Operatie aan die mannelijke kaak; de mogelijkheden & kos

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

model-v schreef:
Robijntje schreef:Dokter Becking heeft al "iets" aan mijn kaak gedaan, maar dat gaf een vervelend eindresultaat. Om eerlijk te zijn kreeg ik ook niet echt het idee dat hij bereid was om tot het uiterste te gaan.
Hij heeft alleen de hoekjes van mijn onderkaak afgehaald, wat feitelijk geen enkel resultaat opleverde. (ben wel blij dat hij gelijk alle 4 mijn verstandskiezen eruit heeft gehaald!!!!) En ik ben "onder behandeling" voor genderdysforie bij het VU.

Naar Thailand wil ik niet, i.v.m. de enorme kosten.
Dus laat ik die andere twee artsen die je aangaf eens bestuderen.

Nog andere suggesties?
mag ik je wat vragen we dit betaald heb
Deze ingreep werdt volledig vergoed door mijn zorgverzekering OHRA.
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Ik hoop de operatie volgende maand te ondergaan.

Ze adverteren in Antwerpen met 2500 euro voor deze kaakoperatie, maar wanneer je uiteindelijk een afspraak maakt, komen er plotseling allerlei kosten bij, en is de operatie uiteindelijk dus 3750 euro.

Ik ga kijken of ik gelijktijdig mijn neus kan laten verkleinen, aangezien deze anders buiten proporties is met de rest van mijn gezicht.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Robijntje schreef:Ik hoop de operatie volgende maand te ondergaan.

Ze adverteren in Antwerpen met 2500 euro voor deze kaakoperatie, maar wanneer je uiteindelijk een afspraak maakt, komen er plotseling allerlei kosten bij, en is de operatie uiteindelijk dus 3750 euro.

Ik ga kijken of ik gelijktijdig mijn neus kan laten verkleinen, aangezien deze anders buiten proporties is met de rest van mijn gezicht.
Wie zijn 'ze' in Antwerpen?
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Ik neem aan Dr. van der Dussen? Die zit in Antwerpen, en ik heb vaker gehoord dat die alleen zijn eigen operatiekosten noemt en dat er later nog ziekenhuiskosten bij komen.

De andere FFS chirurg die ik ken in België is Dr. Bart, maar die zit in Gent.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

joandelynn schreef:Ik neem aan Dr. van der Dussen? Die zit in Antwerpen, en ik heb vaker gehoord dat die alleen zijn eigen operatiekosten noemt en dat er later nog ziekenhuiskosten bij komen.

De andere FFS chirurg die ik ken in België is Dr. Bart, maar die zit in Gent.
Dr Noorman van der Dussen staat er om bekend dat hij met hele agressieve technieken een mannelijk gezicht kan vervrouwelijken.

Tevens staat hij er om bekend dat hij van nature alreeds overwegend vrouwelijke gezichten kan ruinineren.
Ken een mv TS met afzichtelijk lelijke NVDD jukbeenimplants, het ziet er niet uit.

Ik heb een paar jaar geleden een real life consult bij hem gehad; de goede man vroeg of ik een nosejob had gehad.

Merkwaardig dat een FFS chirurg een naturel neus niet van een gedane kan onderscheiden, dacht ik nog...

Mijn neus was en is naturel.........en klein/kort met een lage neusrug.

Hij beval me alsnog een nosejob aan en dat was voor mij het teken NVDD van mijn lijstje te schrappen.

