Berichtje vanuit het VU

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Lomar schreef:Ik wilde hier eigenlijk alleen even reageren met te zeggen dat ik soms ook nog blij word om leuke berichten te mogen lezen.
Helaas is ook dit topic alweer verworden tot discussies.....
Achhhh..
Kwam weer op dit forum om mijn blije mededeling met jullie te delen.
Voor de gene die op de wachtlijst staan voor hun SRS steun te kunnen zijn door mijn verhaal te vertellen.
Moet nog steeds een verslagje maken maar dat komt goed.
Heb mijn bericht ook bewust in het "Open Transseksualiteit " gedeelte geschreven zodat iedereen het kan lezen.

Even over het baarmoeder en eierstokken tranplantatie,
Toen ik in het ziekenhuis lag er naast mij een man die voorheen vrouw was.
Ik dacht bij mijzelf, wat zou het mooi zijn als er geruild kan worden.
Maar dan ga je verder denken, en dan denk ik bij mijzelf: "nee, toch maar niet. Dat zou ik nooit en never willen."
DAt is mijn persoonlijke mening, dan maar 1% minder vrouw.
Er zijn genoeg bio vrouwen waarvan de baarmoeder en eierstokken verwijderd moeten worden en ze zijn er ook niet minder vrouw op van geworden.
Daar had ik ook een voorbeeld van op mijn kamer in het ziekenhuis. Gossie wat had ik met haar te doen....
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik wel, hoor... Als men echt met redelijke zekerheid zou kunnen garanderen dat de hele handel werkt zoals bij een "biologische vrouw"...

De vergelijking met mensen waarbij iets geopereerd moet worden aan de baarmoeder gaat voor mij(n gevoel) mank: 't is net als zeggen dat transvrouwen geen eigen borsten moeten krijgen omdat ook bij hen dan de kans op borstkanker gaat stijgen. Voor mijn gevoel is zoiets geen enkele reden om geen eigen borsten te willen - hetzelfde geldt voor een baarmoeder. 't Is gewoon een gevoel - bij een baarmoeder dus het gevoel van "zonde"...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Klein tegenslag afgelopen weekend.
Koorts en een infectie. Mocht gelijk naar de VU en gezien door de chirurg. Kreeg een anti-biotica kuur mee. Kuur slaat goed aan. Volgende week voor controle weer naar de VU
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Frederique_ schreef:Ik wel, hoor... Als men echt met redelijke zekerheid zou kunnen garanderen dat de hele handel werkt zoals bij een "biologische vrouw"...

De vergelijking met mensen waarbij iets geopereerd moet worden aan de baarmoeder gaat voor mij(n gevoel) mank: 't is net als zeggen dat transvrouwen geen eigen borsten moeten krijgen omdat ook bij hen dan de kans op borstkanker gaat stijgen. Voor mijn gevoel is zoiets geen enkele reden om geen eigen borsten te willen - hetzelfde geldt voor een baarmoeder. 't Is gewoon een gevoel - bij een baarmoeder dus het gevoel van "zonde"...

Groetjes,

Frederique
Ik zou ook graag een eigen baarmoeder en eierstokken willen hebben, zwanger willen worden, kinderen, etc. maar dan wel van mijzelf, van mijn eigen genen, niet van een ander
Al zou het mogelijk zijn, zo'n operatie zou veel zwaarder zijn dan wat ik nu heb ondergaan, met nog meer mogelijke complicaties.
En of ik dat wel aan kan?
Mijn grens om tevreden/gelukkig te zijn over hoe ik ben ligt lager.

Ik ben tevreden, dol gelukkig zoals het nu is en daar hou ik het bij.
Ik hoef ook geen operatie's om er mooier uit te zien.

Voor mijn SRS operatie twijfelde ik of het wel nodig was om het te laten doen. Ik werd al door mijn omgeving 100% geaccepteerd als vrouw. Zelfs vakantie's in het buitenland geen probleem.
Ik was al tevreden over hoe ik er uit zag. Een lelijke vrouw maar word wel als een vrouw gezien.. :D :D
Nu ik deze operatie toch door heb gezet, is alles op zijn plaats terecht gekomen.
Ben nog steeds in de wolken van blijdschap. Ik ben nu echt een vrouw, de knop in mijn hoofd is nu echt om...
En dat is het belangrijkste voor mijzelf.
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Yil schreef:... Een lelijke vrouw maar word wel als een vrouw gezien.. :D :D ...
Een blije vrouw ziet er altijd aantrekkelijker uit dan een chagrijnige 'schoonheid' ;)
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

EvaVanA schreef:
Yil schreef:... Een lelijke vrouw maar word wel als een vrouw gezien.. :D :D ...
Een blije vrouw ziet er altijd aantrekkelijker uit dan een chagrijnige 'schoonheid' ;)
Daar heb je helemaal gelijk in.
Toch vallen heel veel mannen op een mooie chagrijnige bitch.
Niet dat ik een man wil, hoor. :D
Heb een lieve vriendin.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Het schijnt dat je met stamcellen ieder lichaamsdeel kunt "bouwen" dat je wilt. Zoiets lijkt me nog altijd prachtig: van eigen stamcellen een eigen vagina...

En verder gaat 't me bij die operatie niet om "vrouwelijker voelen". 't Gaat mij om de lichaamsdelen te verzamelen die ik van geboorte niet heb en die ik wel graag zou willen hebben. Op dit moment zou ik een baarmoeder ook niet aandurven vanwege de risico's, maar als we een roze, glazen bol hebben die 10 - 15 jaar in de toekomst kijkt... En 't blijft een verlangen, hoe raar 't voor mensen die als vrouw geboren zijn soms ook klinkt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Als we een generatie verder zijn, zouden we zeggen: "Wij zijn te vroeg geboren" Maar hoor ik die geluiden ook niet van mensen van de vorige generatie.
Ik denk dat er in te toekomst ook veel meer mogelijk is en betere technieken zijn.
Wat je beschrijft zou ik ook voor gaan.
Maar om nu daar op te wachten??
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nee, wachten lukt niet. Daarvoor zijn ook mijn gevoelens veel te sterk. Maar dromen doe ik wel graag...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie