Transseksueel weggepest

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

maar het valt natuurlijk niet te ontkennen dat de he ho bi tv tg ts scene met elkaar verweven is, en voor velen een veilige haven
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Waarom gooien we er het deel pedofelie, necrofelie., etc er ook niet bij? Dat zijn tenslotte wel sexuele voorkeuren. Meer dan ts....en in veel gevallen ook meer dan tg of tv. Het is misschien n leuke veilige haven, maar is het de enige? En n veilige haven voor wie?
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Joyy schreef:maar het valt natuurlijk niet te ontkennen dat de he ho bi tv tg ts scene met elkaar verweven is, en voor velen een veilige haven
Ik vraag me eigen toch af in welke opzichten dan. De mensen die actief bezig zijn ? Die zich laten zien ? Zullen er ook niet veel t* zijn die alles uit de weg gaan vanwege de verwevenheid die er nu vaak is ?
Ik vind het trouwens helemaal geen veilige haven, want ik heb vanwege mijn transseksualiteit niets te maken met mensen die een bepaalde seksuele geaardheid hebben, die 2 staan los van elkaar. Iedereen heeft wel een seksuele geaardheid. De verbinding met t* zie ik gewoon niet, behalve dan dat er in t* groep ook mensen voorkomen die met de homobeweging mee doen vanwege hun seksuele geaardheid. Maar laat ze dat dan doen vanwege hun geaardheid, niet vanwege het transgender (of t*) zijn.
Gebruikersavatar
Petra v
ForumFan
Berichten: 377
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 22:07
Locatie: Stiens
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Ik ben het met Nannette eens. Al hebben andere posters ook hun goede insteek.

Is het niet zo dat voor wat betreft de transseksueel in dit verhaal, die als het ware lesbisch voor de meeste M-V of Homo voor de meeste V-M zijn?? ( van er voor uitkomen of een transitie uitgaand ) Maar daar niets in dit context mee hebben / mee te maken willen hebben. Het gaat volgens mij dan nog altijd om het transseksueel zijn. En als de meeste transseksuelen partnerloos worden / zijn, dan zou je een alleenstaanden organisatie erbij moeten betrekken. :roll: Of als alleenstaande die organisatie opzoeken. Met zo veel mensen je hebt dan zowat alle mogelijkheden / behoeften die er zijn. Niet alles in één grote pot.

Ik denk dat er een keuze gemaakt moet worden, of je bent homo / lesbisch en wil op basis daarvan je belangen behartigen, via die route, of je bent een T* whatever, en zoekt het daar in. Je kunt dan ook wel lid zijn van beide / meerdere belangen organisaties.

Je kunt T* zijn en homo / lesbie / Bi of hetero zijn, maar de homo beweging behartigt op seksueel voorkeur, ongeacht man / vrouw ? wel / niet trans whatever. Toch?

Dat is iets heel anders dan een T* belangen organisatie. Ieder zijn specialiteit.

Maar ik denk dat ze apart moeten blijven. Uiteindelijk zou je en stap verder kunnen gaan, er is toch een belangen organisatie voor de mensen rechten? Oa Amnesty international.

Samenwerking onderling, maar ieder groep een herkenbare eigen identiteit. Het is nog altijd moeilijk genoeg om alle gender types te onderscheiden, moet er nog seksueel voorkeur er ook nog bij? :roll:

Ps als ik er naast zit, joh, ik ben er niet op afgestudeerd... :wink:
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Nannette schreef:
Joyy schreef:maar het valt natuurlijk niet te ontkennen dat de he ho bi tv tg ts scene met elkaar verweven is, en voor velen een veilige haven
Ik vraag me eigen toch af in welke opzichten dan. De mensen die actief bezig zijn ? Die zich laten zien ? Zullen er ook niet veel t* zijn die alles uit de weg gaan vanwege de verwevenheid die er nu vaak is ?
Ik vind het trouwens helemaal geen veilige haven, want ik heb vanwege mijn transseksualiteit niets te maken met mensen die een bepaalde seksuele geaardheid hebben, die 2 staan los van elkaar. Iedereen heeft wel een seksuele geaardheid. De verbinding met t* zie ik gewoon niet, behalve dan dat er in t* groep ook mensen voorkomen die met de homobeweging mee doen vanwege hun seksuele geaardheid. Maar laat ze dat dan doen vanwege hun geaardheid, niet vanwege het transgender (of t*) zijn.
je zou kunnen denken aan het feit dat een m/f ts 'lesbisch' wordt als sexuele voorkeur onveranderd blijft, je zou kunnen denken aan die travestieten en transgenders die zich bevinden in de bio/ho scene omdat daar meer begrip lijkt te zijn etcetc

