Hoe ga je als travestiet met je vriendin/vrouw om ?

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ik_ben_wie_ik_ben
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: zo mei 25, 2008 19:09

Hoe ga je als travestiet met je vriendin/vrouw om ?

Bericht door ik_ben_wie_ik_ben »

Hallo,

een vriendin van mij heeft een vriend die travestiet is. Niks aan de hand, maar zij vind het niet erg prettig dat hij zo in huis rond loopt, en ook niet zo de deur uit gaat. Ze voelt zich er erg onprettig bij. Wat kan ze doen om hem duidelijk te maken dat hij het om voor haar ook leefbaar te houden in huis zijn travestie alleen buitenshuis of alleen in bv zolderkamer doet ? Hints begrijpt ie niet echt.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Hallo.. er is een partner site waar jouw vriendin met haar vragen terecht kan. Blijft moeilijk om je grenzen aan te geven, vandaar deze goep. Ze is welkom hoor!
groetjes Elsa
Gebruikersavatar
Kim Femme
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: do jul 05, 2001 2:00
Locatie: Noord-Holland

Re: Hoe ga je als travestiet met je vriendin/vrouw om ?

Bericht door Kim Femme »

[quote=Wat kan ze doen om hem duidelijk te maken dat hij het om voor haar ook leefbaar te houden in huis zijn travestie alleen buitenshuis of alleen in bv zolderkamer doet ? Hints begrijpt ie niet echt.[/quote]

Hij kan háár misschien duidelijk maken dat het ook zíjn huis is en dat als het haar niet bevalt
zíj degene is die een paar uurtjes naar buiten kan gaan of op zolder kan gaan zitten.
(Om het ook voor hèm leefbaar te houden...)
Misschien heb ik makkelijk praten omdat mijn vrouw
nooit enige problemen heeft (en ook nooit gehad heeft) met mijn travestie.
Ik liet haar zojuist het begin van deze discussie lezen en
net als ik verbaast zij zich er (weer eens) over dat veel T’s zich zo laten
wegdrukken in hun eigen huis alsof het besmettelijke wezens zijn.
Overigens; met kleine kinderen in huis ligt het vaak anders, kan het gecompliceerd zijn,
en in dat geval mag verwacht worden dat je er anders mee om gaat, maar van zo'n gezinssituatie
wordt geen blijk gegeven in het begin van deze thread.

groetjes,
Kim Femme
"Verdroom je leven niet, leef je dromen"
http://www.flickr.com/photos/kim_femme
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Ik vind dit wel erg dubbel." Er is dus wel wat aan de hand. En "hints geven begrijpt hij niet". Misschien gewoon een goed gesprek aangaan? Dat zal natuurlijk wel gebeurd zijn... maar na zo'n klein stukje tekst kun je toch moeilijk iemand helpen of advies geven?

Groet, Yip
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

ook ik vind het een vreemde manier van uiten: "Wat kan ze doen om hem duidelijk te maken dat hij het om voor haar ook leefbaar te houden in huis" ... Als of die huishouding en/of relatie uit één persoon bestaat, of dat één persoon bepaalt wat er gebeurt! Communicatie en openheid is een prima manier om tot elkaar te komen en/of begrip te kweken, maar als dat niet mogelijk is, is de overweging er om een andere partner te kiezen. Het is niet alsof je geen keuzes hebt... Het kan in niet zo zijn dat de een voor de ander bepaalt hoe diens leven er uit ziet. Ook ik heb een partner en ons uitgangspunt is dat je elkaar vrij dient te laten in je ontwikkeling als mens.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
ik_ben_wie_ik_ben
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: zo mei 25, 2008 19:09

Bericht door ik_ben_wie_ik_ben »

