Onderzoek

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Onderzoekertje
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 17, 2013 16:09

Onderzoek

Bericht door Onderzoekertje »

Hallo allemaal,

Ik ben een student Humane Wetenschappen en ik doe een onderzoek naar transseksualiteit.
Ik zoek mensen die graag eens hun verhaal willen doen bij mij, dit gebeurt natuurlijk allemaal anoniem.
Wie zou mij graag helpen?

Alvast bedankt!
Onderzoekertje
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 17, 2013 16:09

Re: Onderzoek

Bericht door Onderzoekertje »

Mijn hoofdvraag is hoe transseksuelen hun genderdysforie (het gevoel in het verkeerde lichaam te zitten) ervaren in de maatschappij. Ik vraag me af hoe zij het hebben ontdekt, ze al dan niet een lichamelijke operatie hebben ondergaan, de oorzaken en gevolgen en hoe in sociale situatie is Ik zoek dus mensen die graag eens hun ervaringen willen delen, dit gebeurt natuurlijk allemaal anoniem.
Wie zou mij graag helpen?

Alvast bedankt!
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Onderzoek

Bericht door Anja Kok »

Vanwaar gelijk ervaringsverhalen voor je onderzoek, want dat geeft het al snel een ranzig kantje. Een onderzoek met deze opzet komt op zijn best op Margriet of Libelle niveau. Als je het gaat om werkelijk iets te ontdekken dan is het eerder raadzaam om te beginnen met deze forums en archieven eens door te lezen. Ook is er net vanuit de overheid een uitgebreid onderzoeksrapport hierover verschenen wat je ook al een idee zou kunnen geven waaraan diverse mensen met dit probleem middels vragenlijsten hebben meegewerkt. Als jij denkt daar nog iets zinvols aan toe te voegen horen we dat graag.

Alvast veel succes.
T-Boz
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do jan 10, 2013 17:15

Re: Onderzoek

Bericht door T-Boz »

Ik wil best mijn ervaringen met je delen, 11 jaar geleden geopereerd, maar zie dat je al niet meer geregistreerd staat..
T-Boz
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do jan 10, 2013 17:15

Re: Onderzoek

Bericht door T-Boz »

kreeg je privé bericht maar kan niet terug reageren dan geeft ie aan dat je niet meer geregistreerd staat als je nog even privé bericht stuurt met je email stuur ik je email en schrijven we verder..
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Onderzoek

Bericht door Anja Kok »

Misschien staat hij niet meer geregistreerd omdat hij bezig is met een intern humaan zelf- onderzoek, alles anoniem natuurlijk.
T-Boz
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do jan 10, 2013 17:15

Re: Onderzoek

Bericht door T-Boz »

haha.. Ik heb nog altijd de keuze om zelf te bepalen welke vragen ik wel of niet wil beantwoorden!! En de persoon kan mij wel gewoon bericht sturen kan er alleen niet op reageren..
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Onderzoek

Bericht door Anja Kok »

Sorry hoor, natuurlijk heb jijzelf de keuze om te praten met wie je wilt. Maar op mij kwam hij niet zo vertrouwenwekkend over en dat wilde ik even onderzoeken. En dat poef weg als een dief in de nacht, bevestigd alleen nog maar mijn vermoedens. Een gezonde dosis wantrouwen is nooit weg voor een transgender is mijn ervaring, want er lopen heel wat frustraatjes rond die dol zijn op mensen met ons verhaal.
Onderzoekertje
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 17, 2013 16:09

Re: Onderzoek

Bericht door Onderzoekertje »

Anja Kok schreef:Sorry hoor, natuurlijk heb jijzelf de keuze om te praten met wie je wilt. Maar op mij kwam hij niet zo vertrouwenwekkend over en dat wilde ik even onderzoeken. En dat poef weg als een dief in de nacht, bevestigd alleen nog maar mijn vermoedens. Een gezonde dosis wantrouwen is nooit weg voor een transgender is mijn ervaring, want er lopen heel wat frustraatjes rond die dol zijn op mensen met ons verhaal.
Ik ben wel geregistreerd, maar ik weet niet hoe het komt dat dit steeds weer verdwijnt. Ik ben een Britt en ik ben student Humane Wetenschappen. Ik doe een onderzoek naar transseksualiteit. Mijn hoofdvraag is hoe transseksuelen hun genderdysforie (het gevoel in het verkeerde lichaam te zitten) ervaren in de maatschappij. Ik vraag me af hoe zij het hebben ontdekt, ze al dan niet een lichamelijke operatie hebben ondergaan, de oorzaken en gevolgen en hoe in sociale situatie is, of ze aanvaard en geaccepteerd worden in hun omgeving. Ik zoek dus mensen die graag eens hun ervaringen willen delen, dit gebeurt natuurlijk allemaal anoniem.
frencis
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 29, 2013 12:52
Locatie: eindhoven

