Maatschappij leer

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
peter goosens
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: di jul 26, 2016 17:50
Locatie: Noordbrabant (eindh)

Maatschappij leer

Bericht door peter goosens »

Het stoort mij en ik denk vele van jullie ook dat de derde geslacht nog steeds een moeilijke issue is voor de algemene maatschappij. Ik was vroeger heel blij met het TV programma "Man bijt Hond" die "gewone" burgers aan huis bezocht, waarbij het team in verborgen werelden terecht kwamen zoals de travestie, transgender en transseksuelen, homoseksuelen. (doe net overigens een ontdekking dat mijn spellingscontrole niet eens het woord transgender herkend ;-)).

Wat ik wil zeggen, is eigenlijk, dat een gay parade, een roze maandag e.d. niet voldoende is om de huidige maatschappij opnieuw op te voeden.
Ik denk dat er (zeker voor onze multi-culturele samenleving) aandacht op scholen en verenigingen besteed moet worden aan het fenomeen travestie, transgender en transseksuelen, homoseksualiteit.eerlijk gezegd, het liefst al vanaf de basis school.

Ook integratie trajecten voor de allochtonen of de "nieuwe Nederlander" moeten maatschappij leer krijgen over de verschillende sexe cultuur en leren beseffen dat in Nederland travestie, transgenders en transseksuelen, homoseksuelen een normale levenswijze is in onze wereld en men dient respect te hebben voor ieder zijn bestaan.

Dus, mocht er een docent binnen de club zijn, een ambtenaar, een maatschappelijke medewerker, neem mijn gedachte eens op in je deskundigheid. Ik hoop dat er voor vele een paar gordijnen opengaan.

Vriendelijke groet,

Peter
Als je je wens uitspreekt, kom je eerder tot jouw "gewenste" doel, wanneer je je wens verdoezeld of verzwijgt, kan het een last worden
Plaats reactie