De wereld draait door.

Algemeen

Moderator: Moderators

Sanne_81
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: di mar 19, 2013 2:08

Re: De wereld draait door.

Bericht door Sanne_81 »

super-interessant om te lezen! maar:
Anja Kok schreef:In welke mate men narcistisch gestuurd wordt en in welke mate er sprake is van een gender identiteits probleem is
maakt een goede diagnose van de werkelijke drijfveer eigenlijk wel iets uit voor de behandeling?
Sanne_81
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: di mar 19, 2013 2:08

Re: De wereld draait door.

Bericht door Sanne_81 »

pipa schreef:
Sanne_81 schreef: in de kern toch nog niet slecht?
Jawel. Eerst als passabele, onverdachte, functionele heteroman een nietsvermoedende vrouw trouwen, die aldus willens en wetens een slecht huwelijk ingeloodst wordt, want met manlief gaat het niet zo goed omdat ie niet lekker in zijn vel zit...tot na 2 decades of zo, surprise, surprise het mannetje een vrouwtje blijkt te zijn en ook wordt.

Wat doe je zo'n middelbare vrouw aan? Wat doe je je kinderen aan?


Zo'n vrouw is in al die jaren met een in feite volslagen vreemde getrouwd geweest en de vader van haar kinderen blijkt dan een soort anonieme zaaddonor geweest te zijn, want bio paps blijkt een ts vrouwtje te zijn.

Mams kan niet, volkomen terecht,meteen gillend wegrennen na het vernemen van zo'n boodschap, want de kinderen.

Vrouw en kinderen zoiets aandoen en met zoiets immens opzadelen is egoistisch en zulk egoisme is idd: slecht.
ik weet niet. mijn onderbuik is het helemaal met je eens (en ik heb ook twee docu's gezien in die themaweek op holland doc een paar maanden geleden waar ik echt buikpijn van kreeg; dat waren precies de personen die jij bedoelt), maar het is wel een nogal ongenuanceerd voorbeeld van iemand die tientallen jaren moedwillig de boel loopt te flessen en te liegen.
als ik naar mezelf kijk, toen ik net wat met mijn vriendin kreeg, had ik weinig zin dit na een maandje met haar te bespreken, gewoon omdat ik er toen van overtuigd was dat ik het kon beheersen. Later werd die overtuiging veel minder, heb ik het haar wel verteld en had ze de vrije keuze om te vertrekken; zo oud ben ik ook nu nog niet, dus geen kinderen; geen huwelijk; en geen flink aantal jaren relatie op het spel. maar goed, ik kan me voorstellen dat bepaalde gevoelens en verlangens niet statisch zijn maar steeds erger worden, ook in een lang huwelijk. en dat mensen zich daar als ze jonger zijn op verkijken. dat iemand vervolgens voor zichzelf kiest is idd erg egoistisch (maar niet bepaald uniek als je kijkt naar het aantal langdurige relaties die sowieso stuklopen omdat een van beiden het opeens wel gehad heeft), maar de rest van je leven niet voor jezelf kiezen, alles wegstoppen en opkroppen lijkt me ook bepaald geen magisch toverrecept voor een lang gelukkig leven voor je partner.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: De wereld draait door.

Bericht door Anja Kok »

Uiten is überhaupt nodig en lijden is er bij iedereen. Waarom maakt een goede diagnose wel degelijk uit!
Omdat het hier gaat om werkelijk jezelf zijn. Niet elk gevoel wat zich krachtig presenteert of overheersend is, is je ware zelf. Een aandoening is deel van iemands disfunctioneren, maar geen deel van zijn/haar werkelijke identiteit. In het geval van aandoeningen en beschadigingen als zwaarste drijfveer is werken aan bewustwording de beste optie, Als het evenwicht echter werkelijk meer op gender-identiteit ligt helpt therapie in die zin niet, zoals ook al is gebleken.
Het weten waar je staat wat het zijn betreft, travestiet, transgender, of transseksueel is heel belangrijk, zodat je niet te verwart raakt en jezelf werkelijk kunt accepteren waar jij staat en daarnaar kunt handelen. Want het is zonde en geeft een hoop schade als men uit obsessie en dwang besluiten neem die onherstelbaar en onomkeerbaar zijn.
Sanne_81
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: di mar 19, 2013 2:08

Re: De wereld draait door.

Bericht door Sanne_81 »

Anja Kok schreef:Uiten is überhaupt nodig en lijden is er bij iedereen. Waarom maakt een goede diagnose wel degelijk uit!
Omdat het hier gaat om werkelijk jezelf zijn. Niet elk gevoel wat zich krachtig presenteert of overheersend is, is je ware zelf. Een aandoening is deel van iemands disfunctioneren, maar geen deel van zijn/haar werkelijke identiteit. In het geval van aandoeningen en beschadigingen als zwaarste drijfveer is werken aan bewustwording de beste optie, Als het evenwicht echter werkelijk meer op gender-identiteit ligt helpt therapie in die zin niet, zoals ook al is gebleken.
Het weten waar je staat wat het zijn betreft, travestiet, transgender, of transseksueel is heel belangrijk, zodat je niet te verwart raakt en jezelf werkelijk kunt accepteren waar jij staat en daarnaar kunt handelen. Want het is zonde en geeft een hoop schade als men uit obsessie en dwang besluiten neem die onherstelbaar en onomkeerbaar zijn.
maar als je aan de ene kant zegt dat een grote groep latere transgenders gedreven wordt door een stoornis, en aan de andere kant dat voor zo'n stoornis therapie een veel betere oplossing is dan een onomkeerbare verandering: zouden er dan niet onder de grote groep aan mensen die niet al op hele jonge leeftijd een probleem met hun geslacht hadden en dus pas op veel latere leeftijd een geslachtsverandering ondergingen, nu een hele hoop hele ongelukkige personen moeten zitten die juist door die geslachtsverandering van de regen in de drup zijn gekomen (want: het onderliggende probleem is niet aangepakt)? een groep die dus veel beter geholpen was geweest met therapie.
dat kan heel goed zo zijn hoor, ik kan dat helemaal niet beoordelen want ik ken niemand, maar ik lees hier altijd alleen de succesverhalen van hoe blij en opgelucht mensen zijn met hun nieuwe leven (en op deze website zitten volgens mij veel vrouwen die pas op latere leeftijd aan de slag zijn gegaan met hun probleem), en vrijwel niets over spijtoptanten. of heb ik je nou verkeerd begrepen?
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: De wereld draait door.

Bericht door Anja Kok »

Van degenen die een sekse-corrigerende operatie hebben laten doen leeft niet iedereen na de eerste euforie in een paradijs. Het verhoogde aantal zelfmoorden, depressies, etc, spreekt boekdelen. Sociaal, emotioneel, relationeel succes is niet alleen een kwestie van wilskracht, maar kunnen omgaan met relatie problemen, eenzaamheid, onbegrip en noem maar op vraagt veel van je als mens. Niet iedereen kan dat, een real life fase verteld niet wat er na komt als de verwachting van de lichaamsaanpassing vervuld, dan gaat het om je mens zijn, je veerkracht, je persoonlijkheid en karakter. Het zijn geen spijtoptanten in de letterlijke zin, van ik wil mijn oude lichaam, maar wel spijt van wat ze sociaal en emotioneel aan protectie hebben opgegeven. Werkelijk succes zit niet alleen aan de buitenkant, en dat geldt ook voor trangenders, wat je de wereld ook laat geloven. Succes zit in je vermogen tot loslaten, aanpassen en overkomen en incasseren en dat is voor niemand eenvoudig in dit leven en voor transgenders is het extra zwaar. Want er wordt in ons geval wel heel letterlijk keihard op de op de man of vrouw gespeeld in deze wereld. Succes houdt dus wel heel wat meer in dan wat je ziet, en met dromen en illusies kom je daar niet, ongeacht je verschijning.
Plaats reactie