Geprobeerd te stoppen vanwege je partner, lukte dat???

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Geprobeerd te stoppen vanwege je partner, lukte dat???

Bericht door Elsa »

Een vraag n.a.v. iemand van de partnergroep, ik ben benieuwd of jullie hiermee ervaring hebben. Ben je wel eens gestopt met het T* gebeuren vanwege je relatie? Was dat moeilijk, of is het zo dat wanneer je verliefd bent deze verlangens/behoeftes ...even op een zijspoor komen te staan? Het kan ook zo zijn dat je partner er ongewild achterkomt en wat doe je dan, smoesje verzinnen of het eerlijk vertellen?
groetjes elsa.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Op het moment dat er ingrijpende dingen in je leven komen zoals een serieuze relatie en kinderen, maar ook een nieuwe baan of ziekte, wordt alles anders van kleur, dus ook mijn vrouwelijke gevoelens, die zijn dan altijd wel latent aanwezig gebleven, maar een beetje op de achtergrond geraakt, omdat andere dingen even om prioriteit riepen.

Irene
Kleine stapjes
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

Irene schreef:Op het moment dat er ingrijpende dingen in je leven komen zoals een serieuze relatie en kinderen, maar ook een nieuwe baan of ziekte, wordt alles anders van kleur, dus ook mijn vrouwelijke gevoelens, die zijn dan altijd wel latent aanwezig gebleven, maar een beetje op de achtergrond geraakt, omdat andere dingen even om prioriteit riepen.

Irene
Inderdaad, begin dit jaar kreeg ik een vriendin en de drang naar omkleden was gewoon veel en veel minder omdat je andere dingen aan je hoofd hebt. Tenminste, bij mij wel :P
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Tijn schreef: Inderdaad, begin dit jaar kreeg ik een vriendin en de drang naar omkleden was gewoon veel en veel minder omdat je andere dingen aan je hoofd hebt. Tenminste, bij mij wel :P
Been there, done that. de drang was een stuk minder, dat wel. maar toch altijd aanwezig. Tjah..... :-?

En omdat die drang een stuk minder was had ik ook niet zo'n behoefte om het te vertellen. dom ? ik weet niet of het daarom (indirect) is uitgegaan maar ineens was de koek op zeg maar. :o
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

weet je, is het niet dat je dan je portie vrouwelijkheid binnen krijgt via een andere weg...dat bedoel ik serieus...

heel vroeger toen ik 12-13 was heb ik ook eens een vriendinntje gehad...natuurlijk blonde lange haren en heel meisjesachtig :) en seksueel gezien werd ik daar gezonder van (want toen zat ik er ook al mee in de knoop)...

Kan in elk geval...is mijn ervaring...een sterke compensatie zijn...denk ik.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

ik denk dat het eerder is dat het hebben van een vriendin je mannelijkheid versterkt.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

hm ja dat kan ik me voorstellen ja...
ik werd verliefd op dat meisje, ik kan me alleen niet herinneren dat ik er mannelijker door werd...nee dat volgens mij niet....
ik vond het heel lekker om bij haar vrouwelijkheid te zijn en dat ze mij in het begin accepteerde zoals ik was...
vrouwelijk...

het ging daarna wel mis...want ik ging haar niet zoenen...en als man moet je beginnen he :D

haha
Mina
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Daar had ik gelukkig geen probleem mee.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Het is zo dat wanneer je verliefd bent, je helemaal gericht bent op je partner. De T*gevoelens (verlangen van het omkleden) zijn een tijd niet zo aanwezig. Dan is de eerste spanning weg en het begint weer de kop op te steken. Ik denk dat je dan een keuze hebt, doe ik het stiekem of vertel ik het haar. Dat is moeilijk, je weet van te voren niet hoe dit zal verlopen. Wanneer de drang weer terug komt, wat is dan toch de reden dat velen het stiekem blijven doen? Angst om afgewezen te worden, het maakt veel uit hoe je dit vertelt aan haar. Eigelijk is het tijdelijk stoppen geen 'drang' voelen, meer een gevolg van, niet een bewuste keuze dus.
groeten elsa
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