Ik zal het verhaal verder aanvullen, ze wonen nu sinds ongeveer 8 jaar samen. Hij heeft haar ten huwelijk gevraagd waar ze heel duidelijk nee op gezegd heeft. Ze heeft een huwelijk van 16 jaar achter de rug met een partner die uiteindelijk transseksueel bleek te zijn. Dit was bepaald niet makkelijk voor haar. Ze is heel vaak toen naar (H)erkenning geweest van Humanitas. Hij heeft (logisch eigenlijk) voor het samenwonen niets verteld over zijn travestie, maar wist wel van haar toen ex-partner af, en dat dat moeilijk was voor haar.
En wat betreft dat een huishouding niet uit 1 persoon bestaat, hij doet gewoon wat hij wil. Als hij een keer wat extra's heeft besteed hij dat volledig aan zichzelf. Hij gaat altijd alleen op vakantie, ze zijn nog nooit samen op vakantie geweest, maar enige tijd geleden vroeg hij wel aan haar of ze meeging naar een TV bijeenkomst.
Ik besef ook dat het ik het verhaal maar van 1 kant ken, en nooit zijn kant gehoord heb. Ik vind het ook moeilijk om daar met hem over te praten, ik ben niet meer dan een kennis van hem, maar zij is al zeer lange tijd een zeer goede vriendin van mij. Hij doet ook alleen aan travestie als de kinderen er niet zijn, als die naar hun andere moeder zijn (zo zien hun het gelukkig). Misschien kan ik haar adviseren om dan die weekenden ook weg te gaan ? Ik denk dat behalve zij niemand uit zijn dagelijkse omgeving het weet. Ze heeft het mij ook pas recent verteld omdat ze eigenlijk al langer wil dat hij op zichzelf gaat wonen omdat de relatie er gewoon niet is, ze leven langs elkaar heen, al jaren. En ik begrijp gewoon dat als je al veel hebt meegemaakt en eigenlijk geen relatie meer hebt met iemand het moeilijk vindt als diegene als travestiet om de 2 weken de weekend en in vakanties in huis rondloopt. Dat gaat niet om haar algemene acceptatie van t* gebeuren. Met haar ex heeft ze nog een goed contact. Alleen het feit dat hij denkt zich alles te kunnen permitteren en daar steeds een stap verder in gaat is heel moeilijk voor haar. Op straat zetten iemand doe je niet zomaar, en ze heeft al jaren geleden aangegeven tegen hem om zich in te schrijven voor eigen woonruimte. Maar wat moet je als iemand dat niet doet ?
Ik ben ook wel benieuwd hoe hij zelf dit allemaal ziet als hij dit verhaal zo leest........ Misschien dat hij dan eens gewoon met haar praat over zijn gevoelens met haar, en dat ze samen dingen kunnen afspreken, en hij niet gewoon doet wat hij wil. Ik denk als je samenwoont je ook samen dingen moet bespreken, en niet je eigen wil aan een ander opdringen.
Pfff, een heel verhaal, ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is.
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

ik_ben_wie_ik_ben schreef: Ze heeft het mij ook pas recent verteld omdat ze eigenlijk al langer wil dat hij op zichzelf gaat wonen omdat de relatie er gewoon niet is, ze leven langs elkaar heen, al jaren.
tsja, dat lijkt me dan wel duidelijk. "It takes two to tango, baby!" Zoals het hier beschreven wordt, is deze relatie gedoemd om niet verder te gaan, travestie of niet! Deze meneer komt over als zijnde een niet echt aardig iemand, en deze mevrouw zou best wel wat beter en scherper voor zichzelf op mogen komen. Maar het blijft nog steeds koffiedik kijken. Bovendien zou je kunnen stellen dat, hoe pijnlijk het ook is, het wel een leerproces van twee mensen is, en die moeten het uiteindelijk zelf oplossen...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
ik_ben_wie_ik_ben
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: zo mei 25, 2008 19:09

Bericht door ik_ben_wie_ik_ben »

Ik denk eerder dat de 2e haar heeft uitgezocht omdat het verhaal van de 1e kende en dacht daardoor begrip oid bij haar te vinden. En begrip voor de behoefte is er wel, maar de confrontatie vindt ze gewoon niet prettig. De eerste heeft ook vanaf het begin af aan openbaar gespeeld, ze hebben samen dingen uitgezocht over transseksualiteit, zijn oa samen in een talkshow op tv geweest. Maar haar huidig huisgenoot (om het zo maar uit te drukken) gaat gewoon z'n eigen weg en daar heeft zij zich maar naar te voegen. Lijkt mij ook niet de bedoeling, gewoon er openlijk over praten etc is gewoon beter toch ?
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Wat ik zo lees ziet de situatie er niet rooskleurig uit. Wanneer hij zijn eigen gang gaat, zonder rekening te houden met zijn partner, dan helpt praten ook niet meer. Wat is de meerwaarde voor haar om in deze situatie te blijven?
groetjes elsa
ik_ben_wie_ik_ben
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: zo mei 25, 2008 19:09

