Ma(n)dame

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jeanneeee
is nieuw hier
Berichten: 4
Lid geworden op: do sep 13, 2012 12:44

Ma(n)dame

Bericht door jeanneeee »

‎! OPROEP !

Ik ben Jeanne en ik studeer Journalistiek. Samen met mijn redactie ben ik bezig met het maken van een tijdschrift een tijdschrift voor travestieten, Ma(n)dame genaamd. Ken of ben jij een travestiet die ons een verhaal wil vertellen? Bijvoorbeeld over het bekend maken dat je een travestiet bent of over je dagelijkse leven? Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom!

Dit tijdschrift is bedoeld voor en over travestieten, met als doel het bevorderen – niet het stimuleren – van hun acceptatie. Het is een blad waarmee zij zich kunnen identificeren, een blad dat ze verbindt. Wij nemen hierin niet de positie in van ‘emancipatiebeweging’, maar van een medium dat het beschouwd als vanzelfsprekend en normaal.

Kortom, ben of ken jij een travestiet en zie jij het zitten om je verhaal aan ons te vertellen (het kan eventueel anoniem) dan hoor ik het graag!

Reacties zijn welkom bij: redactie4@mail.com
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Re: Ma(n)dame

Bericht door mireille »

Hoi, leuk initiatief!

Wat bedoel je eigenlijk met "het bevorderen – niet het stimuleren – van hun acceptatie. " ? Is het niet als je acceptatie bevordert, het makkelijker wordt gemaakt voor de travestiet om uit de kast te komen en dus eigenlijk op stimulatie uitkomt ?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Ma(n)dame

Bericht door gerdaatje »

Ik snap het ook niet erg.
Daarbij denk ik dat je over een vrij kleine doelgroep spreekt.
De gender mixer die nog in de kast huist wil het niet in de deur hebben en degene die uit de kast is heeft het niet nodig.
jeanneeee
is nieuw hier
Berichten: 4
Lid geworden op: do sep 13, 2012 12:44

Re: Ma(n)dame

Bericht door jeanneeee »

Met bevorderen bedoel ik dat wij niet vinden dat de acceptatie nog gestimuleerd moet worden, maar dat het bevorderd moet worden. We willen er op een positieve manier naar kijken. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Re: Ma(n)dame

Bericht door mireille »

Nee nog niet echt. maar wat je misschien wil is dat ook niet T*'s aan het woord komen. Buren, bekenden, familie, vrienden. En dan constructief er op gaan inhaken
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
jeanneeee
is nieuw hier
Berichten: 4
Lid geworden op: do sep 13, 2012 12:44

Re: Ma(n)dame

Bericht door jeanneeee »

Sorry ik weet niet echt hoe ik het beter moet uitleggen. Maar dat is inderdaad onze insteek, we interviewen ook vrienden, familie enz.
Plaats reactie