Onderzoek

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Onderzoekertje
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 17, 2013 16:09

Onderzoek

Bericht door Onderzoekertje »

Hallo allemaal,

Ik ben een student Humane Wetenschappen en ik doe een onderzoek naar transseksualiteit.
Ik zoek mensen die graag eens hun verhaal willen doen bij mij, dit gebeurt natuurlijk allemaal anoniem.
Wie zou mij graag helpen?

Alvast bedankt!
Onderzoekertje
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 17, 2013 16:09

Re: Onderzoek

Bericht door Onderzoekertje »

Mijn hoofdvraag is hoe transseksuelen hun genderdysforie (het gevoel in het verkeerde lichaam te zitten) ervaren in de maatschappij. Ik vraag me af hoe zij het hebben ontdekt, ze al dan niet een lichamelijke operatie hebben ondergaan, de oorzaken en gevolgen en hoe in sociale situatie is Ik zoek dus mensen die graag eens hun ervaringen willen delen, dit gebeurt natuurlijk allemaal anoniem.
Wie zou mij graag helpen?

Alvast bedankt!
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Onderzoek

Bericht door Anja Kok »

Vanwaar gelijk ervaringsverhalen voor je onderzoek, want dat geeft het al snel een ranzig kantje. Een onderzoek met deze opzet komt op zijn best op Margriet of Libelle niveau. Als je het gaat om werkelijk iets te ontdekken dan is het eerder raadzaam om te beginnen met deze forums en archieven eens door te lezen. Ook is er net vanuit de overheid een uitgebreid onderzoeksrapport hierover verschenen wat je ook al een idee zou kunnen geven waaraan diverse mensen met dit probleem middels vragenlijsten hebben meegewerkt. Als jij denkt daar nog iets zinvols aan toe te voegen horen we dat graag.

Alvast veel succes.
T-Boz
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do jan 10, 2013 17:15

Re: Onderzoek

Bericht door T-Boz »