Bericht door ik_ben_wie_ik_ben »

Hallo Elsa,
het heeft voor haar eigenlijk geen meerwaarde, maar ze wil hem ook niet op straat zetten. En hoe krijg je iemand je huis uit ? Als die persoon dat niet wil, of het wel makkelijk vind dat iemand van 14-15 jaar voor hem kookt omdat ie het zelf niet kan. En gewoon niet luistert als hem verteld wordt dat ie beter voor zichzelf iets kan zoeken, dan wordt het heel moeilijk.
Ik denk dat voor mijn vriendin gewoon de druppel is geweest dat hij haar meevroeg om naar TV ontmoeting in omgeving Haarlem te gaan, gewoon omdat ze zich daar helemaal niet bij thuis voelt, en omdat ze ook z'n kleding regelmatig erg overdreven vindt, maar ja, dat hoort soms ook gewoon bij een TV. Ze is een ts gewend geweest die natuurlijk ook uitprobeer periodes van kleding heeft gehad, maar die na enige tijd wel gewoon zelfverzekerd als vrouw over straat ging en ook niet opviel, terwijl hij liefst zoveel mogelijk opvalt meestal. En dat is een wereld van verschil.
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

wie heeft er nu eigenlijk een probleem, zij hij, of jij?
kate
ff weer wat posten
Berichten: 59
Lid geworden op: vr feb 22, 2008 16:26

Bericht door kate »

het lijkt wel alsof het over jezelf gaat, je kent elk detail
als dat zo is, kun je dat best zeggen

klinkt alsof iemand bij de dokter komt en zegt "een vriendin van me..."
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Dat gevoel krijg ik ook.

Een ander gevoel dat mij bekruipt is dat het verhaal echt -heel- zwart/wit is: de man is -puur- zwart en de vrouw -puur- wit. De praktijk is meestal anders...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik_ben_wie_ik_ben
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: zo mei 25, 2008 19:09

Bericht door ik_ben_wie_ik_ben »

Nee, dit betreft echt niet mezelf, en ik ken het verhaal alleen van 1 kant. Het kan best zijn dat mijn vriendin dingen tegen mij zegt die niet helemaal kloppen, maar de grote lijn klopt zeker wel. De kinderen weten niet van de travestie, en ik verwacht als ze dat wel weten dat dat de sfeer in huis niet ten goede komt. Bij de zoon van 15 is ie al niet geliefd, en de andere zoon woont wegens studie bij de ex, maar ook die zal het niet echt op prijs stellen, alleen niet zo van zich laten horen. Ik weet dat de persoon in kwestie dit ook leest, weet alleen niet of ie ook lid is van het forum, maar ik zou erg graag gewoon zijn mening ook willen weten. Misschien schrijf ik wel dingen die mijn vriendin nooit zo tegen hem gezegd heeft ook.
En ja, de wereld is nooit zwart/wit, als het zo makkelijk was.......

Ik denk uiteindelijk dat hij het grootste probleem heeft, nl dat ie andere woonruimte moet zoeken. Maar nu in praktijk is mijn vriendin erg ongelukkig door zijn gedrag, en dat gun ik haar niet, ze heeft al genoeg meegemaakt in haar leven en mag ook wel een partner hebben die niet alleen aan zichzelf denkt.
Saartje
Eredivisie
Berichten: 707
Lid geworden op: zo mei 04, 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saartje »

ik_ben_wie_ik_ben schreef:en omdat ze ook z'n kleding regelmatig erg overdreven vindt, maar ja, dat hoort soms ook gewoon bij een TV. Ze is een ts gewend geweest die natuurlijk ook uitprobeer periodes van kleding heeft gehad, maar die na enige tijd wel gewoon zelfverzekerd als vrouw over straat ging en ook niet opviel, terwijl hij liefst zoveel mogelijk opvalt meestal. En dat is een wereld van verschil.
En bedankt weer voor het vooroordeel. :roll:
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Plaats reactie