mwoah, mijn toenmalige vriendin wist het al voordat we wat hadden. Ze wist ook dat ik het deed en had daar in het begin geen problemen mee, maar ik had alsnog de drang niet :-?
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Wel ik heb een dik jaar geen vrouwelijke kleding aangeraakt, en dat na ongeveer 20 jaar al er mee bezig te zijn. Ik was blijkbaar smoor verliefd, dat jaar. Verliefder dan eerder op mijn ex. Alleen werd mijn vraag/belangstelling/verliefdheid niet beantwoord. En daarna heb ik zelf de knoop doorgehakt en gezegd dat ik niet meer terug zou komen.
2/3 maanden later was ik weer regelmatig vrouw en ging ook weer naar de TenT, en daar hadden ze me al gemist.
Wat volgens mij ook meespeelt is dat als in het voorjaar en zomer de bio-dames meer rokken dragen er de animo voor de Tv"s minder is. Of het kijken naar de rokdragers/sters voor een aantal voldoende is dat weet ik niet. Zelf ben ik dan jaloers als ik in mijn mannenoutfit ertussen loop.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Ik ga maar niet echt naar redenen zoeken waarom, maar ook bij mij is zodra er sprake is van een vriendin ineens veel minder tot helemaal geen behoefte aan omkleden. En dat kan zomaar heel lang aanhouden, meestal steekt de behoefte pas de kop weer op op het moment dat de relatie de eerste barstjes vertoont, al dan niet met gevolgen. En zelfs dan red ik het met af en toe heel eventjes, of maar 1 of 2 kledingstukken. Maar ook in het gewone leven heb ik meer- en minder-Claudia tijden, dus ben ik er wel een beetje aan gewend.
Kan het toch niet laten om wat te speculeren over de reden, maar die zou kunnen zijn dat ik tijdens een relatie minder naar andere vrouwen kijk, die normaal altijd mijn grote inspiratiebronnen zijn. En natuurlijk is er dat aspect van veel minder met jezelf, en veel meer met die ander bezig zijn.
Nog even wat geks: Als ik lijd aan een verliefdheid maar die nog niet heb bekendgemaakt, of er is nog geen reactie terug, is mijn behoefte juist groter. Maar misschien ben ik ook wel een beetje maf........
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Claudia Zomer schreef:groter. Maar misschien ben ik ook wel een beetje maf........
Claudia Zomer

:wink: moet ik ff om lachen claudia, wie weet he. Met mijn vraag bedoel ik meer, heb je bewust een poging gedaan het hele T*leven te stoppen, vanwege je partner. Met of zonder hulp van een deskundige. Het verliefd zijn en tijdelijk geen behoefte is een gevolg van, echt zelf willen stoppen is een keuze. Ik ken een stel waarvan de partner naar een pschycholoog gaat, de partner denkt echt dat dit gaat helpen. Zelf geloof ik het niet, misschien stel je de behoeftes uit voor een tijd, maar echt overgaan?? Denk het niet,
groetjes elsa
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Iedereen, ook ik, heeft vooral gereageerd op je posting, en niet op de vraagstelling in de titel van de draad.
Bewust een poging tot stoppen vanwege de partner heb ik nooit ondernomen, omdat ik wel wist dat dit toch niet ging lukken, maar meer eigenlijk omdat het een deel van mijzelf is dat zich niet laat verloochenen.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Ja, jeetje zeg, moet ik alweer in de berichteneditor kruipen, omdat ik weer eens niet goed heb opgelet. Maar, nee dus, meestal waren en zijn de gevoelens in zo'n periode in eerste instantie zo ver weg dat ik niet eens een poging om te stoppen hoef te ondernemen. Daarnaast weet ik dat het nooit helemaal over gaat, en dan vind ik dat ook de ander dat mag accepteren, net als sommige andere eigenschappen die iedereen heeft en die niet door iedereen even leuk gevonden worden. Tenslotte ben je bij elkaar gekomen door wie je bent, en daar zit in mijn geval dat stukje Claudia bij ingebakken. Behalve het schrikeffect, en het feit dat ze er dingen bij krijgt waar ze niet om heeft gevraagd, heeft het echt niet alleen nadelen. In ieder geval niet meer dan de man die het hele weekend op het voetbalveld staat, en door de week voor de tv hangt om voetbal te kijken.
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Plaats reactie