Microgynon 50

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
William
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: vr mar 03, 2017 10:15

Microgynon 50

Bericht door William »

Hoi,

Om toch wat borstgroei te krijgen neem ik nu dagelijks de pil Microgynon 50 - Dit al een 4-tal maanden
Ik voel mijn borsten pijn doen en mijn tepels zijn ook wat gevoeliger geworden. m.a.w. zie je en voel ik het verschil. (man 54 jaar :cry: - niet roker)

Voor mij is het heerlijk en ik voel me al bij al super om op deze wijze verder te doen. Dit is volledig op eigen initiatief zonder doktersvoorschrift (Microgynon 50 koop ik zo bij de apotheek om de hoek) Echter weet ik dat er risico's aan verbonden zijn (?) maar niet hoe groot deze zijn.

Kan ik gewoon (zonder 'iets' anders) de pil blijven slikken? Ik voel me nl. veel beter in mijn vel zitten dan zonder.

Positieve inbreng en tips zijn meer dan welkom (ook al is het hier heel stil op het forum)

Groetjes x
Saartje
ElissaW
ff weer wat posten
Berichten: 49
Lid geworden op: do jul 26, 2018 17:25
Locatie: België

Re: Microgynon 50

Bericht door ElissaW »

Dit is Ethinylestradiol. Wordt al minstens 10 jaar niet meer voorgeschreven aan MtF personen, wegens verhoogd risico op bloedklonters. Tegenwoordig zijn er bio-identieke hormonen. Die zijn veel veiliger en kosten net hetzelfde. Die zijn wel voorschriftplichtig maar Microgynon is ook voorschriftplichtig.

50 microgram vind ik een hoge hoogte.
Ethinylestradiol is gemiddeld 50 keer zo sterk en de opname in de bloedbaan is 40% vergeleken met 5% voor bio-identieke hormonen.
Er komt dus 20 microgram je bloedbaan in.
20 maal 50 = 1000 microgram oftewel 1 mg oestrogeen dat je bloedbaan in komt.
Een tablet Progynova van 2 mg geeft ongeveer 50 microgram oestrogeen af aan de bloedbaan.
Een genderteam schrijft gemiddeld 2 tabletten van 2 mg voor ( Progynova / oestrogeen ) oftewel 100 microgram oestrogeen pleisters.

Jij neemt dus qua sterkte ongeveer 10 keer zo veel als een genderteam je zou voorschrijven.

Lever en nieren hebben ook moeite Ethinylestradiol af te breken. 50 microgram is enorm veel. Bio vrouwen krijgen 20 microgram voorgeschreven als anticonceptie pil.

Want dat is Microgynon eigenlijk. Een anticonceptie pil.

Het bevat ook Levonorgestrel , een synthetische progesteron die erg veel op testosteron lijkt.
Je kan er dus van gaan vermannelijken i.p.v vervrouwelijken.

De Diane35 is zelfs nog minder gevaarlijk dan wat jij neemt.

Ik zou geen Microgynon gebruiken.

Progynova en Androcur is wat de gendercentra voorschrijven.

Niet zozeer aan topicstarter gewijd maar eerder aan eenieder die overweegt zelf-medicatie met Ethinylestradiol te doen en de gevaren niet kent.
Wil je contact per email met mij? elissa.chatnet@gmail.com. Graag deftig houden, thx :)
Plaats reactie