Eerste keer naar buiten

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pricilla

Eerste keer naar buiten

Bericht door pricilla »

haai meiden,

ik wil heel graag als vrouw naar buiten, maar ik durf het niet en weet niet hoe ik me zou om moeten kleden en waar, ik woon nog bij me ouders .

heeft iemand tips hoe ik het zou kunnen aanpakken?

een wanhopige Pricilla :(
Gebruikersavatar
Vivian_van_Reijmersdal
ff weer wat posten
Berichten: 33
Lid geworden op: za mei 11, 2002 11:32
Contacteer:

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door Vivian_van_Reijmersdal »

http://www.transgendermakeover.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Chieftac
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: wo nov 14, 2012 8:21

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door Chieftac »

Ik heb pas een paar weken geleden mijn coming-out over mijn travestie gevoelens bij mijn ouders gehad (ben nu zelf 24 jaar), maar hier zijn toch wat tips. Hopelijk heb je er wat aan ook al heb ik zelf ook nog niet zo veel ervaring.

- Doe het stap voor stap (begin met wat lingerie onder je mannelijke kleding en bouw het langzaam uit.)
- Koop je eigen kleding (Kan in de winkel en natuurlijk ook via internet)
- Wees je zelf!, voer geen toneelstukje op als je je vrouwelijke zelf laat zien.
- Vertel het je ouders/vrienden/familie wanneer je er klaar voor bent!
- Ga in gesprek bij transvisie (dit heb ik in ieder geval gedaan), om te kijken hoe je een eventuele coming-out over je gevoelens kan voorbereiden.
- Prop je gevoelens niet te lang op! Dit knaagt alleen maar aan je! (Ik heb er ook 10 jaar mee rond gelopen van mijn 14de tot nu, maar het voelde goed toen het er uit was).
- En het belangrijkste: Het is jouw leven, en jij bepaald zelf bepaald hoe je deze wilt indelen. Je ouders zullen van je blijven houden wat er ook gebeurt. Je blijft hun kind.

Dit waren mijn tips. Hopelijk heb je er nog wat aan.
pricilla

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door pricilla »

Chieftac schreef:Ik heb pas een paar weken geleden mijn coming-out over mijn travestie gevoelens bij mijn ouders gehad (ben nu zelf 24 jaar), maar hier zijn toch wat tips. Hopelijk heb je er wat aan ook al heb ik zelf ook nog niet zo veel ervaring.

- Doe het stap voor stap (begin met wat lingerie onder je mannelijke kleding en bouw het langzaam uit.)
- Koop je eigen kleding (Kan in de winkel en natuurlijk ook via internet)
- Wees je zelf!, voer geen toneelstukje op als je je vrouwelijke zelf laat zien.
- Vertel het je ouders/vrienden/familie wanneer je er klaar voor bent!
- Ga in gesprek bij transvisie (dit heb ik in ieder geval gedaan), om te kijken hoe je een eventuele coming-out over je gevoelens kan voorbereiden.
- Prop je gevoelens niet te lang op! Dit knaagt alleen maar aan je! (Ik heb er ook 10 jaar mee rond gelopen van mijn 14de tot nu, maar het voelde goed toen het er uit was).
- En het belangrijkste: Het is jouw leven, en jij bepaald zelf bepaald hoe je deze wilt indelen. Je ouders zullen van je blijven houden wat er ook gebeurt. Je blijft hun kind.

Dit waren mijn tips. Hopelijk heb je er nog wat aan.
hii,

zitten wel wat handige dingen tussen miss wel handig om te weten me moeder weet het en wat vriendinnen en die steunen me heel erg dus dat voor deel heb ik. alleen ik weet niet waar ik me zou om moeten kleden enzo want nu met dit heerlijke weer zou ik zo graag als vrouw over straat willen
Chieftac
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: wo nov 14, 2012 8:21

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door Chieftac »

Is er dan geen mogelijk om je thuis om te kleden? Of willen je ouders dit liever niet? Je zou misschien een keer naar een T&T avond in Utrecht kunnen gaan:

http://www.transgenderutrecht.com/t-t-avonden

Ik ben zelf nog nooit naar z'n avond geweest omdat die voor mij een beetje te ver weg zijn, maar hier kan je wel een keer naar toe gaan voor tips en zo.

