Wat draag je als man onder je rok

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Wat draag je als man onder je rok

blote benen, gewoon je eigen (heren)schoenen
5
7%
Maillot/panty of kousen en jarretels herenschoenen
7
9%
Maillot/panty of kousen en jarretels met damesschoen
63
84%
 
Totaal aantal stemmen: 75

Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

De meeste aktieve leden van het forum zijn of transseksuelen, die natuurlijk kiezen om een volledige vrouwelijke presentatie, of travestieten die ook daarvoor kiezen. Echter is dat maar één van de manieren waarop men travestie beleeft. Ook het met een mannelijke presentatie dragen van vrouwelijke kledingstukken is een vorm van travestie. Dat wij die liever zich volledig als vrouw presenteren dat niet begrijpen, maakt het niet minder, maar gewoon anders. Ik geef eerlijk toe, dat ik niet kan begrijpen waarom iemand dat zou willen, maar ik moet ook toegeven, dat ik niet begrijp wat een transseksueel voelt. En ik denk dat er heel veel mensen zijn die niet begrijpen waarom ik mij graag als vrouw wil presenteren, zonder dat ik echt vrouw wil worden. Het is wel voor mij makkelijker om geaccepteerd te worden door de buitenwereld, omdat ik probeer mij te conformeren aan een maatschappelijk geaccepteerde beeld van vrouw. Door als man een rok te dragen, ben je echt baanbrekend en probeer je de traditionele beeld van de man te veranderen. Er is niks mis mee, maar is wel een moeilijker weg dat je wandelt. Volgens onze doelstelling, die op onze voorpagina staat, dien je hier in ieder geval respect en acceptatie voor je beleving van travestie te vinden.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: mannenrok...

Bericht door Frederique_ »

marga schreef:Ja een mannenrok zou op zich dus geen probleem moeten zijn. Weet iemand van jullie waar je die kunt kopen. Er schijnt er vorig jaar een bij Hennes en Maurits in de uitverkoop te zijn geweest. Helaas.... had ik dat maar geweten.
Is er ook iemand die daar en foto van heeft toevallig.
Een echte mannenrok ben ik niet tegengekomen, maar kijk eens bij de vrouwenrokken naar een rok die bij je past. Lang niet elke rok past bij mij: ik vind zelf een egale, zwarte rok, zonder zakken of franje het mooist. Ik was dan ook erg gelukkig dat ik deze bij Mexx in Utrecht gevonden heb. Dit was wel in maart van dit jaar en ik heb me laatst nog de *(*($| gezocht om nog zo'n rok te vinden...

Het is dus even zoeken, maar verder gewoon een kwestie van durven.
marga schreef:Toch zou ik graag pleitten voor het vrij kunnen kiezen van net dat kledingstuk wat je zelf wilt kiezen om aan te trekken. Dus niet perse volledig als vrouw verkleed over straat. Maar als ik nu toch alleen een rok aan wil trekken, of een jurk, of alleen damesschoenen of laarzen. Dan moet dat toch mogen.....

wat jullie?
Wat mij betreft mag je, sterker nog, ik doe dat ook. Je wordt, zoals ik eerder al beschreef, wel wat beter bekeken dan gemiddeld, maar als je daar tegen kunt gebeurt er verder niet zo heel erg veel...

Groetjes,

Frederique
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

De mannenrok is een beetje een flop denk ik.
Alleen in Schotland heb je de kilt en in Griekenland heb je ook zoiets. Verder ken ik geen landen waar de mannen rok een vrij normaal verschijnsel is.

Om eerlijk te zijn vind ik het ook maar niets, hoewel het een "legale" mannier zou zijn om in een rok te lopen ga ik toch voor de hele metamorfose.

Liefs,
Miss Martiene
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Martiene schreef:De mannenrok is een beetje een flop denk ik.
Alleen in Schotland heb je de kilt en in Griekenland heb je ook zoiets. Verder ken ik geen landen waar de mannen rok een vrij normaal verschijnsel is.
Ik zag op het journaal dat op een eilandengroep in de buurt van Australie ook zoiets voorkomt: alle mannen droegen een lange zwarte rok. Heel mooi.

