Hoe vertel ik het

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pricilla

Hoe vertel ik het

Bericht door pricilla »

haii

ben pricilla 17 jaar. het gevoel word met de dag sterker zelf dat ik soms denk was ik maar echt een meisje maar nu zit ik in dubio of ik het moet vertellen aan me ouders ja of nee en als ik het wil vertellen hoe?

als iemand tips heeft etc comment please
Kiara
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di feb 28, 2012 21:11
Locatie: Regio Deventer

Re: Hoe vertel ik het

Bericht door Kiara »

Hoi Pricilla,

Ik ken het gevoel, ik ben zelf 24, niet zo bijzonder veel ouder, en ik weet ook nog heel goed hoe ik me voelde.
Het ligt er denk ik aan hoe je ouders zijn, als ze open minded zijn zal het makkelijker zijn om het te vertellen.
Als je het het toch gaat vertellen, raad ik aan om het eerst te doen met wie je de sterkste band hebt, het goede moment af te wachten (een rustig moment) en het dan te vertellen.

Maar het is vooral belangrijk voor je zelf om helder te krijgen wat je precies wilt, hoe ver wil je gaan, wat zijn je verwachtingen/idealen hierin?

Ik hoop dat je er uit komt.
property, person, proud
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Re: Hoe vertel ik het

Bericht door Elsa »

Ik zou als ouder het waarderen wanneer mijn zoon dit zou vertellen. Niet elke ouder staat hier voor open, wat Kiara zegt is wel een goed punt. Waar jij je het meest op je gemak bij voelt die zou je als eerste dit kunnen toe vertrouwen. Succes!
pricilla

Re: Hoe vertel ik het

Bericht door pricilla »

dank voor de reacties girls
Gebruikersavatar
Sandy
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di dec 11, 2012 15:50
Locatie: Almere

Re: Hoe vertel ik het

Bericht door Sandy »

Ik snap wel dat het belangrijk is om voor jezelf duidelijk te hebben wat je wilt en hoever je wilt gaan voor je verteld over je gevoelens aan je ouders (of anderen), maar voor mij werkt het ook andersom. Ik heb het eerst aan een paar goede vrienden verteld (dat ik de gevoelens heb dat ik meer vrouw dan man ben, en dat aan het onderzoeken ben). De reacties waren dermate positief dat ik verder durfde te gaan met mijn gevoelens. Ik durfde het toen ook aan mijn moeder te vertellen (mijn vader leeft niet meer), en wederom acceptatie.

Natuurlijk zijn de verlangens om verder te onderzoeken er wel, maar vertel je het niet aan voor jou belangrijke mensen, en/of krijg je geen ondersteuning, dan kunnen die gevoelens, al dan niet bewust, best eens verborgen blijven. Vind je wel acceptatie in je omgeving dan geeft dat ook meer vertrouwen om verder te gaan. Pas dan ontdek je pas daadwerkelijk je eigen wensen (of misschien beter: je durft je wensen toe te geven aan jezelf, en deze ook te uiten).

Althans, zo werkt het voor mij merk ik.

Hmm, een beetje warrig en onduidelijk verhaal, maar ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is wat ik bedoel :roll:

Sterkte meid!

Liefs, Sandy
johan292
ff weer wat posten
Berichten: 34
Lid geworden op: wo dec 15, 2021 18:22

Re: Hoe vertel ik het

Bericht door johan292 »

hoe is het afgelopen trouwns want ik heb me ouders ook verteld maar helaas zijn ze niet open minded :(
Plaats reactie