ik noem er maar ff 2

Joy
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Dan nog blijft de vraag of de ho/bi scene de enige veilige haven is. De meeste TV zijn hetero, naar wie moeten zij dan gaan? Waarom leggen ook wij, als T, steeds weer die verbinding T en ho/bi? Om vervolgens de media te bekritiseren dat ze T en homoseksualiteit op 1 lijn zetten en dat T als een geaardheid gezien word. Zou dat misschien ook niet komen omdat we dat zelf over ons afroepen op deze manier?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik vraag me wel eens af of mensen wel door hebben hoeveel wij, qua acceptatie, aan de homobeweging te danken hebben. Waar zouden wij staan als zij, qua zichtbaarheid, niet al jaren de acceptatie van anders-zijn vergroot hadden?

Je kunt afgeven op homo's en denken dat je het zelf als klein groepje beter kunt. Maar zeg nu zelf: heb jij in de grote dagbladen gelezen over de Transgender Gedenkdag 2008? We waren met een (voor ons als T*-groep) best wel grote groep van 100-120 mensen en een bekende spreker (Karin Spaink). Heb jij in de kranten gelezen over de oprichting van TNN? Ook hier zo'n 100-150 transgenders aanwezig, inclusief 2 kamerleden.

We zullen onszelf beter moeten profileren, met of zonder homo-beweging. Kansen in de komende maanden:
4 mei: kranslegging van TNN bij het homomonument van Amsterdam, met homo's
17 mei: IDAHO (= International Day Against Homophobia, dit jaar in het teken van transfobie) met homo's
13 juni: zaterdag voor roze week: transdag met workshops en een feest na afloop. In Den Haag, zonder homo's.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Ik geef niet af op homo's, integendeel, ben zelf zo goed als 100% pot. Wat me wel verbaasd is dat er zo afgegeven word op media dat zij T als geaardheid zien en direct in verband brengen met homosexualiteit, terwijl er vanuit de T-gemeenschap alles aan wordt gedaan om die banden te blijven behouden.

En ja, misschien hebben we veel te danken aan de homo-emancipatie. Maar er zijn wel meer groepen die opkwamen voor hun bestaansrecht. Waarom gaan we niet mee met bv de vrouwen emancipatie ipv de homo emancipatie?
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Niemand geeft af op de homobeweging, alleen het feit dat de laatste jaren (zeker 10 al) het vaak ho-les-bi-trans was bij een hoop grote dingen. En in TNN doen ook homobewegingen mee. Kan, mits ze dat vanuit het goede kader doen.
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Frederique_ schreef:Hoi Joyy,

Ik vind het allemaal wel wat gemakkelijk wat je schrijft, ik zou -graag- willen dat het zo werkt zoals jij dat beschrijft.

Ik ben in 2007 door het genderteam gepest met diagnostiek en ja, zit nu nog steeds regelmatig in mijn woede. Ja, ben er ook mee bezig daar wat aan te doen - maar merk tegelijkertijd ook hoe moeilijk het is om dit goed te verwerken.
Ik ben in 2004-2006 een keer of 6 uit een openbaar (dames-)toilet gezet. Nog steeds voel ik me er niet zo zeker als ik me ooit in een herentoilet voelde.

Als je dingen overkomen die A-sociaal of heel bedreigend zijn (ja, dat kan ook zonder fysiek geweld) dan ben je dat niet zo maar kwijt. Was het maar waar...

Groetjes,

Frederique
kom hier graag nog even op terug

ik denk dat je mentale en/of emotionele problemen alleen voortkomen uit het niet accepteren van dat wat gebeurt is

wat gebeurt is is gebeurt en dan ook het enige wat had moeten gebeuren, wat anders?

