Lichte paniek / forum levens lijn

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

dan lijkt mij het tanya traject alleen zinvol als je:

a - zeker weet dat je geen srs wilt
b - een srs wilt en dat zelf gaat betalen
c - een srs wilt int buitenland en hopen dat de wachtlijsten daar korter zijn en je ziekenstkostenverz het vergoed
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Met die aanvulling dat optie b en c aanmerkelijk sneller kan zijn dan de VU-route.
Daar staat wel tegenover dat een "Tanja-route" veel meer regelwerk vereist van jezelf dan bij de VU. In principe heb je ook voor optie c gewoon recht op vergoeding van je verzekeraar (mits SRS in europa), maar recht hebben en recht krijgen is niet altijd hetzelfde :-?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Maar warom al die haast? Goede diagnostiek lijkt mij t beste, je lichaam laten wennen aan de hormonen voor je daadwerkelijk de srs ondergaat ook. Of doen hormonen en de hele omslag je zo weinig dat een ingrijpende operatie als de srs in korte tijd aan kan?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Arike schreef:Met die aanvulling dat optie b en c aanmerkelijk sneller kan zijn dan de VU-route.
Daar staat wel tegenover dat een "Tanja-route" veel meer regelwerk vereist van jezelf dan bij de VU. In principe heb je ook voor optie c gewoon recht op vergoeding van je verzekeraar (mits SRS in europa), maar recht hebben en recht krijgen is niet altijd hetzelfde :-?
De vergoeding in het buitenland gaat alleen op zolang er een wachtlijst is bij het VU. Zodra er geen wachtlijst meer is, zal je met hele goede argumenten moeten komen om een operatie in het buitenland vergoed te krijgen. Het is nog steeds de bedoeling dat er meer chirurgen komen bij het VUMC....
Jawel,Esther
ff weer wat posten
Berichten: 34
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 18:48

Bericht door Jawel,Esther »

Frederique_ schreef: Buiten de VU om: diagnostiek via Van Hengel: als ik het goed weet is de wachttijd plm. 3 maanden, diagnostiek kan op verzoek in 4 weken (4 x een gesprek van anderhalve week),

Frederique
4 x Een gesprek van anderhalve week?
Dat is alleen haalbaar voor drammers zoals jij!
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Nannette schreef:
Arike schreef:Met die aanvulling dat optie b en c aanmerkelijk sneller kan zijn dan de VU-route.
Daar staat wel tegenover dat een "Tanja-route" veel meer regelwerk vereist van jezelf dan bij de VU. In principe heb je ook voor optie c gewoon recht op vergoeding van je verzekeraar (mits SRS in europa), maar recht hebben en recht krijgen is niet altijd hetzelfde :-?
De vergoeding in het buitenland gaat alleen op zolang er een wachtlijst is bij het VU. Zodra er geen wachtlijst meer is, zal je met hele goede argumenten moeten komen om een operatie in het buitenland vergoed te krijgen. Het is nog steeds de bedoeling dat er meer chirurgen komen bij het VUMC....
Een VU-monopolie lijkt mij strijdig met het Europees mededingingsrecht en de beginselen van vrije marktwerking.
Maar waar praten we eigenlijk over? Dat moment ga ik niet meer meemaken :wink:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Amber79 schreef:Maar warom al die haast? Goede diagnostiek lijkt mij t beste, je lichaam laten wennen aan de hormonen voor je daadwerkelijk de srs ondergaat ook. Of doen hormonen en de hele omslag je zo weinig dat een ingrijpende operatie als de srs in korte tijd aan kan?
Als jij belang hebt bij goede diagnostiek dan heb je gelijk.
Als jij al weet wat er met je aan de hand is en je ervaart de diagnostiek als noodzakelijk kwaad als voorwaarde voor de hormonen dan kan die maar zo snel mogelijk afgerond zijn...

Bedenk dat mensen hun denk- en voelproces niet begint op het moment dat een psycholoog met de diagnostiek begint. Dat eigen denk- en voelproces is -veel- eerder begonnen. Bij sommige mensen (zoals mij) was dat denk- en voelproces in een dusdanig stadium dat VU-diagnostiek bij mij niets meer toegevoegd heeft. Dan is 14 maanden doorlooptijd pure tijdverspilling.