Re: Onderzoek

Bericht door frencis »

hoi hoi

misschien is het een optie om eens naar een T&T-avond tegaan en daar eens met de gastvrouwen te praten, en hun het voorleggen wat je eigenlijk wilt onderzoeken.

normaal gesproken zullen ze daar geen problemen mee hebben, als je je dan onder de dames mengt en uitlegt wat je wilt doen dan kunnen ze op dat moment beslissen of ze wel of niet willen meewerken, ik heb dit al eens gezien in eindhoven daar waren 2 studentes die ook met een onderzoek/scriptie bezig waren en hartelijk ontvangen werden, een van de doelstellingen van T&T- avonden is om voor transgenders meer bekendheid en begrip te krijgen onder de niet-transgenderbevolking, en de meer mensen er komen en er over schrijven en praten hoe sneller het misschien wel landelijk geaccepteerd wordt.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes frencis
Onderzoekertje
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 17, 2013 16:09

Re: Onderzoek

Bericht door Onderzoekertje »

frencis schreef:hoi hoi

misschien is het een optie om eens naar een T&T-avond tegaan en daar eens met de gastvrouwen te praten, en hun het voorleggen wat je eigenlijk wilt onderzoeken.

normaal gesproken zullen ze daar geen problemen mee hebben, als je je dan onder de dames mengt en uitlegt wat je wilt doen dan kunnen ze op dat moment beslissen of ze wel of niet willen meewerken, ik heb dit al eens gezien in eindhoven daar waren 2 studentes die ook met een onderzoek/scriptie bezig waren en hartelijk ontvangen werden, een van de doelstellingen van T&T- avonden is om voor transgenders meer bekendheid en begrip te krijgen onder de niet-transgenderbevolking, en de meer mensen er komen en er over schrijven en praten hoe sneller het misschien wel landelijk geaccepteerd wordt.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes frencis
oh bedankt, dat is een leuk idee. zijn er op andere plaatsen ook nog zo'n T&T-avonden? want ik ben van België, provincie Antwerpen

groetjes
frencis
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 29, 2013 12:52
Locatie: eindhoven

Re: Onderzoek

Bericht door frencis »

hoi hoi

er zijn door het hele land T&T-avonden , maar als je uit belgie komt is eindhoven denk ik toch wel de beste keuze, bijna elke maand komen er transgenders uit belgie naar eindhoven, en daarbij is eindhoven meestal behoorlijk druk bezocht, er zijn een paar geweldige gastvrouwen aanwezig, als mede een dvd en boeken uitleen

de sfeer is er altyd prima en naast gezellig wat drinken of een dansje maken is er ook een apart zaaltje waar je tot rust kunt komen en met elkaar kunt praten zonder dat je moet proberen boven de muziek uit te komen

http://www.tggeindhoven.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.transgenderutrecht.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.t-en-t.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

dit zijn enkele sites geloof dat er ook avonden zijn in rotterdam, groningen, en arnhem, er zullen er misschien nog wel meer zijn maar deze weet ik vrij zeker

groetjes frencis
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Re: Onderzoek

Bericht door mireille »

Onderzoekertje schreef: oh bedankt, dat is een leuk idee. zijn er op andere plaatsen ook nog zo'n T&T-avonden? want ik ben van België, provincie Antwerpen

groetjes
Probeers eens de Anders Gewoon avonden (2de vrijdag van de maand) in het Regenbooghuis te Hasselt. Eigenlijk te gezellig voor woorden :)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Onderzoek

Bericht door marinth »

Onderzoekertje schreef:Mijn hoofdvraag is hoe transseksuelen hun genderdysforie (het gevoel in het verkeerde lichaam te zitten) ervaren in de maatschappij. Ik vraag me af hoe zij het hebben ontdekt, ze al dan niet een lichamelijke operatie hebben ondergaan, de oorzaken en gevolgen en hoe in sociale situatie is Ik zoek dus mensen die graag eens hun ervaringen willen delen, dit gebeurt natuurlijk allemaal anoniem.
Wie zou mij graag helpen?

Alvast bedankt!
De antwoorden op deze vragen zijn voor iedere transseksueel anders.
Mocht je de "groep" serieus willen onderzoeken dan zul je zien dat het versplinterd is en dat de verschillen onderling levensgroot zijn.
Als je dat eens onder de aandacht zou weten te brengen zou je echt wat nieuws te vertellen/onderzoeken hebben.
Plaats reactie