zeggen. Misschien overgaan tot de orde van de dag ? want anders wordt het een discussie om de discussie zoals wel vaker, zonder enige toegevoegde waarde. (mijn mening)
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Tot mijn schrik zie ik dat de discussie inmiddels al 8 pagina's voortduurt, en dat er steeds meer dingen bij worden gesleept die al dan niet ter zake doen.
Naar mijn idee is het toch wel wat simpeler, er wordt een feest georganiseerd (waarvoor hulde), met een toegangsprijs, die behalve als je zo'n eng jongetje bent alleszins redelijk genoemd mag worden voor wat je er voor terug kunt krijgen, en daarmee beslis je of je er heen wilt of niet. Vervolgens krijgen we een discussie over wanneer je "vrouw" bent en dus voor half geld naar binnen mag, en wanneer "t" en dus gewoon mag betalen. Gaat het dus weer over de acceptatie-eis die sommigen zo graag mogen neerleggen bij het gepeupel. O jee....ik word verkeerd aangesproken.......so what, je gaat naar een feest, probeer zelf ook eens iets te accepteren in plaats van alleen acceptatie te eisen. Ook blijkt volgens meerdere mensen het feest slechts bestemd voor een deel van de doelgroep, en mag ik daar ook mijn vraagtekens bij zetten? Toen ik, nog maar net iets meer dan een jaar terug, mijn eerste stappen buiten de deur zette was ik heel blij dat te kunnen doen met andere, veel meer ervaren, zelfverzekerde t's, uit welk onderdeel van de t-gemeenschap dan ook. Een aantal daarvan hebben me ontzettend op weg geholpen, dus is het eeuwig zonde als iedereen die wat langer meegaat en wat meer durft dergelijke bijeenkomsten en feesten gaat mijden? Want die mensen die nu dat zetje nodig hebben, en soms dat zetje zelf graag willen hebben mogen toch ook weer geholpen worden? Ja, natuurlijk we gaan liever met "gewone" mensen om (wat is gewoon?), maar we hoeven onze basis toch niet helemaal te vergeten, en al helemaal niet af te kraken.
Ik laat het hierbij, en hoop dat we met de mensen die zich wel over al die ongerechtigheid die er blijkbaar is heen kunnen zetten een hele leuke avond te beleven.
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Dat zowel Frederique als Saartje een posting hebben gewijd aan mijn bijdrage in dit draadje, terwijl ze in allen talen zwijgen over het gedrag van Petra/Morbide, zegt wat mij betreft al genoeg over hun insteek in deze discussie. Daarmee disqualificeren zij zichzelf van een serieus antwoord.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Anitamichelle
ForumFan
Berichten: 313
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 21:33
Locatie: Noord Holland, rond Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

Verdeeldheid allom.
Er wordt een feest georganiseerd, dat feest krijgt nu al een zwart randje door de al of niet terechte opmerkingen.
Ik ben ervan overtuigd dat degene die het organiseerde dit met de beste bedoelingen doen................natuurlijk als je iets organiseerd kunnen er altijd wat minder goed geregelde dingen naar voren komen, het zij zo...
Vind het jammer dat de organisatie zulke opmerkingen te verwerken krijgt........
Ben het dan ook met Claudia haar verhaal ook eens.
Laten we allen eens proberen met het positieve te beginnen................ook richting onszelf en de situatie waar ieder weer anders inzit.....en vanuit het positieve verder gaan met zijn allen.
Het feest kan en vind zelfs moet een feest worden.( kan helaas zelf niet heen :cry: ).......
Ik wens degenen die wel heen kunnen en ook gaan heel veel plezier.....
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Lisa met een S schreef:Dat zowel Frederique als Saartje een posting hebben gewijd aan mijn bijdrage in dit draadje, terwijl ze in allen talen zwijgen over het gedrag van Petra/Morbide, zegt wat mij betreft al genoeg over hun insteek in deze discussie. Daarmee disqualificeren zij zichzelf van een serieus antwoord.

Lisa
wat Petra betreft zou je inmiddels wel beter moeten weten
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lisa met een S schreef:Dat zowel Frederique als Saartje een posting hebben gewijd aan mijn bijdrage in dit draadje, terwijl ze in allen talen zwijgen over het gedrag van Petra/Morbide, zegt wat mij betreft al genoeg over hun insteek in deze discussie. Daarmee disqualificeren zij zichzelf van een serieus antwoord.
't Is wat...

De uitnodiging voor jullie feest is discriminerend. Johnn probeert dat posting na posting te vergoelijken en ik schiet daardoor uit mijn slof. Dat was niet netjes van me. Nou stoute Morbide... Foei. Niet weer doen hoor. Ik ga mezelf nu diep schamen. Zo goed? Mooi. Ga dan nu die discriminerende uitnodiging maar eens rectificeren want ik word werkelijk doodziek van die ja wij discrimineren maar het moet van Mystique en daarom doen we het maar houding.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Morbide schreef:Ga dan nu die discriminerende uitnodiging maar eens rectificeren want ik word werkelijk doodziek van die ja wij discrimineren maar het moet van Mystique en daarom doen we het maar houding.
En wat dan? Want zoals het nu staat, is het voor twee vrouwen gunstiger te worden gezien als singles dan als een koppel. Stel dat wij inderdaad de tekst aanpassen, en in plaats daarvan komt te staan dat als een TV of pre-op met een man aankomt, dan komt de man binnen voor 15 euro (koppelprijs=55, prijs voor T* = 40, prijs voor man dan 15). Ga je ons dan weer ook uitschelden omdat wij de toegang zo uitnodigend hebben gemaakt voor t-lovers?

Echte discussie hierover met oa jou en Frederique is nutteloos, want het gaat bij jullie puur en simpel om kritiek op ons om kritiek te hebben. Anders had Frederique net zo fel gereageerd op jouw ongepaste aanval op Johnn als zij op mij had gereageerd. En anders was jouw verontschudiging richting Johnn gemeend ipv gespeeld.

Wij kunnen natuurlijk jij en Frederique jullie zin geven, en tegen Mystique zeggen: "Jullie passen jullie prijsbeleid aan, of wij trekken ons terug". Dan komt er geen feest. Jullie blij, jullie waren er toch niet van plan om te komen. Dan is het goed, toch?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Kort en krachtig, wat je ook doet, het is nooit goed, en er wordt altijd wel iets gevonden om (terecht of niet) kritiek op te kunnen hebben. En daar is dit forum denk ik een beetje berucht om, en dat is jammer.
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Ik heb het -zeker op deze laatste pagina- al voorbij zien komen.
mijn eigen insteek is ook die van "alles is nu wel gezegd".
We kunnen alles bij elkaar nog 8 pagina's doorgaan met plussen en minnen wat wel en wat niet goed is en/of beter had gekund.
Ik heb het al eerder geschreven, opmerkingen, ideeen en voorstellen worden zeker meegenomen, ongeacht wie ze gemaakt heeft.
Ik zet dan ook nu een slotje op deze draad.

Voor ieder, bedankt voor de bijdrage(n).....en voor degenen die op het feest komen...tot 18 december.
(En voor degenen die van plan zijn te komen maar daarvoor vervoer nodig hebben cq degenen die vervoer aan te bieden hebben, denk ook even aan de volgende topic:
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=6137 )
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gesloten