Mw. drs A .Balleur-van Rijn 

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Transvrouw
dagelijks aanwezig
Berichten: 234
Lid geworden op: zo jan 06, 2019 6:21

Re: Mw. drs A .Balleur-van Rijn 

Bericht door Transvrouw »

Misschien een domme vraag, maar waarom heb je deze correspondentie hier gepubliceerd?
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Re: Mw. drs A .Balleur-van Rijn 

Bericht door I.G.Norance »

Dit is een zeer goede waarneming van Transvrouw.
Want ik denk ook dat er niets te bereiken valt met deze schrijfsels.
Als men niet doet wat jij aangeeft te willen, dan is het niet goed.
En tracht men je te beschermen tegen jezelf dat is dat al helemaal niet goed.
Tja, 100% passabel is slechts een zeldzame enkeling gegeven, je bouw is meestal toch nét even anders.
En het is nu eenmaal zo dat ook FFS voor jezelf nimmer perfect zal zijn. Je blijft je oude 'ik' altijd zien, en de 'imperfecties'.

En dan de stem, hét weggevertje. Ik heb geleerd dat je beter er 'lelijk' uit kan zien met een goede vrouwelijke stem, dan een perfect lijf maar niet de passende stem er bij.
En ik vind -na vele jaren- de stem nog altijd het moeilijkste. De hoogte is nog het minst belangrijk, het gaat om het praten als een vrouw.
En mocht iemand mij per ongeluk tóch mijnheer noemen, ach, ik stoor mij daar zelden aan. Tenzij het uit pesterij gezegd wordt, dat is wat anders.
Maar als een vrouw tegen mij mijnheer zegt, dan zeg ik vaak: Óh wat leuk, dus u bent óók een mijnheer? Eindelijk een zielsverwant'.
Met als resultaat iemand met een rood hoofd en stotterende excuses.
Maar OK, ik bén idd een vrouw, en tevens een transvrouw. So what? Dat is een onuitwisbaar gegeven.

Op mijn wereldreizen naar o.a. het grootste moslimland ter wereld heb ik nergens problemen ondervonden.
En nee, dat waren geen 'veilige' groepsreizen. Dus kan ik zo prima leven. En daar gaat het om, toch?
Ik stop met schrijven, ik ga nu naar de sauna toe. Bloot in de sauna, wel te verstaan. Bloot in de sauna en dan in het bad om weer af te koelen.

Sterkte en ik wens je méér incassovermogen toe.
Plaats reactie