Maar als je gewoon zelf een keer in je eigen stad (Arnhem toch?) wilt gaan stappen als vrouw, dan zit er denk ik toch weinig anders op om die drempel over te durven stappen.
pricilla

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door pricilla »

Chieftac schreef:Is er dan geen mogelijk om je thuis om te kleden? Of willen je ouders dit liever niet? Je zou misschien een keer naar een T&T avond in Utrecht kunnen gaan:

http://www.transgenderutrecht.com/t-t-avonden

Ik ben zelf nog nooit naar z'n avond geweest omdat die voor mij een beetje te ver weg zijn, maar hier kan je wel een keer naar toe gaan voor tips en zo.

Maar als je gewoon zelf een keer in je eigen stad (Arnhem toch?) wilt gaan stappen als vrouw, dan zit er denk ik toch weinig anders op om die drempel over te durven stappen.
welke drempel
Chieftac
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: wo nov 14, 2012 8:21

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door Chieftac »

Die van de voordeur :wink:
Gebruikersavatar
Sandy
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di dec 11, 2012 15:50
Locatie: Almere

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door Sandy »

De eerste keer is best heel eng, en ben je vooral bezig om rond te kijken hoe anderen naar je kijken en eventueel reageren.
Maar als je na afloop erop terugkijkt denk je maar 1 ding: WAUWW!!!!

Nog een paar kleine tips waar je misschien iets aan hebt:
- Je kan misschien eens beginnen met 's avonds in het donker een klein rondje te maken
- Ga de eerste keer als vrouw naar een andere plaats dan degene waar je woont. Niemand kent je daar en dat maakt het misschien iets makkelijker
- Misschien het aller-engste is voor het eerst als vrouw je huis uitstappen, met het risico dat je buren je zo zien. Neem alles mee in een tas en kleed je ergens anders om en ga naar buiten

Je woont best wel ver bij mij vandaan (Almere), maar als dat geen probleem voor jou is kan je altijd een keer naar mij toekomen. Kleden we ons samen om, maken ons op (kunnen we ook nog wat leren van elkaar) en gaan we bijvoorbeeld winkelen.

Nog 1 dingetje: voor mij, maar ik denk wel voor iedereen, gold dat ik mij voor de eerste keer ontzettend druk en zenuwachtig maakte, en na afloop bleek het 100% mee te vallen!

Liefs, Sandy
pricilla

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door pricilla »

Sandy schreef:De eerste keer is best heel eng, en ben je vooral bezig om rond te kijken hoe anderen naar je kijken en eventueel reageren.
Maar als je na afloop erop terugkijkt denk je maar 1 ding: WAUWW!!!!

Nog een paar kleine tips waar je misschien iets aan hebt:
- Je kan misschien eens beginnen met 's avonds in het donker een klein rondje te maken
- Ga de eerste keer als vrouw naar een andere plaats dan degene waar je woont. Niemand kent je daar en dat maakt het misschien iets makkelijker
- Misschien het aller-engste is voor het eerst als vrouw je huis uitstappen, met het risico dat je buren je zo zien. Neem alles mee in een tas en kleed je ergens anders om en ga naar buiten

Je woont best wel ver bij mij vandaan (Almere), maar als dat geen probleem voor jou is kan je altijd een keer naar mij toekomen. Kleden we ons samen om, maken ons op (kunnen we ook nog wat leren van elkaar) en gaan we bijvoorbeeld winkelen.

Nog 1 dingetje: voor mij, maar ik denk wel voor iedereen, gold dat ik mij voor de eerste keer ontzettend druk en zenuwachtig maakte, en na afloop bleek het 100% mee te vallen!

Liefs, Sandy

ahw dat vind ik lief maar heb je misschien ook een tip waar ik me eventueel zou kunnen omkleden inpv thuis aangezien ik nog bij me ouders woon
Gebruikersavatar
Sandy
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di dec 11, 2012 15:50
Locatie: Almere

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door Sandy »

Als je het niet thuis wilt doen wordt het wel wat lastig. Alleen omkleden kan in principe zelfs in een auto, maar opmaken maakt het toch wel erg moeilijk hoor.
Je kent ook geen andere travestiet waarbij je het kan doen en dan samen op pad of zo?
Bij mij heeft eerder iemand het ook een keer zo gedaan: hij had alles mee in een plastic tas, we hebben ons samen omgekleed en opgemaakt, en na afloop is hij als man weer vertrokken.
Het is echt geen optie voor je om het gewoon thuis te doen? Mede omdat je moeder het weet en accepteert. Ik heb mijn moeder zelfs gevraagd mij te helpen met opmaken de eerste keer; ze zag mij toen voor het eerst als vrouw, en kon er meteen goed aan wennen :wink:
Ik hoop dat je een oplossing vindt!

