Borstvergroting VOOR de hormoonbehandeling?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Nou, er is wel iets zichtbaar maar het is zeer miniem, zelfs m'n pa
heeft meer borstgroei dan mezelf en hij heeft nooit (rechtstreeks)
hormonen genomen.

Maar 't is dus zoals ik al zei zeer minimaal, tot hiertoe, en ik hoop wel op een beetje meer...

Moet wel toevoegen dat ik de eerste maanden lichte pijn voelde en er zich een 'harde' schijf vormde rond de borststreek.
Maar da's helaas alweer verdwenen... :-?

Lichamelijk merk ik wel een aantal veranderingen, mijn heupen zijn breder geworden, mijn huid voelt echt fluweelzacht aan en mijn lichaamsbeharing
is sterk afgenomen (moet dus minder vaak scheren).

Negatieve kenmerken zoals opvliegers, sneller moe worden heb ik niet.


xoxo Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Als ik al deze berichtjes lees dan zit er nogal een verschil in de werking van de hormonen.
1 van mijn vriendinnen heeft behoorlijk borstgroei, maar haar heupen doen geheel niets. Als ze een rok draagt zou ze bretels moeten gebruiken anders zakt het af.
En ze heeft regelmatig opvliegers en dan heeft ze het weer warm en dan weer koud.
Dit in tegenstelling wat Kirsten schrijft.
groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Kirsten,

Ook ik heb de indruk dat het sterk per persoon verschilt. Ik ken een TS die vindt dat ze met een hormonale C-cup -veel- te grote borsten heeft, maar ze is een uitzondering op de regel: de meeste transen houden te kleine borsten.

Wel heb ik meerdere mensen gehoord waarbij de borstgroei in het begin heel weinig was en de borsten pas na 2 a 3 jaar (na een borstvergrotingsoperatie) begonnen te groeien. Die hadden uiteindelijk het idee van "hadden we toch maar wat langer gewacht". Iemand meldde zelfs dat haar borsten na 5 jaar nog (licht) groeiden...

Bij mij is het effect in mijn gezicht en bij mijn heupen gevoelsmatig meer dan bij mijn borsten. Misschien komen de borsten later nog (meer) ~zucht~.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Hey Frederique_,

Nou laten we hopen dat het ooit allemaal goed komt hé. :D

Ik heb me laten vertellen dat borsten kunnen groeien tot 5 jaar na de eerste inname van hormonen...
(heb ik dit nou duidelijk genoeg gezegd, indien je het niet begrijpt zal ik anders formuleren.) :wink:

Ik zou het erg jammer vinden indien ze niet meer zouden groeien maar
ja, dat kan je nog steeds aanpassen door plastische chirurgie.

Indien mijn gezicht niet helemaal vrouwelijk wordt zou ik eigenlijk veel erger vinden en daar vrees ik zelfs een beetje voor dat dit toch gaat gebeuren.

Maar ach, we zien wel en soms loop ik wel te ver op de dingen vooruit
doordat ik veel te ongeduldig ben. ~heel diepe zucht~


xoxo Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

't Is me duidelijk :wink:

Zelf hoop ik meer op grotere borsten dan op gezichtsverandering: ik ben al mooi veranderd - hoewel je best nog ziet waar ik vandaan kom. 't Hoeft van mij geen 100%. 't Mag ook 50-80%.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

oke, da's fijn Frederique_ :wink:

Bij mij graag beide, zou heel graag een supervrouwelijk gelaat bekomen
én een mooie volle boezem.
'k weet het, ben niet snel tevreden maar als ik iets doe dan wil dat het goed is...


xoxo Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Gebruikersavatar
Petra v
ForumFan
Berichten: 377
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 22:07
Locatie: Stiens
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Nog even terug naar borstvergroting voor de hormoonbehandeling. Juist door het gebruik van hormonen worden de borsten enig zins gestimuleerd te groeien, wat in de meeste gevallen meer borst weefsel creëert. Juist door dat meer aan borst weefsel kan volgens mij juist een betere ( minder geforceerd ) resultaat behaald worden voor een borst vergroting. Alleen al om de fysieke beperking van de strakke borsten voor de hormonen zou je het niet doen, lijkt mij. Tenzij je bereid ben je borstspieren geforceerd op te rekken, wat ook zijn beperkingen heeft lijkt mij.

Dit allemaal buiten het feit dat er enige borst groei activiteit plaatsvindt bij hormoon gebruik, geheel afhankelijk van de individu. Wat er na enige tijds verloop van nature is hoeft niet met siliconen na gebootst te worden, des te beter.

Er speelt ook een tijds factor. M. I. hoe jonger je bent hoe beter haalbaar het is om eerst de groei van de borsten aan te zien eer er een bvg overwogen wordt. Anders is het wanneer men op latere leeftijd met de transitie aanvangt. Dan moet je maar afwachten of er überhaupt nog van groei sprake is, en wat dat wordt. Om dan nog meerdere jaren te wachten of er nog iets gebeurt lijkt mij zeer moeilijk, omdat men al op latere leeftijd begonnen is, en zo wie zo minder jaren voor de boeg heeft als vrouw.

Hoe eerder met de transitie begonnen hoe beter. Dat er zo veel waarde aan passend borsten gegeven wordt lijkt mij logisch, jammer dat de zorgverzekeraars dat nie ( meer ) ook zo beleven.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Borstvergroting voor hormoonbehandeling is ten alle tijde niet verstandig. Je weet niet hoeveel borstontwikkeling je krijgt gedurende de loop van jaren met het gebruik van de hormonen. Als je na 2 jaar besluit tot borstvergroting, als je echt het gevoel hebt dat ze uitgegroeid zijn lijkt mij verstandig. De een zal dat wel merken wanneer de borsten zijn uitgegroeid, de ander niet. Bij mij ging de borstontwikkeling gepaard met pijn. Ten die groeipijn na 1 jaar ophield hoopte ik dat ze nog iets groter zouden worden, maar dat is niet gebeurd. Het is trouwens ook verstandig om de borstvergroting op een zo natuurlijk ogende manier te laten doen. Bij mij ziet niemand dat ik borstvergroting heb, en dat is wel net zo prettig als je gewoon cup c hebt als je breed en fors gebouwd bent.
Plaats reactie