Progynova / Progynon depot

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lauratje95
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jul 21, 2013 22:56

Progynova / Progynon depot

Bericht door Lauratje95 »

Hey allemaal
Ik ben laura ik ben 18 jaar ik zit al 2 jaar onder begleiding
In het uz van gent waar ik door dr tsjoen 2 x 2mg progynova per dag heb voor geschreven
Gekregen in het begin ging het goed ik nam ze alle dagen maar nu vergeet ik ze redelijk veel
Soms 1 week aan een stuk .... Binnen een goede 3 maand zou ik mijn grote operatie krijgen die zal uitgevoerd worden door dr de Cat in brussel zei vertelde me dat het in nemen van progynova niet zo goed is voor de lever na een paar jaren en aan gezien ik nog heel jong ben moet ik ze altijd nemen dus ik vroeg me af of het niet beter is om injecties te plaatsen ? Dat komt ten slotten direct in je bloed dan dat het eerst via je lever gaat en iemand zei me dat je dat maar om de 4 weken moet in spuiten dus dat zou ook de oplossing zijn tegen het vergeten in nemen van hormonen
In het uz zeiden ze me dat het niet meer mag in belgië dat het gevaarlijk is ? Nu vraag ik me af waarom gevaarlijk er zit toch ongeveer het zelfde in als progynova ? Ik zou deze wel graag gaan gebruiken ik weet alleen niet waar je ze VEILIG kan bestellenven hoe te gebruiken ivbm de dosis enzo
Als er iemand me kan helpen mag je me gerust een prive berichtje sturen
Alvast bedankt
laura
Gebruikersavatar
diederique
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: ma nov 04, 2013 10:48
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Progynova / Progynon depot

Bericht door diederique »

Heb je al gedacht aan pleisters? De afgegeven oestrogeen passeert in tegenstelling tot de progynova niet de lever en is als zodanig dus en veiliger en effectiever. Aan de pleisters hoef je doorgaans maar 2x in de week te denken.
Liefs, Diederique

volg mijn blog op http://diederique2.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 612
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Re: Progynova / Progynon depot

Bericht door Jaimee »

In de EU wordt er bij man naar vrouw transgenders geen oestradiol meer ingespoten. Er wordt alleen nog maar geslikt en geplakt.
In de VS en in Zuid Amerika komt het wel voor maar ik heb een aantal vriendinnen uit de VS en die slikken allemaal Estrofem, Premarin of Progynova. (dus of het echt gangbaar is weet ik niet.)

Ik ben geen arts dus kan je niet uitleggen waarom het gevaarlijker zou kunnen zijn dan slikken. Het zou iets met een verhoogd risico op trombose of een embolie te maken kunnen hebben. Bespreek dit met je endocrinoloog.

De enige manier om er hier aan te komen is bestellen via het internet. Is duur en is volledig op eigen risico.
Succes!
Francine
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: ma mar 03, 2014 12:53
Locatie: Flevoland

Re: Progynova / Progynon depot

Bericht door Francine »

Ik ben over de 40 en de risico's nemen toe met de leeftijd. Ik zal de voorkeur geven aan pleisters, omdat zoals Jaimee aangeeft er dan minder kans op trombose is. Ik heb iets gelezen over injecties die als ze verkeerd terecht komen juist bloedpropjes kunnen veroorzaken. Ik weet niet of dat de reden is, maar ik zou me er niet aan wagen.
Plaats reactie