@Robijntje:

sorry, maar je klinkt alsof je je kaakoperatie en neusverkleining uit de schappen van de AH haalt.
Heb je wel goed onderzoek gedaan en je gezichtsproporties wel goed in overweging genomen?
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Bericht door Suzette »

Noorman van der Dussen, veel mensen die door hem zijn geopereerd zijn zéér tevreden over het resultaat maar er zijn ook, gelukkig enkele, waarbij het mis ging. En dan meer in de zin, wat hij aan de ene kant verbetert verpest hij aan de andere kant. Een kennis werd ook door hem geopereerd wat gedaan moest worden werd goed uitgevoerd maar hoe alles aan elkaar gehecht werd was een ramp. Het type Boris Karloff, Frankenstein hechtingen.
joandelynn schreef:Ik neem aan Dr. van der Dussen? Die zit in Antwerpen, en ik heb vaker gehoord dat die alleen zijn eigen operatiekosten noemt en dat er later nog ziekenhuiskosten bij komen.
Ik ben bij de consult en bij de nabehandeling geweest van iemand die door hem geopereerd is. Ik had het vermoeden (om het voorzichtig te zeggen) dat een deel van het honorarium onder de tafel ging.
Robijntje schreef:Dokter Becking heeft al "iets" aan mijn kaak gedaan, maar dat gaf een vervelend eindresultaat. Om eerlijk te zijn kreeg ik ook niet echt het idee dat hij bereid was om tot het uiterste te gaan.
pipa schreef: Dr Noorman van der Dussen staat er om bekend dat hij met hele agressieve technieken een mannelijk gezicht kan vervrouwelijken.

Hij beval me alsnog een nosejob aan en dat was voor mij het teken NVDD van mijn lijstje te schrappen.

@Robijntje:
Heb je wel goed onderzoek gedaan en je gezichtsproporties wel goed in overweging genomen?
Dr. Becking is in tegenstelling met NvD., minder, commercieel geïnteresseerd om je te opereren. Hij gaat met zijn behandeling niet verder dan wat verantwoord is ook dit in tegenstelling tot NvD. Die het randje opzoekt en graag een experiment doet (eigen woorden van NvD.).
Het kan er bij een gezicht, kaak, schedel operatie hard aan toegaan, hamer en beitel werk (letterlijk) het kan wezen dat je kaak te dun was om er veel af te halen.
NvD. Is commercieel ingesteld, naast de kaakoperatie zal hij je een nose-job zeker aanbevelen. Mogelijk kan je een prijs overeenkomen, hij is er wel flexibel in heb ik vernomen.
Ook hij moet rook uit zijn luxe stulpje laten komen.

Overigens, sommige SRS chirurgen gebruiken een kettingzaag tijdens de operatie gezien de resultaten (maar dan overdrachtelijk).

Toen ik meeging naar NvD. Valt het mij nu op dat hij weinig aandacht aan mij schonk (wel beleefd ofzo) maar zeker niet als toekomstige klant.
Kan wezen dat hij dacht,
Ziet er zo uit daar is geen eer aan te behalen, waag ik mij niet aan.
Hier kan ik niets aan verbeteren
Doe alleen transen, daar zit het meeste geld in.
Ook Wij houden van U

Suzette
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

<hoe alles aan elkaar gehecht werd was een ramp. Het type Boris Karloff, Frankenstein hechtingen.>

Klaar ben je dan....littekenweefsel is heel moeilijk te corrigeren en een FFS chirurg hoort dat te weten en behalve dat hoort hij zijn hechtingtechnieken tot in de finesses te beheersen.

< dat een deel van het honorarium onder de tafel ging.>

Soms ook helemaal, in samenwerking met het overige personeel. (anesthesist, operatiepersoneel, verpleging enz)= dus geen dossier of operatieverslag dus kan het heel vervelend aflopen als er iets niet goed gegaan is tijdens de operatie of als je ontevreden bent met de resultaten.

<
en graag een experiment doet (eigen woorden van NvD.).>

Klopt ook. Ik ken iemand wier lippen hij onder narcose opspoot met dermalive, inmiddels verboden vanwege de heftige bijverschijnselen (granulomen en gezwelvorming, vaak jaren na inspuiting)
Let wel: dat was dus helemaal niet besproken, laat staan gewenst.
Nu zit ze dus al jaren met een tikkende tijdbom in haar lippen.
Ook haar betaling ging 'helemaal onder de tafel' dus ze kan zich nergens op beroepen.
Ook niet op 'geexperimenteer' van NVDD tijdens haar narcose/operatie.