@Esther: inderdaad, iets te snel getypt. Moest zijn: 4x een gesprek van anderhalf uur in een doorlooptijd van in totaal 4 weken. De sneer zal ik, om de vrede te bewaren, maar weer negeren?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Frederique_ schreef:Bij sommige mensen (zoals mij) was dat denk- en voelproces in een dusdanig stadium dat VU-diagnostiek bij mij niets meer toegevoegd heeft. Dan is 14 maanden doorlooptijd pure tijdverspilling.
Diagnostiek doe je niet voor jezelf maar voor je behandelaar. Diagnostiek is immers niet hetzelfde als hulpverlening.
Als de behandelaar die tijd nodig heeft, dan is het voor hem of haar geen verspilling geweest. :wink:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nogmaals: diagnostiek en hulpverlening worden door de VU-behandelaar met liefde door elkaar gegooid. Want als je hoort waarom er 4 weken tussen 2 gesprekken zitten, dan hoor je argumenten die met hulpverlening te maken hebben:
* Recuperatietijd voor zowel de patiënt als de hulpverlener
* Consolidatie van kennis voor de patiënt

Dit heeft niets met diagnostiek en alles met hulpverlening te maken. Wie zeker van haar zaak is heeft nauwelijks recuperatietijd nodig. Dat een psychologe een recuperatietijd van 4 weken nodig heeft is gewoon lachwekkend. En consolidatie van kennis? Wie weet waar die over praat heeft die tijd niet nodig.

Nee, je kunt me meer vertellen, maar diagnostiek in de zin van "vaststellen wat er aan de hand is" heeft echt geen maanden doorlooptijd nodig. Het is niet voor niets dat het bij Van Hengel gewoon kan. Helaas is de VU nog niet zo ver.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Frederique_ schreef:Nee, je kunt me meer vertellen, maar diagnostiek in de zin van "vaststellen wat er aan de hand is" heeft echt geen maanden doorlooptijd nodig.
En toch is precies dat, datgene wat mij verteld is op de VU. De psychologen daar hebben hebben die tijd nodig om zich een beeld te vormen van je. So please, don't shoot the messenger

En hulpverlening op de VU, wat zou dat dan mogen zijn? en dan heb ik het over de fase vòòr het groene licht..
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Arike schreef:En hulpverlening op de VU, wat zou dat dan mogen zijn?
Nee daar doen ze niet aan.....als iemand dat nodig blijkt te hebben dan besteden ze het uit naar locale instanties..... :roll:

Verder vind ik de VU ook maar lachwekkend...lees inkompetent....want als je lekker met schmink en rokje daarheen loopt wor je in no-time aan de hormonen geholpen.....vertel je iets van dat je (soft)drugs had genomen omdat je vanwege de TS zoooo depri bent geworden en je loopt bij als een Kampflesbo in legerkisten en zo, dan is het voor hun zo van....wachts ff....hier moeten we ff hard aan de rem trekken......

.....echt un stel debielen daarzo.... :roll:

Ik geef gas hoor als ooit iemand van dat team voor mun truck over de weg loopt.... :x

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

daar is je truck veels te mooi voor!
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Arike schreef:daar is je truck veels te mooi voor!
Ben er ook veelste zelden in Amsterdam mee :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Toch schijnt een en ander nodig te zijn. Ik weet niet hoeveel procent momenteel afvalt, maar in het verleden viel ongeveer 50% om wat voor reden dan ook af in de diagnostische fase. Op het moment dat je bij aanmelding het kaf van de koren gaat scheiden, gaat weer een andere groep klagen dat hun doorlooptijd heel erg lang wordt, want ook daar zitten mensen tussen die door gaan met het hele proces. Gaat bij Tanja wel iedereen door ? Zoja, hoe komt dat ? Alleen aanmeldingen van mensen die al weten wat ze willen ?

Ik geloof niet dat het VU ooit aan hulpverlening heeft gedaan voor je groen licht kreeg, daar werd je voor doorverwezen naar Humanitas.

En 10 jaar geleden waren er geen wachtlijsten voor operatie bij het VU, en ik geloof er best in dat die tijd weer terug kan komen. Het VU heeft er geen belang bij dat daar een wachtlijst voor is, er zal toch altijd wel behoefte blijven.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nannette schreef:En 10 jaar geleden waren er geen wachtlijsten voor operatie bij het VU, en ik geloof er best in dat die tijd weer terug kan komen. Het VU heeft er geen belang bij dat daar een wachtlijst voor is, er zal toch altijd wel behoefte blijven.
Ik geloof er niet in....de wachttijden zijn kunstmatig geschept....anders hadden ze daar al wat aan gedaan hoor.....het is alleen maar goed om mensen afteschrikken die met twijfels zitten.....mensen, die weten wat ze willen gaan dan toch ervoor.....alles taktiek hoor.... :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie