Wachtlijst Genderteam

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Fennes
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 15:56

Bericht door Fennes »

oh ik las bij verschillende salons enzo, dat donkere huid alleen maar meer zeer doet, maar dat juist donkere haren beter behandelbaar zijn.

maar ik hars/wax het wel tot na de zomer ofzo
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mijn laserbehandelaar onderkent 5 huidtypes (1 = heel licht, 5 = heel donker), met name bij huidtype 5 wordt men -heel- voorzichtig. Men is bang voor pigmentverkleuring (= gekke vlekken op het gezicht). Deze trekken na verloop van tijd (soms: anderhalf jaar) wel weg, maar 't is niet echt een leuk visitekaartje voor je bureau. Hoe donkerder het huidtype hoe minder sterk men het apparaat wil afstellen.

Zwarte haren op een witte huid kunnen inderdaad veel beter behandeld worden dan witte haren op een witte huid. Men heeft er wel een (duur!) trucje voor via een bepaald middeltje dat je haren donkerder zou maken, maar of dat middeltje zich nu echt bewezen heeft of dat het alleen maar duur is is mij ontschoten.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Fennes
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 15:56

Bericht door Fennes »

en zwarte haren op een donkere huid?

ik ben zeg maar niet neger bruin maar wel donker getint (indiaans ) Sri lanka kom ik vandaan
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

't Hangt sterk van je huidtype af. Het beste kun je gewoon eens langsgaan bij een van die bureaus en het daar vragen (ik zit zelf bij Korpos in Den Haag en die zijn -heel- voorzichtig, een van de redenen waarom ik er heel tevreden over ben).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

IPL kun je i.i.g. vergeten als je licht getint bent.. ik mag zelfs niet onder de zonnebank of lekker in de zon zitten omdat m'n huid anders verbrandt :-? bij IPL geleidt (sp?) het pigment in je haar het licht.. dus als je huid (licht) getint is of lekker zongebruind is.. dan verbrand ook je huid, omdat het pigment in je huid ook het licht gaat geleiden.

Ik zit zelf bij De Salon in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Fennes
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 15:56

Bericht door Fennes »

ik wacht wel even af tot dat ik meer weet :) en dan es langs huppel bij een salon.

mordbid: Heb inmiddels die touche dingen binnen, maar ik merk dat mijn haren nog wat stuk zijn, het is volgens mij gewoon wat veredelde schuurpapier voor je huid haha :) zeg maar mijn hals zijn de haren echt te stug, maar me kin en dan zo naar me oren toe dat wil nog wel. word er in iedergeval lkkr glad van :D
Gebruikersavatar
Ikben
daar ben ik weer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo nov 30, 2011 16:38

intake

Bericht door Ikben »

Vandaag ben ik gebeld, maandag mijn intake ....
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Tip: bereid je voor door jezelf twee vragen te stellen:

1) Wat verwacht je van de psycholoog? Is dat iemand die jou actief mag helpen met zoeken naar antwoorden op jouw vragen? Of is dat iemand die jou "keurt" om op die manier vanuit de VU de beslissing te nemen of jij wel-of-geen hormonen mag? Sta je er positief tegenover, of negatief? Wees zo duidelijk mogelijk en bedenk dat dit antwoord voor hun heel bepalend gaat zijn in hun houding naar jou. Hoe meer verantwoordelijkheid je bij hen neerlegt, hoe meer ze zich de rol van "regiehouder van jouw proces" zullen toe-eigenen. Wat mij betreft ten onrechte (ik heb ze altijd ver van mij gehouden).
2) Wat verwacht je van het genderteam als geheel? Hormonen? Geslachtsoperatie? Weet je wat hormonen doen (zowel anti-mannelijk als vrouwelijk)? Wil je ze beide - of niet? Realiseer je je dat je minder erecties zult krijgen - en wat vind je daarvan? Realiseer je je dat je misschien impotent kunt raken - en wat vind je daarvan? Realiseer je dat oestrogenen meer doen dan borstgroei (nl: billen, gezicht)? Realiseer je je dat de kans groot is dat men de rest van je leven zal kunnen blijven zien dat je als man geboren bent - en wat vind je er van?

Hoe meer van dit soort vragen je voor jezelf al kunt beantwoorden voor het 1e gesprek, hoe beter het is.

Succes gewenst!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Ikben
daar ben ik weer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo nov 30, 2011 16:38

Bericht door Ikben »

Vandaag de intake gehad, vragenlijsten ingevuld en een gesprek gehad.
Heb mijn gevoel laten spreken, en kunnen weergeven, conclusie is dat ik direct op de wachtlijst kom voor diagnostiek / behandeling....

Tot zover even mijn dagje, pff... nu emotioneel moe.
Gr, Willy
Iris1949
daar ben ik weer
Berichten: 24
Lid geworden op: za sep 10, 2011 20:02
Locatie: Scandinavie

Bericht door Iris1949 »

Goed hoor dat je meteen verder kan!
Kan me goed voorstellen dat je nu even emotioneel kapot zit. Vandaag zal het beter gaan en zal de zon in je hart schijnen neem ik aan :wink:
Bij voorbaat succes met de rest van je ontwikkeling!

groetjes
Iris1949
Gebruikersavatar
Ikben
daar ben ik weer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo nov 30, 2011 16:38

Bericht door Ikben »

Iris1949 schreef:Goed hoor dat je meteen verder kan!
Kan me goed voorstellen dat je nu even emotioneel kapot zit. Vandaag zal het beter gaan en zal de zon in je hart schijnen neem ik aan :wink:
Bij voorbaat succes met de rest van je ontwikkeling!

groetjes
Iris1949
Dank je Iris,

Momenteel een wachtlijst van 14 maanden, na de inschrijving.
Mij is geadviseerd om ook kontakt op te nemen met Transvisie.
Aan de ene kant ben ik blij dat het bespreekbaar is geworden, aan de andere kant, maak ik nu zoveel losgekomen emoties mee, waar ik nu moeilijk mee om weet te gaan.
Zal mijn bevindingen eens opschrijven, en misschien zo af en toe delen op dit forum en mijn website, misschien maak ik het voor mezelf dan een stukje makkelijker, met een beetje hulp van lezers...

Gr, Willy
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Re: Wachtlijst Genderteam

Bericht door Wendy B »

Ik heb juli 2012 de intake gehad en toen vertelde men mij dat de wachtlijst anderhalf jaar was.

Ik zie wel wat er van komt.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Plaats reactie