Liefs, Sandy
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door Irene »

Omkleden in de auto kan, als je niet al te veel in het zicht gaat staan.
Als je geen auto hebt zou je ook naar een winkelcentrum kunnen gaan en je in de wc omkleden en opmaken, de meeste grotere winkelcentra hebben die gelegenheid wel.
Het veiligst en minst opvallend is om gewoon overdag in de mensenmassa op te gaan (daar hoef je echt niet super passabel voor te zijn)
Als je 's avonds in het donker een afgelegen plekje op zoekt loop je onnodige risico's en bovendien val je extra op als er toevallig toch iemand langs komt (geen vrouw haalt het in haar hoofd om midden in de nacht een ongure verlaten plek op te zoeken ;-) ).

Gewoon doen, in kleine stapjes, zo heb ik het ook gedaan, uiteindelijk vind je het niet eens meer eng om gewoon te gaan winkelen
Kleine stapjes
Hakuna
ff weer wat posten
Berichten: 55
Lid geworden op: do okt 11, 2007 21:53
Locatie: Heerlen

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door Hakuna »

Ik dutf tegenwoordig haast niet meer met ''mannen'' kleren buiten te komen, draag de laaste 3 jaar alleen nog maar vrouwenkleren, zeker nu mijn haar al lekker lang gegroeit is. Mijn haar en kleding is mijn creatie!

En dan woon ik nog wel in een dorp, de meeste mensen zijn er buiten wat provocerende jongeren na helemaal aan gewend. Zeker de mensen die ik tijdens de dagelijkse avond wandeling tegenkom in het ''Hakuna'' bos weten al niet beter meer dat ze mij zien met kleurige jurkjes, topjes, bolerovestjes en leggings aan. En uiteraard een langfe dikke zijvlecht die glasnst in de zon.

In de stad loop, fiets en flaneer ik maar wat al te graag met mijn (alternatieve) vrouwelijke kleren. :D
hester

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door hester »

Het is voor mij ook spannend om de Eerste keer naar buiten te gaan. Ik doe dit nu af en toe op de fiets echter verkleed vanuit huis naar buiten te gaan is voor mij geen optie. Stel je voor dat iemand mij betrapt dan ga gaat het in mijn omgeving snel rond. Nu is het meestal zo, ik doe alvast thuis mijn panty aan en neem mijn laarzen en kleding mee in een tas en verkleed me op een afgelegen plek. Niet ideaal maar je moet wat. Het zou voor mij ook wel eens handig zijn als ik me ergens zou kunnen verkleden en eventueel opmaken. Als je dit samen doet met een andere travestiet dan durf je meer en is daarmee de drempel een stukje lager.
matthijsse
ForumFan
Berichten: 338
Lid geworden op: zo sep 09, 2018 9:09

Re: Eerste keer naar buiten

Bericht door matthijsse »

het is bij mij al een heel lang proces , eerst droeg ik alleen maar dames slipjes onder mijn broek ,
daarna kwamen er pantys bij en dan deed ik er nog sokken over , die sokken gingen op een gegeven moment uit , daarna was het met alleen pantys in mijn werkschoenen. vervolgens ben ik spijkerbroeken gaan kopen met hoog water , zodat als ik mijn schoenen aan had dat iedereen duidelijk onder aan mijn broekspijpen kon zien dat ik geen sokken maar pantys aan had . ik ben eerst met pantys in slippers over straat gaan lopen en daarna heb ik nog in herensandalen met pantys gelopen , toen was het moment aangebroken dat ik met dames sandalen met hak ging lopen en natuurlijk met panty . de volgende stap was nagels lakken en met gelakte nagels in mijn teenslippers naar buiten . en toen ging het ineens snel : een bh aandoen met vulling en dan met een tshirt er over aan , met gelakte nagels zonder panty in mijn damessandalen met hak , en nu draag ik ook een rokje. ik moet in mijn woonomgeving een klein beetje voorzichtig doen , maar het komt er inmiddels op neer dat ik met bijna alles , zonder enig commentaar mezelf laat zien in de buitenruimte
Plaats reactie