<
zal hij je een nose-job zeker aanbevelen>

Als ik onzeker was geweest en gedacht had 'hij is een FFS chirurg, hij heeft er verstand van....laat ik het maar doen'.........dan was ik dus geëindigd met een veel te klein Micheal Jackson driehoekje in mijn gezicht.
Verminkt dus.

<Overigens, sommige SRS chirurgen gebruiken een kettingzaag tijdens de operatie gezien de resultaten (maar dan overdrachtelijk).>


Toen ik SRS resultaten van de VU zag dacht ik...'de chirurg heeft gewoon met een vork de hele boel naar binnen geprakt?'

Weet niet of het 'aanzicht' inmiddels verbetert is dankzij de vele wisselingen van chirurg.

< Ziet er zo uit daar is geen eer aan te behalen, waag ik mij niet aan.
Hier kan ik niets aan verbeteren
Doe alleen transen, daar zit het meeste geld in.>

Op een bepaalde manier paste hij zijn 'eerlijkheid' wel aan want hij vertelde me dat ik er leuk en vrouwelijk uitzag, een mooie S lijn had (lijn van jukbeenderen naar (kleine boven en onderkaak) geen groot kakement had, niet als een bouwvakker overkwam(!) enz.
Maar idd, mijn voorhoofd ja, en meteen maar even een nosejob aanbevelen.

Al met al zeg ik: onethisch.

En onzekere transen zijn makkelijke slachtoffers.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Bericht door Suzette »

<Klaar ben je dan....littekenweefsel is heel moeilijk te corrigeren en een FFS chirurg hoort dat te weten en behalve dat hoort hij zijn hechtingtechnieken tot in de finesses te beheersen.>

Is een zwak punt van mannelijke chirurgen (lekker seksistisch), als je het niet kunt laat het dan over aan je vrouwelijk, operatie, personeel die zijn er van kinds af aan beter in (lekker seksistisch).

<= dus geen dossier of operatieverslag dus kan het heel vervelend aflopen als er iets niet goed gegaan is tijdens de operatie of als je ontevreden bent met de resultaten.>

Geeft zeker problemen als je een schadeclaim wilt/moet eisen. Hoewel e.e.a. boven water zou moeten komen door registratie gebruik operatie kamer, wie, waarvoor etc.. Maar misschien ben ik wel naïef. Een ander moeilijkheid bij een claim is de strafrechtelijke zaak. Hoewel de wetten in B en NL verschillen is het aanbieden of aanvaarden van niet geregistreerden gelden een strafbare zaak.

<En onzekere transen zijn makkelijke slachtoffers>

Daarom is het goed om een rondvraag te doen. Om daarbij je eigen conclusies te trekken is een moeilijke zaak. Buiten het theekransjes* (lekker seksistisch) gehalte wordt er ook vaak de eigen mening als heilige waarheid verkondigt.

Een geslaagde nose-job;

http://media.autoweek.nl/m/m1fy5fxba78k.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1fy5fwbxl8i.jpg
en die kont, achterwerk dus mag er ook zijn
http://media.autoweek.nl/m/m1fy5fxbkn8f.jpg


* niet te verwarren met de Boston tea party (was wel een m. v. job)
Ook Wij houden van U

Suzette
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Mijn neus moet inderdaad ook kleiner, maar dat laat ik in Den Haag doen. Zeker niet tegelijkertijd in Antwerpen.
Net als mijn borstvergroting.

Bij de Bergman Kliniek.

Heeft iemand daar ervaringen mee? (met die kliniek dan)
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Robijntje schreef:Mijn neus moet inderdaad ook kleiner, maar dat laat ik in Den Haag doen. Zeker niet tegelijkertijd in Antwerpen.
Net als mijn borstvergroting.

