Wanneer vertel ik mijn dochtertje dat ik van travestie houd?

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Wanneer vertel ik mijn dochtertje dat ik van travestie houd?

Bericht door Lisa met een S »

Zaterdag 1 september, Volkskrant Magazine:
Wij voeden onze dochter van 10 op in co-ouderschap. Mijn ex-vrouw accepteerde niet dat ik soms vrouwenkleding aan wil. Sinds de scheiding heb ik deze behoefte de vrije loop gelaten. Resultaat is dat ik naar contactavonden voor travestieten ga, gekleed als nette vrouw met alles erop en eraan. Dit doe ik op dagen dat mijn dochter bij haar moeder is.

De basis van opvoeding is eerlijkheid. Ik propageer openheid, maar houd dit stuk voor haar verborgen. Vertel ik dit aan mijn dochter? Op welke leeftijd?

Sinterklaas

Hebt u ook verteld dat Sinterklaas niet bestaat, toen uw dochtertje pakweg 2 jaar oud was? En zou u vertellen dat haar moeder een abortus heeft gehad, voordat zij werd geboren? De basis voor een verantwoorde opvoeding is ook zwijgen, vooral over eigen behoeften. Zeg hier niets over, uw dochter zal het werkelijk niet begrijpen. Ga gewoon uw gang als zij niet in de buurt is, dat houdt ook uw relatie met haar moeder goed. Tineke Pot (48), Leeuwarden

25 jaar

De vraag moet zijn: voegt die kennis iets toe aan de ontwikkeling van mijn kind? Het antwoord lijkt mij dat dat niet het geval is. U bent uw 'probleem' kwijt, maar zij heeft er een bij. Laat haar onbezorgd opgroeien en vertel het haar als zij oud genoeg is: 25 jaar is een mooie leeftijd. Thanneke van de Wiel (54), Culemborg

200 jaar

Als ervaren travo vind ik dat je dochter er recht op heeft te weten hoe haar vader in elkaar zit en dat is op termijn ook het beste, maar besef dat onze open maatschappij nog steeds geen respect op kan brengen voor mannelijke travestie. Acceptatie van ons travo's gaat helaas nog minstens tweehonderd jaar duren. Binnert Blom (57), Vlagtwedde

Schamen

Mijn dochter (20) heeft vanaf haar geboorte geweten dat vader aan travestie deed, heeft met hem meegeleefd, meegelachen, zijn kleren aangepast en soms kleren van hem overgenomen, zij heeft van haar vader geleerd hoe ze zich moet opmaken. Er waren nooit geheimen, alleen een fijne vader met zijn eigen bijzonderheden. Dit is wat zij vindt van dit dilemma: 'Ik vind dat hij het zijn dochter moet vertellen want anders gaat zijn dochter denken dat ze zich voor haar vader moet schamen. Al is het voor haar ingewikkeld of ze het tegen mensen moet zeggen.' Naam bij redactie bekend

Constant

Met uw seksuele voorkeur is niks mis maar om daar nu een kind van 10 mee te belasten gaat te ver. U zou het toch ook niet vertellen als u van sm zou houden, en naar speciale clubs gaat, toch? Verwacht niet van kinderen dat ze willen weten wat hun ouders doen op seksgebied: tenzij u constant in vrouwenkleren wilt lopen. Lia van der Hout (65), Eindhoven

Scheiding

Zo snel mogelijk zou ik zeggen. Uw dochter is al 10 en heeft een eigen gedachtenwereld. Ook voor haar is er een leven voor en na de scheiding van haar ouders. Ik neem aan dat u het daar met uw dochter wel eens over heeft. Uw geheim heeft met u en met de scheiding te maken. De mate waarin kunt u best aan uw dochter uitleggen. Veel succes. Geert Jeuring (70) Amsterdam
If all else fails, buy new shoes
Kiara
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di feb 28, 2012 21:11
Locatie: Regio Deventer

Re: Wanneer vertel ik mijn dochtertje dat ik van travestie h

Bericht door Kiara »

Als het een vraag is,
Wanneer ze kan begrijpen wat het is, maar ik zou het niet verbergen.
Kinderen zijn niet achterlijk (de meeste niet tenminste) en zullen echt wel door hebben dat pappa erg lang bij de dames afdeling blijft plakken.
En dat die rokken en jurken in de kast niet van mamma zijn.

Travestie is niet iets waar men zich voor zou moeten schamen, anders zou het dragen van regilieuze kleding ook schaamtelijk moeten zijn, en bepaalde kapsels ook.
Mensen moeten eens leren dat ze iemand die over straat loopt en er anders uit ziet maar empathie moeten opbrengen, ze hoeven er immers niet mee naar bed, en ook niet te trouwen.
Wanneer het verder voor de functie geen probleem is, gewoon vertellen, eerlijkheid geeft ook bij kinderen een blijk van vertrouwen en een open sfeer.

Zoals je ook niet wilt dat je dochter het verzwijgd wanneer ze sexueel actief gaat worden (waarschijnlijk in de toekomst) moet je een open sfeer hebben.
laten weten dat ze met ALLES naar je toe kunnen komen.

Dat is mijn raad.
property, person, proud
Simone make-up
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: do jun 14, 2012 14:28

Re: Wanneer vertel ik mijn dochtertje dat ik van travestie h

Bericht door Simone make-up »

Ik ben het eens met Kiara, ze heeft het zo mooi gezegd dat ik eigenlijk niks weet toe te voegen.
Plaats reactie