Groetjes,

Frederique
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Frederique_ schreef: Ik zag op het journaal dat op een eilandengroep in de buurt van Australie ook zoiets voorkomt: alle mannen droegen een lange zwarte rok. Heel mooi.

Groetjes,

Frederique
Verhuizen? Lekker rustig, geen kritiek. Iedereen blij!
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Jij ook prettige dagen, Esther. Je inbreng is weer fantastisch :wink: :wink:
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Joanne schreef:Jij ook prettige dagen, Esther. Je inbreng is weer fantastisch :wink: :wink:
Dank je Joanne, jij ook heel prettige dagen.
En wat mijn inbreng betreft: Ik weet het, het heeft niet jouw hoge coconutsniveau, maar zo heeft iedereen zijn/haar beperkingen.
Je zal het er mee moeten doen.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Gogonuts schat. Zijn maar lettertjes maar toch :D
Gebruikersavatar
Forumwatch
de baas van de dag
Berichten: 182
Lid geworden op: wo jun 13, 2001 2:00

Bericht door Forumwatch »

Forum Reglement schreef:
  • Probeer geen aanzet te geven tot onzinnige of vervelende discussies.
  • Vermijd en voorkom flamewars (scheldpartijen/ negatieve discussies over en weer)
  • Slowchatten (chatten per postings). Chatten kan via de chat, of desnoods via PB, MSN, enz.
  • Persoonlijke aanvallen of beledigingen van welke aarde dan ook worden niet getolereerd.
  • On topic blijven (niet tever van het onderwerp / vraag afwijken). Topics die volledig en totaal off-topic raken maken het forum er niet overzichtelijker op en zelfs onaantrekkelijk om nog langer te lezen.
Forumwatch
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

Voor een paar jaar terug was er bij Jambers een jongeman die als man stevast een rok droeg, ging ook gewoon een winkel binnen om en "vrouwen"rok te kopen, welliswaar droeg hij er wel gewoon sokken en heren schoenen onder.... vond het wel een raar gezicht.... en de mensen op straat keken niet eens raar op....


Een grandioos 2005 gewenst!
Liefs Nance
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Dat klinkt erg goed, Nance :D
liefs, Josette
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

Had ik het maar op video.... maar ja als je alles van te voren weet.... :-?

Een grandioos 2005!
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Martiene schreef:De mannenrok is een beetje een flop denk ik.
(...)
Om eerlijk te zijn vind ik het ook maar niets, hoewel het een "legale" mannier zou zijn om in een rok te lopen ga ik toch voor de hele metamorfose.
Los van persoonlijke voorkeuren van de mensen_hier_ die goed te begrijpen zijn uit de achtergrond van dit forum, zijn er weldegelijk heel wat mannen die zonder nadenken en zonder problemen kiezen voor het dragen van een rok als onderdeel van hun uitgaanstenue :)

Zonder echt na te denken kom ik al op een man of 5 die ik ieder weekend zo gekleed tegenkom. Voor de duidelijkheid: dit zijn dan ook echt mannen. Niets verwijfds of vrouwelijks aan te vinden en voor minimaal 3 ervan zelfs ronduit macho te noemen. Maar goed ik geef ook gelijk toe dat goths allemaal een beetje "gek" zijn :D

Van slechts één weet ik zeker wat hij er onder draagt en dat zijn gewoon mannelijke sokken en stevige kisten.
Laatst gewijzigd door jenni_b op di jan 04, 2005 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Missy
ff weer wat posten
Berichten: 46
Lid geworden op: do jun 26, 2003 10:14
Locatie: Belgie

Bericht door Missy »

Jenni,

Goth's zijn niet allemaal een beetje gek,ze doen gewoon wat ze willen en kijken niet naar wat de maatschappij hen opdringt.
Met andere woorden ze doen dus gewoon hun zin :wink:
Voor de "normale"mens komen we dus wel een beetje gek over.
But who cares anyway???

Groetjes,
Missy XXXXXXX
Was ik maar dat ietsje anders...dan zou iedereen me normaal vinden.
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

He Jennie, Wil ik wel weten waar jij uitgaat.... ga regelmatig uit maar mannen met een rok ben ik nog niet tegen gekomen....
:-?

Liefs Nance[/i]
Plaats reactie