DAT is de realiteit nemen zoals die is

dat niet accepteren brengt je mentale en misschien zelfs ook fysieke pijn

daarnaast heb je imo als gevolg daarvan overtuigingen in je hoofd opgebouwt/verzonnen die je lijden doen versterken

vraag je zelf eens af of die overtuigingen waar zijn, of die iets van doen hebben met hetgeen is gebeurt, de realiteit

bevrijd jezelf!

Joy
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Namasté Joyy

Wou graag even weten welke stroming, cursus, training jij de laatste tijd bent gaan volgen. Spreekt mij erg aan zoals jij de laatste tijd bezig bent om te antwoorden en aan het kijken bent naar jezelf en naar anderen.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

ik lees alles wat los en vast zit maar deze materie is afkomstig van Byron Katie

ff naar de bieb en je vind geheid een stapel boeken van haar :wink:
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Het stoort me enorm. Wat jij zegt is dat een genderteam mag blijven doen alsof ze gek zijn - het is wat er moet gebeuren. Mensen mogen travestieten en transseksuelen en wat-dan-ook gewoon uit toiletten zetten - soms met grote kracht en dwang, en wij moeten maar accepteren dat dit gebeurt want anders zitten we onszelf in de weg.

Mogen ze ons ook in elkaar slaan? Of vermoorden? Of zit er zelfs bij jou een grens aan wat een ander jou probleemloos aan mag doen omdat jij de realiteit anders niet neemt zoals die is?

't Is mij -te- eenzijdig en -te- gemakkelijk. Passiviteit en sub-assertiviteit als leerschool - ik zal me nooit aanmelden.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Frederique_ schreef:Het stoort me enorm. Wat jij zegt is dat een genderteam mag blijven doen alsof ze gek zijn - het is wat er moet gebeuren. Mensen mogen travestieten en transseksuelen en wat-dan-ook gewoon uit toiletten zetten - soms met grote kracht en dwang, en wij moeten maar accepteren dat dit gebeurt want anders zitten we onszelf in de weg.

Mogen ze ons ook in elkaar slaan? Of vermoorden? Of zit er zelfs bij jou een grens aan wat een ander jou probleemloos aan mag doen omdat jij de realiteit anders niet neemt zoals die is?

't Is mij -te- eenzijdig en -te- gemakkelijk. Passiviteit en sub-assertiviteit als leerschool - ik zal me nooit aanmelden.

Groetjes,

Frederique
Het gaat niet om mogen, het gaat niet om goed of fout
Waar het om gaat is dat er gebeurt is wat er gebeurt is

Jouw mening daarover, die zorgt voor jouw emotionele pijn, niet de gebeurtenis zelf

Alle conclusies die jij aan het gebeurde verbind maakt dat je er zoveel jaar later nog steeds meer rondloopt

Je houd het zelf in stand, jij trekt die conclusies,waarbij je je af moet vragen of die conclusie, ook die je in dit bericht weer schetst, wel waar zijn, en of je absoluut kan weten dat die waar zijn

ik weet vrijwel zeker dat je dat niet kan weten

Als je in elkaar geslagen wordt dan is die gebeurtenis op zich niet meer dat wat ie is

Pas als jij je er een mening over vormt ontstaat de emotionele pijn
ik zeg niet dat mensen mishandelt of in vermoord mogen worden, ik zeg alleen dat als het je overkomt, je er niets mee opschiet om daar allerlei conclusies en meningen aan te verbinden

vinden dat iets niet had mogen gebeuren is de realiteit ontkennen, want het is WEL gebeurt

En zo is het ook met je vu verhaal,waarbij je alleen voor jezelf kan spreken omdat je niet weet wat een ander voelt en hoe een ander met bepaalde gebeurtenissen omgaat

Wat gebeurt is is gebeurt, daar verander je helemaal niets aan, en het heeft dan ook geen enkele zin om daarover door te blijven praten

Juist door dat wel te doen houd je je emotionele pijn daarover in stand

Duidelijker kan ik het niet uitleggen

Joy
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joyy schreef:Wat gebeurt is is gebeurt, daar verander je helemaal niets aan, en het heeft dan ook geen enkele zin om daarover door te blijven praten
Laat dat nou juist dat zijn, wat Frederique al jaren niet snapt.....

.....Joy, je hebt dit goed in woorden weten te pakken!

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie