Kan een TS een leven leiden in het biologische geslacht?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Kan een TS een leven leiden in het biologische geslacht?

Ja hoor, vroeger was er ook geen mogelijkheid een behandeling te krijgen
1
3%
Niet erg lang, op een gegeven moment wordt het teveel, met alle gevolgen van dien
13
42%
Ja ik zou het wel gekund hebben, het was voor mij toch een keuze om in transitie te gaan
3
10%
Ja natuurlijk, je wordt immers geen vrouw of man... maar trans... dus veel verschil is er niet, het blijft het verkeerde lichaam
3
10%
Met behulp van een lobotomie wel
2
6%
Alleen met een wielmoersleutel in mn kriktas
2
6%
Mss wel als travestiet, maar als man zeker niet, daar ga je aan kapot
4
13%
Door middel van diverse mediatie technieken kun je fysieke genderproblematiek oversteigen
3
10%
 
Totaal aantal stemmen: 31

troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Kan een TS een leven leiden in het biologische geslacht?

Bericht door troeteltrans »

Kan een TS een leven leiden in het biologische geslacht?
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

er moest nog 1 optie bij: alleen als exho want dat is geil...sorry
ging ff wat fout
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

Ik ga geen filmpje bekijken ofzo.
Mijn beweegredenen om vor een operatie te gaan zijn goed doordacht.
Maar als ik niet bij het vu geholpen zou zijn met de hormonen en begeleiding, had ik toch als Joy verder geleefd. Joy is mijn leven geworden en ik voel me er prima en gelukkig bij.
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

En de optie nee dan? Het lijkt me niet helemaal eerlijk als al je antwoordmogelijkheden ja of ja, tenzij zijn. Ergens bekruipt me ook nog eens het gevoel dat ik je geïnspireerd heb bij het bedenken van antwoord nummer 4. Dat mag natuurlijk, maar ik wil wel even kwijt dat ik met dergelijke opmerkingen nooit bedoeld heb dat je in het verkeerde lichaam blijft zitten. Dat kan écht verholpen worden. Ik durf zelfs nog wel te stellen dat het in mijn geval goed gelukt is. Transigheid is meer dan iets lichamelijks. Als het niet je verleden is dat blijft knagen, dan is het wel een of andere eikel die je aan dat verleden herinnert of iets anders dat je overkomt wat niet zo leuk is. Trans zijn houdt nooit op, maar met een beetje mazzel laat je dat verkeerde lichaam zomaar van je af schillen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik weet het niet, maar heb een (voor mij) gewenst antwoord ingevuld.

Irene
Kleine stapjes
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Naar mijn mening niet.

Als ik naar mezelf kijk was het of Meike, of op termijn een enkeltje hemel met voorbedachte rade.
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

in mijn geval optie 2

Het was of Rachelle of ook een enkeltje hemel
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Zoals ik vaker verteld heb ben ik een 'omgekeerde' TS.
Ik was pre transitie al vrouwelijk, had geen baardgroei of lichaamshaar, fijne gelaatstrekken enz, en daar voelde ik me erg prettig bij.
Majah, hoe ouder je word, hoe mannelijker qua fysiek, en ik zou werkelijk gek geworden zijn als dat alsnog gebeurd was.
Ik zou er NIET mee hebben kunnen leven, een vermannelijkt uiterlijk, baardgroei, lichaamshaar enz.
Ik ben dus aan de hormonen gegaan om vermannelijking te voorkomen en niet te bestrijden.
Ik hoef geen srs, toen niet, nu niet, en in de toekomst ook niet, maar ik ben wel aan de hormonen, en ik leef en werk als vrouw, daar leek ik voor mijn transitie het meest op, in tegenstelling tot mijn biologische geslacht, en post transitie nog meer, gezien mijn hormoongebruik.


Leef ik dan volgens jou in mijn biologische geslacht? ;-)
Uw sterverslaggeefster :-)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Hoi Elsie,

ik vind dat je je vraag wel wat duidelijker had mogen stellen. Want wat is doorleven in het biologische geslacht? En het lijkt me sowieso geen vraag waarop je een algemeen antwoord kunt vinden.

Dus wat wil je precies weten?

Voor mezelf gesproken, maar ik ben misschien wel geen TS: in de rol van man doorleven was voor mij geen optie. Als ik me daartoe gedwongen zou hebben gevoeld, dan was die druk voor mij zo groot geweest, dat ik er tussenuit zou zijn geknepen. Travestie als hobby of serieuze noodzaak zou voor mij geen oplossing zijn geweest. Of ik het zonder operaties uithoud: tot nog toe wel, omdat ik daar voor mijzelf twijfels over houd, maar stabiel is dat niet. Als dat bijvoorbeeld om gezondheidsredenen onmogelijk zou zijn, dan was ik van het dilemma af, en ik weet van mijzelf dat ik mij daarbij neer zou kunnen leggen. Ik vind het leven zoals ik dat nu heb ingericht voor mijzelf niet ondraaglijk.

Verder denk ik dat er ook wel TS zullen zijn, voor wie de "wet van behoud van ellende" geldt: doormodderen met travestie als uitlaatklep en tussen droom en daad heel veel wetten en praktische bezwaren ervaren en soms de weemoed etc. En misschien is doormodderen ook wel doorleven :-? .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mila schreef:
Leef ik dan volgens jou in mijn biologische geslacht?
Volgens mij niet, die srs is volgens mij een serieuze bijzaak.

Janiek schreef:
En misschien is doormodderen ook wel doorleven .
Ik doe mijn best ;-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Voor mij geldt "Mss wel als travestiet, maar als man zeker niet, daar ga je aan kapot". 24/7 leven met een uiterlijk dat bij mij past (= een vrouwelijker uiterlijk) hoort gewoon bij mij.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

met " biologische geslacht ", bedoel je dan mijn geslacht (mijn "gender", en dat is vrouw ) of mijn sexe (op dit moment mannelijk) ? :wink:
De reden waarom ik het vraag.. transgenderisme/genderdisforie is namelijk een lichamelijke aandoening (een "fout" in de hersenen) en niet een geestelijke.

Maar goed.. om op de vraag terug te komen..

Nee ik denk niet dat het mogelijk is.. misschien op korte termijn, maar het zal altijd aan je blijven knagen, en uiteindelijk knapt er iets.. de zelfmoord ratio binnen de transgender community is niet voor niets zo hoog :(
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Ajira schreef: de zelfmoord ratio binnen de transgender community is niet voor niets zo hoog :(
Ik heb daar eens een citaat over gezien, dat mij buitensporig lijkt. Percentages aangeven op grond van een onderzoek waaraan misschien maar 13 overledenen "deelnamen" kunnen een beeld erg vertekenen. Maar dat "wij" in de gevarenzone zitten lijkt me niet onwaar.
Ilse Mikage schreef:Uit een sterfteonderzoek van de VU naar geopereerde transseksuelen valt te leren dat van de transseksuelen die zijn overleden 12% aan Aids, of aan Aids gerelateerde ziekten is overleden (gebruiken we tegenwoordig geen condooms meer; zijn we nu werkelijk stom?) en 35% is overleden aan zelfmoord.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:
Ilse Mikage schreef:Uit een sterfteonderzoek van de VU naar geopereerde transseksuelen valt te leren dat van de transseksuelen die zijn overleden 12% aan Aids, of aan Aids gerelateerde ziekten is overleden (gebruiken we tegenwoordig geen condooms meer; zijn we nu werkelijk stom?) en 35% is overleden aan zelfmoord.
Zo! Met dergelijke cijfers valt toch moeilijk vol te houden dat het aantal spijtoptanten gering is.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Wie is Ilse Mikage en waar komt die quote vandaan dan?
Uw sterverslaggeefster :-)
Plaats reactie