Bij de Bergman Kliniek.

Heeft iemand daar ervaringen mee? (met die kliniek dan)
http://www.***.com/ en deze link werkt gewoon hoor....
(hint: nadat je de pagina van de door mij opgegeven link aandachtig door gelezen hebt ga je naar die andere hele bekende en voer je 'ervaring Bergman Kliniek' in...bv..kom je op allerlei fora voor plastisch chirurgie terecht...in het NL geschreven ook nog!)
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Dokter Noorman van der Dussen is "plotseling" niet meer werkzaam bij die kliniek in Antwerpen, maar blijft nog wel operaties uitvoeren in zijn eigen prive kliniekje.
Er werdt mij een heel vreemd verhaal gemaild vanuit de kliniek.

Ik ben afgestapt van het idee om me door hem te laten opereren, en ga binnenkort voor een consult naar een kliniek in Gent.
Deze zijn wel wat duurder; ruim 5.000 euro.

Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Bericht door Suzette »

Suzette schreef:<= dus geen dossier of operatieverslag dus kan het heel vervelend aflopen als er iets niet goed gegaan is tijdens de operatie of als je ontevreden bent met de resultaten.>

Geeft zeker problemen als je een schadeclaim wilt/moet eisen. Hoewel e.e.a. boven water zou moeten komen door registratie gebruik operatie kamer, wie, waarvoor etc.. Maar misschien ben ik wel naïef. Een ander moeilijkheid bij een claim is de strafrechtelijke zaak. Hoewel de wetten in B en NL verschillen is het aanbieden of aanvaarden van niet geregistreerden gelden een strafbare zaak.
Nog zo’n zwartwerker. Het ziekenhuis wist van niets??? De inspectie had wel signalen maar deed (er alweer) niets mee.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1148 ... cht__.html
Ook Wij houden van U

Suzette
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Ik word 15 maart aan mijn kaak/kin geopereerd in Gent, door Bart van der Veen.
Ervaringen laat ik jullie daarna weten.
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 612
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Robijntje schreef:Mijn neus moet inderdaad ook kleiner, maar dat laat ik in Den Haag doen. Zeker niet tegelijkertijd in Antwerpen.
Net als mijn borstvergroting.

Bij de Bergman Kliniek.

Heeft iemand daar ervaringen mee? (met die kliniek dan)
Ja heb mijn 4de borstoperatie bij Dr Stevens laten doen. Ik vond hem wel een beetje stug maar hij neemt ECHT heel veel tijd voor je. Hij legt echt alle mogelijkheden heel duidelijk uit en kijkt echt naar JOUW wens. Maar hij kijkt wel heel goed wat realistisch is.

Verder vind ik de Bergmankliniek prima. Heel klantvriendelijk en correct. Na de kliniek van Dr. Chettawut, de beste kliniek waar ik ooit geweest ben.
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 612
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Robijntje schreef:Ik word 15 maart aan mijn kaak/kin geopereerd in Gent, door Bart van der Veen.
Ervaringen laat ik jullie daarna weten.
Ik ben groot fan van zijn werk. Als hij al had gewerkt in Antwerpen in 2007 had ik hem mijn voorhoofd en kaak/ kin laten doen.

Ik ben onder de indruk van zijn hechttechniek. Hij volgt geen rechte lijn in je haarlijn maar hij volgt de haarlijn en houdt het mes schuin waardoor de haartjes door het litteken kunnen groeien en waardoor het litteken bijna onzichtbaar is. http://facialfeminization.eu/procedures ... /onestage/

Mijn chirurg heeft een oude techniek gebruikt. (Rechte lijn) en daarom heb ik een correctie nodig met fue-haarimplantaten en ik zit erg tegen de kosten op te hikken. (Paar duizend euro extra waar ik niet op gerekend had...)
Plaats reactie